|
Pohybová aktivita a inaktivita 15 - 19 mládeže Jihočeského a kraje
POLOVÁ, Marcela
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu pohybového zatížení mládeže jihočeského regionu z hlediska týdenní pohybové aktivity a pohybové inaktivity s přihlédnutím k pohlaví a věku. Výzkum byl prováděn na souboru mládeže jihočeského kraje ve věku 15 {--} 19 let z hlediska intenzivní a středně zatěžující pohybové aktivity, chůze, sezení a to v letech 2003 až 2004. Zjištěné hodnoty jsou vyhodnoceny v podobě tabulek a grafů, výsledky měření byly statisticky zpracovány a vyhodnoceny.
|
|
Koordinační schopnosti karatistů ve srovnání s ostatní školní mládeží
Kesner, Petr ; Venzara, Jan (vedoucí práce) ; Chytráčková, Jitka (oponent)
Název: Srovnání úrovně koordinačních a kondičních schopností mladých karatistů v porovnání s ostatní školní mládeží. Cíl práce: Porovnat stupeň koordinačních a kondičních schopností u 3 skupin probandů ze stejného prostředí malého města, kdy jedna se věnuje pravidelnému tréninku Kyokushinkai karate, druhá provozuje aktivně jiný sport a poslední organizovaně nesportuje. Zjistit kvalitativní úroveň motorických schopností při tréninku plnokontaktního bojového sportu. Metoda: Skupina probandů byla rozdělena na 3 skupiny, a to na žáky, kteří minimálně 3 roky trénují plnokontaktní styl karate - školu Kyokushinkai. Dále žáky, kteří organizovaně provozují nějaký sport (fotbal, florbal, stolní tenis aj.) a na žáky, kteří neuvádějí žádnou pravidelnou aktivní sportovní činnost. U každého žáka byla měřena motorická výkonnost kondičních schopností prostřednictvím testových baterií UNIFITTESTu (6-60) - člunkový běh 4× 10 metrů, skok do dálky z místa, sed leh za 1 minutu a běh na 12 minut a stupeň koordinačních schopností byl diagnostikován podle projektu provedeného Kohoutkem aj. (2005) - skok do hloubky na cíl, běh k očíslovaným medicinbalům, reakce na akustický signál, obraty na lavičce a sprint podle stanoveného rytmu. Výsledky: Touto prací dokazuji, že pravidelná sportovní aktivita má pozitivní vliv...
|
|
Integrace dětí a mládeže s mentálním postižením v rámci volnočasových aktivit se zaměřením na skautský oddíl
Jeníkovská, Lenka ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Tématem této práce je integrace dětí s mentálním postižením ve volném čase, konkrétně začlenění do skautského oddílu. Cílem je ukázat jednu z možností trávení volného času dětí s postižením v prostředí intaktních vrstevníků. Teoretická část je věnována vymezení pojmů integrace a volný čas, jejich základním charakteristikám a přístupům. Další náplní této části je také krátké shrnutí problematiky mentální retardace se zaměřením na Downův syndrom a autismus vztahující se k uvedeným případům v praktické části. V empirické části jsou prezentovány výsledky orientačního dotazníkového průzkumu mezi skautskými vůdci týkající se přístupu k integraci, jejich zkušeností a praktických možností. Dále pak případová studie dvou skautských oddílů, do kterých jsou začleněny děti s mentálním postižením.Informace získané hlavně v praktické části by měly přispět ke zlepšení možností integrace dětí s postižením v době volného času.
|
|
Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Aktivity českých ekologických organizací: případová studie Temelín
Novotná, Marcela ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivitami českých ekologických organizací, které aktivně vystupovaly v otázce jaderné elektrárny Temelín v období po jejím spuštění. Práce je strukturována do čtyř kapitol. První kapitola je věnována zasazení ekologických organizací (hnutí) do širšího teoretického rámce. Druhá kapitola popisuje historii vzniku a fungování jaderné elektrárny Temelín. Výhody a nevýhody jaderné energetiky jsou zmíněny ve třetí části práce. Poslední kapitola se zaměřuje na analýzu aktivit vybraných českých ekologických hnutí, která vystupovala proti (nebo naopak pro) jaderné elektrárně Temelín.
|
|
Easy Money Policy Fedu v období předsednictví Alana Greenspana v Radě guvernérů (1987–2006)
Mašek, František ; Johnson, Zdenka (vedoucí práce) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Hlavním tématem práce je měnová politika Fedu v období, kdy Radě guvernérů předsedal Alan Greenspan. Největší pozornost je v práci věnována vlivu uvolněné měnové politiky Fedu na vznik nejprve takzvané dot-com bubble a posléze pozdější hypoteční krize, z níž se následně stala krize finanční. Na základě důkladné analýzy mnoha odborných textů známých ekonomů a vlastního rozboru a zhodnocení zastávám názor, že vliv expanzivní měnové politiky na bublinu technologických aktiv a na hypoteční krizi byl spíše minoritní. Fed veškeré své kroky podřizoval dosažení svých měnověpolitických cílů, takže kritika jím prováděné měnové politiky je v podstatě kritikou těchto cílů jako takových. Za příčinu dot-com bubble považuji vznik nových technologií a takzvanou teorii zpětné vazby. U krize hypoteční a následné finanční považuji za klíčové determinanty neochotu vládních činitelů silněji regulovat činnost investičních bank a společností, morální hazard, selhání ratingových agentur a federální podporu vlastnického bydlení spojenou s deregulací finančního sektoru.
|
|
Analýza aktivit jihokorejských firem z hudebního průmyslu na evropských trzích
Vohradská, Zuzana ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá analýzou aktivit jihokorejských firem z oblasti hudebního průmyslu na trzích v Evropě, a to na základě dotazníkového šetření. První část práce se zaměřuje na teorii a popisuje korejskou populární hudbu, průřez její historií, významné společnosti v odvětví a aktivitu na zahraničních trzích. V dalších teoretických kapitolách následuje definování základních marketingových pojmů, teorie marketingového výzkumu, jeho metod a vyhodnocení a využití, marketingový výzkum v kultuře, souhrn ekonomické situace v Jižní Korei a rozdíly v obchodním jednání Korejců a Evropanů. V praktické části práce autorka podrobněji popisuje vybrané firmy, jejich produkt a aktivity v Evropě. Následuje úvod k výzkumu a informace o dotazníkovém šetření. V poslední části práce je již samotné vyhodnocení a interpretace zjištěných výsledků, závěry plynoucí ze získaných informací a navrhovaná řešení.
|
|
Odborně poskytovaná podpora studentům se zrakovým postižením na vysokých školách
Seifert, Radek ; Králová, Jana (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Vysoké školy v České republice přebírají stále větší a větší díl odpovědnosti za kvalitu vzdělávání svých studentů, kteří jsou zrakově handicapováni. Jsou jim poskytovány základní i odborné služby a zřizují se střediska studijní podpory se speciálně určenou infrastrukturou. Úroveň konkrétních služeb i jejich rozsah se však meziuniverzitně liší, a to mnohdy i velmi výrazně. Práce proto hledá odpověď na otázku, za jakých podmínek systém studijní podpory pro tuto cílovou skupinu studentů vzniká a jaké konkrétní podpůrně studijní aktivity s sebou přináší. V obecně zaměřené části shromažďuje práce informace o tom, jakými tématy se dostupná literatura v této souvislosti zabývá a jaký prostor se ve službách studijní podpory odkrývá sociálním pracovníkům. Vedle toho jsou detailně zmapována jednotlivá střediska studijní podpory: jejich vznik, vzájemné odlišnosti a přínos pro studenty i odbornou veřejnost. Zvláštní kapitola nabízí srovnání provozu středisek studijní podpory a jejich podpůrných služeb se zařízeními, poskytujícími služby sociální. Při sestavování práce bylo využito kromě veřejně dostupných informací značného množství interních materiálů a osobních rozhovorů s podpůrnými pracovníky i se samotnými studenty. Vypracována byla podrobná tabulka aktivit středisek studijní podpory, která je výsledkem obsahové...
|
|
Preventivní aktivity na 2. st. ZŠ z pohledu jejich aktérů
PINDROCHOVÁ, Věra
Tato diplomová je teoreticko-empirického provedení. Tematicky se zabývá primární prevencí rizikového chování na základních školách, především na 2. stupni. Teoretická část práce je zaměřena zejména na charakteristiku rizikového chování a jeho primární prevenci. Dále popisuje vztah učitele a žáka, specifika třídního kolektivu, zásady efektivní komunikace a třídní klima. Praktická část byla zpracována pomocí dotazníkového šetření, jehož získané údaje nám měly poskytnout informace o pohledu žáků a učitelů na problematiku rizikového chování a na preventivní aktivity realizované na vybraných ZŠ ve spolupráci s externími lektory. Cílem praktické části této práce bylo prozkoumat postoje žáků a učitelů k takovéto podobě primární prevence.
|
|
"Býti osudu k dispozici" Život českého lékaře a politika Emanuela Engla (1844-1907)
Procházka, David ; Velek, Luboš (vedoucí práce) ; Lenderová, Milena (oponent)
Práce zachycuje životní osudy českého lékaře a politika Emanuela Engla (1844-1907). Jejím cílem je tuto dosud málo známou postavu české politické scény druhé poloviny 19. století představit v celé škále jejích nejvýznamnějších aktivit. V pěti kapitolách objasňuje z jakého sociálního prostředí Engel pocházel, sleduje období jeho vzdělávání, jeho vychovatelskou činnost v zahraničí, lékařskou a posléze i politickou dráhu, která vyvrcholila jeho působením ve funkci předsedy mladočeského klubu na říšské radě v 80. a 90. letech. Práce vychází především z Englovy písemné pozůstalosti, uložené v Literárním archivu Památníku národního písemnictví v Praze a je obohacena o informace získané z řady dalších komplementárních pramenů. Je první obsáhlejší biografií, která zachycuje celé období Englova života.
|