Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 583 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 

Čas jako nutná subjektivní podmínka procesu vnímání
HUNAL, Lukáš
Práce je zaměřena na popsání vztahu mezi časem a procesem vnímání. Čas je zde chápán jako nutná subjektivní podmínka poznávání. První kapitola se zabývá komplexním pohledem na čas. Čas je zde rozdělen na čas objektivní, čas subjektivní a čas jako nutná subjektivní podmínka poznávání. Druhá kapitola popisuje proces vnímání. Vnímání je nahlíženo jako centrální proces, který na základě zprostředkování podnětů z vnějšího světa neustále vytváří smyslový obraz skutečnosti. Třetí kapitola popisuje, jakým způsobem se čas váže na lidské vnímání. Čas je pokládán za nezbytnou podmínku, jejíž pomocí se věci ukazují v časové posloupnosti.

Studium funkce reprodukčních bariér za použití in vivo a in vitro modelů
Pospěchová, Kateřina ; Semecký, Vladimír (vedoucí práce) ; Jirásek, Jan Evangelista (oponent) ; Stingl, Josef (oponent)
Souhrn Hlavním limitujícím faktorem pro distribuci léčiv v těle je přítomnost fyziologických bariér. Placentární a hematotestikulární bariéra k nim bezesporu patří. Placenta je důležitý endokrinní orgán zprostředkovávající kontakt mezi matkou a plodem. Kromě dodávky živin plodu a odvodu zplodin metabolismu z plodu hraje placenta důležitou roli též v ochraně plodu. Klíčovou roli roli v ochraně plodu hraje vrstva syncytiotrofoblastu, která funguje nejen jako mechanická bariéra, ale také díky expresi biotransformačních enzymů a transportérů jako tzv. metabolická bariéra. Syncytiotrofoblast exprimuje též nukleární receptory, jež regulují transkripci genů podílejících se na výživě, minerálním metabolismu, proliferaci a diferenciaci, nebo mohou regulovat také expresi enzymů a transportérů. Ve varleti se na ochraně zárodečných buněk podílí hematotestikulární bariéra tvořená zejména těsnými a adhezními spoji mezi Sertoliho buňkami. Mezibuněčné spoje mezi Sertoliho buňkami a buňkami zárodečnými jsou zásadní také pro zachování zdárného vývoje spermií. V rámci disertační práce jsme se zaměřili na studium VDR v placentě, placentárním trofoblastu a choriokarcinomových liniích BeWo a JEG3. VDR je exprimován jak v placentě (exprese na úrovní mRNA i proteinu), tak v kulturách primárního trofoblastu. Nicméně, jeho funkce v...

Analýza současného stavu a trendů v distribučních cestách na německém trhu
Zabloudilová, Pavlína ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Vokáč, Matěj (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést analýzu trendů v oblasti distribuce, které se vyskytují na německém trhu, a vyhodnotit jejich význam na retailovém trhu. První kapitola se věnuje problematice distribuce z teoretického hlediska. Analýza německé ekonomiky a retailového prostředí slouží jako základ pro další zpracování diplomové práce. Německý trh zažívá nárůst významu e-commerce a propojování jednotlivých distribučních kanálů. Na základě sekundárních dat je vytvořen přehled nejen o aktuálním stavu a trendech v distribučních cestách v oblasti retailové trhu, ale také o trendech budoucnosti. Celková analýza je na závěr doplněna o kvalitativní výzkum, jehož záměrem bylo zjistit potenciál využití aktuálních trendů.

Vliv relaxace na vnímání afektivních stimulů
KOZOVÁ, Michaela
Tématem předložené bakalářské práce je vliv relaxace na vnímání afektivních vizuálních stimulů. Zvolené téma práce se dotýká emočního zpracování podnětů a reagovaní jedince. Emocemi jako komplexními jevy se zabývá první část práce, kde jsou teoreticky zpracovaná témata jako afektivní jevy, fyziologie emocí a stručně regulační mechanismy emocí. Důležitá kapitola je věnována popisu relaxačních technik a především technice imaginace, která je využita v experimentu v druhé části práce. Praktickou část tvoří experimentální výzkum, který se v první fázi zabýval tím, zda je možné využívat relaxaci v nezvyklém prostředí kognitivní laboratoře. To bylo zjišťováno pomocí opakovaných relaxací v upravených podmínkách a dotazníků zrelaxovanosti. Druhou fází experimentu bylo naměření mozkové aktivity probandů při sledování vizuálních podnětů před a po relaxaci. K tomuto účelu bylo použito zařízení EEG. Následně byla data naměřená před relaxací a po relaxaci vyhodnocena statistickou metodou. K analýze dat byl použit párový t-test s vícečetným porovnáním FDR (false discovery rate). Získaná data byla vhodná k ERPs (event related potencial) analýze, která popisuje změnu mozkové aktivity a odezvu mozku na stimuly ve formě evokovaných potenciálů. Přínosem práce je výzkum relaxace za nezvyklých podmínek, porovnání výsledných dat z EEG a otevření dalších výzkumných otázek na poli neuropsychologie.

Mýtus krásy v reklamě z genderové perspektivy
Prágrová, Štěpánka ; Fulka, Josef (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce "Mýtus krásy v reklamě z genderové perspektivy" analyzuje genderové klima společnosti prostřednictvím konstruktu nazývaného mýtus krásy. Fenomén mýtu krásy se dnes objevuje v četných konotacích, velmi výrazně například v reklamě. V práci analyzuji reklamy tištěné, které podrobuji kritickému zkoumání mimo jiné prostřednictvím Barthesových koncepcí mýtu a fotografie. Reklama představuje jednu z nejsilnějších komunikačních a informačních zbraní současné doby. V dnešní společnosti se reklamní poselství stalo výrazným manipulačním nástrojem, který je s to měnit nejen zákazníkovo chování a jeho spotřebitelské požadavky, ale do velké míry i jeho myšlení, názory a jednání. Jaké prostředky k získání zákazníka reklama používá? Není jedním z nich právě teorie lži zmutovaná v mýtus krásy? Tento fenomén je zde představen zejména z pohledu feministické autorky Naomi Wolfové. Výsledky vlastní analýzy mýtu krásy v reklamě však pohledu Wolfové odporují a staví se tak k němu do opozice. Reklama a mýtus krásy fungují jako živý organismus, který flexibilně interaguje na podněty zvenčí a svoje reakce na ně promptně vysílá prostřednictvím komunikačního kanálu reklamy zase nazpět ke konzumentovi. Cílem práce je posoudit, zda je mýtus krásy konstruktem mediálním, nebo zda se jedná o prostředek naplňování...

Indikační význam rybího společenstva v případě chronického chemického znečištění toku
Jurajda, Pavel ; Janáč, Michal ; Valová, Zdenka ; Streck, G.
Studie se zabývá vlivem chemického znečištění toků na společenstvo ryb. V této práci jsem se zaměřili na střední tok Labe u Pardubic a Bílinu. Většina sledovaného úseku Labe je kanalizovaná. Bílina je silně ovlivněna vysokou koncentrací průmyslové výroby, důlní činností, výrobou energie a petrochemickým průmyslem. I když došlo k útlumu výše uvedených činností a k zavedení moderních technologií čištění vod, stále je řeka Bílina jedním z nejznečištěnějších toků v ČR. Průzkum Labe probíhal v červenci 2005 a 2006 a Bíliny v červnu a červenci 2006 a 2007. Rybí společenstvo se ukázalo špatným indikátorem chemického znečištění. V Labi u Pardubic nebyl zjištěn vliv odpadní vody na strukturu rybího společenstva, ale naopak jako rozhodující činitel se jeví technické úpravy toku. Na Bílině, kde je vzorkování rybího společenstva efektivnější, byl zjištěn jednoznačný vliv odpadních vod ČOV (deficit kyslíku) i přítomnosti nádrží na strukturu rybího společenstva.

Marketing a reklama v rámci social software
Veselský, Štěpán ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Bouška, Jan (oponent)
Marketingového potenciálu celosvětové sítě internet si jeho uživatelé všimli záhy po jeho vzniku. Z počátku byly kopírovány postupy a nástroje klasických médií. Hlavním způsobem marketingové komunikace tak byly -- zpočátku statické a často jen textové-- reklamní bannery, které se umisťovali na různé webové prezentace dle svého zaměření a tiskové zprávy umisťované na novinkové servery všeho druhu. Ten pravý rozvoj internetového marketingu nastal s počátkem vzniku interaktivních webů - již ne jen statických "webových prezentací" - jejichž obsah tvoří z převážné většiny jejich uživatelé, přihlašují se na ně pod svými jmény, tvoří své profily a dohromady tak utvářejí sociální sítě. Tzn. webů, které jsou označovány jako Web 2.0. Postupem času se vyvinulo velké množství marketingových nástrojů, které nejen propagují jednotlivé produkty, ale také se snaží udržovat se zákazníky vřelé vztahy, upevňovat mezi nimi citové pouto a nabízet jim obsah šitý na míru. Social software projekty shromažďují na jedno místo ohromné množství lidí, kteří se chtějí podělit o to, kdo jsou, co rádi jedí, dělají či poslouchají za hudbu -- a jako takové jsou naprosto dokonalým místem pro cílenou reklamu. V této práci je nejprve definován Social software v rámci Webu 2.0, dále prezentovány nástroje internetového marketingu a v poslední části jsou tyto aktivity ukázány na konkrétních případech.

Analýza vybraných genomových oblastí s dominantními supresory \kur{adgf-a} mutantního fenotypu u \kur{Drosophila melanogaster}
KADLECOVÁ, Jana
Adenosin je důležitou signální molekulou v mnoha fyziologických procesech u mnoha rozličných organismů. Aberantní regulace hladiny této molekuly vede k nejrůznějším patologickým efektům, jako je například těžká imunodeficience u člověka. V minulých letech byl vytvořen genetický model pro zkoumání účinků adenosinu na octomilce (Drosophila melanogaster) a pomocí tohoto modelu byl započat rozsáhlý genetický skríning na geny, modifikující odpověď na vysokou hladinu adenosinu. V této práci jsou prezentovány dílčí úkoly v rámci tohoto skríningu, které zahrnují detailnější analýzu vybraných oblastí, které byly identifikovány tímto skríningem jako oblasti obsahující dominantní supresory fenotypu spojeného se zvýšenou hladinou adenosinu. Prvním úkolem bylo vytvoření kratší, molekulárně definované delece v rámci původně objevené větší delece. Druhým úkolem bylo otestování supresorových účinku již existující kratší delece. Třetím úkolem bylo prověření úlohy potenciálního supresoru, což zahrnovalo ověření pozic P-elementů, které tento gen zasáhly a otestování účinků těchto inzercí. Posledním úkolem pak bylo zaklonování sekvence pro tvorbu próby, která by měla být využita pro charakterizaci exprese tohoto genu

Analysis of the russian investment environment focused on foreign direct investment in the selected countries of BRICS
Tuktamyšev, Eduard ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl analyzovat investiční prostředí Ruské federace se zaměřením na přímé zahraniční investice ve vybraných krajinách BRICS. První kapitola je věnována teoretickému vymezení investičního prostředí, metod zkoumání jako například PESTEL a SWOT analýzy, indexů mezinárodních organizací (Global Competitivness Index, Ease of Doing Business a Index of EconomicFreedom). Jsou tu také definované investiční stimuly a přímé zahraniční investice spolu s jejich dělením. Druhá kapitola se zaměřuje na investiční politiku Ruska, zejména zákonodárného a administrativního regulování investicí. V poslední části této kapitoly je popsaný vývoj zvláštních ekonomických zón, které se největší mírou podílejí na alokaci zahraničních investicí v Rusku. V závěru práce jsou pomocí ukazatelů a mezinárodně uznávaných indexů, popsané silné a slabé stránky investičního prostředí Ruska jakož i příležitosti a hrozby, s kterými se investoři můžou střetnout.

Nová média jako nástroj komerčních komunikací v oblasti PR.
Losertová, Michaela ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Horáková, Radka (oponent)
Práce se zabývá novými médii jako nástrojem kmerčních komunikací v oblasti public relations. V úvodní části je vymezen pojem public relations v rámci marketingové a komerční komunikaci. Dále se podrobně zabývá PR nástroji a jejich členěním. Druhá pasáž se věnuje novým trendům v marketingu a detailněji rozebírá digitální a netradiční formy médií v čele s on-line, mobilním, guerillovým a virálním marketingem. Proces PR a postup při tvorbě PR koncepce řeší třetí kapitola práce. Vymezuje formy analýz vstupních dat a předkládá návod pro tvorbu komunikační strategie, zahrnující cíle, cílovou skpinu, PR nástroje komunikační sdělení, časový harmonogram a, rozpočet a v neposlední řadě možná kritéria hodnocení. V závěru kapitoly se krátce věnuje vlastnostem správného PR manažera. Praktická část se inspiruje teoretickými poznatky práce a nabízí návrh PR kampaně s použitím nových médií a technik pro společnost mBank. Kampaň je zaměřená na cílouvou skupinu studentů vysokých škol.V závěru praktické části je vyhodnocen vlastní dotazníkový průzkum, který proběhl mezi studenty. Výzkum se týkal postoje studentů k reklamě a volby komunikačních kanálů. Poukazuje na přesycenost studentů reklamou.