Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Výukový systém pro podporu studia aplikované statistiky
Homolová, Jitka ; Nagy, Ivan
Cílem tohoto příspěvku je popsat navržený výukový systém, a to konkrétně zaměřený na výuku aplikované matematické statistiky pro studenty doktorského studia na technicky zaměřené vysoké škole. Podmínkou při jeho tvorbě byla možnost využití výpočetní techniky, bez které praktické řešení některých úloh již v současné době nelze vůbec provést. Systém pro výuku vyšší statistiky proto musí být schopný předkládat matematické texty ve vysoké kvalitě, dále musí být volně dosažitelný téměř odkudkoliv a použitý software musí být volně dostupný, otevřený ve smyslu možnosti jeho rozšiřování, a to i vlastními uživateli. V neposlední řadě pak celé výukové prostředí musí být přehledné, co nejjednodušší, velmi dobře popsané, s návody pro jeho obsluhu.

Konstrukční návrh výukového hydraulického okruhu
Havlát, Michal ; Kříž,, Lubomír (oponent) ; Žoužela, Michal (vedoucí práce)
Při výuce předmětu hydraulika a hydrologie je výhodné doplnit přednášky praktickými ukázkami hydraulických jevů, které je možné prezentovat studentům pomocí mobilního hydraulického okruhu umístěného přímo v posluchárně. Takový okruh, jehož projektovým řešením se zabývá předložená diplomová práce, je tvořen dostatečně kapacitní vyrovnávací nádrží, čerpacím agregátem a hydraulickým měrným žlabem. Konstrukce žlabu musí umožnit rychlou, jednoduchou a bezpečnou instalaci zmenšených modelů hydrotechnických staveb. Mezi hlavní požadavky mobilního výukového okruhu patří názornost ukázek hydraulických jevů, kompaktní rozměry, relativně nízká hmotnost, mobilita a jednoduché ovládání a obsluha žlabu. Součástí diplomové práce je také návrh zmenšených modelů hydrotechnických staveb, konkrétně se jedná o sadu ostrohranných přelivů, přeliv s širokou korunou, proudnicový přeliv, propustek, Venturiho žlab, stavidlový a segmentový uzávěr, pilíř a zdrsněné dno. Součástí výkresů hydraulického žlabu je také měřicí vozík s hloubkoměrem. Diplomová práce obsahuje teoretickou textovou část, technickou zprávu navržených objektů, hydrotechnické výpočty a výkresovou dokumentaci.

Začleňování lidí tělesně postižených nebo s kombinovaným postižením do pracovního procesu - situace na území hl. m. Prahy
Mrázek, Stanislav ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Resumé Práce, jak vyplývá z encyklik sociálního učení církve, je klíčem k řešení celého komplexu sociálních otázek. Rovněž ve vědních oborech jako psychologii, ekonomii a sociologii je pojem práce klíčový tím, že pro člověka představuje naplnění jeho rozličných potřeb, ekonomicky ho zajišťuje a do jisté míry teritoriálně vymezuje. Z pohledu zdravotně postiženého se jeví problém nalezení a udržení vhodné pracovní pozice jako zvlášť palčivý. Na území Hlavního města Prahy existuje množství organizací, které jsou zaměřeny na integraci zdravotně postižených do pracovního procesu na otevřeném trhu práce (umožňuje-li to závažnost postižení). Podporované zaměstnávání pak představuje variantu, kdy kvalita poskytovaných služeb je garantována nezávislou osobou. "Klient" si může svobodně zvolit, jakých služeb bude využívat a kde si naopak vystačí sám. Ze strany zaměstnavatelů panuje neustále jistý druh obavy, že zdravotně postižení jsou méněcenní a tak i při povinnosti takovou osobu zaměstnat raději volí náhradní formu podílu. Aby k tomuto nedocházelo, musí iniciativa vycházet ze širšího okolí, tj. rozvojem dobrovolnické činnosti, dalším zlepšováním služeb ze strany profesionálních konzultantů, ale v neposlední řadě rovněž ze strany samotných zaměstnanců a širokého okolí (např. změnou veřejného mínění).

Praktické využití průřezového tématu "multikulturní výchova"v dějepisu
Stržanovský, Karel ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Cílem mé práce bylo vytvořit manuál, ve kterém bych přiblížil práci s vybraným průřezovým tématem. Ve své práci jsem se pokusil uplatnit veškeré zkušenosti, které jsem získal během tvorby vlastního ŠVP na dvou pražských základních školách. Proto si má práce kladla za cíl, být praktickým průvodcem pro učitele, který vytváří vlastní ŠVP. Má práce má zcela úmyslně dvě roviny, které ovšem tvoří kompaktní celek mezi teoretickými východisky na jedné straně a didaktickou aplikací na straně druhé. V rovině první, která je obsažena v pomyslné první části práce, jsem si vytkl dva cíle. Mým prvním cílem bylo přiblížit tendence a principy, které přinesl rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání do české pedagogické reality. Učinil jsem tak především proto, že RVP je komplexně pojatý dokument a každý, kdo s ním chce pracovat, ho musí pochopit právě v jeho komplexnosti. Svou pozornost jsem zaměřil také na problematiku klíčových kompetencí a průřezových témat. Především proto, že představují významnou novinku v českém školství a pak také proto, že rozvíjení vybraného průřezového tématu, tvoří jádro mé práce. Mým druhým cílem bylo poukázat na možné nesnáze, se kterými by se mohl učitel setkat. Proto jsem se pokusil o hodnocení RVP jako prakticky využitelného dokumentu z hlediska své dvouleté praxe při práci s ním....

Zákon o pedagogických pracovnících: průzkumné šetření v lokalitě Zábřeh
Novotná, Marie ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Moje diplomová práce je rozdělena do dvou částí, kdy teoretická uvádí cíle a metodiku, dále popisuje například lokalitu výzkumu, vzdělávací soustavu či legislativu. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu prováděném mezi čtyřmi náhodně vylosovanými řediteli školských zařízení v Zábřehu reprezentujícími odlišný typ a stupeň vzdělávací soustavy. Cílem práce je na základě výsledků z toho výzkumu popsat dopad novely Zákona č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů na kolektivy pedagogů všech typů školských zařízení ve městě a zároveň přiblížit způsob, jak tuto legislativní změnu uchopili ředitelé organizací coby manažeři. Na základě rozhovorů s nimi bych měla najít odpověď na otázku, zda analyzované výpovědi ředitelů odpovídají představám ideálního manažera (podle Jana Hrona), jenž pro úspěšné řízení potřebuje mít nejen znalosti, schopnosti a dovednosti, ale také musí mít pravomoc a musí chtít a stačit. Výsledky také mají potvrdit, či naopak vyvrátit myšlenku, že v souvislosti se změnou daného zákona docházelo ke značnému propouštění nedostatečně kvalifikovaných pedagogických pracovníků a nabírání zaměstnanců nových. Výsledky svého šetření budu tedy konfrontovat s dostupnými údaji zjištěnými na místní pobočce úřadu práce. Přestože data zjištěná pomocí kvalitativního výzkumu lze jen obtížně generalizovat, měla by tato práce prostřednictvím byť malého vzorku přinést nový pohled na celou problematiku ve čtrnáctitisícovém městě.

Strach při nepřevratových skocích v disciplíně přeskok
Podojil, Pavel ; Chalupová, Eva (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Strach při nepřevratových skocích v disciplíně přeskok Cílem diplomové práce bylo provést výzkum a popsat metody pro zvládnutí strachu při realizaci nepřevratových skoků v disciplíně přeskok. Dále definovat rozdíly mezi postupy dotazovaných trenérů sportovní gymnastiky a učitelů tělesné výchovy. V teoretické části jsem stručně nastínil charakteristiku problematických emocí a pojmů s touto tematikou spojených, což byl určitý "odrazový můstek'' pro provedení výzkumu. Výzkum byl proveden formou poznávacího polostrukturovaného rozhovoru, tzv. interview, se sedmi učiteli tělesné výchovy a sedmi trenéry sportovní gymnastiky a tento byl podroben kvalitativní analýze. V následujících kapitolách jsem se věnoval stručně historii přeskoku a formám výuky spojených s disciplínou přeskoku. Zjištěná data od trenérů a učitelů byla porovnána mezi sebou a následně i s literaturou. Výsledky: Trenéři sportovní gymnastiky a učitelé tělesné výchovy využívají podobné didaktické metody k odstranění strachu při nepřevratových skocích v disciplíně přeskok. Trenéři sportovní gymnastiky mají kladnější postoj k tréninkovým hodinám. U učitelů všeobecně převládají v hodině tělesné výchovy časové nedostatky při výuce přeskoku, následné nedostatky musí řešit žáci vlastní iniciativou, a to doučovacími hodinami. Všichni se...

Práce s dětmi s dyslektickými a dysortografickými obtížemi
Dundrová, Petra ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Problematika specifických poruch učení získala v dnešní době na závažnosti, protože neumět dobře číst a psát znamená mít uzavřenou cestu k dalšímu vzdělání a informacím. Cílem mé práce bylo vybrat z velkého množství nápravných metod určených pro děti s dyslexií ty, které mohou aplikovat ve vyučovacím procesu i učitelé, kteří se touto problematikou nezabývají, ale chtějí zintenzívnit péči o žáky v rámci modernizace vyučování pomocí didaktické techniky. Jednou z forem pomoci je uplatňování individuálního přístupu, promyšlené začleňování práce v malých skupinách, funkční využívání učebních pomůcek a didaktické techniky. Využitím prvků programované výuky je možno respektovat i přirozené tempo žáků, zabezpečit dostatek času k osvojení základních dovedností. Dosažení tohoto cíle vyžaduje od učitelů, ale i od žáků značného úsilí. Učitel musí respektovat rozdíly psychického a tělesného vývoje dětí. Je jen na učiteli, aby vybral ty nejlepší a nejvhodnější metody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vývoj sourozeneckého vztahu ovlivněného tělesným postižením
FLAŠKOVÁ, Petra
Rodina je základní jednotkou pro růst dítěte v jakémkoliv směru. Předpokladem pro optimální vývoj je pocit bezpečí, lásky a stálost rodinného prostředí. Dítě má úzký vztah, jak ke svým rodičům, tak ke svému sourozenci. Sourozenec nabízí citovou oporu, sdílení úspěchu i zklamání, udržení tajemství před rodiči nebo se může stát zdrojem pro učení sociálním rolím. Na druhé straně mohou vznikat různé konflikty a nedorozumění. Mezi sourozenci se může také objevit žárlivost a rivalita. Každý sourozenecký vztah je svým způsobem specifický. Pokud má jeden ze sourozenců tělesné postižení, tak i přes tuto odlišnost se mezi nimi může vytvořit pevné pouto. První kapitola teoretické části se zabývá sourozeneckou konstelací a jejími jednotlivými charakteristikami pořadí narození. Druhá kapitola se snaží naznačit, co vše sourozeneckou konstelaci ovlivní. Ve třetí kapitole se rozebírá vztah mezi sourozenci, kteří tvoří vlastní subsystém rodiny. Musí se dělit o pozornost svých rodičů. Zdravotní postižení se definuje ve čtvrté kapitole této práce a dále pokračuje tělesným postižením. Zvláštní pozornost je věnována dětské mozkové obrně a přidruženým postižením. Praktická část si klade za cíl, zjistit, jak se vyvíjí vztah mezi zdravým sourozencem a sourozencem s tělesným postižením. Dílčími cíli práce je zjistit, zda ve vztahu hraje roli sourozenecká konstelace a jaké jsou kladeny nároky od rodičů na zdravého sourozence. Pro realizaci praktické části bakalářské práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Sběr informací od respondentů byl prováděn metodou dotazování. Zvolenou technikou se stal polostrukturovaný rozhovor. Výzkumné šetření probíhalo od dubna do července 2013. Vybraný soubor byl tvořen třemi skupinami respondentů. V první skupině byli intaktní sourozenci, druhou skupinu tvořili sourozenci s tělesným postižením, kteří jsou v sourozeneckém vztahu s první skupinou respondentů a ve třetí skupině byli rodiče těchto sourozenců. Rozhovor s druhou skupinou nebyl ve všech případech možný z důvodu hloubky mentálního postižení. Výzkum naznačil, že informování o postižení sourozence je jedním z důležitých faktorů pro vývoj vztahu. Jejich budoucí vztah se odvíjí od reakce zdravého sourozence na informaci o tělesném postižení sourozence. Rizikovým obdobím pro vývoj sourozeneckého vztahu bylo dospívání. V dospělosti se tento vztah opět stabilizoval. Předpokladem pro vývoj vztahu ovlivněného tělesným postižením, bylo společné trávení volného času. V dětství tohoto času bylo podstatně více než nyní v dospělosti. Výzkum prokázal vliv sourozenecké konstelace. Výměna rolí se sourozencem s postižením, kdy se mladší zdravý sourozenec stává prvorozeným místo sourozence s těžkým postižením. Zvýšené nároky na zdravého sourozence jsou v úspěšnosti a naplnění představ rodičů, které nemohli být naplněny u dítěte s postižením. Zdraví sourozenci akceptovali zvýšenou péči rodičů o jejich sourozence s tělesným postižením, přesto se v několika případech objevila žárlivost zdravého dítěte na dítě s postižením. Tato bakalářská práce by mohla být vhodným informačním zdrojem pro rodiny s dítětem s tělesným postižením. Dále by mohla posloužit pro pracovníky v pomáhajících profesích.

Analýza připravenosti HZS Pardubického kraje k řešení mimořádných událostí s CBRN látkami
KOŽENÝ, Petr
Významnou úlohu při řešení mimořádných událostí s použitím CBRN materiálu má chemická služba HZS ČR. Hasiči - technici chemické služby na HZS krajů plní úkoly v oblasti řešení mimořádných událostí s výskytem nebezpečných látek, jako je zajišťování provozuschopnosti speciálního vybavení, odborná příprava, nebo informační podpora, průzkum, dekontaminace, označování a vytyčování nebezpečné zóny apod. Pro plnění těchto úkolů musí neustále procházet průběžným vzděláváním a doplňováním znalostí. Velmi důležitá je v tomto směru pravidelná odborná příprava, která má sloužit nejen k výcviku a akceschopnosti jednotky PO jako celku, ale měla by být organizována podle zařazení hasičů. Ta musí v přípravě u služebních hodností asistent s náplní činnosti hasič jednotky HZS kraje respektovat fakt, že odborná příprava jednotek HZS krajů je současně v pětiletém cyklu přípravou k ověření odborné způsobilosti. Cílem předložené práce bylo vyhodnocení odborných znalostí hasičů - techniků chemické služby na jednotlivých územích odborech HZS Pardubického kraje a provést ucelené zhodnocení odborné přípravy, a to především přezkoušení pravidelné odborné přípravy formou testových úloh. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část výzkumnou s hypotézou a metodikou výzkumu. V teoretické části je popsán pojem CBRN, úloha a nástroje pro spolupráci a koordinaci složek IZS, dále úloha HZS ČR při řešení mimořádných událostí s výskytem CBRN materiálu. V poslední části je technické vybavení HZS Pardubického kraje speciálními věcnými prostředky určenými pro zásah na CBRN materiál, zejména vybavení ochrannými, detekčními prostředky, analyzátory a prostředky radiačního průzkumu. V části práce je stanovena hypotéza, zda odborné znalosti hasičů - techniků chemické služby HZS Pardubického kraje jsou na úrovni odpovídající normám znalostí vydaných MV - generálním ředitelstvím HZS ČR. K ověření nebo vyvrácení hypotézy byla použita obsahová analýza modulu odborná příprava Intranetu HZS Pardubického kraje a zhodnocení struktury a výsledků testových úloh pro hasiče - techniky chemické služby. Testové úlohy jsou spolu s praktickým přezkoušením součástí každoročního ověření pravidelné odborné přípravy u HZS Pardubického kraje. Vlastní hodnocení odborných znalostí hasičů - techniků chemické služby proběhlo formou analýzy výsledků otázek v testových úlohách, které jsou v souladu s normami znalostí pro funkci hasič technické chemické služby. Otázky jsem rozdělil podle špatných odpovědí techniků chemické služby jednotlivých územních odborů za hodnocené období, a to od roku 2012, kdy proběhlo první testování, dále podle podskupin otázek, které jsou v souladu s normami znalostí. Výsledky ukazují rozdíly v úrovni u jednotlivých územních odborů HZS Pardubického kraje. Samotná struktura testových úlohy vykazuje podle výsledků závažné nedostatky, je nevhodně zvolená stejně jako názvy tematických okruhů, rozložení a počet otázek v jednotlivých podskupinách a jejich aktualizace. Současné testové úlohy dostatečně neprověřují potřebné a požadované znalosti hasičů - techniků chemické služby. Na základě zjištění plynoucí z tohoto šetření je zpracován návrh metodiky pro jednotný postup pro práci v Intranetu HZS Pardubického kraje - modulu odborná příprava. Takto vzniklá metodika by měla řešit jak kompetence a jednotný postup při tvorbě výukových materiálů a testových úloh, tak konkrétní garanty pro tvorbu a aktualizaci odborné přípravy u jednotlivých rolí v modulu odborná příprava. Pro samotné testování techniků chemické služby je navrženo nové rozložení tematických okruhů a jejich odborné zaměření a počet otázek vygenerovaný v testových úlohách. Nový návrh tematických okruhů bude přehledný, měl by umožnit konkrétní zaměření výukových materiálů a umožní technikům chemické služby HZS Pardubického kraje kvalitnější odbornou přípravu a podklady pro náročné ověření odborné způsobilosti.

Přístup sester k bariérové ošetřovatelské péči na infekčním oddělení a ostatních odděleních interního typu
MOTLOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá přístupem sester k bariérové ošetřovatelské péči na infekčním oddělení a ostatních odděleních interního typu. Ošetřovatelská bariérová péče je systém pracovních a organizačních opatření, který zabraňuje vzniku nozokomiálních nákaz a přenosu patogenních mikroorganismů v nemocničním či sociálním zařízení. Nozokomiální nákaza je infekce, která vznikla v přímé souvislosti s pobytem pacienta v daném zařízení. Bariérová ošetřovatelská technika je preventivní opatření, které chrání vnímavé jedince před vznikem nozokomiální nákazy. Tuto metodu musí dodržovat každý zdravotnický pracovník, bez ohledu na typ oddělení. Nejčastěji vyskytujícím se onemocněním, které vzniká v souvislosti s pobytem v nemocničním zařízení je onemocnění MRSA, neboli multirezistentní stafylokokus aureus. Bariérová péče je souborem mnoha metod, jimiž jsou sterilizace, izolace infekčních pacientů, osobní úprava personálu, léčení onemocnění zdravotnického personálu, hygienické mytí rukou a jejich následná dezinfekce. Na oddělení interního typu jsou hospitalizováni pacienti trpící chorobou vnitřních orgánů. Tento typ oddělení patří mezi nejzákladnější oddělení nemocničního zařízení. Infekční oddělení je velmi specifické, neboť zde jsou hospitalizováni pacienti, kteří trpí infekční chorobou nebo je na takovou chorobu důvodné podezření. Z toho vyplývá, že na infekčním oddělení musí být bariérová péče dodržována striktněji. Ve výzkumné části práce byly stanoveny dva cíle: Zjistit přístup sester k bariérové ošetřovatelské péči na infekčním oddělení a ostatních odděleních interního typu. Zmapovat znalosti a dovednosti sester v oblasti bariérové péče na infekčním oddělení a ostatních odděleních interního typu. Na základě uvedených cílů práce jsme stanovili výzkumné otázky: Jaký je přístup sester k ošetřovatelské bariérové péči na infekčním oddělení a oddělení interního typu? Existují rozdíly mezi znalostmi sester na infekčním oddělení a ostatních odděleních interního typu? Existují rozdíly mezi dovednostmi sester na infekčním oddělení a ostatních odděleních interního typu? Z výzkumného šetření vyplývá, že znalosti a dovednosti sester na oddělení infekčním a ostatních odděleních interního typu nejsou zcela totožné. Z výzkumu vyplynulo, že přístup sester k bariérové ošetřovatelské péči je efektivněji uplatňován na infekčním oddělení. Dále bylo zjištěno, že odpovědi části respondentů se zcela neshodují s daty, které byly zjištěny pomocí zúčastněného skrytého pozorování. Zatímco odpovědi sester interního oddělení téměř odpovídaly žádoucímu poskytování bariérové péče, Při pozorování bylo zjištěno, že se teoretické znalosti neshodují s reálnou praxí v podobě praktických dovedností. Výsledky práce mohou posloužit jako podklad pro výuku ošetřovatelských předmětů nebo jako příspěvek na odborné kurzy, semináře či konference zabývající se touto problematikou. Dále budou výsledky nabídnuty do odborných periodik, kde bychom chtěli čtenáře z řad odborné i laické veřejnosti upozornit na důležitost poskytování efektivní bariérové ošetřovatelské péče a přispět alespoň malým dílem k tomu, aby bylo této problematice věnováno více pozornosti na všech odděleních zdravotnického zařízení