Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,646 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.23 vteřin. 

Pracovní listy z matematiky v Derive
LUKŠOVÁ, Hana
Cílem diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro podporu výuky matematiky na základní škole. Zaměřením těchto dokumentů je tematický celek funkce. Pracovní listy by měly najít uplatnění při výuce matematiky na základních školách {--} při samotné výuce a zejména při následném procvičování. Nutnou pomůckou k jejich aplikaci je matematický program Derive, ve kterém jsou všechny pracovní listy vytvořeny. Snahou mé práce je dosáhnout vyšší efektivity výuky matematiky a její přiblížení žákům základních škol.

Vývoj nezaměstnanosti v regionu Příbram
Šplíchalová, Petra ; Severová, Lucie (vedoucí práce) ; Svoboda, Roman (oponent)
Bakalářská práce zpracovává téma Vývoj nezaměstnanosti v regionu Příbram, který patří mezi regiony s vysokou nezaměstnaností. V teoretické části jsou definovány základní pojmy týkající se nezaměstnanosti a jejích druhů, trh práce, způsoby měření nezaměstnanosti, nástroje aktivní a pasivní politiky zaměstnanosti. Analytická část se věnuje vývoji nezaměstnanosti v regionu Příbram v letech 2004 až 2014, konkrétně vývoj míry registrované nezaměstnanosti a podílu nezaměstnaných osob, vývoj počtu uchazečů o zaměstnání a jejich struktury (dle pohlaví, věkové a vzdělanostní), vývoj počtu volných pracovních míst. Získané hodnoty jsou zpracovány do přehledných grafů a tabulek. Důležitou částí bakalářské práce je dotazníkové šetření, které se zaměřuje na respondenty z příbramského regionu. Závěrem jsou shrnuty a zhodnoceny poznatky bakalářské práce týkající se nezaměstnanosti v regionu Příbramsko a jsou zde uvedena některá navrhovaná řešení vedoucí ke zmírnění této nezaměstnanosti a možný vývoj nezaměstnanosti v roce 2015.

Podpora ICT nástrojů v oblasti vzdělávání
Čemusová, Jana ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Vais, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena kromě analýzy současného stavu využívání ICT technologií ve výuce, také na finanční analýzu této oblasti - tedy rozbor dostupných zdrojů pro školy v oblasti pořizování a údržby ICT nástrojů a technologií. Důraz je především v praktické části kladen na přístup pedagogů k začleňování moderních didaktických pomůcek do výuky. Výsledkem této práce by kromě uceleného přehledu možností po stránce materiální a finanční každé školy, měl být také nástin trendů budoucího vývoje v této oblasti.

Tvorba videotutoriálů pro výuku na VŠE
Zeman, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kupec, Michael (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s novými možnostmi výuky za pomocí informačních technologií a jejich názornou aplikaci při tvorbě výukových materiálů. Hlavním výstupem této bakalářské práce jsou videotutoriály, které slouží k podpoře výuky předmětu 4IT110 Užití MS Excelu v podnikové praxi na Vysoké škole ekonomické v Praze, ale užitečné mohou být také studentům dalších oborů. Tvorba tutoriálů je v mé práci řešena od samotného počátku, a to stanovením metodiky, vytvořením vzorových příkladů až po následné testování tutoriálů studenty a optimalizací videí dle jejich reakcí a připomínek.

Zodpovědnost studentů ošetřovatelství za své zdraví
HELMICHOVÁ, Veronika
Název: Zodpovědnost studentů ošetřovatelství za své zdraví Současný stav: Zdravý vývoj dnešních mladých lidí je úzce spojen s rodinným zázemím a dalšími sociálními vztahy mimo rodinu. V dobře fungující rodině získávají mladí lidé sociální a zdravotní návyky, které si uchovávají po celý život. To jsou základy pro správnou cestu k zodpovědnosti za své zdraví. Současná mladá populace bude již mnohem více obeznámena se zásadami zdravého životního stylu, protože se do jejich výuky dostává předmět výchova ke zdraví. Mládež je v současné době ohrožována řadou rizik typických pro toto životní období. Nejčastěji je to kouření, alkohol, drogy, nesprávná životospráva a nedostatek aktivního pohybu. Proto je třeba prohlubovat systém vzdělávání a výchovy k zodpovědnosti za své zdraví. V první řadě by tuto zodpovědnost měli mít studenti ošetřovatelství, kteří často slouží jako vzory pro své vrstevníky, členy rodiny a přátele. Cíle: Cílem této práce bylo zjistit jak se mění životní styl studentů ošetřovatelství v jednotlivých ročnících studia. Dále analyzovat rizika v životním stylu vysokoškolského studenta ošetřovatelství Metodika: Pro tuto práci bylo zvoleno kvantitativní výzkumné šetření. Sběr dat pro toto šetření byl realizován pomocí dotazníku Index zdraví, kterým jsme se inspirovali z knihy Ošetrovateľstvo první díl Kozierové str. 571. Kdy získaná data byla zpracována v počítačovém programu Microsoft Excel 2007 a následně hodnocena pomocí kontingenčních tabulek. Pro statistické testování stanovených hypotéz byl použit tzv. chí kvadrát test dobré shody. Dále byly k jednotlivým otázkám vypracovány grafy znázorňující odpovědi respondentek. Jejich odpovědi jsme rovněž porovnávali podle délky studia. Testy byly provedeny na standardní hladině spolehlivosti 95%, tedy hladina významnosti byla stanovena na hodnotě 0,05 (5 %). Vztahy uvnitř kontingenčních tabulek byly popsány pomocí znaménkových schémat. Výzkumný soubor: Výzkumný soubor tvořily studentky studující na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské university v Českých Budějovicích, obor všeobecná sestra prezenční studium 1., 2. a 3. ročník. Celkem bylo rozdáno 120 dotazníků a použito pro výzkumné šetření jich bylo 120. Vzhledem k tomu, že ani v jednom ročníku nebyl žádný student muž, tak dotazník vyplňovaly pouze studentky. Výsledky: Byla stanovena jedna výzkumná hypotéza, k potvrzení, či vyvrácení. Hypotéza 1 zněla: Předpokládám, že existují rozdíly v zodpovědnosti za své zdraví u studentů ošetřovatelství v závislosti na délce studia. Byl zjištěn statisticky významný vztah mezi délkou studia a mezi tím, zda mají studenti zdravotní potíže, pravidelnou relaxaci, nadměrné svalové napětí a teplé nebo suché ruce. Statisticky významný vztah nebyl zjištěn mezi délkou studia a oblastmi týkající se stravy, návykových látek. Dále v oblasti posilování srdce a cév, pohybu, starání se sama o sebe, stresu, sebeovládání, smyslu života, zodpovědnosti za své zdraví i za nemoci. Závěr: Výzkumné šetření neprokázalo vztah mezi délkou studia a základními komponenty životního stylu jako je racionální výživa, dostatečná pohybová aktivita, spotřeba návykových látek či stres. Přestože prioritní rolí sestry je podpora zdraví, sami studenti ošetřovatelství tuto prioritu nedodržují. V rámci výuky výchovy ke zdraví na školách, by se mělo věnovat větší pozornost v rizikových oblastech zdravého životního stylu a podpoře zdraví.

Smíšený výzkum XIV - 11/1947 říjen ÚVVM/CVVM: Vodní přehrady, cizí jazyky, tělesné tresty ve škole, mateřské školy, Baťa, Svaz české mládeže (SČM), volební právo, časopisy. B 61, B 61
Ústav pro výzkum veřejného mínění
Výzkum byl iniciovaný Plánovacím úřadem, Ministerstvem školství, n. p. Baťa a Svazem české mládeže. Otázky se týkají stavby vodních přehrad, výuky cizích jazyků na obecných školách, tělesných trestů ve škole, povinné docházky do mateřských škol, správkáren firmy Baťa, Svazu české mládeže, volebního práva od 18 let a oblíbených časopisů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Obsahový marketing pro generování leadů v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb
Nykodýmová, Barbora ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Pospíchal, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je čtenáře seznámit s problematikou obsahového marketingu pro generování tzv. leadů, informací o potenciálních zákaznících, a zanalyzovat a navrhnout doporučení pro jeho uplatnění mezi subjekty v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb. Teoretická část práce diskutuje tři klíčové oblasti: specifika služeb a sektoru B2B, obsahový marketing a důvody jeho zapojení do marketingové strategie a problematiku generování leadů jako možnou metriku obsahového marketingu a obchodní nástroj. Praktická část zjišťuje přístup k problematice pohledem čtyř zástupců dodavatelů služeb a doplňuje jej úhlem pohledu jejich zprostředkovatele, společnosti IVITERA, která kolem svých mediálních, zejména internetových, projektů sdružuje jednu z největších B2B komunit v daném odvětví služeb na českém trhu. Výzkum byl realizován pomocí individuálních rozhovorů se zástupci všech pěti společností a doplněn analýzou sekundárních dat, leadů a klíčových slov poskytnutých zprostředkovatelem.

Výukový osciloskop
Švantner, Martin ; Kraus, Michal (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje možnosti, jak vybavit školní učebnu digitálními osciloskopy. Záměrem je podat studentům výuku v laboratořích  předmětů Teorie obvodů a Prvky počítačů zajímavější a praktičtější formou. Složitá profesionální zařízení nejsou pro potřeby výuky vhodná, nejenom svou cenou ale především složitostí obsluhy. Proto jsem se zaměřil také na nestandardní řešení, která mohou být pro výuku přínosnější.

Didaktické počítačové hry na 2. stupni ZŠ
Němeček, Ondřej ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zmapování nabídky počítačových her a možnosti jejich případného využití proedukaci za předpokladu vhodného výběru a cíleného použití učitelem. Práce primárně vychází z on-line zdrojů, zaměřuje se na nejaktuálnější produkty počítačových her, vyhodnocuje vlastní dotazníkový průzkum zaměřený na rodiče a jejich děti, sekundárně využívá vlastních zkušeností autora, jeho rozhovorů s učiteli a dostupnou literaturu. Těžištěm práce je zmapování nabídky různých zaměřených počítačových her, pro děti ve věku 10 - 141et, a příkladů jejich nasazení v didaktickém procesu vyučování na 2. stupni Cílem je na příkladech počítačových her poukázat na možnosti jejich užití při podpoře výuky a rozvoje žáků v různých předmětech.

Integrace vzájemné podpory školy a rodiny v environmentální výchově
Hošková, Monika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou současného stavu environmentální výchovy související se změnou jejího postavení v rodině, škole a kurikulárních dokumentech. Práce mapuje roli obecného ekologického povědomí ve společnosti při začleňování environmentální výchovy v rodinách i do výuky na základních školách. Práce obsahuje kvantitativní (výzkumná sonda) i kvalitativní (řízené rozhovory) metody zjišťování, jak si mohou vzájemně rodiny a školy pomoci v integraci poznatků a dovedností z environmentální výchovy. Tato práce obsahuje i neobvyklé metody, jako je celorepubliková soutěž pro rodiny na téma environmentální výchova. Obsahuje také anotaci ekologického výukového programu, který musí být kvalitní a poskytovat učiteli dobrý návod a motivaci pro realizaci environmentální výchovy a dalších průřezových témat ve výuce. Cílem práce je vytvoření strategie pro zkvalitňování spolupráce rodiny a školy při realizaci environmentální výchovy.