Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,659 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.18 vteřin. 

Pohybové aktivity v životním stylu studentek JU
PÍCHOVÁ, Zuzana
Tato diplomová práce analyzuje životní styl studentek celé Jihočeské univerzity se zaměřením na pohybové aktivity, jejich pravidelnost, názor na negativní návykové látky, vztah ke zdravému stravování a pitnému režimu, zájem o relaxaci. Teoretická část se zabývá definicí a rozdělením pojmu "pohybová aktivita". V praktické části jsou zmapovány výsledky týkající se kvality pohybových aktivit, pravidelnosti pohybových aktivit, zhodnocení stavu pohybových aktivit u studentek a následné vyhodnocení dle stanovených hypotéz. Na základě získaných dat lze hodnotit, jak velký zájem je o pravidelný pohyb a pohybovou aktivitu v dnešní době, zda se studentky dostatečně týdně pohybují, proč se pohybují a jaké pohybové aktivity jsou nejvíce oblíbené.

Rovnovážná cvičení v přípravě na výuku běhu na lyžích dětí se zrakovým postižením
Chmelíčková, Hana ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Levitová, Andrea (oponent)
Název práce: Rovnovážná cvičení v přípravě na výuku běhu na lyžích dětí se zrakovým postižením Cíl práce: Cílem této práce je ověřit možnost aplikace vybraných rovnovážných cvičení u dětí se zrakovým postižením. Metoda: Výzkumný soubor byl tvořen šesti žáky Základní školy pro zrakově postižené ve věku 14 a 15 let. Deset týdnů jsme u nich aplikovali vybraná rovnovážná cvičení zaměřená na nácvik běžeckého lyžování. Pro zhodnocení změny vybraných rovnovážných parametrů před a po cvičební intervenci jsme použili metodu hodnocení stability postoje na tlakové desce Footscan a terénní test chůze po slepu. Výsledky a závěry: Práce poukázala na možnost pohybové intervence formou rovnovážných cvičení v předsezónní přípravě běhu na lyžích. Prokázalo se, že vybraná rovnovážná cvičení lze aplikovat v plném rozsahu v hodinách školní TV u žáků se zrakovým postižením. U většiny jedinců ze sledovaného souboru došlo po pohybové intervenci ke zlepšení úrovně dynamické rovnováhy (vyjádřené terénním testem chůze po slepu). Ve studii se nepotvrdila možnost pozitivního ovlivnění sledovaných parametrů stability postoje desetitýdenní pohybovou intervencí. Klíčová slova: Zrakové postižení, rovnovážná cvičení, běh na lyžích, stabilita postoje, Footscan

Kondiční příprava příslušníků Policie České republiky
Agh, Karel ; Přívětivý, Lubomír (vedoucí práce) ; Konrád, Antonín (oponent)
Název práce: Kondiční příprava příslušníků Policie České republiky Cíle práce: Cílem práce je shrnout a zhodnotit současný stav kondiční přípravy a jejího prověřování u příslušníků Policie České republiky na vybraných okresech v rámci Středočeského kraje. Metoda: Potřebné informace směřující k danému cíli mé práce jsem získal rešerší dostupné literatury, právních norem a jiných informačních zdrojů upravující danou problematiku. Pro potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz jsem následně provedl analýzu dokumentů a vyhodnocení získaných dat (výsledků prověrek). Dále pak anonymní dotazníkové šetření u policistů na vybraných okresech v rámci Středočeského kraje. Následně bylo provedeno vyhodnocení dotazníkového šetření a shrnutí získaných dat pro jejich následnou interpretaci a závěrečné srovnání a zhodnocení. Výsledky: Zjištěné poznatky prezentují celkový stav a prověřování kondiční přípravy a představují názory a postoje policistů ke kondiční přípravě. Klíčová slova: kondiční příprava, fyzická zdatnost, pohybové schopnosti, motorické testy, zákonné normy



Tělesná výchova žáků s tělesným postižením na 1. stupni základní školy
Bělastová, Markéta ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Hájková, Vanda (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tělesnou výchovou žáků s tělesným postižením. Cílem práce je zmapovat tělovýchovný proces žáků s tělesným postižením a porovnání teorie se současnou praxí na školách. Teoretická část je věnována osobnosti učitele a žáka, didaktice a metodice rozvoje pohybových schopností a dovedností žáků s tělesným postižením. Pojednává o učebních metodách, organizačních formách a struktuře vyučovací jednotky tělesné výchovy, motivaci, hodnocení a klasifikaci žáků. Praktická část zkoumá problematiku tělesné výchovy z pohledu učitele. Mapuje přípravu učitelů na hodiny tělesné výchovy, poměr žáků navštěvujících tělesnou výchovu, žáků osvobozených z tělesné výchovy a počet asistentů ve třídách. Dále sbírá informace o nejčastějších druzích motivace a problémech, se kterými se učitel v hodinách tělesné výchovy setkává. Klíčová slova: žák s tělesným postižením, pohybové schopnosti a dovednosti, motorické učení, vyučovací jednotka, vyučovací metody, motivace, hodnocení.

Péče o tělesný vzhled, zdraví a zdatnost dospělé populace
Elhenický, Patrik ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Potměšil, Jaroslav (oponent)
Název diplomové práce: Péče o tělesný vzhled, zdraví a zdatnost u dospělé populace. Cíle práce: Zpracovat a prezentovat výsledky současné dospělé populace v oblasti vnímání a vztahu k vlastnímu tělu, nejen v oblasti fyzické, ale také v oblasti psychické. Porovnat rozdíly mezi mužskou a ženskou populací ve výše uvedených problémech a porovnat rozdíly mezi venkovskými a městskými lidmi. Metoda: Sběr dat pro tuto diplomovou práci byl prováděn anketovým šetřením pomocí dotazníkové metody. Bylo použito standardizovaného dotazníku, který byl převzat z mezinárodního výzkumu sportu, zdraví a tělesného sebepojetí v zemích střední a východní Evropy (Mrázek, Fialová, Bychovskaja, 1995). Dotazník obsahoval kapitoly týkající se osobních údajů, zdravotního stavu, činností vztahující se k tělu a fyzické aktivity, subjektivního popisu těla, vztahu k tělu a sebepojetí. Celkem se odpovídalo na 129 otázek, z nichž byli k práci analyzovány jen ty, které se týkaly zvoleného tématu. Výsledky: Výsledky poukazují na určité změny v hodnocení tělesného vzhledu, vztahu k vlastnímu tělu i sebepojetí mužů i žen. V potvrzených hypotézách je poukazováno na rozdílnost sebevědomí žen a mužů při hodnocení svého vzhledu, kdy se muži celkově hodnotili lépe nežli ženy. Dále také na rozdíly v sebepojetí a vtahu k vlastnímu tělu mezi...

Problematika sportu zrakově postižených na ZIŠ Jaroslava Ježka
Němeček, Tomáš ; Segeťová, Jarmila (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
SOUHRN Název práce: Problematika sportu zrakově postižených žáků na Škole Jaroslava Ježka Cíle práce: Zmapovat a vyhodnotit současné sportovní možnosti žáků se zrakovým postižením na 2. stupni ve Škole Jaroslava Ježka v Praze. Cílem je soustředit se přitom na skutečnosti, které žáci vnímají jako překážky, jež jim brání ve sportovních činnostech. Metoda: Pro dosažení výše uvedeného cíle byla sebrána a utříděna potřebná data. Vytvořili jsme pro žáky anketu a získaná data jsme dále vyhodnocovali. Na základě zjištěných informací jsme navrhli rozšíření sportovních možností a ověření v praxi. Výsledky: Škola nabízí v současné době žákům široké spektrum možností pohybového vyžití a to jak v rámci hodin tělesné výchovy, tak prostřednictvím kroužků, a dále zprostředkováním účasti žáků na různých republikových sportovních soutěžích. Zrakově postižení žáci se tak prakticky seznamují se základy atletiky, plavání, cyklistiky, aplikovaných sportovních a pohybových her, klasického lyžování, ale například i s vodními sporty, lezením na umělé stěně, jízdou na koni, in-line bruslením a dalšími outdoorovými aktivitami. Stěžejní však zůstávají aktivity směřující ke kompenzaci či reedukaci zrakového postižení či oslabeného pohybového aparátu. Jsou to jednak orientační hry a činnosti zaměřené na rozvoj prostorové představivosti,...

Studium vlivu elektrolýzy na rozklad organického barviva v diafragmovém výboji v kapalinách
Davidová, Jaroslava ; Rašková, Zuzana (oponent) ; Kozáková, Zdenka (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na studium různých chemických a fyzikálních vlivů, které se podílejí na rozkladu organických látek v diafragmovém výboji, generovaném ve vodných roztocích. Tento proces se dá využít např. při čištění odpadních vod. Významný vliv na destrukci barviva má při aplikaci nepulzního stejnosměrného napětí elektrolýza. Zjištění míry příspěvku elektrolýzy na procesy ve výboji je hlavním cílem této práce. V teoretické části je uvedena základní teorie vzniku elektrického výboje v kapalinách a samotná elektrolýza s důrazem na procesy vedoucí k destrukci organických sloučenin. Jedná se zejména o produkci reaktivních částic výbojem (radikály, peroxid vodíku, ozon apod.) a elektrochemické reakce na elektrodách. Dále je v této části teoreticky rozebrána analytická metoda, podle níž byly stanovovány koncentrace barviv (UV-VIS spektroskopie). Experimentální část je zaměřena na popis průběhu experimentu, který byl prováděn v zařízení s odděleným katodovým a anodovým prostorem. Oddělení obou prostorů bylo realizováno přepážkou s dielektrickou diafragmou, přičemž propojení obou prostorů bylo zajištěno špendlíkovou dírkou o průměru 0,25 mm. Elektrolytické rozklady byly realizovány při konstantním proudu 30 mA a dodávaný výkon ze zdroje napětí se pohyboval v rozmezí 14–32 W. Pro experimenty byla vybrána dvě saturnová barviva (Direct Red 79 a Direct Blue 106). Protože rozklad barviv je doprovázen odbarvením, byla ke stanovení koncentrace použita UV-VIS spektroskopie v oblasti 380–700 nm. Ve výsledkové části jsou uvedeny různé vlivy působící na rozklad barviva. Mezi tyto vlivy patří různé polarity elektrod, vodivost a pH roztoku, použitý výkon, druh elektrolytu a struktura barviva. Elektrolýza má významný vliv na rozklad malých organických molekul. Rozklad probíhá výhradně v anodovém prostoru, tedy tzv. negativním výbojem. Nejvýhodnější je využití elektrolytu NaCl, kterým se nastaví vodivost na optimální hodnotu 500 S·cm-1. Elektrolytem NaNO3 bylo dosaženo polovičního účinku a elektrolyt Na3PO4 odbourávání neumožnil. Rozklad barviva v anodovém prostoru je také stimulován výrazným snížením pH v důsledku elektrolýzy. Obecně lze říci, že z absolutního hlediska se výbojem dosáhne většího rozkladu než elektrolýzou, ale účinnost elektrolýzy je větší. Jen elektrolýzou je možné dosáhnout vysokého procenta rozkladu při použití relativně nízkého výkonu. U větších molekul je účinnost vyšší při aplikaci výboje.

Fotbal na elektrických vozících
Podešvová, Simona ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kaprálek, Tomáš (oponent)
Název práce: Fotbal na elektrických vozících Cíl práce: Cílem práce je přinést základní informace o nové sportovní hře, která je určena těžce tělesně postiženým sportovcům. Těmito informacemi se pokusíme rozšířit nabídku sportovních aktivit pro tělesně postižené občany. Metoda: Práce je zpracována metodou review, tedy získáním a shrnutím všech dostupných informací a poznatků o zmíněné sportovní hře. Výsledky: Práce je míněna jakou souhrn informací a teoretických předpokladů za účelem rozšíření sportovních aktivit zdravotně postižených občanů. Tyto informace budou využity pro sestavení článku do časopisu Vozíčkář. Klíčová slova: nová sportovní hra, pravidla, fotbal na elektrických vozících