Název:
Tělesná výchova žáků s tělesným postižením na 1. stupni základní školy
Překlad názvu:
Physical education for pupils with physical disability on the first grade of basic school
Autoři:
Bělastová, Markéta ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tělesnou výchovou žáků s tělesným postižením. Cílem práce je zmapovat tělovýchovný proces žáků s tělesným postižením a porovnání teorie se současnou praxí na školách. Teoretická část je věnována osobnosti učitele a žáka, didaktice a metodice rozvoje pohybových schopností a dovedností žáků s tělesným postižením. Pojednává o učebních metodách, organizačních formách a struktuře vyučovací jednotky tělesné výchovy, motivaci, hodnocení a klasifikaci žáků. Praktická část zkoumá problematiku tělesné výchovy z pohledu učitele. Mapuje přípravu učitelů na hodiny tělesné výchovy, poměr žáků navštěvujících tělesnou výchovu, žáků osvobozených z tělesné výchovy a počet asistentů ve třídách. Dále sbírá informace o nejčastějších druzích motivace a problémech, se kterými se učitel v hodinách tělesné výchovy setkává. Klíčová slova: žák s tělesným postižením, pohybové schopnosti a dovednosti, motorické učení, vyučovací jednotka, vyučovací metody, motivace, hodnocení.My dissertation occupies by physical education for pupils with physical disability. The aim of this dissertation is to chart the educational process at physical education of pupils with physical disability and compare theory with current practice at schools. Teoretic part of the dissertation attends to personality of the teacher and pupil, didactics and methodics of development motoric abilities and skills of pupil with physical disability. It deals with teaching methods, with forms of organization and with structure of unit of physical education, with motivation, evaluation and classification of pupils. Practical part of dissertation explores problems in physical education from a teacher's view. It maps over preparation of the teacher to physical education, the proportion of pupils, which attend to physical education and pupils, which don't and number of assistants in classes. It collects information about the most freguently kinds of motivation and problems which the teacher meets in the physical education. Key words: pupil with physical disability, motoric abilities and skills, motoric learning, teaching unit, teaching methods, motivation, evaluation.