Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17,296 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.48 vteřin. 

Nové trendy v marketingu a srovnání jejich využití v České republice a Spolkové republice Německo
JIROVSKÁ, Kristýna
Cílem této bakalářské práce je uvedení do problematiky marketingu a především nových trendů v marketingu s hlavním zaměřením na dva konkrétní nové trendy - guerilla a virální marketing. Bude popsáno využití těchto vybraných trendů marketingu na konkrétních příkladech kampaní uskutečněných v České republice a Spolkové republice Německo. Součástí bakalářské práce je dotazník, který se bude zabývat všeobecnou znalostí českých i německých občanů o guerilla a virálním marketingu a o uskutečněných kampaních s využitím těchto nových trendů, které probíhaly v České republice a Spolkové republice Německo. Na základě dotazníku pak dojde k vyhodnocení celkové úspěšnosti a povědomosti o jednotlivých kampaních.

Kritické hodnocení Šikovy reformy
Šrámek, Ondřej ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Dufek, Pavel (oponent)
Práce se zabývá tzv. Šikovou reformou, tedy reformou, která se v šedesátých letech dvacátého století v Československu snažila zavést do tehdejší centrálně plánované ekonomiky určité tržní prvky. Práce nejprve popisuje průběh reformy, při které byla významně omezena role centrálního plánu, posílena pozice podniků a byla provedena cenová přestavba. Následně jsou v práci zkoumány a porovnávány názory dobových zahraničních i domácích odborníků na reformu a novou ekonomickou soustavu, aby se na jejichž základě došlo k cíli práce, jímž je zjištění chyb a nedostatků, které provázely zavádění nové soustavy a mohly ohrozit její fungování.

Podnikatelský projekt rodinné vzdělávací centrum
Bahushevich, Alena ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Mísař, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu pro nově vznikající předškolní zařízení - Rodinné vzdělávací centrum, jehož hlavní činností bude provoz mateřské školy a pořádání vzdělávacích programů a kurzů pro děti a dospělé. Teoretická část práce je věnována popisu významu podnikatele a firem ve společnosti, vymezení základních náležitosti podnikatelského plánu a charakteristice předškolního systému vzdělávání v České republice včetně uvedení dostupných alternativních metod výuky. Praktická část je aplikací získaných teoretických poznatků při sestavení podnikatelského projektu. V této části je na základě analýzy trhu, marketingového a finančního plánu hodnocena životaschopnost a konkurenceschopnost podnikatelského záměru.

Podnikatelský plán Klubové testovací komise Veterán car club Strakonice
Horáková, Bára ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Diplomová práce řeší vznik nové klubové testovací komise historických vozidel ve městě Strakonice. Cílem bylo zjistit, za jakých podmínek a jaká je reálnost na úspěch nové komise tak, aby byla funkční, měla dostatek zákazníků a tvořila zisk. V práci jsou vypočítány tři možné varianty finanční analýzy. K lepšímu poznání trhu byl použit dotazníkový průzkum trhu. Dále byla vytvořena Porterova analýza pěti sil a také SWOT analýza s následnout maticí TOWS. Závěrem byly shrnuty všechny zjištěné poznatky, především jakých konkurenčních výhod by měla komise použít, aby uspěla na trhu, a při počtu kolika testací historických vozidel a finančních stavech by měla fungovat, a kdy by naopak měla svou činnost ukončit.

Řízení IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlíček, Zdeněk (oponent) ; Příklenk, Oldřich (oponent) ; Král, Jaroslav (oponent)
Předmětem odborného výzkumu je sourcing již několik desítek let. Evoluce v oblasti informačních systémů v poslední době charakterizovaná především komoditizací ICT služeb však významně mění celkový kontext rozhodování. Služby dostupné na vyžádání přes Internet umožnují organizacím implementaci požadovaných funkcí oproti dřívější době za zlomek času. Tento trend znamená významnou šanci pro organizace, které by rády využily pokročilé ICT služby, bez nutnosti vysokých investic. Problémem je současný nedostatek metod a nástrojů pro řízení služeb informačního systému a jejich outsourcing. Vzhledem k vývoji a trendům na trhu ICT služeb lze očekávat, že v budoucnu velká část řízení IT bude zahrnovat ICT služby a strukturované řízení jejich úrovně. Současně dostupné metody jsou buď příliš široké, anebo naopak zahrnují pouze malou část celého problému. Nahodilá a nepodložená rozhodnutí v této oblasti mohou způsobit značné komplikace z hlediska kvality, využitelnosti, integrace, a v důsledku toho významně ovlivnit celkové náklady na IT daného podniku. Organizace musí buď revidovat existující modely, anebo navrhnout a zavést zcela nové modely řízení svého IS/ICT. Tato disertační práce se zabývá řízením IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému. Diskutuje dostupné sourcingové modely uváděné v literatuře a propojuje je se souvisejícím oblastmi. Na základě těchto oblastí pak prezentuje integrovaný pohled na možné strategie sourcingu IT. Především pak práce navrhuje originální concept rozhodování o sourcingu ICT služeb nazvaný SOURCER framework. Tento přístup navazuje na zmínené strategie sourcingu, a předkládá komplexní metodiku a kritéria pro rozhodování. Ty pomohou organizacím s výběrem ICT služeb s cílem udržování a řízení co nejvhodnějšího portfolia ICT služeb. Rozhodování je založeno na čtyřech základních pohledech: funkce, cena, čas, a kvalita. Tyto pohledy jsou diskutovány, individuálně analyzovány, a slouží jako základ pro další zkoumání. Celý framework je vyvíjen a validován s využitím přístupu Design Science Research Methodology (DSRM). Individuální komponenty jsou vyhodnoceny s využitím průzkumu mezi vybranými IT manažery. Další ověření přístupu je pak zajištěno realizováním případové studie, která mapuje reálné využití frameworku v organizaci. Tato případová studie zahrnuje specifikaci strategie, business--IT alignment, specifikace architektury služeb a její propojení, sourcing, and řízení portfolia ICT služeb.

Míry podobnosti pro nominální data v hierarchickém shlukování
Šulc, Zdeněk ; Řezanková, Hana (vedoucí práce) ; Šimůnek, Milan (oponent) ; Žambochová, Marta (oponent)
Tato disertační práce se zabývá mírami podobnosti pro nominální data v hierarchickém shlukování, které umožňují zacházet s proměnnými s více než dvěma kategoriemi a které si kladou za cíl nahradit postupy založené na koeficientu prosté shody, které se v této oblasti běžně používají. Tyto míry podobnosti uvažují dodatečné informace ohledně datového souboru, jako je rozdělení četností kategorií u dané proměnné nebo počet jejích kategorií. Tato práce se věnuje třem hlavním cílům. Prvním cílem je prozkoumání a ohodnocení kvality shlukování vybraných měr podobnosti pro hierarchické shlukování objektů a proměnných. K dosažení tohoto cíle bylo provedeno několik experimentů, které se zabývají jak shlukováním objektů, tak proměnných. Tyto experimenty zkoumají kvalitu shluků vytvořených za pomocí zkoumaných měr podobnosti pro nominální data ve srovnání běžně používanými mírami podobnostmi využívajícími binární transformaci a dále s několika alternativními metodami pro shlukování nominálních dat. Toto porovnání je provedeno na reálných i generovaných souborech. Výstupy těchto experimentů vedou ke zjištění, které míry podobnosti jsou vhodné k obecnému použití, které podávají dobré výsledky v konktrétních situacích a které nejsou doporučeny pro shlukování objektů nebo proměnných. Druhým cílem práce je navržení míry podobnosti vycházející z teoretických předpokladů a její následné porovnání s ostatními zkoumanými mírami podobnosti. Na základě tohoto cíle byly představeny dvě nové míry podobnosti, Variable Entropy a Variable Mutability. Obzvláště prvně zmíněná míra podává velmi dobré výsledky u souborů s nižším počtem proměnných. Třetím cílem této práce je poskytnout komfortní sofwarové řešení založené na zkoumaných mírách podobnosti pro nominální data, které pokrývá celý proces shlukování od výpočtu matice vzdálenosti po hodnocení výsledných shluků. Tento cíl byl dosažen vytvořením balíčku nomclust pro program R, který řeší tuto problematiku a který je volně dostupný.

Rozdíly v postavení mužů a žen na českém trhu práce
Stroukal, Dominik ; Kadeřábková, Božena (vedoucí práce) ; Pavelka, Tomáš (oponent) ; Němec, Otakar (oponent)
Tato disertační práce se skládá z pěti článků, které aplikují aktuální světový výzkum ekonomie trhů práce na Českou republiku a potvrzuje významné rozdíly v postavení mužů a žen na tomto trhu. Ukazuje, že gender má významný vliv na preference na pracovním trhu a následně i na zaměstnanost a zdravotní stav. Práce nejprve dokládá, že preference jsou relevantním determinantem kariéry a poté studuje rozdíl v preferenci výše platu u žen a mužů. Následně se ukazuje, že pro gender hraje významnou roli ve vysvětlování vztahu mezi vlastnickým bydlením a nezaměstnaností a také nezaměstnaností a zdravotním stavem. V první kapitole se podařilo prokázat, že preference pro pracovní kariéru má pozitivní vliv na volbu pracovní kariéry. Vliv vysokoškolského vzdělání na upřednostnění kariéry se projevil jako kladný a významný. Pravděpodobnost volby pracovní kariéry snižuje přítomnost dětí, avšak není závislá na jejich počtu, což je v rozporu s teorií preferencí. Druhá kapitola ukazuje, že české ženy preferují oproti mužům více nepeněžní odměny. Také bylo ukázáno, že u vysokoškolsky vzdělaných v preferencích nepeněžních odměn nezáleží na pohlaví respondentů, avšak oproti světovým výzkumům v ČR vysokoškolské vzdělání tuto preferenci zvyšuje. Nakonec se ukázalo, že ženy méně než muži preferují riziko. Třetí kapitola dokládá, že přestože trh s bydlením narušuje pracovní mobilitu a zaměstnanost v České republice na regionální úrovni, tedy že v regionech s vyšší mírou vlastnického bydlení je vyšší nezaměstnanost, na individuální úrovni platí, že jsou vlastníci bydlení nezaměstnaní s menší pravděpodobností. V odhadech se výrazně lišili muži od žen. Muži žijící ve vlastnickém bydlení mají vyšší pravděpodobnost zaměstnanosti než ženy, na regionální úrovni se však ukazuje, že vysoká míra vlastnického bydlení zvyšuje nezaměstnanost mužům mužům i ženám, v delším čase pouze ženám. Čtvrtá kapitola ukázala, že u mužů přechod k vlastnickému bydlení snižuje v následujícím roce pravděpodobnost nezaměstnanosti. U žen se tento vztah ukázal jako nevýznamný. Vedle toho se jako nevýznamný projevil vztah opačný, tedy od přechodu do nezaměstnanosti k nově nabytému vlastnickému bydlení. Poslední kapitola dokládá, že změna pracovního statusu na nezaměstnanost zvýší v budoucnosti pravděpodobnost na zhoršení zdraví. Vliv kratší než dva roky se však neukázal jako významný. Důležitým závěrem je, že muži mají významně silnější vztah mezi zdravím a nezaměstnaností než ženy.

Návrh procesů obchodního oddělení v IT společnosti a měření jejich výkonnosti
Schütz, Martin ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá návrhem nových procesů obchodního oddělení v IT společnosti poskytující služby serverhostingu, webhostingu a registrace domén. Tyto procesy vycházejí z identifikace a analýzy stávajících procesů a z teorie řízení obchodního oddělení. U vybraných procesů jsou stanoveny klíčové indikátory jejich výkonnosti (KPIs) využitelné pro řízení organizace jako celku. Modely procesů jsou vytvořeny dle notace EPC. Nové procesy jsou navrženy tak, aby při jejich průběhu vznikala v informačním systému CRM data poskytující evidenční a informační podporu nezbytnou pro řízení obchodního oddělení včetně možnosti měření jeho výkonnosti. Procesy také automatizují často se opakující činnosti a poskytují relevantní informace dalším dotčeným organizačním jednotkám společnosti. Přínosem práce jsou výsledky analýzy identifikovaných stávajících procesů, obsahující návrhy řešení objevených problémů a modely nových procesů. Mohou posloužit jako vzor pro optimalizaci stávajících procesů v již existujících organizacích nebo pro tvorbu nového procesního modelu v nových organizacích ze stejného nebo podobného oboru.

Návrh marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance
Petrovič, Marko ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Internetový marketing je v současnosti jednou z nejdůležitějších složek marketingu. Avšak internetový marketing jako celek je mnohem důležitější než pouhý webdesign, pouhá optimalizace pro vyhledávače (SEO) nebo pouhá PPC reklama. Většina firem si donedávna vystačila s webovými stránkami a tím byla jejich prezentace na internetu hotová. Nicméně internet je jednou z nejrychleji se rozvíjející technologií současnosti a každým rokem roste počet jeho uživatelů. Neustále se objevují nové technologie, které umožňují lepší uživatelský komfort a které také přinášejí nové způsoby prezentace a propagace. Většina společností udělá chybu již na začátku a podcení přípravu, neznají své cíle, zákazníky nebo konkurenci. Internetový marketing je proces. Obsahem tohoto procesu je poznání, analýza, návrh, realizace a nakonec i ověření, zda bylo dosaženo cílů organizace. V teoretické části je definován internetový marketing a jeho výhody oproti offline marketingu. Stručně je zde shrnuta historii a hlavní milníky internetového marketingu, které formovaly jeho současnou podobu. Dále jsou popsány současné trendy internetového marketingu a detailněji rozebrány vybrané nástroje internetového marketingu a nástroje pro vyhodnocení úspěšnosti kampaní. V praktické části se zabývám návrhem marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance s.r.o. Hlavním cílem práce je zanalyzovat požadavky společnosti Imperium Finance s.r.o., z analýzy vyvodit konkrétní závěry a navrhnout marketingovou strategii, která podpoří vizi a strategii firmy v následujícím období. Veškeré kroky probíhaly přímo ve společnosti Imperium Finance na reálných datech od aktivních klientů a testovány v ostrém chodu společnosti. Výsledkem je pak návrh marketingové strategie, kterou se bude Imperium Finance řídit, a to v podobě marketingového plánu společnosti. Největším přínosem práce je tak reálné využití teoretických poznatků v praxi.

Staré, či nové v Serenádě op. 44 Antonína Dvořáka
Kolátorová, Petra
Příspěvek se zabývá žánrem orchestrální serenády v kontextu reflexí "starého" a "nového".Orchestrální serenádu pro 19. století objevil opět německý skladatel Johannes Brahms,který navázal na tradice vídeňského klasicismu. O klasicistním modelu lze na základě analýzy a historických souvislostí uvažovat též v případě Serenády op. 44 Antonína Dvořáka, konkrétně o Serenádě B dur KV 361/370a Wolfganga Amadea Mozarta. Dvořák posunul Brahmsovu snahu dál směrem k pozdějšímu neoklasicismu.