Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,374 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 


Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Adaptace dětí na roli školáka
Vísnerová, Tereza ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Obsahem mé diplomové práce je analýza dat z pozorování v první třídě základní školy. Žák je na počátku školní docházky konfrontován s mnoha požadavky. V práci se pokouším poodhalit proces školní adaptace z hlediska novopečeného školáka. Nejprve se snažím definovat základní oblasti, na něž se dítě vstupem do školy musí adaptovat. V nich se poté zaměřuji na dílčí prvky školní adaptace a z nich plynoucí požadavky na psychiku žáka. Na základě pozorování jsem určila tři hlavní oblasti, "kontexty": 1. fyzický kontext, 2. sociální kontext a 3. školně-úkolový kontext. Fyzický kontext se vztahuje ke všemu neživému v rámci adaptace na školu - prostory a předměty. Žák se musí naučit orientovat v novém prostředí a organizovat své školní pomůcky a potřeby. Sociální kontext souvisí s adaptací na sociální prostředí ve škole (ostatní žáci, učitelé apod.). Školně-úkolový kontext je zaměřen specificky na požadavky vyplývající z učení, školní práce. Důležitým regulátorem školní adaptace žáků v první třídě je třídní učitelka, jež tento proces řídí. Vzhledem k náročnosti procesu plného osvojení role školáka, je mojí další významnou snahou identifikace takových projevů chování učitelky, které usnadňují žákům adaptaci na školní prostředí. Klíčová slova: první třída, školní adaptace, role školáka, žákovství

Zacházení s vězni a tvorba standardizovaných programů
Bajcura, Lubomír ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Sochůrek, Jan (oponent) ; Černíková, Vratislava (oponent)
Prioritou při tvorbě nových standardizovaných programů pro specifické skupiny odsouzených se ve Vězeňské službě České republiky v roce 2007 stal nový program zacházení s pachateli komerčního sexuálního zneužívání dětí. Veřejnost tuto oblast kriminality sleduje se zvýšenou pozorností. V roce 2007 bylo u nás zaregistrováno 1205 případů zneužití dětí. Překročení odvěkého tabu má kriminogenní následky. Potvrzují to záznamy o sexuálním zneužívání a týrání v anamnézách nebezpečných pachatelů. Speciální zacházení s pachateli sexuálního zneužívání dětí je proto součástí boje s nejzávažnější kriminalitou a přínosem k ochraně nejslabších členů naší společnosti. Komerční sexuální zneužívání dětí realizují pachatelé často prostřednictvím třetí osoby, která vůči dítěti používá nátlak nebo násilí. Pachatelé proto vinu popírají před veřejností i vlastním svědomím. Standardizovaný program vede pachatele k poznání příčin a důsledků trestné činnosti. Výzkumná část této práce se zaměřila na zjištění, jak program vnímají odsouzení i realizační tým. Potvrdil se nesmírný výchovný náboj vzdělávací části programu, v níž formativní roli mají fakta a teoretické informace o specifické trestné činnosti. V diskusích pachatelé dospívají, či se blíží k nezvratné změně - nadhledu nad vlastní osobností, k identifikaci toho, co mohou...

Children and Advertising
Hettešová, Kristína ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Tahal, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou reklamy zaměřené na děti. Jejím cílem je vyhodnotit míru vystavení dětí reklamě cílené na ně v televizním vysílání, analyzovat nástroje použité v tomto typu reklam a v nich prezentované produkty. Zároveň je cílem práce i zjištění stanoviska rodičů k tomuto tématu, jejich vnímání působení reklamy na děti a vliv dětí na jejich nákupní rozhodování. Teoretická část obsahuje definici reklamy a pojmů s ní spojených, vymezení cílové skupiny dětí se specifikováním jednotlivých věkových kategorií a nástrojů, které je nejvíce ovlivňují. Praktická část se skládá ze dvou částí. První se zabývá vlastním průzkumem reklam určených dětem vysílaných v televizi, druhá se skládá z dotazníku vyplňovaného rodiči dětí.

Fyziologický vývoj postury a pohybu dítěte předškolního věku - vestibulární systém
Bočínská, Helena ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Syslová, Jana (oponent)
Tato práce je zaměřena na vývoj postury a pohybu dítěte předškolního věku. Konkrétně na ovlivnění kontroly postury a pohybu vestibulárním aparátem. Jsou zde shrnuty poznatky o vestibulárním aparátu získané z české a anglické literatury a zahraničních článků publikovaných v elektronických časopisech. Je zaměřena na období předškolního věku. Zdůrazňovány jsou tedy změny vztahující se k tomuto období. Část zahrnující přehled poznatků je zaměřena na anatomii, embryologii a neurofyziologii vestibulárního aparátu. Je v ní uveden přehled fyziologie motorického vývoje od prenatálního do předškolního období. Vliv vestibulárního aparátu na motorický vývoj se promítá v postupném získávání pohybových dovedností. Práce se zmiňuje o vlivu vestibulárního systému na kontrolu postury u dětí předškolního věku. Jeho zvyšujícím se podílu odpovědnosti za kontrolu postury a pohybu ve vztahu ke zrakovému a somatosenzorickému systému. Kazuistikou motoricky zdravého dítěte jsou pak doloženy a ověřeny získané informace o projevech vlivu vestibulárního aparátu na posturální kontrolu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Co může udělat mateřská škola pro plynulý přechod dětí do 1. ročníku základní školy
Švancarová, Daniela ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce Co muže udělat mateřská škola pro plynulý přechod dětí z mateřské školy do 1. ročníku základní školy se zabývá problematikou přechodu dětí z mateřské do základní školy. Cílem práce je zjistit, jaký je pohled současných rodičů a pedagogů mateřských a základních škol na některé odborné termíny související s touto problematikou (školní zralost, školní připravenost, klíčové kompetence) a jestli a jaká existuje spolupráce mezi těmito institucemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Problematika obětí trestných činů v kriminologii
Foltýnová, Kateřina ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Novotný, Oto (oponent)
ZÁVĚR Vzhledem k tomu, že mne s rolí oběti pojí také vlastní zkušenost, zabývám se touto problematikou ve své práci z hlediska psychologického i právního. Až v posledních letech se konečně společnost začíná více zajímat o problematiku obětí trestných činů, i když ještě stále, dle mého názoru, zejména ze strany státu, není situace uspokojivá. V úvodních kapitolách se zaměřuji na historický pohled do vývoje vědního oboru viktimologie a na vysvětlení základních pojmů, které jsou ve viktimologii klíčovými. Mezi ně patří zejména pojem oběti, který u nás do roku 1997 nebyl v zákoně definován. Pojmy viktimizace, reviktimizace a viktimnost jsou důležitými pro to, abychom pochopili jakou roli oběť hraje již v samotném procesu způsobování újmy oběti. Další oblastí, kterou se zabývám, je postavení poškozeného v trestním řízení a odškodňování obětí trestných činů, která není v současné době zdárně dořešena. Zejména problematika odškodňování oběti v rámci trestního řízení, je stále neuspokojivá. Jedná se především o otázky odškodnění imateriální újmy v rámci trestního řízení, absence úpravy ochrany obětí ve zvláštním zákoně a možnost podání soukromé žaloby v trestním řízení. Vše by se mělo změnit přijetím připravované rekodifikace trestního řádu a předpokládaného přijetí zvláštního zákona o ochraně obětí trestných činů,...

Role školy a lokální komunity v prevenci delikventního chování dětí a mládeže
Kurschová, Veronika ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Šlechtová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou delikventního chování dětí a mládeže, zejména její prevencí. Teoretická část se pokouší o vysvětlení základních pojmů souvisejících s oblastí delikvence a podává některé základní teorie delikvence. Dále specifikuje období školního věku a adolescence a následně se snaží poukázat na některá základní vývojová specifika, projevy a motivace dětské a juvenilní delikvence. V další kapitole se zabývá nejčastějšími příčinami delikventního chování u dětí a mládeže. V neposlední řadě ukazuje na důležitost preventivního působení školního prostředí a lokální komunity. Praktická část zjišťuje, za užití různých metod, efektivitu preventivního působení na jednotlivých základních školách a v lokální komunitě. Klíčová slova delikvence, prevence, děti, mládež, škola, lokální komunita

Výběr vhodné právní formy pro založení sportovního klubu v konkrétní situaci
Mrklasová, Marta ; Žák, Květoslav (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Výběr vhodné právní formy pro založení sportovního klubu v konkrétní situaci", sepsaná v roce 2013 studentkou Vysoké školy ekonomické v Praze, Fakulty mezinárodních vztahů, na Katedře evropského a podnikového práva, Martou Mrklasovou pod vedením pana Mgr. Květoslava Žáka, se zabývá posouzením vhodnosti vybraných právních forem pro založení sportovního klubu v předem charakterizované situaci. Cílem této práce je vybrat vhodnou právní formu pro založení sportovního klubu zajišťujícího volnočasové sportovní aktivity pro děti, mládež i dospělé jedince v oblasti gymnastického a komerčního aerobiku na rekreační úrovni. Výběr byl proveden na základě obecných charakteristik zkoumaných právních forem, zjišťování informací o vybraných subjektech již fungujících v obdobném odvětví a s těmito subjekty vedené konzultace. Výsledkem práce je výběr právní formy občanského sdružení jako pravděpodobně nejvhodnější právní formy pro konkrétní situaci. Mimo jiné byly v práci popsány i základní body realizace založení občanského sdružení. Práce může být inspirací pro potenciální zakladatele sportovního klubu, nacházející se v podobné situaci.