Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 312 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

Significance, Influence and Signs of Consumerism Among Czech Children and Adolescents
JOCHMANNOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá tématem konzumerismu a konzumního chování se zaměřením na děti a mládež. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje popisu vývoje konzumního chování a faktorů, které jej ovlivňují, jako sociální skupiny nebo reklama. Zároveň se zabývá dětskému vnímání značek a jak značky ovlivňují jejich konzumní chování. Popisuje důležitost spotřebitelského vzdělávání v rámci vzdělávacího systému České republiky. Zároveň se zabývá systémy a možnostmi spotřebitelského vzdělávání v širším kontextu Evropské unie a dalších organizací. Praktická část obsahuje plán hodiny spotřebitelské výchovy a pilotní případovou studii zabývající se konzumním chováním vybrané skupiny českých dětí. Tato pilotní případová studie byla zacílena na dvě výzkumné otázky: Co pro děti znamenají značky? Projevují děti skrze své preference a konzumní chování znaky konzumerismu? Závěry této studie jsou zde popsány také.

Formy reklamy na sociálních sítích a ochrana spotřebitele
Žďárský, Jiří ; Vavrečka, Jan (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Tématem této práce jsou formy reklamy na sociálních sítích a ochrana spotřebitele. Výzkum je prováděn zejména na základě rešerší odborné literatury, článků, internetových a dalších zdrojů ve spojení s vlastním pozorováním a analýzou právních předpisů a v neposlední řadě komparací s vlastní nabytou profesní praxí. Výsledkem této práce je ucelený přehled a uvedení do problematiky práva v rámci sociálních sítí a reklamy, prokázání důležitosti a významu tohoto tématu a nakonec zhodnocení efektivnosti právní úpravy, které chrání spotřebitele v prostředí sociálních sítí.

Ochrana spotřebitele se zaměřením na reklamu
Trávníčková, Eva ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Vít, Jan (oponent)
Téma ochrany spotřebitele je velmi aktuální, obzvláště ve spojení s reklamou. První kapitola nás uvádí do tématiky vymezením základních pojmů jako spotřebitel a jeho ochrana, reklama, její historie a typologie a současné trendy.Ve druhé kapitole jsou nastíněny nejčastěji řešené typy reklam a na příkladech ukázána konkrétní rozhodnutí. Poslední kapitola nám představuje orgány a instituce, které dozorují odvětví reklamy a možnosti řešení spotřebitelských sporů.

Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy
Dúbravská, Pavla ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně zvoleném insightu, spotřebitel se snáze otvírá komerčnímu sdělení, protože má pocit, že mu daná značka lépe rozumí. Hlavním cílem této práce tak je poskytnout vhled -- insight -- do myslí žen jako spotřebitelek a zjistit, jak ženy nazírají samy sebe v komerčních komunikátech. V rámci tohoto cíle jsou definovány dvě roviny, obecnější teoretická a konkrétnější praktická, které se poté promítly do stanovení dílčích cílů. Z dostupné zahraniční literatury je patrný důraz, jaký se na insight klade v odborné i praktické sféře komerčních komunikací. Postoj expertů a subjektů, jež s insighty pracují v České republice však nebyl dohledán. Prvním dílčím cílem bylo tedy zmapování postavení insightu v České republice. Výzkum byl proveden prostřednictvím 12-ti hloubkových rozhovorů. Ve výzkumu byli osloveni zadavatelé reklamy a odborníci z komunikačních a výzkumných agentur. V rámci hloubkových rozhovorů bylo potvrzeno, že insight je využíván při tvorbě komunikačních kampaní. Druhým dílčím úkolem této práce bylo zmapování u jaké reklamy mají české ženy pocit, že jim rozumí, jinými slovy je insightful. Povaha porozumění plné komunikace byla pro účely testování přeformulována do míry a způsobu ztotožnění s obsahem mediálním a komerčním. V první části tohoto výzkumu byly respondentky vyzvány, aby se samy zamyslely nad mediálním a komerčním obsahem, který v nich vyvolává pocit porozumění a ztotožnění. Výzkum měl také ověřit dvě hypotézy. H1: Stereotypy v reklamě ženy obtěžují. H2: Insighty vzniklé v zahraničí lze použít i na českém trhu. Data pro tuto část výzkumu byla sbírána formou dotazníkového šetření distribuovaného prostřednictvím online prostředí. Celkem bylo osloveno 200 respondentek. Jako výzkumný stimul byl vybrán formát televizní reklamy s potřebnými parametry. Bylo zjištěno, že ke ztotožňování se s mediálním obsahem docházelo skrze ztotožnění se s hlavní hrdinkou, ztotožnění se s reálnými situacemi, které prožívá a skrze humor. První hypotéza se v rámci testovaného vzorku nepotvrdila. Stereotypy v reklamě ženy neobtěžují. Druhá hypotéza se také nepotvrdila. Insighty vzniklé v zahraničí nelze automaticky použít na českém trhu. Existují národní rysy, kulturní odlišnosti, vývojová fáze daného trhu, které mohou silně ovlivnit přijetí či zamítnutí reklamy. Práce je dělena obsahově do 7dmi kapitol včetně úvodu a závěru. Přínos práce v teoretické rovině je viděn v zmapování tématu usilujícího o komplexní rekognoskaci dané problematiky. Praktický přínos je viděn v tom, jak práce hodnotí insighty, jejich tvorbu, ale také očekávání jednotlivých subjektů na trhu stran této problematiky.

Product placement a jeho vnímání českým spotřebitelem
Cincibusová, Jana ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovou praktikou zvanou product placement. V teoretické části je pojem product placement vymezen, následuje stručné pojednání o jeho historii, výčet forem, kterých může product placement nabývat a celou teoretickou část uzavírá legislativní rámec upravující využívání product placementu. V praktické části práce je poté proveden marketingový výzkum a to formou dotazníkového šetření. Cílem tohoto šetření je zanalyzovat postoj českého spotřebitele k product placementu a podat možná doporučení, čeho se při využívání této reklamní praktiky vyvarovat a co naopak spotřebitel vnímá pozitivně. Praktická část se dále také věnuje současnému stavu využívání product placementu v české filmové tvorbě a podrobné analýze výskytu product placementu ve filmu Román pro muže.

Srovnání nákupního chování spotřebitelů v USA a v České republice
Líbalová, Kateřina ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Vyhnálek, Petr (oponent)
Práce se věnuje charakteristikám nákupního chování spotřebitelů v USA a v České republice. Teoretická část popisuje ekonomické a demografické situace těchto zemí, společně s klasifikací spotřebitelů a kulturními, sociologickými a psychologickými faktory. Praktická část práce je založena na dotazníkovém průzkumu. Zjištěné poznatky se dělí do tématických celků nákupní zvyklosti, kritéria výběru, vztah ke značkám a reklamě, finanční aspekty, ekologie a CSR. Závěrečná část shrnuje zjištěné informace a nabízí srovnání nákupního chování amerických a českých zákazníků.

Faktory účinnosti reklamního sloganu a jejich vnímání spotřebitelem
Marešová, Marcela ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Cílem bakalářské práce je, vedle teoretického objasnění potřebných pojmů, vymezení vlastností účinného reklamního sloganu a demonstrace jejich využití v praxi na konkrétních příkladech. Dalším cílem práce je pomocí provedeného dotazníkového šetření vyjasnit, jaké vlastnosti respondenti u sloganů oceňují a charakteristika eventuálních souvislosti mezi naplněním vymezených vlastností, známostí sloganu a hodnocením sloganu respondenty. Pro naplnění těchto cílů bylo využito syntézy, především v teoretické části, analýzy vybraných sloganů a provedeného dotazníkové šetření. Díky využití těchto metod práce dospěla k závěrům, které vlastnosti účinného sloganu bývají nejhojněji využívány a jaký vliv má toto využívání na znalost a hodnocení sloganů respondenty.

Spotřebitelské úvěry bankovních a nebankovních institucí
Klárová, Adéla ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá spotřebitelskými úvěry poskytovanými bankovními a nebankovními institucemi v České republice. Cílem práce je srovnat přístup poskytovatelů (úvěrujících), reprezentujících danou skupinu, ke klientům (úvěrovaným). V práci jsou definovány nejdůležitější pojmy úzce související s danou problematikou, regulatorní opatření a zákony, která se na tuto oblast podnikání vztahují. Je podrobně popsán proces poskytování úvěrů od žádosti o úvěr po splácení, případně nesplácení, úvěru, včetně stručné zmínky o psychologii dlužníka a vlivu reklamy na jeho rozhodování. Pozornost je věnována registrům, ke kterým mají jednotliví poskytovatelé přístup. V praktické části jsou rozebrány vybrané bankovní a nebankovní instituce a zhodnocen jejich odlišný nebo srovnatelný přístup k poskytování spotřebitelských úvěrů.

Vliv marketingové komunikace cílené na děti na spotřebitalské chování rodičů
Plesníková, Tereza ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem marketingové komunikace cílené na děti na spotřebitelské chování rodičů. Práce klade důraz na poznání dítěte jakožto spotřebitele - charakterizuje jeho chování v závislosti na jeho věku a hodnotách a následně definuje vlivy okolí, jež mohou rovněž souviset s jeho spotřebitelských dospíváním. Práce je rovněž zaměřena na otázky související s vlivem dětí vůči rodičům. Cílem práce je nejprve definovat a zhodnotit marketingové komunikace, které jsou z pohledu dětí a rodičů vnímány jako nejúčinnější, a poté specifikovat spotřebitelské chování rodičů, tedy do jaké míry jsou dítětem, respektive reklamním sdělením, skutečně ovlivňováni. K zjišťování těchto skutečností je vypracováno vlastní dotazníkové šetření.

Vliv kontroverzních reklamních kampaní firmy United Colors of Benetton na emoce spotřebitelů ve vybraných zemích
Otenšlégrová, Pavla ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce na téma "Vliv kontroverzních reklamních kampaní firmy United Colors of Benetton na emoce spotřebitelů ve vybraných zemích" se zabývá kontroverzními reklamními kampaněmi firmy United Colors of Benetton a tím, jaké emoce v souvislosti s nimi spotřebitelé pociťují. V teoretické části jsou popsány aspekty, které mohou ovlivnit rozhodování spotřebitele. Cílem praktické části bylo zjistit názory veřejnosti ve vybraných zemích na kontroverzi v reklamě a jak silné emoce tyto kontroverzní kampaně United Colors of Benetton vyvolávají u spotřebitelů z vybraných zemí.