Název:
Significance, Influence and Signs of Consumerism Among Czech Children and Adolescents
Překlad názvu:
Significance, Influence and Signs of Consumerism Among Czech Children and Adolescents
Autoři:
JOCHMANNOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá tématem konzumerismu a konzumního chování se zaměřením na děti a mládež. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje popisu vývoje konzumního chování a faktorů, které jej ovlivňují, jako sociální skupiny nebo reklama. Zároveň se zabývá dětskému vnímání značek a jak značky ovlivňují jejich konzumní chování. Popisuje důležitost spotřebitelského vzdělávání v rámci vzdělávacího systému České republiky. Zároveň se zabývá systémy a možnostmi spotřebitelského vzdělávání v širším kontextu Evropské unie a dalších organizací. Praktická část obsahuje plán hodiny spotřebitelské výchovy a pilotní případovou studii zabývající se konzumním chováním vybrané skupiny českých dětí. Tato pilotní případová studie byla zacílena na dvě výzkumné otázky: Co pro děti znamenají značky? Projevují děti skrze své preference a konzumní chování znaky konzumerismu? Závěry této studie jsou zde popsány také.My master's thesis deals with the issue of consumerism and consumer behaviour focusing on children and youth. The thesis is divided into two main parts: theoretical and practical. The theoretical part describes development of consumer behaviour and factors influencing it, such as social groups or advertising. It also deals with children's perception of brands and their impact on children's consumer behaviour. It describes the significance of consumer education in the context of the education system in the Czech Republic. It also deals with the consumer education systems and possibilities in the broader context of the European Union and other organizations. The practical part contains a lesson plan on consumer education and a pilot case study on consumer behaviour of a selected group of Czech children. The pilot case study asked two research questions: What do brands mean for the children? Do the children show signs of consumerism through their preferences and consumer behaviour? The results of the pilot case study are described in this section as well.
Klíčová slova:
dětské preference; konzumerismus; konzumní chování; reklama; spotřebitelské vzdělávání; vliv rodičů; vliv vrstevníků; Česká republika; advertising; children's preferences; consumer behaviour; consumer education; consumerism; Czech Republic; parents' influence; peer influence Citace: JOCHMANNOVÁ, Lucie. Significance, Influence and Signs of Consumerism Among Czech Children and Adolescents. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/31207