Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,000 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.15 vteřin. 

Supervize jako forma podpory v pomáhajících profesích
FICALOVÁ, Barbora
Práce nese název Supervize jako forma podpory v pomáhajících profesích. Pojem supervize znamená v překladu vhled či náhled na konkrétní problém. Bohužel existují stále zařízení, která supervizi považují spíše za kontrolu. V současné době je snaha ukazovat užitečnost supervize. K zavádění supervize jako součásti dobré praxe pracovníků v pomáhajících profesích přispívá dokument Ministerstva práce a sociálních věcí ?Standardy kvality sociálních služeb?. Zejména v pomáhajících profesích je toto téma stále více aktuální a supervize se postupně stává nedílnou součástí chodu mnoha institucí. Teoretická část práce definuje základní pojmy jako stres a syndrom vyhoření v pomáhajících profesích, supervize, její formy, cíle a nástroje. Zabývá se supervizí v kontextu organizace, supervizním kontraktem a standardy kvality sociálních služeb. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem. Výzkum byl realizován v pěti organizacích v Českých Budějovicích. Sběr informací proběhl metodou dotazování, technikou polořízených rozhovorů se supervidovanými pracovníky, zadavateli supervize a supervizory. Cílem práce bylo zjistit, zda supervidovaní spatřují v přijímané supervizi podpůrnou nebo jinou funkci. Data byla zpracována do kazuistik, jejichž společné body byly následně porovnány. Výzkumem bylo zjištěno, že většině respondentů supervize určitý druh podpory skutečně poskytuje. Kromě funkce podpůrné je v supervizi spatřována i vzdělávací funkce. Výsledky výzkumu dokládají názory supervidovaných na supervizi, což může být přínosem pro zadavatele, supervizory i celé organizace. Zároveň mohou výsledky posloužit pro lepší orientaci v problematice supervize.

Externí financování podnikatelských záměrů v ČR
Kubíčková, Kateřina ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou možnosti externího financování podnikatelských záměrů v ČR. V teoretické části práce jsou shrnuty odborné poznatky a definice týkající se podnikání, osoby podnikatele, právních forem podnikání a klasických způsobů externího financování podniku. Protože nedostatek prostředků nebo obtížný přístup k tradičním zdrojům kapitálu může být někdy překážkou v realizaci vítaného a životaschopného podnikatelského záměru, věnuje se druhá polovina práce alternativním možnostem financování podnikatelských projektů s důrazem na čerpání dotací z EU. Dalšími analyzovanými externími zdroji financí jsou investice soukromých investorů tzv. Business Angels, financování prostřednictvím rizikového a soukromého rozvojového kapitálu, crowdfunding a nakonec i zvýhodněné úvěry pro začínající podnikatele nebo nové projekty ze strany bankovních institucí. Cílem práce je poskytnout přehled dostupných externích zdrojů financování projektů, zjistit jak si v České republice vedou a v závěru zhodnotit, pro jaké typy projektů se ta která forma financování hodí. Podnikatelům, kteří nemají pro rozjezd svého nápadu dostatek finančních prostředků, by práce mohla pomoci zorientovat se v existujících možnostech externích zdrojů financování.

Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta
Huleš, Matěj ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Kaczor, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta je analýza nabídky spotřebitelských úvěrů na českém trhu a vysvětlení základů problematiky spotřebitelského úvěrování. V první části práce vysvětluje základní informace a teoretická východiska související s problematikou. Ve druhé části práce jsou pak tato východiska uváděna do praxe a na dvou modelových příkladech je vysvětlen postup výběru úvěrového produktu, který bude vyhovovat potřebám spotřebitele. K porovnání produktů je zvolena metoda komparace. Komparaci jsou podrobeny úvěry z hlediska celkových nákladů a také dílčí parametry úvěrů, které do těchto nákladů přímo vstupují. V návaznosti na výsledky komparace jsou závěrem přidána praktická doporučení spotřebiteli. Vyústěním práce je souhrnný edukační text, který případnému zájemci o produkty spotřebitelského financování usnadní orientaci při jejich výběru.

Webová aplikace pro e-learning češtiny
Lam Van, Duyet ; Vodňanský, Daniel (vedoucí práce) ; Zumr, Jiří (oponent)
Neznalost českého jazyka znamená pro cizince žijící v České republice vážný problém. Čeština jim má sloužit ke komunikaci, při podnikání, studiu, ale pro některé je také nutnou podmínkou pro získání trvalého pobytu. Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace webové aplikace, která má sloužit jako zdroj učení českého jazyka pro cizince. Pro dosažení tohoto cíle je nejprve provedena analýza již existujících řešení pro e-learning češtiny. Na jejím základě je proveden návrh webové aplikace, uživatelského rozhraní a také struktury databázového modelu. Po návrhu aplikace následuje její vývoj, při němž je použita klient/server architektura a vybrané webové technologie, a to především Laravel Framework, jQuery a databázový systém MySQL. Výstupem práce je přehledná webová aplikace, která poskytuje uživatelům majícím potřebu se zlepšit v českém jazyce přístup k naukovým lekcím, návodům a cvičením, kde si můžou otestovat své znalosti a podle toho zjistit svoji jazykovou úroveň.

Marketingový průzkum trhu společnosti In Motion s použitím internetu
Stůjová, Barbora ; Müller, Štěpán (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingový průzkumem trhu, který je proveden pro společnost In Motion za pomoci internetu. V teoretické části práce jsou vysvětleny důležité pojmy a metody spojené s marketingovým výzkumem a také způsoby sběru dat. V praktické části je proveden sekundární výzkum společnosti In Motion za pomoci analýzy SWOT a primární výzkum za pomoci dotazníkové šetření. Cílem práce je provedení marketingového průzkumu a zároveň poskytnutí praktických rad a doporučení pro zlepšení úspěšnosti společnosti In Motion.

Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for the French Population Between 18 and 25 Years Old
Berthuy, Alice ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Vanheems, Régine (oponent)
Růst internetu změnil návyky spotřebitelů v mnoha aspektech. V současnosti je možné na internetu koupit téměř vše. Navíc má spotřebitel přístup k mnoha informacím, jako jsou např. recenze spotřebitelů, díky nimž se spotřebitel může rozhodnout pro nejlepší variantu. Stávající výzkumy se snaží vysvětlit online chování spotřebitele, a to i přesto že není snadné toto chování analyzovat. Tato diplomová práce je zaměřena výhradně na online nakupování oblečení a módních doplňků a zkoumá populaci ve věku od 18 do 25 let. Hypotézy jsou založeny na 4 hlavních aspektech nákupu: produkt, cena, radost a pohodlnost. Výzkum stanoví klíčové prvky chování spotřebitele při online nákupu módy. Dále určí, co by internetové obchody mohly udělat pro to, aby spotřebitelé byly ochotnější nakupovat online, což by vedlo k vyšší prosperitě těchto firem.

Vývoj asistenční aplikace pro lidi s demencí
Černý, Martin ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem této diplomové práce je implementace prezentační vrstvy aplikace využívající reminisceční terapii a pomáhající lidem s demencí. Reminiscenční terapie je diskuze nad vzpomínkami, které mají pacienti. Výzkumy prokázali, že tato terapie má pozitivní účinky na život pacientů a na udržení jejích vzpomínek. Výzkumná část uvádí do problematiky demence, reminiscenční terapie s a bez použití technologií. Aplikace vyvýjená jako součást této diplomové práce používá vstupy ve formě nahraných obrázků a rozpoznaného mluveného slova. Tyto vstupy jsou použity na podporu pamatování a rozpoutání diskuze. Aplikace může být použita pacientem s nebo bez ošetřovatele a případně s přáteli nebo členy rodiny. Šest nejdůležitějších požadavků na vyvíjenou aplikaci je rozpoznávání reči, nahrání obrázků, vytváření otázek o předchozích nahrávkách, vytváření otázek o označených přátelích, používání starých obrázků pro následnou diskuzi a zobrazení statistiky. Aplikace byla vyvinuta jak součást soutěže pořádané AngelHack organizací. Architektura prezentační, databázové a aplikační vrstvy je diskutována v diplomové práci se zaměřením na prezentační vrstvu spolu s uživatelskou příručkou a implementací požadavků v této vrstvě. Prezentační vrstva byla vytvořena s pomocí React knihovny pro JavaScript. Byly použity i další knihovny. Z nichž nejdůležitější je Redux knihovna, která slouží k ukládání stavu aplikace. Tato knihovna navíc výrazně ovlivnila strukturu prezentační vrstvy.

Analysis and implementation process of system Prosoft for a hospital
Grečner, Eduard ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat informační systém od společnosti Prosoft a jeho současný stav využití v nemocnici v Košicích. Práce se dělí na dvě části. V první části je přiblížena společnost Prosoft jako taková, ale také produkty a služby které nabízí. V druhé části práce se dozvíme i o požadavcích na nemocnici a požadavcích nemocnice na společnost, ale hlavní částí je analýza funkcionality systému a později popis jeho implementace. Výsledkem této práce je představení užitečných informací o informačním systému navrženého speciálně pro zdravotnická zařízení. Stejně byly navrženy určité vylepšení, které by systému pomohly k větší efektivitě a oblíbenosti.

Analýza marketingových aktivit neziskové organizace INEX-SDA
Müllerová, Michaela ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Polcar, Jakub (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést analýzu jednotlivých marketingových aktivit neziskové organizace INEX-SDA a navrhnout doporučení vztahující se k marketingovému mixu, která by vedla ke zvýšení povědomí o tomto sdružení. Samotná práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickým vymezením marketingu a jeho specifik vztahujících se k neziskovému sektoru. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které je blíže popsána samotná organizace INEX-SDA, jednotlivé prvky jejího marketingového mixu a je zde proveden marketingový výzkum. S využitím analýzy marketingových aktivit jsou zde získány informace, které společně s teoretickými poznatky vedou k doporučením vztahujícím se k marketingovým aktivitám této neziskové organizace.

Possibilities of Big Data use for Competitive Intelligence
Verníček, Marek ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou možností využití Big Data pro metody a postupy Competitive Intelligence. Cílem práce je navrhnout nástrojové sady pro práci s Big Data pro malé a velké firmy a následný návrh efektivního řešení pro získání konkurenční výhody podniku. Teoretická část této práce zpracovává dostupnou odbornou literaturu v České republice i v zahraničí a popisuje aktuální stav Competitive Intelligence, jeho možné zdroje a Big Data jako jeden z nich. Následně se práce věnuje charakteristice Big Data, jejich odlišnosti od práce s běžnými daty, nutností důsledné přípravy a možnosti jejich využití pro metody Competitive Intelligence. Praktická část práce se zabývá analýzou dostupných nástrojů Big Data na trhu s ohledem na celý proces práce od sběru dat, přes analýzu až po přípravu reportů a integrace celého řešení do automatizovaného stavu. Výstupem této části je návrh softwarové sady nástrojů Big Data pro malé a velké firmy podle možností jejich rozpočtu. Návrhová část práce se následně věnuje klasifikaci nejperspektivnějších oblastí trhu pro využití Big Data, možnými způsoby získání konkurenční výhody v jednotlivých oblastech a návrhem efektivního řešení pro podniky. Přínosem této práce je rozšíření palety zdrojů pro Competitive Intelligence a hloubková analýza možností využití Big Data, která má pomoci profesionálům využít tento dosud neobjevený potenciál ke zlepšení postavení na trhu, získání nových zákazníků a posílení současné uživatelské základny.