Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,752 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.68 vteřin. 

Nové technologie v obchodním podnikání
DAŇKOVÁ, Anna
Předmětem bakalářské práce Nové technologie v obchodním podnikání je popis vývoje obchodu, nových technologií v obchodě, podrobná analýza vybraných technologií. A zhodnocení výhod a nevýhod a formulace doporučení. První část práce zahrnuje teoretický základ dané problematiky, především vymezení základních pojmů z obchodu, maloobchodu a nových technologií. V druhé části jsou pak získané teoretické poznatky dané problematiky aplikovány v rámci konkrétního výzkumu v Českých Budějovicích.

Analýza a návrh struktury intranetu
Novák, Miroslav ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Intranet je v dnešní době nedílnou součástí skoro každé firmy jakýchkoliv rozměrů i oblastí působnosti. Ve své práci i v osobním životě se často setkávám s různými intranety, které většinou nemají pozitivní ohlasy. Mívají však společný základ problému, který obvykle spočívá ve špatné struktuře, což je důvodem volby mého tématu práce. Jejím cílem je provést analýzu stávajícího intranetu v konkrétním podniku a následně za pomoci metody card-sorting vytvořit návrh nové struktury, jak by mohl intranet vypadat. Práce je primárně zobecněným postupem, jak při takové realizaci postupovat a jakými oblastmi se zabývat. Teoretická část diplomové práce se věnuje tématům informační architektury a samotnému pojmu intranet, přičemž zmiňuje nejčastější problémy, se kterými jsem se právě u intranetu setkal a na které poukazuji. Praktická část se již zabývá samotnou analýzou, kde se zaměřuji na strukturu současného intranetu, kategorizaci obsahu, vazby na další systémy, kastomizace, způsob řízení oprávnění, zjišťování spokojenosti a návštěvnosti intranetu. Analýza je realizována manuálním procházením současného intranetu v podniku. Jiné metody nebo přístupy nebyly z důvodu technických omezení nebo nedostatečných oprávnění umožněny. Na základě výstupů analýzy kategorizace webů a metody card-sorting je představen návrh nové struktury, který je však pouze demonstrací samotné metody, jak k návrhu přistoupit, a to zejména z důvodu malého vzorku uživatelů, který byl pro realizaci poskytnut.

Řízení IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlíček, Zdeněk (oponent) ; Příklenk, Oldřich (oponent) ; Král, Jaroslav (oponent)
Předmětem odborného výzkumu je sourcing již několik desítek let. Evoluce v oblasti informačních systémů v poslední době charakterizovaná především komoditizací ICT služeb však významně mění celkový kontext rozhodování. Služby dostupné na vyžádání přes Internet umožnují organizacím implementaci požadovaných funkcí oproti dřívější době za zlomek času. Tento trend znamená významnou šanci pro organizace, které by rády využily pokročilé ICT služby, bez nutnosti vysokých investic. Problémem je současný nedostatek metod a nástrojů pro řízení služeb informačního systému a jejich outsourcing. Vzhledem k vývoji a trendům na trhu ICT služeb lze očekávat, že v budoucnu velká část řízení IT bude zahrnovat ICT služby a strukturované řízení jejich úrovně. Současně dostupné metody jsou buď příliš široké, anebo naopak zahrnují pouze malou část celého problému. Nahodilá a nepodložená rozhodnutí v této oblasti mohou způsobit značné komplikace z hlediska kvality, využitelnosti, integrace, a v důsledku toho významně ovlivnit celkové náklady na IT daného podniku. Organizace musí buď revidovat existující modely, anebo navrhnout a zavést zcela nové modely řízení svého IS/ICT. Tato disertační práce se zabývá řízením IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému. Diskutuje dostupné sourcingové modely uváděné v literatuře a propojuje je se souvisejícím oblastmi. Na základě těchto oblastí pak prezentuje integrovaný pohled na možné strategie sourcingu IT. Především pak práce navrhuje originální concept rozhodování o sourcingu ICT služeb nazvaný SOURCER framework. Tento přístup navazuje na zmínené strategie sourcingu, a předkládá komplexní metodiku a kritéria pro rozhodování. Ty pomohou organizacím s výběrem ICT služeb s cílem udržování a řízení co nejvhodnějšího portfolia ICT služeb. Rozhodování je založeno na čtyřech základních pohledech: funkce, cena, čas, a kvalita. Tyto pohledy jsou diskutovány, individuálně analyzovány, a slouží jako základ pro další zkoumání. Celý framework je vyvíjen a validován s využitím přístupu Design Science Research Methodology (DSRM). Individuální komponenty jsou vyhodnoceny s využitím průzkumu mezi vybranými IT manažery. Další ověření přístupu je pak zajištěno realizováním případové studie, která mapuje reálné využití frameworku v organizaci. Tato případová studie zahrnuje specifikaci strategie, business--IT alignment, specifikace architektury služeb a její propojení, sourcing, and řízení portfolia ICT služeb.

Investiční rozhodování ve státní správě a samosprávě. Analýza a doporučení ke zvýšení kvality.
Kula, David ; Fotr, Jiří (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent) ; Potluka, Oto (oponent)
Tématem této disertační práce je sběr, analýza a zhodnocení poznatků investičního rozhodování v rámci státní správy a místní samosprávy ve vztahu k alokaci veřejných finančních prostředků na investiční aktivity a projekty. Práce si klade za hlavní cíl analyzovat a zhodnotit současný stav hodnocení investičních projektů v rámci státní správy a samosprávy, nabídnout nové nebo aktualizované poznatky spojené s touto problematikou a přinést doporučení ke zlepšení investičního rozhodování ve státní správě a samosprávě. V rámci práce je nejdříve prozkoumáno současné poznání v oblasti investičního rozhodování ve státní správě a samosprávě. Na to navazuje analýza a posouzení používaných způsobů a metod hodnocení a výběru investičních projektů. Práce je uzavřena návrhem doporučení k investičnímu rozhodování v podobě normativního modelu, který povede ke zvýšení celospolečenského užitku veřejně vynakládaných finančních prostředků na investiční projekty. V rámci práce byla využita data získaná formou dotazníkového šetření od 430 dotovaných podniků, 169 organizačních složek státu a státních fondů a 130 měst, městských částí a krajů. Dalším významným zdrojem informací byla sekundární data vybraných ministerstev a úřadů, platná legislativa a odborná literatura.

Finanční krize a pokrizový vývoj nově industrializovaných zemí Asie
Panchenko, Victoria ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou asijské systemické finanční krize, poskytnutím uceleného pohledu na vývoj ekonomik asijských nově industrializovaných zemí před a po vypuknutí krize. Cílem této práce je prozkoumat a pochopit příčiny vzniku krize a odvést praktické a aktuální ponaučení. Práce je členěna do třech kapitol. První kapitola je teoretická a vymezuje pojem Nově industrializované země a je zaměřena na charakteristiku hospodářského a sociálního stavu těchto zemí v období rozkvětu. V druhé kapitole je postupně zkoumána finanční krize z roku 1997, její vznik, příčiny, indikátory a průběh. Poslední kapitola rozebírá dopad krize jak na státy východní a jihovýchodní Asie tak i na světovou ekonomiku celkem. Poté jsou shrnuta ponaučení, které si lze vzít z asijské finanční krize a které jsou aktuální i v dnešní době.

Návrh procesů obchodního oddělení v IT společnosti a měření jejich výkonnosti
Schütz, Martin ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá návrhem nových procesů obchodního oddělení v IT společnosti poskytující služby serverhostingu, webhostingu a registrace domén. Tyto procesy vycházejí z identifikace a analýzy stávajících procesů a z teorie řízení obchodního oddělení. U vybraných procesů jsou stanoveny klíčové indikátory jejich výkonnosti (KPIs) využitelné pro řízení organizace jako celku. Modely procesů jsou vytvořeny dle notace EPC. Nové procesy jsou navrženy tak, aby při jejich průběhu vznikala v informačním systému CRM data poskytující evidenční a informační podporu nezbytnou pro řízení obchodního oddělení včetně možnosti měření jeho výkonnosti. Procesy také automatizují často se opakující činnosti a poskytují relevantní informace dalším dotčeným organizačním jednotkám společnosti. Přínosem práce jsou výsledky analýzy identifikovaných stávajících procesů, obsahující návrhy řešení objevených problémů a modely nových procesů. Mohou posloužit jako vzor pro optimalizaci stávajících procesů v již existujících organizacích nebo pro tvorbu nového procesního modelu v nových organizacích ze stejného nebo podobného oboru.

Návrh marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance
Petrovič, Marko ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Internetový marketing je v současnosti jednou z nejdůležitějších složek marketingu. Avšak internetový marketing jako celek je mnohem důležitější než pouhý webdesign, pouhá optimalizace pro vyhledávače (SEO) nebo pouhá PPC reklama. Většina firem si donedávna vystačila s webovými stránkami a tím byla jejich prezentace na internetu hotová. Nicméně internet je jednou z nejrychleji se rozvíjející technologií současnosti a každým rokem roste počet jeho uživatelů. Neustále se objevují nové technologie, které umožňují lepší uživatelský komfort a které také přinášejí nové způsoby prezentace a propagace. Většina společností udělá chybu již na začátku a podcení přípravu, neznají své cíle, zákazníky nebo konkurenci. Internetový marketing je proces. Obsahem tohoto procesu je poznání, analýza, návrh, realizace a nakonec i ověření, zda bylo dosaženo cílů organizace. V teoretické části je definován internetový marketing a jeho výhody oproti offline marketingu. Stručně je zde shrnuta historii a hlavní milníky internetového marketingu, které formovaly jeho současnou podobu. Dále jsou popsány současné trendy internetového marketingu a detailněji rozebrány vybrané nástroje internetového marketingu a nástroje pro vyhodnocení úspěšnosti kampaní. V praktické části se zabývám návrhem marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance s.r.o. Hlavním cílem práce je zanalyzovat požadavky společnosti Imperium Finance s.r.o., z analýzy vyvodit konkrétní závěry a navrhnout marketingovou strategii, která podpoří vizi a strategii firmy v následujícím období. Veškeré kroky probíhaly přímo ve společnosti Imperium Finance na reálných datech od aktivních klientů a testovány v ostrém chodu společnosti. Výsledkem je pak návrh marketingové strategie, kterou se bude Imperium Finance řídit, a to v podobě marketingového plánu společnosti. Největším přínosem práce je tak reálné využití teoretických poznatků v praxi.

Výšková měření v severní oblasti dobývacích prostorů Doubrava a Karviná Doly I v roce 2016
Kajzar, Vlastimil ; Waclawik, Petr ; Staš, Lubomír
V severní oblasti dobývacích prostorů Doubrava a Karviná Doly I na hranici KÚ Dětmarovice a Doubrava se realizují dobývací práce. Z toho důvodu jsou za účelem zjišťování možných důlních vlivů na povrch a povrchové objekty pravidelně dvakrát ročně výškově zaměřovány body v této oblasti stabilizované. Od roku 2014 byl za zhotovitele těchto prací vybrán Ústav geoniky AV ČR, v.v.i., Ostrava. V srpnu a listopadu 2016 se uskutečnily měřické kampaně plánované v tomto roce, během kterých bylo prováděno výškové zaměření celkem 4 vzájemně navazujících nivelačních tras, které jsou těmito body tvořeny. Výškové body jsou v zájmové oblasti stabilizovány několika způsoby - nejčastěji v provedení ocelových výškových značek na objektech, dále pak ve formě železných svorníků zabetonovaných v zemi nebo pomocí hřebů zaražených do betonového základu, případně jiným alternativním způsobem. Rozložení bodů v zájmové oblasti je orientačně zachyceno v mapové příloze. Stávající dohledané a zaměřené body jsou označeny zeleně, dohledané nepřístupné body žlutě, nově zaměřené body červeně a fialově body, u kterých došlo k jejich dlouhodobému znepřístupnění či zničení. Každý ze zaměřovaných bodů je za účelem jeho dohledání v terénu pečlivě zdokumentován (GPS souřadnice, fotografie, textový popis) a zaevidován. Tyto podklady jsou k dispozici u zhotovitele.

Staré, či nové v Serenádě op. 44 Antonína Dvořáka
Kolátorová, Petra
Příspěvek se zabývá žánrem orchestrální serenády v kontextu reflexí "starého" a "nového".Orchestrální serenádu pro 19. století objevil opět německý skladatel Johannes Brahms,který navázal na tradice vídeňského klasicismu. O klasicistním modelu lze na základě analýzy a historických souvislostí uvažovat též v případě Serenády op. 44 Antonína Dvořáka, konkrétně o Serenádě B dur KV 361/370a Wolfganga Amadea Mozarta. Dvořák posunul Brahmsovu snahu dál směrem k pozdějšímu neoklasicismu.

Činnost a fungování Nové sítě, z.s.
Tyl, Jan ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; SULŽENKO, Jiří (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce s názvem Činnost a fungování Nové sítě, z. s. si klade za cíl detailní rozbor této kulturní sítě. Jaké cesty volí, jak naplňuje své vize, atd. Popsat vznik organizace, motivace a dílčí kroky, které Nová síť ke svému současnému fungování podnikla. Jak jednotlivé části organismu přemýšlejí a jak spolu kooperují. Věnuje se organizační struktuře, v jakých podmínkách existuje. Chce souhrnně vypsat přehled činností, kterým se věnuje. Rozkrýt zdroje financování. To vše v návaznosti na představení jiných evropských kulturních networků. Konkrétně IETM, Trans Europe Halles a IN SITU. V závěru práce nastínit další směřování Nové sítě.