Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,640 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.23 vteřin. 

Obsah a postup zpracování krizové dokumentace obce - nezbytná součást přípravy obce na řešení mimořádných událostí a krizových situací.
ŠTĚCHOVÁ, Lenka
Bakalářská práce analyzuje postupy přípravy obce při zajišťování připravenosti obce na řešení mimořádných událostí a krizových situací. Cílem práce je objasnit důležitost zpracování dokumentace obce k řešení mimořádných událostí a krizových situací. Při vzniku mimořádné události nebo krizové situace se orgány obce musí zabývat řešením situace z důvodu zajištění ochrany životů a zdraví občanů, majetku a životního prostředí. Orgány obce se také mohou podílet na provedení záchranných a likvidačních pracích. Z těchto důvodů je proto velmi důležité realizovat přípravu obce na tyto situace. K tomu je zcela nezbytné zpracovat krizovou dokumentaci obce, podle které by orgány obce řešily na území obce mimořádné události a krizové situace s cílem zajistit ochranu obyvatel obce a minimalizovat jejich následky. Problematika zajišťování připravenosti obce na řešení mimořádných událostí a krizových situací je v současné době řešena právními normami. Ale orgány krizového řízení na úrovni obce s rozšířenou působností a ani kraje dosud nevydaly žádné úkoly obcím ke zpracování plánu na řešení mimořádných událostí a krizových situací. V první části práce se zabývám legislativou v oblasti krizového řízení, ochranou obyvatelstva a bezpečnostním systémem České republiky. Dále popisuji působnost jednotlivých orgánů obce v oblasti krizového řízení a jednotlivé plány, které jsou nezbytné pro ochranu obyvatelstva a objasňují vlastní krizovou dokumentaci obce. Nejdůležitější částí mé práce je analýza současné situace orgánu krizového řízení na úrovni obce, tedy na nejnižším stupni výkonu státní správy v přenesené působnosti, a zpracování návrhu uceleného dokumentu - krizové dokumentace obce. Výsledkem práce je možný vzor zpracování krizové dokumentace obce.

Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem
Jochimová, Natálie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Kajfoszová, Dorota (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem se zaměřuje na moderní způsoby propagace na internetovém trhu s módou v České republice, konkrétně u největšího z těchto obchodů ZOOT.cz. Cílem práce je na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu zhodnotit využívání moderních nástrojů marketingové komunikace na příkladu zmíněného internetového obchodu při porovnání s dalším subjektem. Teoretická část této diplomové práce přináší definici internetového marketingu a celého online prostředí, dále také popis jednotlivých marketingových nástrojů spolu s nastíněním jejich moderních forem. V praktické části dochází k analýze těchto nástrojů u internetového obchodu ZOOT.cz. Hlavními zdroji dat jsou výsledky dotazníkového šetření společnosti ZOOT s názvem Fashion Report, data o efektivnosti použití služby Retargeting společnosti Sklik, dále také závěry individuálních a skupinových hloubkových rozhovorů s pracovníky společnosti ZOOT a interní dokumenty internetových obchodů o efektivnosti jednotlivých používaných nástrojů. Výsledky těchto výzkumů ukazují, že pokud firmy využívají moderních nástrojů marketingové komunikace, je u nich stále větší důraz kladen na rychlé zařazení novinek do firemních aktivit, zajištění nadstandardních služeb pro zákazníky, ale také sledování podoby reklamních sdělení u konkurence.

Systém odměňování v malém IT podniku
Novotný, Lukáš ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Cetkovský, Pavel (oponent)
Tématem této práce je systém odměňování a jeho použití v malém IT podniku. Cíli práce jsou řádně zdokumentovat současný systém odměňování ve společnosti, vyhodnotit ho a navrhnout vylepšení sytému. První dva cíle jsou naplněny skrze polostrukturované rozhovory, dotazník spokojenosti zaměstnanců, zúčastněné pozorování a průzkum dokumentů společnosti. Poslední cíl je naplněn aplikováním principů současné literatury a autorova vzdělání na výsledky předchozích dvou cílů. Výsledkem výzkumu je, že přesto že systém odměňování vznikal organicky bez jasného plánu, tak je relativně efektivní v některých oblastech i když vyžaduje zlepšení v jiných. Hlavními oblastmi pro zlepšení jsou motivace podmíněným platem, řízení komunikace a systém řízení výkonnosti. Naopak relativně dobře fungujícími odměnami jsou hlavně nefinanční odměny spojené s pracovním prostředím a prací samotnou.

Analýza závad zjištěných při požárních kontrolách prováděných v rámci výkonu státního požárního dozoru Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje za léta 2003 - 2012
KOŠŤÁL, Filip
Diplomová práce na téma Analýza závad zjištěných při požárních kontrolách prováděných v rámci výkonu státního požárního dozoru Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje za léta 2003 2012 je zaměřená na porovnávání závad, které byly vybrány postupnou eliminací ze všech 700 požárních kontrol na konečných 150 komplexních požárních kontrol a začleněno po rocích do desetiletého porovnávaného období. Pro potřeby komplexního hodnocení byly z porovnávání vyřazeny kontrolní dohlídky a tematické požární kontroly, jelikož neobsahovaly všechny potřebné informace. Ze všech komplexních kontrol obsahující 30 zjišťovaných skutečností o správnosti a existenci dokumentů u zkoumaného subjektu a 7 sledovaných skutečností z fyzické obhlídky objektu bylo vybráno 6 parametrů, které byly následně porovnávány. Cílem mé práce bylo zjistit, zda počty závad zjištěných při výkonu státního požárního dozoru v jednotlivých kategoriích stoupají. V teoretické části jsou shrnuty popisy činností včetně grafického znázornění postupů vztahující se k výkonu státního požárního dozoru. Samostatná část je věnována historii požární ochrany a také chronologickému začlenění některých klíčových právních norem závazných pro Hasičský záchranný sbor ČR a výkon státního požárního dozoru. Pro správné provedení požární kontroly bylo nutné uvést pravidla, kterými se řídí výkon státního požárního dozoru, například odborná způsobilost příslušníků HZS ČR. Poslední částí teoretické podkladu diplomové práce jsou pravidla pro chování příslušníků HZS vykonávajících státní požární dozor na místě provádění kontroly a zásady jednání s lidmi, kteří zastupují kontrolovaný subjekt. Metodika práce je zvolena citlivě ke zpracovávanému tématu. Nejprve byly prostudovány archivní materiály ze zápisů z komplexních požárních kontrol, poté kvalitativní zpracování jednotlivých závad, jejich rozčlenění do kategorií závad v dokumentační části a do kategorie fyzických závad. Dále byl proveden výběr užšího spektra zkoumaných závad a příprava dat pro porovnávání. Ze sledovaných dat z komplexních požárních kontrol byly porovnávány závady za stanovené roky a výpočet indexu nebezpečnosti jednotlivých let. Výsledková část práce byla zaměřena na znázornění závislostí zjištěných závad jednotlivých roků pomocí tabulek a grafů. Výsledky byly vzájemně porovnány a v diskuzi podrobně okomentovány a zapracovány do celkového obrazu společnosti. Z vypočteného indexu nebezpečnosti, a ze znázornění jeho hodnot v grafu bylo prokázána závislost počtu provedených kontrol na počtu zjištěných závad. Na úrovni MV - generálního ředitelství HZS ČR, Hasičského záchranného sboru kraje ani například Českého statistického úřadu neexistuje ucelená přímá platforma, do které by se zapisovala data zjištěná při komplexních kontrolách. Data z provedených požárních kontrol se zapisují do tzv. Softwaru prevence, který ale nemají v České republice všechny kraje a není centrální výstup. Přesné šetření s počty zjištěných závad se provádí jen u specifických kontrol zadaných Generálním ředitelstvím HZS ČR. Informace z těchto kontrol by se mohly pravidelně objevovat v ročenkách Hasičského záchranného sboru ČR, aby se ukázala spojitost mezi závadami zjištěnými při komplexních kontrolách a například příčinami vzniku požáru, nebo úmrtími u právnických a podnikajících fyzických osob a zefektivnění přerozdělování finančních prostředků na tu část preventivní činnosti, která opravdu vede k sekundární záchraně života, zdraví a majetku. Mým závěrečným přáním je, aby shromážděná a interpretovaná data do kontextu obrazu tehdejší doby posloužila jako podklad pro další práce a projekty zaměřené na toto téma, které by přímo ovlivnily výkon prevence nejen příslušníků Hasičského záchranného sboru ČR u právnických a podnikajících fyzických osob, kterých se tato data týkají nejvíce.

Možné způsoby narušení vodárenské soustavy a návrh opatření k zabránění jejího zneužití v Jihočeském kraji.
SOUKUPOVÁ, Eva
Diplomová práce je v teoretické části zaměřena na charakteristiku vody jako na základní stavební prvek života na Zemi. Dále práce zmiňuje právní předpisy související s kritickou infrastrukturou, ochranou vod a vodním hospodářstvím. Je zde popsán systém vodního hospodářství v České republice a v Jihočeském kraji. Podrobně jsou zde charakterizovány nejpravděpodobnější chemické, biologické či radiologické vodní kontaminanty, které by mohly být zneužity člověkem v případě jeho vniknutí do objektů vodárenské soustavy. Cílem práce je zmapování možných ohrožení vodárenské soustavy a následné navrhnutí opatření k ochraně Vodárenské soustavy jižní Čechy. Na základě identifikace možných ohrožení na území Jihočeského kraje, a z hlediska rozsahu této diplomové práce je text dále zaměřen pouze na úmyslné ohrožení vodárenských objektů ze strany člověka. Výzkumná část se nejprve zabývá detailnějším popisem Vodárenské soustavy jižní Čechy a to od zdrojů pitné vody, přeš její čerpání, úpravu, skladování, až po její distribuci ke konečnému spotřebiteli. Je zde rozdělen systém zásobování obyvatelstva pitnou vodou v Jihočeském kraji metodou AKIS a to na sektory. Na základě tohoto rozdělení byl vytvořen dotazník pro pracovníky působící v oblasti vodního hospodářství a podle získaných informací z jejich odpovědí byla vyhodnocena především zranitelnost a úroveň bezpečnostních opatření jednotlivých sektorů Vodárenské soustavy jižní Čechy. V druhé řadě je výzkumná část této práce zaměřena na popis použitých bezpečnostních prvků v objektech Vodárenské soustavy jižní Čechy, který je doplněný o pořízení vlastní fotodokumentace objektů a areálů, které jsou v působnosti Jihočeského vodárenského svazu. Jsou zde zdokumentovány a popsány prvky pasivní a aktivní ochrany použité právě Jihočeským vodárenským svazem v jeho objektech a areálech. S touto částí souvisí i použití dvou metod operační analýzy. Nejprve je provedeno kvantitativního šetření zabezpečenosti vodárenských objektů, které spočívá ve zhodnocení nejlépe zabezpečeného objektu Vodárenské soustavy jižní Čechy. Toto šetření je aplikováno na prvky pasivní a aktivní ochrany. Získané výsledky umožní stanovit ten areál a objekt Vodárenské soustavy jižní Čechy, který je nejlépe pasivně i aktivně zabezpečen proti vniknutí nepovolaných osob. Pro porovnání relevantnosti použitého kvantitativního šetření zabezpečenosti, je použita i metoda relativního porovnání zabezpečení vodárenských objektů a její následné vyjádření indexem bezpečnosti. Index bezpečnosti popisuje zabezpečení objektu před možným narušením vyskytující se na celé ploše objektu. Aplikací této metody je dosaženo číselného vyjádření a identifikace celkové bezpečnosti Vodárenské soustavy jižní Čechy s ohledem na preferenci sledovaných parametrů. Oběma metodami je dosaženo shodného výsledku. Nejzabezpečenějším objektem se dle použitých metod operační analýzy jeví srdce Vodárenské soustavy jižní Čechy, kterým je úpravna vody Plav, která je na jihu Čech jedinou úpravnou zásobující pitnou vodou převážnou část obyvatelstva v Jihočeském kraji. Dalšími neméně zabezpečenými objekty jsou čerpací stanice a vodojemy. Na vodárenské soustavě se vyskytují i objekty, které nejsou zabezpečené vůbec. V závěru jsou navrhnuta některá opatření, která by měla zabránit vniku nepovolaných osob do všech vodárenských objektů a bránit tak následnému znehodnocení pitné vody. Jak vyplývá z pozorování, zdá se, že ochrana vodárenských objektů by se měla zlepšovat, vzhledem ke zhoršující se bezpečnostní situaci ve světě. S tím souvisí i náklady Jihočeského vodárenského svazu, které by se měly vynaložit na oblast zabezpečení, aby mohly být uvedeny v praxi ty nejnovější dostupné prvky ochrany. S úspěchem lze sdělit, že převážná část vodárenských objektů je chráněna proti zneužití a to jak pasivně, tak i aktivně.

Architektura bezserverových jednostránkových aplikací v jazyku JavaScript
Zikmund, Marian ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Suchan, Vladimír (oponent)
Cílem diplomové práce je návrh a vývoj frameworku pro tvorbu moderních jednostránkových aplikací (Single Page Application) v programovacím jazyku JavaScript a popsání tohoto přístupu k vývoji. Součástí práce je taktéž jeho dokumentace pro pohodlnější využití a přizpůsobení. Obsah je rozdělen do osmi kapitol. Po úvodu následuje rešerše informačních zdrojů, představení programovacího jazyka JavaScript a vysvětlení problematiky tvorby jednostránkových aplikací, včetně popisu základních principů jejich fungování, motivace a odůvodnění, kdy a proč je tento přístup vhodný. Práce se primárně zaměřuje na problematiku jednostránkových aplikací, pro jejichž tvorbu je programovací jazyk JavaScript klíčový. Z toho důvodu je mu v práci poskytnuta jedna celá kapitola, je zde rozebrána i jeho historie a role v kontextu ostatních. Následuje přehled obecných vlastností jednostránkových aplikací, analýza aktuálně oblíbených řešení stavějících na knihovně ReactJS, z nichž vyplývají požadavky na vyvíjený framework, jehož tvorbou se zabývá následující kapitola. K vyvinutému frameworku je též vytvořena uživatelská příručka. Praktickým výstupem práce je open source framework pro tvorbu bezserverových jednostránkových aplikací, který lze podle požadavků díky své architektuře a dokumentaci vhodně přizpůsobovat.

Řízení požadavků na IT v pojišťovací společnosti
Dvorský, Petr ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Jungmannová, Barbora (oponent)
První část práce se zabývá teoretickými znalostmi, tedy vymezením pojmů a doporučeními z oblasti požadavkového řízení. Druhá část práce je zaměřena na identifikaci, analýzu a následný návrh řešení problémů, vznikajících při práci s požadavky. Metody pro identifikaci problémů jsou uskutečněný workshop, zúčastněné pozorování a rozhovory se zaměstnanci IT úseku pojišťovny. Výstupem této práce jsou návrhy zlepšení správy požadavků, z nichž některé se mi již podařilo v Kooperativě aplikovat. První z návrhů, který byl aplikován, je vytvoření knihovny procesů. Dále, ze čtyř různých druhů prioritizace byla vybrána a použita metoda, kterou definuje ITIL. Dalšími výstupy jsou návrh nového uživatelského rozhraní požadavkového softwaru a započetí navrhování Change Advisory Board, které je oproti ITIL rozšířené o další funkce. Dále bylo zřízeno ddělení business konzultantů, které má za úkol efektivně sbírat požadavky klientů a byly vytvořeny podpůrné dokumenty pro toto oddělení.

Územní rozvoj města Lomnice nad Popelkou
Musilová, Barbora ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Lindner, Milan (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá územním rozvojem města Lomnice nad Popelkou, resp. památkově chráněných oblastí na jeho území. Práce popisuje historii města a zkoumá příčiny současného stavu památkového fondu. Popisuje a hodnotí snahy zastupitelů o obnovu staveb na území památkových zón, také prostřednictvím Strategie rozvoje města pro roky 2016 až 2023. Cílem práce je zhodnotit, do jaké míry se v tomto strategickém dokumentu podařilo reagovat na stav památkových objektů a současně potřeb obyvatel města.

Vytvoření modelu Enterprise Architektury podle rámce TOGAF
Čapek, Jan ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Zeman, Petr (oponent)
Tématem diplomové práce je představení Enterprise Architektury a následné vytvoření modelu společnosti. Práce se primárně se zaměřuje na aplikační a procesní vrstvy podle architektonického rámce TOGAF, přičemž je rozdělena na dvě části, a to teoretickou část a praktickou část. V teoretické části je nejprve rozebrán business model. Jedná se o popsání mise, vize a hodnot společnosti, ze kterých vychází strategický rámec. Dále se business model zabývá procesy, kde je nejprve popsána metodologie mapování business procesů a také zařazení - kategorizace procesů a stupeň zralosti. Následující kapitola je věnována Enterprise Architektuře s cílem přiblížit, proč by se společnosti měly zabývat EA, výhody vytvoření abstrakce společnosti ve formě modelu EA, propojení core businessu a IT ve společnosti společně s příklady architektonických rámců. Poslední kapitola teoretické částise zaměřuje na architektonický rámec TOGAF, kde je popsán proces ADM, respektive postup, pomocí kterého je možné vytvořit model EA a implementovat změny do architektury jednotlivých vrstev v rámci TOGAFu. Současně v této kapitole jsou popsány referenční modely aplikační a procesní vrstvy, které TOGAF využívá. Praktická část navazuje na teoretickou část a to právě využitím procesu ADM za účelem vytvoření modelu EA v reálném podniku. Jedná se o dekompozici obchodního modelu od strategických cílů, které vychází z mise, vize a hodnot společnosti, až na úroveň detailního popisu klíčových procesů společnosti. V další části dochází opět k dekompozici a popsání aplikační vrstvy společnosti na úroveň jednotlivých aplikací a modulů. Poté jsou oba modely opět složeny a popsány za účelem vytvoření manažerského pohledu shora. Ve druhé části praktické práce dochází ke kritickému zhodnocení aplikační a procesní vrstvy, návrhu řešení, vytvoření plánu implementace změn a zanesení změn do architektury. Výstupem praktické části jsou zmapované procesy, modely procesní a aplikační vrstvy, matrixy přístupů a zodpovědností, popsaná strategie společnosti a model EA. Hlavním přínosem celé práce je pak zmapování společnosti právě za účelem kritického zhodnocení jejího současného stavu a návrh změn tak, aby jednotlivé části společnosti podporovaly stanovené business a strategické cíle.

Vytváření a implementace veřejné politiky - případová studie sociálního bydlení
Hradecká, Tereza ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Kučera, František (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na proces přípravy a implementace veřejné politiky a tento proces zkoumá na příkladu politiky sociálního bydlení. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem je utvořeno a uvedeno do praxe určité téma veřejné politiky, konkrétně sociální bydlení. Jako hlavní výzkumná otázka je stanoveno, jak vypadá proces tvorby a implementace veřejně-politického tématu. První kapitola práce obsahuje teoretické ukotvení zkoumání procesu tvorby veřejných politik s důrazem na roli veřejně-politických dokumentů. Druhá kapitola se věnuje oblasti české sociální politiky jako zastřešující oblasti pro politiku sociálního bydlení. Třetí kapitola zkoumá historii české bytové politiky. Čtvrtá kapitola se zabývá vývojem tvorby politiky sociálního bydlení a jeho vztahem s příslušnými veřejně-politickými dokumenty.