Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí134 - 143  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Dopravní nehodovost v ČR
Deyl, Jakub ; Grosz, Jan (vedoucí práce) ; Macháček, Otakar (oponent)
Bakalářská práce se zabývá stavem a vývojem nehodovosti v České republice v letech 2007 až 2015. Nejprve jsou teoreticky vysvětleny pojmy a problematika týkající se především bezpečnosti dopravní nehodovosti a vlivům, při kterých k ní nejčastěji dochází. Další část je zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření a jednotlivé analýzy ukazatelů dopravní nehodovosti, mezi které patří počet usmrcených osob, či celkové hmotné škody, jenž při nehodách vznikají. Vývoj nehodovosti je analyzován a prezentován pomocí grafů, tabulek, ale také analýzami časových řad, ze kterých je naznačena predikce budoucího vývoje pro rok 2016 a 2017. V závěru práce jsou zhodnoceny získané znalosti a navrhnuty opatření, které by mohly omezit aktuální silniční nehodovost v České republice.
Manipulace se zraněnými ptáky v záchranných stanicích
HROMÁDKO, David
Ptáci jsou nejčastějšími pacienty v záchranných stanicích. Automobilová doprava, prosklené plochy, elektrická vedení i nelegální lov, to vše ohrožuje ptáky v moderní krajině. Díky záchranným stanicím, se každý rok podaří mnoho takto zraněných nebo nemocných ptáků vyléčit a vrátit zpět do volné přírody. Záchranné stanice tak mají důležitou roli v ochraně přírody a často i v ekologické výchově. Předkládaná práce zhodnocuje způsoby léčby a manipulaci se zraněnými ptáky v záchranných stanicích. Ve vybraných stanicích: Záchranná stanice Třeboň při Českém nadačním fondu pro vydru, Stanice ochrany fauny Pavlov, o.p.s, Záchranná stanice pro zraněné živočichy na Huslíku u Poděbrad a Záchranná stanice pro živočichy ČSOP Vlašim, byly pomocí dotazníku zjišťovány údaje, týkající se manipulace, léčby a následků úrazů u zraněných a handicapovaných ptáků. Byl zjišťován i početní trend u nejčastějších typů zranění, kdy jako podklad posloužila evidence ze záchranných stanic z let 2008 - 2014. Každá záchranná stanice má své postupy léčby a manipulace se zraněnými ptáky, které se velmi často liší od postupů v jiných stanicích. Některé stanice nemají s některými typy zranění žádné zkušenosti. Nehorší je léčba u ptáků popálených elektrickým proudem a otrav. Nejčastější příčinnou příjmu ptáků ve sledovaných záchranných stanicích, byla hospitalizace nesamostatných mláďat.
Vliv moderních prvků pasivní bezpečnosti na ochranu posádky vozidla
Vostrejž, Jan ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce z oblasti problematiky pasivní bezpečnosti, dopravní nehodovosti a zdravotních následků účastníků silničních dopravních nehod je zaměřena mj. na vytvoření přehledu moderních prvků pasivní bezpečnosti především osobních automobilů. Zabývá se jednotlivými prvky systému pasivní bezpečnosti a jejich vlivem na posádku vozidla. Popisuje princip činnosti, zejména airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů, zahrnuje řešení omezovače napínací síly v bezpečnostním páse a dalších prvků, které mají za úkol snížit následky při dopravní nehodě. Použití moderních prvků pasivní bezpečnosti poskytuje zvýšenou ochranu pro posádku a eliminuje vznik poranění posádky. Uvedená technická problematika proto úzce souvisí se zdravotnictvím a zejména odvětvím Soudního lékařství z oblasti poranění osob ve vztahu k typům a charakterům nehod, případně užitím bezpečnostních prvků. Dále jsou zde ukázány skutečné dopravní nehody, při kterých došlo k usmrcení či poranění posádky s analýzou mechanismu vzniku zranění osob při užití či neužití bezpečnostních prvků.
Péče o zraněné či jinak handicapované dravce (\kur{Falconiformes}) a sovy (\kur{Strigiforme}s) v záchranných stanicích
SLAVÍKOVÁ, Kristýna
Nejméně polovina našich dravců a sov je řazena do třech kategorií seznamu zvláště chráněných živočichů. Sloupy elektrického vedení, doprava a změny krajiny vedly k úbytku mnoha dravců a sov ve volné přírodě. Předkládaná práce zhodnocuje rozsah a úspěšnost návratu dravců a sov do volné přírody. Ve vybrané Záchranné stanici pro živočichy ČSOP Vlašim byly zpracovány veškeré údaje o přijatých dravcích a sovách. Jako podklad sloužila evidence ze záchranné stanice v období let 2009 2013. Nejvíce z Falconiformes byli přijímáni jedinci Buteo buteo a Falco tinnunculus. Nejčastější příčinou přijetí do stanice byla zranění způsobena dopravními prostředky nebo popáleniny elektrickým proudem. Ze Strigiformes byli nejvíce přijímáni jedinci Asio otus a Strix aluco. Nejčastěji byla přijímána mláďata vypadlá nebo předčasně vylétlá z hnízda. Z celkového počtu dravců za sledované období byla vypuštěna zpět do přírody méně než polovina přijatých. Z celkového počtu přijatých sov byla vypuštěna do přírody pouze čtvrtina jedinců.
Přitahují nemocnice zranění?
Matějček, Štěpán ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Chytil, Zdeněk (oponent)
Práce zkoumá vliv vzdálenosti zdravotní péče na rizikové chování obyvatel a následný vznik zranění. Zároveň se zaměřuje na roli pocitů v rozhodovacím procesu a predikci rizika. Zvýšený počet zranění v blízkosti zdravotnických zařízení indikuje existenci kompenzačního chování, které se projevuje zvýšenou mírou výkonu rizikových aktivit v dané oblasti a je způsobeno pocitem snadné dostupnosti zdravotní péče. Data nasbíraná pomocí dotazníkového šetření odhalila zvýšený počet zranění v bezprostřední blízkosti nemocnice a zároveň zvýšenou míru sportovní aktivity, která se ze všech zkoumaných aktivit ukázala jako nejrizikovější, jelikož počet zranění vzniklých při sportu činí více než polovinu všech zjištěných zranění. Lidé žijící u nemocnice také pociťují nižší riziko zranění, což podporuje předpokládanou existenci kompenzačního chování. Pocit bezpečí z dostupné lékařské péče snižuje předvídané náklady rizikových činností v podobě možného zranění. V práci jsou diskutovány další faktory, které mohou působit proti hypotéze existence kompenzačního chování u lidí žijících v blízkosti nemocnice. Například z důvodu působení heuristiky dostupnosti ohledně možných následků zranění bychom mohli u lidí s bydlištěm v blízkosti nemocnice pozorovat méně rizikové chování a nižší počet zranění v okolí nemocnice.
Dopravní nehody pod vlivem alkoholu a jejich sociální následky v teritoriu okresu Pelhřimov
BĚLOCH, František
Dopravní nehody pod vlivem alkoholu a jejich sociální následky v teritoriu okresu Pelhřimov. Tato bakalářská práce se zabývá historií užívání alkoholu a vysvětluje analytické metody zjišťování alkoholu v krvi u účastníků silničního provozu při dopravních nehodách. Popisuje vliv alkoholu na účastníky silničního provozu a také jeho metabolismus. Vymezuje platnou legislativu týkající se alkoholu v dopravě v období let 2007 {--} 2009 a také legislativu účinnou od 1.1.2010. Nastiňuje stav dopravních nehod a dopravních nehod pod vlivem alkoholu, ke kterým došlo za sledované období v České republice a zejména pak na teritoriu okresu Pelhřimov. Práce se také zabývá sociálními a ekonomickými následky dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu a to nejen u viníků, ale i u ostatních účastníků nehod. Při tvorbě práce bylo spolupracováno s odborníky na danou oblast a bylo využito metody analýzy dostupných materiálů (i cizojazyčné literatury), metody komparativního zkoumání. Byla provedena retrospektivní obsahová analýza dat shromážděných při dokumentaci dopravních nehod Policií ČR a statistik Ministerstva vnitra ČR, za užití metody komparativního zkoumání. V bakalářské práci je mimo jiné charakterizována metoda odpovědnostní analýzy, která byla vyvinuta pro studium vlivu alkoholu a jiných drog na schopnost řídit motorové vozidlo. Cílem práce bylo stanovit míru negativního vlivu alkoholu na schopnost účastnit se dopravy. Druhým cílem bylo stanovit sociální následky dopravních nehod pod vlivem alkoholu na účastníky těchto nehod.
Zdravotně-sociální následky dopravních nehod
AMBRŮŽEK, Tomáš
Cílem práce je shromáždit a analyzovat soubor zraněných při dopravních nehodách v okrese České Budějovice za rok 2009 a popsat jejich zdravotně sociální následky, zejména rozsah zranění, pracovní neschopnost s dobou léčení a trvalé následky. Na základě stanoveného cíle byla formulována následující hypotéza: ?Dopravní nehody mají závažné zdravotní a sociální důsledky?. Při prováděném výzkumu bylo použito metody sekundární analýzy dat za využití chorobopisů traumatologického oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s. Součástí prováděného výzkumu byl i dotazník s otázkami směřujícími k potvrzení či vyvrácení stanovené hypotézy, na jejichž základě bylo možné kategorizovat poškozené osoby při dopravních nehodách, zjistit, zda zranění zanechala trvalé následky na zdraví a jaké, zda poškozená osoba z dopravní nehody pobírá invalidní důchod. Do zkoumaného souboru bylo zařazeno 52 pacientů hospitalizovaných na traumatologickém oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s. se zraněními utrpěnými při dopravních nehodách, kteří odpověděli na dotazník z původního počtu sta obeslaných pacientů s nejdelší dobou hospitalizace a u kterých byly předpokládány nejtěžší následky. Uvedené počty a procenta se vztahují vždy k jednotlivým věkovým kategoriím. Ve věkové kategorii do 20 let došlo u 1 muže, tj. 4 % mužů a 2 žen, tj. 15 % žen ke vzniku trvalých následků, v kategorii 21 ? 35 let došlo u 12 mužů, tj. 43 % mužů a 6 žen, tj. 46 % žen ke vzniku trvalých následků, kategorii 36 ? 50 došlo pouze u 7 mužů, tj. 25 % mužů a žádné ženy ke vzniku trvalých následků, kategorii nad 50 let došlo u 8 mužů, tj. 29 % mužů a 5 žen, tj. 38 % žen ke vzniku trvalých následků. Ve věkové kategorii do 20 let nedošlo u žádného muže k přiznání invalidního důchodu, pouze u 1 ženy, tj. 14 % žen, v kategorii 21 ? 35 let došlo u 4 mužů, tj. 27 % mužů a 3 žen, tj. 43 % žen k přiznání invalidního důchodu, kategorii 36 ? 50 došlo pouze u 6 mužů, tj. 40 % mužů k přiznání invalidního důchodu, a žádné ženy, kategorii nad 50 let došlo u 5 mužů, tj. 33 % mužů a 3 žen, tj. 43 % žen k přiznání invalidního důchodu. Provedeným výzkumem byl naplněn cíl diplomové práce shromáždit a analyzovat soubor zraněných při dopravních nehodách v okrese České Budějovice za rok 2009. Na základě zjištěných výsledků je možno konstatovat, že hypotéza: ?Dopravní nehody mají závažné zdravotní a sociální důsledky,? byla potvrzena.
Analýza strojního zařízení jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel.
SLUKA, Jiří
Tématem této diplomové práce je {\clq}qAnalýza strojního zařízení jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel``. Pojednává o problémech v dopravě a příčinách úmrtí a zranění při dopravních nehodách a navrhuje možné řešení jejich snížení. Řešení je založeno na skutečnosti, že většina dopravních nehod je zaviněna samotnými řidiči, kteří se nedostatečně věnují řízení vozidla nebo je jejich chování za volantem z hlediska bezpečnosti provozu nevyhovující. Navrhované řešení má za úkol v reálném čase monitorovat dopravu a ve spolupráci se speciálně navrženým programem umístěným v řídící jednotce vozidla varovat řidiče o nebezpečných situacích v jeho blízkosti. Systém je také schopen dynamicky řídit dopravu tak, aby bylo zabráněno tvorbě dopravní zácpy, nehodám na přechodech pro chodce, atd. Autor odhaduje, že zavedením tohoto systému do praxe by se značným způsobem snížil počet tragických dopravních nehod, vážných zranění a objem hmotných škod.
Dopravní nehodovost a její sociální dopady
VLÁSEK, Vladislav
Diplomová práce {\clqq}Dopravní nehodovost a její sociální dopady`` je zaměřena na oblast dopravních nehod vzniklých vlivem nepřiměřené rychlosti a na sociální dopady způsobené dopravní nehodovostí. Každý rok umírá na českých silnicích přibližně tisíc lidí, další tisíce zraněných si z dopravní nehody si odnáší trvalé doživotní následky. Vedle přímých ztrát na životě, zdraví a majetku přináší dopravní nehody společnosti řadu dalších často těžko vyčíslitelných nákladů. Od financování výjezdu jednotek integrovaného záchranného systému přes výlohy na léčení a následnou rekonvalescenci až po případné sociální dávky pro zdravotně postižené a s tím související dopady na příbuzné obětí nehod. Cílem práce je zmapovat situaci v oblasti vzniku dopravních nehod, při kterých dochází k těžkým zranění nebo úmrtí účastníků a zjištění nejzávažnějších sociálních dopadů dopravních nehod. K získání informací za účelem realizace cílů a potvrzení hypotézy byl realizován kvantitativní výzkum a jako metoda k ověření správnosti předpokládané hypotézy byla použita sekundární analýza dat z evidencí Policie České republiky a Ministerstva vnitra České republiky. Za účelem zmapování nejzávažnějších sociálních dopadů byly užity rozhovory s náhodně vybranými účastníky dopravních nehod, kteří utrpěli těžká zranění s trvalými následky. Základní zkoumaný soubor tvoří účastníci dopravních nehod na území České republiky, o kterých je záznam v evidenci Policie České republiky v období 2003- 2006, při kterých došlo k usmrcení, těžkému nebo lehkému zranění účastníků. Stanovená hypotéza práce, že k nejzávažnějším následkům dopravních nehod dochází vlivem nepřiměřené rychlosti byla potvrzena, rovněž byly zmapovány nejzávažnější sociální dopady následků dopravních nehod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí134 - 143  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.