Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdravotně-sociální následky dopravních nehod
AMBRŮŽEK, Tomáš
Cílem práce je shromáždit a analyzovat soubor zraněných při dopravních nehodách v okrese České Budějovice za rok 2009 a popsat jejich zdravotně sociální následky, zejména rozsah zranění, pracovní neschopnost s dobou léčení a trvalé následky. Na základě stanoveného cíle byla formulována následující hypotéza: ?Dopravní nehody mají závažné zdravotní a sociální důsledky?. Při prováděném výzkumu bylo použito metody sekundární analýzy dat za využití chorobopisů traumatologického oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s. Součástí prováděného výzkumu byl i dotazník s otázkami směřujícími k potvrzení či vyvrácení stanovené hypotézy, na jejichž základě bylo možné kategorizovat poškozené osoby při dopravních nehodách, zjistit, zda zranění zanechala trvalé následky na zdraví a jaké, zda poškozená osoba z dopravní nehody pobírá invalidní důchod. Do zkoumaného souboru bylo zařazeno 52 pacientů hospitalizovaných na traumatologickém oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s. se zraněními utrpěnými při dopravních nehodách, kteří odpověděli na dotazník z původního počtu sta obeslaných pacientů s nejdelší dobou hospitalizace a u kterých byly předpokládány nejtěžší následky. Uvedené počty a procenta se vztahují vždy k jednotlivým věkovým kategoriím. Ve věkové kategorii do 20 let došlo u 1 muže, tj. 4 % mužů a 2 žen, tj. 15 % žen ke vzniku trvalých následků, v kategorii 21 ? 35 let došlo u 12 mužů, tj. 43 % mužů a 6 žen, tj. 46 % žen ke vzniku trvalých následků, kategorii 36 ? 50 došlo pouze u 7 mužů, tj. 25 % mužů a žádné ženy ke vzniku trvalých následků, kategorii nad 50 let došlo u 8 mužů, tj. 29 % mužů a 5 žen, tj. 38 % žen ke vzniku trvalých následků. Ve věkové kategorii do 20 let nedošlo u žádného muže k přiznání invalidního důchodu, pouze u 1 ženy, tj. 14 % žen, v kategorii 21 ? 35 let došlo u 4 mužů, tj. 27 % mužů a 3 žen, tj. 43 % žen k přiznání invalidního důchodu, kategorii 36 ? 50 došlo pouze u 6 mužů, tj. 40 % mužů k přiznání invalidního důchodu, a žádné ženy, kategorii nad 50 let došlo u 5 mužů, tj. 33 % mužů a 3 žen, tj. 43 % žen k přiznání invalidního důchodu. Provedeným výzkumem byl naplněn cíl diplomové práce shromáždit a analyzovat soubor zraněných při dopravních nehodách v okrese České Budějovice za rok 2009. Na základě zjištěných výsledků je možno konstatovat, že hypotéza: ?Dopravní nehody mají závažné zdravotní a sociální důsledky,? byla potvrzena.
Úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách
AMBRŮŽEK, Tomáš
Problematika dopravní nehodovosti je obecně a trvale aktuální téma jak v České republice, tak i v celém vyspělém světě. Z tohoto důvodu se tato bakalářská práce zabývá dopravními nehodami, přesně úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Cílem této práce bylo vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě stanoveného cíle byla také formulována následující hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách.`` Při prováděném výzkumu bylo použito metody sekundární a obsahové analýzy dat pro hodnocení úrazů hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Zkoumaný soubor tvořilo 91 zemřelých účastníků dopravních nehod pitvaných na Soudnělékařském oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s., přičemž bylo využito jejich pitevních protokolů. Analýzou byla zpracovávána a hodnocena jednotlivá smrtelná zranění zemřelých účastníků dopravních nehod a to podle toho, zda příčinou smrti bylo samotné poranění hlavy, polytrauma společně se smrtelným poraněním hlavy a ostatní poranění. Provedeným výzkumem byl naplněn cíl práce, vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě zjištěných výsledků je možno konstatovat, že hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách,`` byla potvrzena.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.