Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza rozpoznání chodce řidičem vozidla
Šlapal, David ; Kropáč, František (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rozpoznáním chodce řidičem vozidla za různých jízdních a světelných podmínek. Úvodní část se zabývá základními teoretickými poznatky bezpečnosti a opatřeními proti vzniku dopravní nehody mezi chodcem a vozidlem. Stěžejní část bude zaměřena na viditelnost chodců z pohledu řidiče na pozemních komunikacích při snížené viditelnosti, tedy ve tmě. V praktické části budou shrnuty výsledky experimentu za použití zvoleného vozidla a účasti vybraných osob (figurantů). Při realizaci tohoto experimentu bude měřena vzdálenost, na kterou bude schopen řidič detekovat, rozpoznat a identifikovat chodce na zvoleném úseku komunikace tak, aby byl řidič schopen včas a bezpečně zastavit vozidlo, nebo vyhnout se překážce.
Pedagogická diagnostika grafomotorických a vizuomotorických dovedností a možnosti jejího rozvoje u dětí předškolního věku
Bekečová, Pavlína ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou pedagogické diagnostiky grafomotorických a vizuomotorických funkcí a možnostmi jejich rozvoje v praxi učitele mateřské školy. V teoretické části jsou objasněna východiska, která se vztahují k cílům, úkolům, metodám, formám a obsahu předškolního vzdělávání v souvislosti se školní zralostí. Objasněna a popsána je školní zralost a její oblasti s užším zaměřením na sledované dílčí složky školní zralosti a také působení a vliv mateřské školy v této oblasti. Vymezeny jsou také profesní kompetence a povinnosti předškolního pedagoga. Blíže je definován pojem pedagogické diagnostiky, teoretická východiska, metody a nástroje pedagogické diagnostiky. Akcentována je přímá diagnostická činnost v kombinaci s teoretickými východisky a přístupy. Tyto teoretické poznatky jsou dále aplikovány v části praktické se zaměřením na grafomotorické a vizuomotorické funkce. Hlavním výzkumným problémem řešeným v praktické části této práce jsou možnosti a způsoby podpory rozvoje dětí v posledním ročníku mateřské školy před zahájením povinné školní docházky a hledání cest jak co nejvíce přispět prací učitele mateřské školy k připravenosti dětí na vstup do základní školy. Důraz je také kladen na efektivní kooperaci s rodiči a jejich nezastupitelnou roli v celém procesu. Dále je v této...
Forbidden love theme in Musil's work
Hansl, Jiří ; Glosíková, Viera (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
NÁZEV: Motiv "zakázané" lásky v díle Roberta Musila ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá problematikou dospívání mladého chovance v chlapeckém internátě. Cílem práce bylo analyzovat román Roberta Musila "Zmatky chovance Törlesse" v kontextu modelů chování a role smyslnosti ve vývoji dospívající osobnosti z hlediska rozumového zdůvodnění myšlenkových postupů. V analýze byl zdůrazněn motiv osamělosti mladého člověka, dále motiv násilí, role smyslové kognice při dospívání, jakož i role těchto faktorů při určování vztahových preferencí, které se však mohou dostat do rozporu s dobovou tabuizací a stávají se "zakázanými". "Zmatky" protagonisty tak lze strukturovat a interpretovat na několika úrovních. KLÍČOVÁ SLOVA Robert Musil, Zmatky chovance Törlesse, dospívání, sexualita, osamělost, násilí, zrakové vnímání, láska
Vyšetření zrakového vnímání u dětí se zrakovým postižením prostřednictvím testu In-Sight
Janečková, Klára ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku vyšetřování zrakového vnímání u dětí se zrakovým postižením. Práce je rozdělena do tří částí. První část je věnována zrakovému vnímání. Nejprve je zde uveden fyziologický vývoj vidění a vyšetření zraku v dětském věku. Dále následuje popis zrakových funkcí a funkčního vyšetření zraku. Také jsou zde popsány dílčí části zrakového vnímání a podpora jejich rozvoje. V druhé části je podrobně popsán test In-Sight. Jsou zde také uvedeny pokyny k jeho použití. Ve třetí části je uveden výzkum: vyšetření zrakového vnímání prostřednictvím testu In-Sight u dětí se zrakovým postižením. Výzkumnou metodou je zahraniční standardizovaný test In-Sight. Tento test slouží k posouzení zrakového fungování u dětí se zrakovým postižením a ke screeningu vyšších zrakových dovedností ve vztahu ke vzdělávacímu procesu. Cílem diplomové práce je popis využitelnosti testu u cílové skupiny. Dále bylo zkoumáno, jaké jsou další možnosti využití testu. Bylo sledováno, které oblasti činí dětem obtíže a které oblasti jim nedělají problémy, jaké lze na základě výsledků testu navrhnout podpůrná opatření a jestli lze provádět na základě výsledků testu následnou terapii. V závěru diplomové práce jsou uvedeny výsledky výzkumu a navrženy možnosti dalšího využití testu In-Sight. Konkrétně jsou...
Analýza rozpoznání chodce řidičem vozidla
Šlapal, David ; Kropáč, František (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rozpoznáním chodce řidičem vozidla za různých jízdních a světelných podmínek. Úvodní část se zabývá základními teoretickými poznatky bezpečnosti a opatřeními proti vzniku dopravní nehody mezi chodcem a vozidlem. Stěžejní část bude zaměřena na viditelnost chodců z pohledu řidiče na pozemních komunikacích při snížené viditelnosti, tedy ve tmě. V praktické části budou shrnuty výsledky experimentu za použití zvoleného vozidla a účasti vybraných osob (figurantů). Při realizaci tohoto experimentu bude měřena vzdálenost, na kterou bude schopen řidič detekovat, rozpoznat a identifikovat chodce na zvoleném úseku komunikace tak, aby byl řidič schopen včas a bezpečně zastavit vozidlo, nebo vyhnout se překážce.
Diagnostika a rozvoj zrakového vnímání v předškolním věku
Felcmanová, Lenka
Rigorózní práce s názvem Diagnostika a rozvoj zrakového vnímání v předškolním věku reaguje na potřebu rozšíření nabídky standardizovaných nástrojů pro zhodnocení úrovně zrakového vnímání u předškolních dětí, zejména v souvislosti s diagnostikou školní zralosti. Cílem práce je standardizace autorkou vytvořeného diagnostického nástroje. Dílčím cílem je také vytvoření intervenčního programu zaměřeného na rozvoj vybraných složek zrakového vnímání a ověření jeho vhodnosti pro cílovou skupinu dětí před zahájením a na počátku školní docházky. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice zrakového vnímání a jeho vztahu k osvojování školních dovedností, zejména čtení. Výzkumná část je založena na standardizačním studii (fázi II a III) vycházející z klasického modelu teorie testů a spočívající v ověření konvergentní validity a reliability navrženého testu a vytvoření jeho národních norem pro čtyři věkové skupiny ve věkovém rozpětí 5 až 7 let. Standardizační soubor sestavený kvótním výběrem zahrnoval 1234 respondentů.
Forbidden love theme in Musil's work
Hansl, Jiří ; Glosíková, Viera (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
NÁZEV: Motiv "zakázané" lásky v díle Roberta Musila ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá problematikou dospívání mladého chovance v chlapeckém internátě. Cílem práce bylo analyzovat román Roberta Musila "Zmatky chovance Törlesse" v kontextu modelů chování a role smyslnosti ve vývoji dospívající osobnosti z hlediska rozumového zdůvodnění myšlenkových postupů. V analýze byl zdůrazněn motiv osamělosti mladého člověka, dále motiv násilí, role smyslové kognice při dospívání, jakož i role těchto faktorů při určování vztahových preferencí, které se však mohou dostat do rozporu s dobovou tabuizací a stávají se "zakázanými". "Zmatky" protagonisty tak lze strukturovat a interpretovat na několika úrovních. KLÍČOVÁ SLOVA Robert Musil, Zmatky chovance Törlesse, dospívání, sexualita, osamělost, násilí, zrakové vnímání, láska
Možnosti rozvoje zrakového vnímání u dtí v přípravné třídě ZŠ
Fečková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce s názvem Možnosti rozvoje zrakového vnímání u dětí v přípravné přídě základní školy se zabývá tím, jak co největší měrou přispět práci pedagoga v předškolním vzdělávání k připravenosti dětí na vstup do základní školy v oblasti zrakové percepce. Teoretická část obsahuje charakteristiku dítěte předškolního věku, školní zralost a připravenost a oblast vzdělávání dětí v předškolním vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit, zda realizace pravidelné stimulace zrakového vnímání vede k jeho rozvoji. Výzkumné šetření bylo realizováno ve dvou přípravných třídách základních škol prostřednictvím Testu zrakového vnímání a Souboru pracovních listů pro rozvoj zrakového vnímání (2013). KLÍČOVÁ SLOVA: předškolní věk, přípravná třída, školní zralost a připravenost, zrakové vnímání, stimulace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.