Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pokyny pro repatriace a další ochranářsky motivované translokace
IUCN/SSC ; Hájková, Jarmila
Český překlad pravidel IUCN pro reintrodukce, repatriace a další ochranářsky motivované translokace.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Metoda CLIL a její aplikace v biologii
Habdasová, Alexandra ; Čížková, Věra (oponent) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning) představuje moderní interdisciplinární formu výuky propojující vyučovaný předmět a jazykovou výuku. V rigorózní práci navazuji na svou závěrečnou práci, ve které jsem vytvořila a v praktické výuce ověřila přírodopisné pracovní listy v anglickém jazyce. Cílem rigorózní práce bylo vytvořit, vydat a ověřit komplexní CD s interaktivními materiály pro výuku zoologie a doplňkovými materiály pro učitele zavádějící CLIL do výuky. Výukový materiál je doplněn množstvím obrázků, her a interaktivních cvičení, které mohou obohatit výuku biologie na základních i středních školách. Práce shrnuje možnosti zavedení metody CLIL do biologie, analyzuje jednotlivé části výukového CD a zpracování výsledky vyhodnocení efektivity CD učiteli základních a středních škol. Získaná data jsem vyhodnotila pomocí dotazníkového šetření, ze kterého vyplývá, že metoda CLIL je v Moravskoslezském kraji pouze okrajově rozšířena, přičemž hlavním limitujícím faktorem pro zavádění CLIL do výuky je nedostatečná metodická podpora. KLÍČOVÁ SLOVA biologie, přírodopis, zoologie, CLIL (Content and Language Integrated Learning), motivace, výukový materiál
Význam a postavení současné české vědecké zoologické ilustrace v naučné literatuře
Janů, Barbora ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rous, Jan (oponent)
(česky) Práce se věnuje podobě české vědecké zoologické ilustrace 20. století až po současnost. V úvodu odhalí historii a vývoj vědecké zoologické ilustrace v Čechách. Hlavní část práce zmapuje vědeckou zoologickou ilustraci 20. století až po současnost. Představí její podobu, vlivy, výtvarné techniky a dílo předních představitelů. Práce představí reálnou zoologickou ilustraci v podobě odborné a naučné literatury. Pokusí se odhalit vliv počítačové tvorby na tradiční výtvarné techniky vědecké zoologické ilustrace. Přinese zamyšlení nad postavením vědecké realistické ilustrace a také nad přesahem vzdělávací funkce směrem ke vztahu k přírodě. Zhodnotí důležitost současné vědecké zoologické ilustrace.
ZOO koutky Karlovarského kraje a jejich využití v mimoškolní pedagogice
Kollarov, Jiří ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Cílem této práce je vytvoření přehledu zookoutků v Karlovarském kraji, které svou podstatou přispívají v nemalé míře k prohloubení a upevnění školního učiva v rámci jednotlivých výstupů nejen v oblasti biologie, ale také v rámci environmentálního vzdělávání. V první části se seznámíme s historií zookoutků v České republice, jejich jednotlivým rozdělením podle daných kritérií a současným statusem zookoutků v rámci volnočasových aktivit žáků. Nahlédneme též do historie již zaniklých zookoutků Karlovarského kraje i do budoucích plánů, které by mohly opět obnovit v Karlovarském kraji tradici Zoologické zahrady. Druhá část nás seznámí podrobně s jednotlivými zokoutky Karlovarského kraje. V poslední části se v rámci výzkumu dostáváme u každého subjektu ke skladbě zvířat, jejich získávání, případně adopci. Dostáváme zde informace o mimoškolních aktivitách v jednotlivých zařízeních, jako jsou přednášky, kroužky či příměstské tábory. Nedílnou součástí je také u každého zookoutku informace o webových stránkách, které často informují o právě probíhajících či plánovaných akcích v rámci volnočasových aktivit. KLÍČOVÁ SLOVA zookoutek, mimoškolní činnost
Pitvy jako výuková metoda v biologii na středních školách - postoje žáků a učitelů
Pfeifferová, Andrea ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Diplomová práce zkoumá postoje žáků a učitelů gymnázií k zařazování pitevních cvičení do výuky. Součástí výzkumu je dotazníkového šetření, díky němuž jsou zkoumány názory na pitvy živočichů z hlediska konkrétního zájmu o pitvy, zájmu obecně o přírodní vědy, odpor ke zvláštním skutečnostem a situacím při pitvách a konečně etického stanoviska všech respondentů. Statistické zpracování výsledků nám dává nahlédnout na souvislosti mezi všemi uvedenými hledisky a pohlavím, věkem, ročníkem studia, zaměřením, zkušeností s pitvou a zájmem samotného vyučujícího. Na začátku výzkumu jsem si zvolila následující výzkumné otázky: 1. Liší se postoje žáků k pitvám při výuce biologie mezi pohlavími? 2. Mají na tyto postoje vliv faktory jako je preference školních předmětů, oborové zaměření, vlastní zkušenost s pitvou, upřednostňovaná metoda výuky anatomie či chov domácího zvířete? 3. Existují vzájemné korelace mezi postojem žáka a postojem daného učitele biologie? 4. Jsou postoje učitelů k pitvám při výuce biologie ovlivněny různými faktory, jako je vlastní zařazování pitev do výuky, upřednostňovaná metoda výuky anatomie, preference pitvaného objektu, délka pedagogické praxe či pohlaví? Výzkum u žáků započal pilotní dotazník, na základě kterého byl vytvořen finální dotazník, který byl zadáván na pražských gymnáziích....
Preference žáků pro různé typy zoologických objektů ve výuce biologie
Sailerová, Barbora ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zjistit, zda studenti gymnázií preferují v hodinách biologie objekty živočišného původu na fotografiích v přirozeném prostředí nebo jako reálné preparáty v kapalinových válcích a kyvetách. Zvolila jsem si tyto výzkumné otázky. 1. V jaké podobě studenti preferují zoologické objekty, reálné preparáty v kapalinovém válci či kyvetě nebo v přirozeném prostředí na fotografii? 2. Jak se tyto preference mění v průběhu středoškolského studia? 3. Jak se tyto preference liší mezi pohlavími? 4. Ovlivňuje tyto preference konkrétní živočich? 5. Jsou ovlivněny tyto preference jinými faktory, např. vztahem a vlastními zkušenostmi s živou přírodou nebo četností využití těchto objektů ve výuce? Výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření a preferenčního testu, zapojili se do něj studenti prvních a třetích ročníků pěti pražských gymnázií. Z mého výzkumu nevyplývá, že by studenti jako celek preferovali živočichy na fotografiích nebo v kapalinových preparátech. Z tohoto výzkumu nevyplynulo, že by na preference studentů měl vliv některý ze zkoumaných faktorů, tj. typ bydlení, oblíbenost předmětu biologie nebo známka z biologie, chov domácího mazlíčka, fobie z nějakého živočicha, kontakt s přírodninami ve volném čase (tábor, skaut) nebo v hodinách biologie (používání fotografií,...
Zoologické preparační techniky ve školní praxi
Odcházelová, Tereza ; Mourek, Jan (oponent) ; Šíma, Petr (oponent)
V diplomové práci popisuji vybrané metody tvorby trvalých makroskopických zoologických preparátů. Zabývám se tvorbou kapalinových preparátů, zaléváním živočichů do umělých pryskyřic, prosycováním objektů parafinem a tvorbou balků drobných savců. Všechny jmenované metody jsem úspěšně ověřila v praxi a v případě metodických potíží optimalizovala pro použití ve školních podmínkách. V práci odpovídám na otázky, které by mohly doprovázet průběh preparací, například: jak správně konzervovat živočicha; kde živočicha legálně získat; jakým způsobem u objektu zachovat přirozenou barvu; které materiály pro preparace používat a některé další. Podle současných trendů jsem veškeré návody na provedení jednotlivých preparačních metod zpracovala nejen textově, ale i do on-line příručky ve formě webové stránky. Pro větší názornost postupů jsem příručku doplnila videosekvencemi, fotografiemi a schématy. Pomocí zmíněného e-learningového kurzu bude učitel schopen rozšířit školní sbírky o vlastní trvalé zoologické preparáty a dozví se, které typické znaky jednotlivých živočichů by měl na daném typu pomůcek ukazovat. V rámci své práce jsem dále uskutečnila dotazníkový průzkum zaměřený na používání různých typů pomůcek při výuce přírodopisu a biologie. Oslovila jsem učitele základních i středních škol napříč všemi kraji...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.