Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora adaptace žáků s poruchou autistického spektra ve školní třídě
OPLETALOVÁ, Dominika
Diplomová práce se zabývá podporou adaptace žáků s poruchou autistického spektra ve školní třídě. Cílem diplomové práce je popsat, jak probíhá podpora adaptace ve školním prostředí a začlenění žáků s PAS ve školní třídě. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na komplexní vymezení poruch autistického spektra s projevy a specifiky, které se objevují u žáků s PAS. Dále pak popisuje možnosti inkluzivního vzdělávání s doporučenými přístupy k těmto žákům a poradenské služby včetně podpůrných opatření využitelných při edukaci. V teoretické části jsou také popsány možnosti podpory adaptace a začlenění žáků s PAS ve školní třídě. Praktická část diplomové práce je zaměřená na problematiku adaptace žáků s PAS pomocí kvalitativního výzkumu. Cílem výzkumného šetření je zjistit, jak pedagogičtí pracovníci podporují adaptaci žáků s PAS na školní prostředí a jeho začlenění ve školní třídě. Dále je zjišťováno, jaká specifika v adaptaci žáků s PAS pedagogové vnímají a zohledňují. V neposlední řádě jsou zjišťovány obtíže a rizika objevující se při adaptaci a vzdělávání žáků s PAS. Výzkumné šetření je realizováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů a pozorování. Práce přináší ověřené a doporučené strategie a metody práce u žáků s PAS při adaptaci na školní prostředí a pro jeho snazší začlenění v třídním kolektivu. Mezi nejdůležitější patří: návštěva školy před zahájením školní docházky, vzájemné předávání informací, strukturované učení, motivace a cílená práce s třídním kolektivem. Nepostradatelná je zde spolupráce třídních učitelů a asistentů pedagoga. Velkou roli v této problematice mají speciálně pedagogická centra, která jsou přítomná v celém procesu adaptace a edukace žáků s PAS.
Mezera v Brně
Cvrčková, Aneta ; Horký, Jan (oponent) ; Palaščák, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá architektonickým návrhem objektu v proluce v historickém jádru města Brna. Zvolený pozemek leží v ulici Františkánská, dotváří nároží při vstupu do prostoru zvaného Římské náměstí, směrem z Masarykovy ulice. Nový objekt doplňuje městský blok. Svou výškou respektuje měřítko okolní zástavby. Dům obohatí centrum města o třináct nových bytových jednotek a plochy občanské vybavenosti. Důležitý vliv na návrh mělo oslunění místa, z čehož vychází velikosti transparentních ploch a celkové rozmístění dispozic interiéru. Hmota následuje historickou zástavbu a zároveň je navržena tak, aby odpovídala vývojovým tendencím dnešní architektury.
Srovnání sociální služby chráněné bydlení a neformálního spolubydlení s lidmi s postižením z hlediska důstojného života a svobody
ŽEMLIČKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá hodnotami svobody a lidské důstojnosti a jejich zakotvením v mezinárodních dokumentech. Podrobněji se věnuje Úmluvě o právech osob se zdravotním postižením a jejímu článku 19, který hovoří o právu na nezávislý způsob života a zapojení do společnosti. Poté popisuje a porovnává tři projekty komunitního spolubydlení lidí s postižením a bez. Porovnává je z hlediska svobody a důstojného života. Mezi zvolenými projekty jeden funguje jako sociální služba chráněné bydlení (Villa Vallila), druhý je neformální spolubydlení úzce napojené na službu sociální rehabilitace (Spolubyt) a poslední je zcela mimo systém sociálních služeb (Gigabyt).
Sociální práce v kontextu sociálního podnikání
SKALÁKOVÁ, Petra
Práce se zabývá vztahem sociální práce a sociálního podnikání jako jedné z možností pracovního uplatnění osob se zdravotním postižením. Přehledně shrnuje dosavadní poznatky o jejich souvislostech, dostupné teoretické znalosti i praktické zkušenosti z této oblasti a uvádí důležité aspekty kontextu sociální práce a sociálního podnikání. Nastiňuje možnosti, které mohou jednotlivé činnosti přinést jedna druhé a hledá, v čem si mohou být navzájem prospěšné. Hodnotí důležitost sociální práce pro sektor sociálního podnikání a snaží se nalézt jejich společného jmenovatele zodpovězením následujících otázek: Jaký je vlastně vztah mezi sociální prací a sociálním podnikáním? Je vůbec sociální práce pro sociální podnik také důležitá? Dá se sociálně podnikat i bez návaznosti na sociální práci?
Přístup dnešního světa ke sluchově postiženým
GRABMÜLLEROVÁ, Markéta
Hlavním cílem této práce je přístup, především České republiky ve 21. století, ke sluchově postiženým. Ukázat tedy rozdíl mezi přijímáním sluchově postižených napříč minulostí a dnešní společností. Zároveň se v práci zmiňuji o rozdílech mezi přístupem v zemích jako Německo, Norsko, Velká Británie a českou společností. Také se zaobírám možnostmi, kterými naše společnost pomáhá sluchově postiženým zlepšit nebo plně změnit jejich stav a umožnit tak všem sluchově postiženým snadnější začlenění do společnosti se zaměřením na zlepšení komunikace mezi sluchově postiženými a majoritní společností. Má práce je rozdělena do teoretické části, ve které je popsána historie až po dnešní dobu. Také jsou zde popsány lékařské i technologické pomůcky využívané právě pro toto postižení. Dále jsem ve své bakalářské práci krátce zmínila některé problémy s integrací a inkluzí, ať z pohledu speciální pedagogiky, tak psychologie. Samozřejmě se zde obracím i na zákony a jejich realizaci. V části druhé, tedy praktické, jsem se zaměřila na prokázání mých teoretických poznatků. Toto jsem rozhodla prověřovat prostřednictvím rozhovoru s jednotlivci s postižením a s jednotlivci slyšícími.
Sociální a pedagogické aspekty integrace cizinců na území České republiky po vstupu do EU
Horčička, Jiří ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na integraci dětí cizinců do výuky na základních školách. Cílem práce je teoreticky rozpracovat sociální a pedagogické aspekty integrace cizinců v souvislosti s jejich začleněním do vzdělávacího procesu a dále prostřednictvím výzkumné sondy zkoumat připravenost škol na integraci žáků-cizinců do vzdělávacího procesu na základních školách v krajském městě Ústí nad Labem. Diplomová práce je rozdělena na dvě části na teoretickou a empirickou. První teoretická část diplomové práce je zaměřena na obecné teoretické přístupy k integraci cizinců a integrační politiku Evropské unie a České republiky a v neposlední řadě vývoj migrace na území České republiky. Dále se věnuje vzdělávání dětí cizinců, zejména jeho legislativnímu ukotvení v českém právním řádu a inkluzivnímu vzdělávání jako vyšší formě integrace. Poslední část je věnována samotné integraci dětí cizinců do prostředí základní školy. V empirické části je zpracován výzkumný projekt, který je zaměřený na zkoumání připravenosti základních škol v Ústí nad Labem na příchod dětí cizinců do školního prostředí jako žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a jejich integraci do vzdělávacího procesu.
Mezera v Brně
Cvrčková, Aneta ; Horký, Jan (oponent) ; Palaščák, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá architektonickým návrhem objektu v proluce v historickém jádru města Brna. Zvolený pozemek leží v ulici Františkánská, dotváří nároží při vstupu do prostoru zvaného Římské náměstí, směrem z Masarykovy ulice. Nový objekt doplňuje městský blok. Svou výškou respektuje měřítko okolní zástavby. Dům obohatí centrum města o třináct nových bytových jednotek a plochy občanské vybavenosti. Důležitý vliv na návrh mělo oslunění místa, z čehož vychází velikosti transparentních ploch a celkové rozmístění dispozic interiéru. Hmota následuje historickou zástavbu a zároveň je navržena tak, aby odpovídala vývojovým tendencím dnešní architektury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.