Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní a systémová analýza e-Governmentu
Rieger, Pavel ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Polčák, Radim (oponent) ; Čepek, Ondřej (oponent)
Cílem této práce je analyzovat různé právní, technické a ekonomické otázky, které mají souvislosti s budováním e-Governmentu v České republice a vyvodit obecné předpoklady pro úspěšný rozvoj služeb e-Governmentu. Práce obsahuje přehled právní úpravy, která má přímý či nepřímý dopad na rozvoj e-Governmentu. Týká se to hlavně právní úpravy elektronického podpisu, informačních systémů veřejné správy, obecných předpisů o správním řízení a řady dalších speciálních zákonů. V textu práce jsou podrobně analyzovány aktuálně realizované projekty e-Governmentu, zejména kontaktní místa veřejné správy (Czech POINT), datové schránky, autorizovaná konverze dokumentů a základní registry veřejné správy. Zvláštní pozornost je v práci věnována také ochraně osobních údajů v informačních systémech. Možné dopady elektronizace veřejné správy jsou hodnoceny také s ohledem na adresáty veřejné správy, především občany a právnické osoby. Pro měření pokroků v realizaci dílčích projektů e-Governmentu jsou navrhovány měřitelné ukazatele (metriky), společně s postupem jejich výpočtu. Práce dochází k závěru, že pro spolehlivější měření efektivnosti je potřebné určovat kvantifikovatelné ukazatele na straně nákladů i na straně užitků. Tyto ukazatele by měly být orientovány nejen na nákladové hledisko, ale také na plnění konkrétních cílů veřejné správy. Co se týká metodologie, v textu práce jsou použity obvyklé metody výzkumu v oblasti právních věd. Dále jde o procesní analýzy, nákladové analýzy a analýzu metrik, jejichž metodologie vychází především z oborů ekonomie, managementu či informačního managementu. K plnění cílů práce a k ověřování hypotéz byly použity také případové studie.
Evaluating the effectiveness of e-services in public administration
Trnka, Jakub ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Ješuta, Martin (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku eGovernmentu v České republice a hodnocení dvou vybraných elektronických služeb. Cílem je popsat stav eGovernmentu v ČR a poskytnout veřejné správě doporučení pro jeho další rozvoj. Práce obsahuje informace o historickém vývoji eGovernmentu v ČR, o nejvýznamnějších projektech a o stavu českého eGovernmentu ve srovnání se zahraničím. Praktická část popisuje metodiku, kterou byly změřeny vybrané elektronické služby. Hodnocení měření odhaluje nedostatky služeb a podává doporučení na jejich zlepšení.
Nástroje eGovernmentu v praxi městského úřadu
Horáková, Dana
Horáková, D. Nástroje eGovernmentu v praxi městského úřadu. Bakalářská práce. Brno: MENDELU, 2015. Bakalářská práce se zabývá analýzou nástrojů eGovernmentu na konkrétním městském úřadu. Práce je rozdělena do dvou částí, na literární rešerši a vlastní práci. Literární rešerše obsahuje vymezení základních pojmů týkajících se eGovernmen-tu a popis základní nástrojů. Mezi tyto nástroje patří spisová služba, elektronický podpis, agendové informační systémy, datové zprávy, Czech POINT a základní registry. Nástroje jsou popisovány v souvislosti s odpovídající legislativní úpravou. V poslední části literární rešerše je krátce zmíněna budoucnost eGovernmentu. Ve vlastní práci jsou rozebrány nástroje eGovernmentu z praktického hlediska. Analýza je prováděna na Městském úřadu v Dačicích. V závěru práce podle možností uvedu řešení vyskytnutých problémů.
Vývoj informačních systémů veřejné správy v České republice a Evropské unii
Vodák, Marek
Práce přináší pohled na vývoj elektronizace veřejné správy v Evropské unii a porovnává současnou situaci mezi Českou republikou, Slovenskem a Estonskem. V první části se věnuji elektronizaci především na evropské úrovni -- jaké kroky podnikala Evropská unie, aby podnítila členské státy k efektivnější a přátelštější veřejné správě. V druhé části představuji historii elektronizace veřejné správy v České republice a zabývám se největšími projekty. Součástí práce je i porovnání portálů veřejných správ a srovnání s vybranými státy -- v jaké míře jsou online služby veřejné správy v jednotlivých zemích využívány.
Základní registry v České republice a návrh možností vedoucích ke snížení výdajů vynakládaných na jejich provoz
Martinák, Tomáš
Bakalářská práce je zaměřena na nově vzniklé základní registry veřejné správy v České republice. Cílem práce je představit a poté navrhnout možnosti snížení nákladů u vybrané instituce, která využívá systém základních registrů. V úvodní části je popsána problematika související se základními registry a také základní registry samotné. V dalších částech práce jsou popsány veřejné zakázky na jednotlivé základní registry, poté je provedena komparace s rakouským modelem základních registrů a představena možnost, kde by se Česká republika mohla v tomto modelu inspirovat. V praktické části jsou prostřednictvím SWOT analýzy identifikovány silné a slabé stránky základních registrů a také příležitosti a hrozby jejich provozu. Dále jsou kvantifikovány ekonomické náklady spojené s jejich správou a provozem. V poslední části práce jsou představeny a poté navrhnuty možnosti snížení nákladů vynakládaných na napojení a využívání základních registrů vybranou institucí.
Vliv zavedení datových schránek na efektivní komunikaci ve státní správě
Svoboda, Jiří ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálními aspekty informatizace veřejné správy. Posuzuje vliv zavedení systému datových schránek na efektivní komunikaci ve státní správě a hodnotí, nakolik jsou datové schránky přínosem pro občany tohoto státu. První část práce, po definování v této oblasti užívaných pojmů, se zaměřuje na projekt eGovernmentu a jeho čtyř pilířů. Dále hodnotí jeho vliv na snižování administrativní zátěže podnikatelů a na život občana v informační společnosti. Následující část práce upozorňuje na mezery v legislativě, která vytváří pravidla pro systém datových schránek a má bezprostřední vliv na efektivitu jejich fungování. Součástí práce jsou také průzkumy hodnotící dopady zavedení systému datových schránek na efektivní komunikaci orgánů státní správy a samosprávy a na občany naší země. Práce upozorňuje na zjištěné problémy systému datových schránek, analyzuje jejich příčiny a nabízí možnosti jejich řešení.
Procesní řízení ve veřejné správě a eGovernment
Pávek, Jan ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Potančok, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce je eGovernment v České republice a návrh efektivní komunikace s veřejnou správou. První část práce zkoumá pojem eGovernment, srovnává různé definice a stanovuje definici vlastní. Následně odhaluje výhody a možné nedostatky eGovernmentu a zabývá se zásadami při jeho zavádění ve veřejné správě. Předmětem další části práce je stav eGovernmentu v České republice. Je zmapován vývoj jeho hlavních pilířů -- datových schránek, kontaktních míst Czech POINT a systému základních registrů. U každého z nich hodnotím jeho aktuální stav a navrhuji možnosti rozvoje do budoucna. Poslední část práce se zabývá strategií pro efektivní komunikaci s veřejnou správou. Závěrem stanovuji hlavní komponenty pro její úspěšnou realizaci. Prvním hlavním cílem této práce je vyhodnocení stavu eGovernmentu v České republice. V rámci něj je klíčové odhalení hlavních nedostatků včetně vlastních návrhů jejich odstranění a možností dalšího rozvoje. Další cíl se týká efektivní komunikace s veřejnou správou. Jeho předmětem je navržení strategie pro tuto oblast. V návaznosti na ni jsou definovány pilíře, které napomohou zvýšení efektivity komunikace. V části týkající se analýzy stavu eGovernmentu v České republice bude využito k dosažení cílů různých zdrojů. Mezi ně patří články na odborných serverech, tisková vyjádření státní správy, odborné časopisy, články v médiích a další. Budou taktéž využity bohaté zkušenosti autora ve vztahu s veřejnou správou díky jeho podnikatelské činnosti. Strategie pro efektivní komunikaci bude stanovena pomocí řady odborných metod osvojených při dosavadním vysokoškolském studiu. Práce je přínosná z pohledu veřejnosti skrze seznámení se skutečným stavem českého eGovernmentu a zároveň i z pohledu veřejné správy díky návrhu dílčích zlepšení a řešení efektivní komunikace.
Měření efektivity elektronické státní správy
Tajtl, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Stiegler, Petr (oponent)
Tato práce popisuje problematiku eGovernmentu a navrhuje způsob měření e-služeb veřejné správy. Popsán je stav českého eGovernmentu v detailu na vybrané projekty a v mezinárodním srovnání. Z popisu vyplývá, že rozvoj stále probíhá, ale v mnohem nižším tempu než je tomu v elektronicky vyspělejších zemích. Jako hlavní problém je identifikováno nedůsledné strategické řízení a resortismus, který brání úspěšnému nasazování průřezových projektů. Na základě popisu současného stavu a zahraničních zkušeností navrhuje autor konkrétní doporučení pro budoucí rozvoj elektronizace veřejné správy v České republice. V návaznosti na problematické řízení je v práci navržena a otestována metodika pro měření efektivity e-služeb veřejné správy. Tato metodika je objektivním postupem měření efektivity e-služeb s cílem poskytnout zpětnou vazbu poskytovatelům služeb. Testování metodiky hodnotí trojici služeb daňové agendy a poukazuje na jejich nedostatky včetně návrhu nápravných řešení.
Základní registry státní správy se zaměřením na identifikaci osob
Baranová, Jana ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Rosický, Antonín (oponent)
Diplomová práce se soustředí na problematiku registrů státní správy se zaměřením na identifikaci osob. V analýze je porovnáván stávající stav systému registrů státní správy s budoucím stavem systému, po zavedení Informačního systému Základních registrů k 1. červenci 2012. Teoretická část se zabývá historií veřejných registrů, důležitými milníky, vývojem a popisem systému a legislativou relevantního prostředí ČR. V praktické části je provedena analýza a porovnání obou stavů na vybraných životních situacích. Zahrnuje i popis fungování vnitřních procesů nově zavedeného Informačního systému Základních registrů, jeho logiky, infrastruktury a propojenosti prvků.
Datové schránky v teorii a praxi
Trnka, Eduard ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Institut datových schránek byl do českého právního řádu zaveden zákonem č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů již před třemi lety. Cílem této práce je představit datové schránky v kontextu českého eGovernmentu a na základě případové studie posoudit jejich skutečný přínos pro občana komunikujícího s orgány veřejné moci. V úvodní části práce seznámím čtenáře s legislativními východisky Informačního systému datových schránek a souvisejících nástrojů eGovernmentu, popíši specifika fungování a používání datových schránek a shrnu jejich vývoj od spuštění systému v roce 2009 do současnosti. Ve druhé části práce kladu hlavní důraz na případovou studii, zachycující realitu použití datových schránek na českých úřadech. Na jejím základě posuzuji úspěšnost splnění cílů definovaných Ministerstvem vnitra České republiky při jejich zavádění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.