Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projekty inspirované El Sistema a možnosti realizace obdobného projektu v ČR
Režová, Markéta ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci El Sistema - Jedinečný systém hudebního vzdělávání ve Venezuele téže autorky z roku 2010, aktualizuje ji a rozšiřuje o oddíly Projekty inspirované El Sistema a Možnosti realizace obdobného projektu v ČR. Ve druhém oddílu poskytuje komplexní pohled na šíření projektu v celosvětovém měřítku a hlavní tendence popisuje na třech praktických příkladech z Velké Británie, Argentiny a Německa. Třetí oddíl se zabývá výchozí situací v ČR, pozicí neziskového sektoru, konkurenčním prostředím a možnostmi financování obdobného projektu v českém prostředí. Práce se snaží na základě studia dostupných materiálů i vlastních zkušeností přinést materiál ke srovnání, zamyšlení a k možné implementaci obdobného projektu v českém prostředí.
Hudební umělecké školství v České republice
Vávrová, Kateřina ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Magisterská práce Hudební umělecké školství v České republice pojednává o hudebním školství v České republice od základního, středního až po vysokoškolské vzdělání. Dotýká se přijímacího řízení, průběhu studia, komorní hry, koncertů, soutěží, teoretických předmětů, studijních oborů, orchestrální a koncertní praxe, uplatnění studentů, budoucího zaměstnání a přináší vlastní názor na studium na Českých a Německých školách. Srovnává počet škol s Německem a Rakouskem, zamýšlí se nad celkovou situací ve školství a uplatněním v praxi. Porovnává způsob výuky na hudební škole, konzervatoři a na vysoké škole v České republice a v Německu.
Výchova herce k pedagogické činnosti
Hrnečková, Anna ; ULRYCHOVÁ, Irina (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se soust?edí na situaci pedagogických p?edm?t? se zam??ením na dramatickou výchovu v pomaturitním studiu hudebn? dramatického odd?lení Pra?ské konzervato?e. Úst?edním cílem práce je vytvo?ení návrhu ?kolního vzd?lávacího programu (?VP) t?chto p?edm?t?, který by mohl být akceptován vedením Pra?ské konzervato?e a za?azen do celkového ?VP ?koly. Zejména na základ? vlastních studentských i pedagogických zku?eností autorky jsou nastín?ny základní problémy pedagogických p?edm?t?, je ?e?ena otázka jejich smyslu a stanoveny jejich základní cíle. Pro vytvá?ení ?VP je podstatná zejména reflexe specifických vlastností herce coby pedagoga dramatické výchovy, po?adavky Rámcového vzd?lávacího programu pro obor vzd?lávání Hudebn? dramatické um?ní a také analýza ?VP institucí stejného typu. Práce rovn?? stanovuje podobu praktické i teoretické absolventské zkou?ky z pedagogických p?edm?t?.
Vyšehrátky aneb hra-umění-vzdělávání
Plíhalová, Kristýna ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Program VyšeHrátky v produkci studia Damúza, se už sedm let věnuje tvorbě kvalitního zábavně-edukačního programu pro školy a rodiny s dětmi. Do této chvíle však jejich snahy nebyly nikde teoreticky podloženy, zaznamenány a publikovány. Tato práce se zabývá teoriemi, ze kterých VyšeHrátky čerpají inspiraci, podává návod k tvorbě divadelní bojovky - těžiště VyšeHrátkovského programu a reflektuje sedmiletou tvorbu VyšeHrátek, především jich festivalovou aktivitu. Tato práce by měla sloužit každému, kdo hledá inspiraci pro tvorbu kvalitní zábavy pro děti, nebo využívá divadelních principů k výchově a vzdělávání.
Region Benešovska ve výuce na 2. stupni ZŠ
HEŘMÁNKOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá postavením výuky místního regionu ve vzdělávacích programech. Na základě empirického šetření shrnuje poznatky o výuce místního regionu na základních školách a nižším ročníku víceletého gymnázia na Benešovsku. Na základě výsledků dotazníkového šetření porovnává vědomosti žáků o regionu Benešovska a následně hledá souvislosti mezi úrovní vědomostí žáků a způsobech výuky tohoto tématu. Druhá část práce je zaměřena na vlastní návrh koncepce výuky místního regionu. Obsahuje ucelený učební materiál v podobě pracovní učebnice, návrh školního geografického projektu, školní exkurze a metodickou příručku zahrnující časovou dotaci a obsah učiva, vybrané formy a metody výuky a integrované pojetí výuky. Koncepce vychází z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Současný stav českého středního vzdělávání bez maturity a možnosti řešení jeho problémů
Votavová, Tereza ; Kubelková, Karina (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
Práce definuje současný stav odborného vzdělávání (střední vzdělání bez maturity) v České republice a jeho hlavní problémy z pohledu státu, firem a potenciálních zájemců o studium. Cílem je nabídnout koncepci tří typů řešení definovaných problémů současného stavu -- systémovou změnu, reformu a parametrickou změnu. Práce staví na studii OECD -- Učení pro praxi, jejíž řešení jsou ale limitována současným paradigmatem. Pro definici problému je potřeba popsat jeho prostředí, proto se teoretická část práce zaměří na nastavení středoškolských systémů odborného vzdělávání v České republice i ve světě. Praktická část nejprve analyzuje poptávku studentů a zaměstnavatelů v České republice po odborných dovednostech a odhalí preference obou skupin a angažovanost státu. Dle zjištěných preferencí bude posouzeno, zda a jaký je v odborném vzdělávání bez maturity problém, který je třeba řešit. Analyzovány budou problémy či výhody českého odborného vzdělávání bez maturity, což umožní hledání jejich řešení. Zhodnoceny budou dopady současné hospodářské krize na úroveň odborného vzdělávání a vliv na jeho pozici na vzdělávacím trhu. Nakonec budou analyzována případná řešení současné situace třemi možnými způsoby -- změnou celého systému, reformou a parametrickou změnou.
Současné trendy ve vzdělávání manažerů
Dobruská, Iva ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Diplomová práce mapuje vývoj v oblasti vzdělávání manažerů s ohledem na současné trendy ve vzdělávacích programech v ČR a v zahraničí. Součástí teoretické práce je pilotní studie zaměřená na poptávku po vzdělávacích a rozvojových programech výzkumného vzorku manažerů a zároveň analýza nabídky vzorku vzdělávacích organizací na území hlavního města Prahy. Dle získaných informací byly poté vyvozeny závěry a doporučení pro úpravu studijních programů na FM VŠE.
Jak učit o době komunismu v Československu? Srovnání výchovně-vzdělávacích programů pro výuku o komunismu pro ZŠ v předmětu Výchova k občanství.
ŠKUBALOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá tématem Srovnání výchovně-vzdělávacích programů pro výuku o komunismu pro ZŠ v předmětu Výchova k občanství. Obsah práce je zaměřen na možný průběh výuky o době socialismu v bývalém Československu, ve vzdělávací oblasti Člověk a společnost, tedy v předmětech Výchova k občanství, Dějepis, na druhém stupni ZŠ. V teoretické části práce rozebírá názory MŠMT ČR na efektivní změny ve výuce a vysoký nárůst využívání orální historie. Orální historie je hlavní náplní programů a projektů, které vznikly převážně hlavně proto, aby přiblížily období socialismu nejširší veřejnosti. Hlavním cílem této práce je srovnání výchovně-vzdělávacích programů, které pro širokou veřejnost připravily neziskové organizace, mnohé z nich mají rozsáhlou prezentaci i na internetových stránkách. Praktická část se tedy zabývá jejich srovnáním kmparativní metodou, dále didaktickou analýzou publikací, které byly k této příležitosti vydány. Podkladem pro srovnání byly publikace organizací Člověk v tísni, Opona, Post Bellum, nebo internetové projekty Totalita.cz, Moderni-dejiny.cz atd. V závěrečné didaktické analýze tištěných publikací ani jedna nepřesáhla 50% úspěšnosti. Nejlépe však vyšly publikace společnosti Člověk v tísni z projektu Příběhy bezpráví a kniha Abeceda komunismu, kterou napsali novináři MF DNES a vydalo nakladatelství Host.
Možnosti mezinárodní spolupráce mateřských škol
CHALOUPKOVÁ, Věra
Závěrečná bakalářská práce se zabývá možnostmi mezinárodní spolupráce mezi mateřskými školami prostřednictvím mezinárodních vzdělávacích programů a dokladuje konkrétní příklady. Vychází ze současných požadavků na vzdělávání jak dětí, tak pedagogů a potřeby efektivnějšího a atraktivnějšího hraní si a učení, které může položit dobrý vědomostní základ pro život, studium a práci v Evropské unii. Práce obsahuje i vyhotovení dotazníkového šetření, které mapuje současný stav znalostí, postojů a zkušeností pedagogů z této oblasti. Přináší návod pro školy nebo i jednotlivé pedagogy, kteří by chtěli obohatit a rozšířit aktivity svého zařízení i za hranice České republiky. Zdůrazňuje možnost využití moderních informačních technologií k výuce cizích jazyků a k poznávání kultur a tradic jiných zemí.
Evropské vzdělávací programy a základní školy v kraji Vysočina
Caklová, Michaela Bc. ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Sotonová, Klára (oponent)
Práce je zahájena obecným pojednáním o pojmech vzdělání a vzdělávání. Dále popisuje politiku Evropské unie v oblasti vzdělávání a obecně strukturu podpory směřující z Evropské unie. Dále se práce zaměřuje především na evropské vzdělávací programy, podprogramy a jiné formy mezinárodní spolupráce, které jsou využitelné základními školami. Praktická část se zabývá dotazováním v kraji Vysočina a dále popisem konkrétních příkladů mezinárodních projektů realizovaných vybranými základními školami v kraji Vysočina.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.