Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh přípravy učitele na výuku odborného předmětu a praktické terénní cvičení
Polách, Vojtěch
Pečlivá příprava učitele na vyučovací jednotku, jak teoretická, tak praktická, je důležitým prvkem práce učitele a je esenciální pro úspěch učitele a prospěch jeho žáku. Tato práce je určena především začínajícím učitelům, kteří ještě nemají tolik zkušeností a tudíž je pro ne důkladná příprava o to důležitější. Cílem práce bylo popsat problematiku přípravy učitele na výuku odborného předmětu a návrh přípravy na vyučovací jednotky a terénní cvičení. Teoretická část se zabývá teoretickými východisky týkajícími se přípravy učitele a praktická část nabízí detailní návrhy přípravy dvou vyučovacích jednotek předmětu Životní prostředí a přípravu na terénní cvičení v rámci tohoto předmětu. Pro vypracování teoretické části byly použity metody analýzy, srovnání a syntézy teoretických poznatků získaných citovaných zdrojů. V praktické části byly zužitkovány poznatky z části teoretické. Pro přípravu témat jednotlivých vyučovacích hodin posloužily odpovídající odborné zdroje. Otevřený, laskavý, přátelský, avšak důsledný postoj autora ke studentům a různé metody použité pro návrh příprav na výuku a terénní cvičení mohou být inspirací pro další začínající učitele. Autor však dodává, že každý učitel je jedinečná osobnost a má styl, který se navíc mění a vyvíjí s novými zkušenostmi a příprava každého tedy zákonitě bude vždy jiná.
Didaktický potenciál knih Roalda Dahla a jejich využití na 1.st. ZŠ
Sýkorová, Michaela ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Resumé Diplomová práce pojednává o didaktickém potenciálu knih Roalda Dahla a zkoumá možnosti jejich využití na prvním stupni základní školy. Cílem práce je hlubší analýza dvou vybraných děl Roalda Dahla (konkrétně: Danny, mistr světa a Karlík a továrna na čokoládu) a soustřeďuje se jak na didaktickou stránku analýzy, tak na literárně-teoretickou. Nedílnou součástí práce jsou vyučovací jednotky, vycházející z analýzy a založené na úryvcích z dvou vybraných Dahlových knih. Výběr úryvků a metod je didakticky okomentován. Na základě praktického prověření jsou výsledky průběhu vyučovacích jednotek náležitě reflektované. Práce informuje také o životě Roalda Dahla a zasazuje jeho díla do kontextu jeho života. V neposlední řadě se práce soustřeďuje na minivýzkum četnosti Dahlových textů v čítankách pro čtvrté ročníky základních škol.
Didaktika tělesné výchovy na 1.stupni ZŠ
Červenková, Pavla ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na řídící a organizační činnosti učitelů v tělovýchovném procesu na 1. stupni základních škol. Za úkol má zjistit, jaké didaktické styly a zásady využívají učitelé v hodinách tělesné výchovy, zda dodržují doporučenou strukturu vyučovací jednotky a jestli je vyučovací jednotka efektivní z hlediska využití vyučovacího času. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchovy, didaktické styly, didaktické zásady, vyučovací jednotka, efektivita hodiny, 1. stupeň základní škol
Československo za komunistické totality ve filmu a seriálu a využití těchto ve výuce
Nedbal, Václav ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vhodné a efektivní využití filmových a seriálových zpracování témat spadajících do období komunistické totality v Československu (tedy mezi lety 1948 a 1989, s důrazem na období 1948-1969). Práce je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž stěžejní, didaktická, část práce je obsažena ve třetí a čtvrté kapitole. První kapitola popisuje základní historické souvislosti týkající se komunistické vlády v Československu mezi roky 1948 a 1989. Pro úplnost také pojednává o vzniku myšlenky komunismu, dále rozvoji Komunistické strany Československa v období první republiky, a také období poválečné třetí republiky. Ke zpracování této kapitoly bylo využito editovaných pramenů a sekundární literatury. Druhá kapitola se věnuje jednotlivým filmovým a seriálovým zpracováním témat spojených s řešeným obdobím. Představuje konkrétní filmy a seriály vzniklé v současnosti (resp. období porevolučním), ale také vzniklé za totality před rokem 1989. Některá díla jsou v kapitole rozebrána do větších detailů, další jsou představena jako nabízené alternativní možnosti pro zapojení do výuky. Třetí kapitola shrnuje didaktický a historický potenciál rozebíraného tématu, nabízí vhodnou literaturu a vysvětluje, jak se k tématu staví Rámcové vzdělávací programy. Čtvrtá kapitola obsahuje tzv. "nápadník". V...
Basketbal ve školní TV na středních školách
Martínková, Anna ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Jurková, Kateřina (oponent)
Název: Basketbal ve školní TV na středních školách Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit pohled dnešních studentů středních škol na výuku tělesné výchovy. V tomto případě je sledovanou aktivitou basketbal. Cílem je zaměřit se na jejich názor a postoj k vyučovaným cvičením a pokusit na základě výsledků dotazníku transformovat vyučovací jednotku tak, aby studenty zaujala a bavila. Metody: Výzkum zahrnoval střední školu v Praze 6. Získávání dat probíhalo metodou dotazníku. Dotazník byl v online formě rozeslán studentům střední školy. Data byla následně zpracována a výsledky jsou předkládány v grafické podobě. Výsledky: Výsledné poznatky se opírají o získaná data z online dotazníku. Výsledky ukazují, že více než polovina studentů střední školy má v oblibě míčové hry, ale basketbal není jedním z jejich oblíbených sportů. Jako nejoblíbenější část nácviku se ukázala střelba na koš, za to nejméně oblíbený je nácvik přihrávek. Klíčová slova: didaktika, basketbal, apercepční interakce, vyučovací jednotka
Didaktická doporučení pro výuku problematiky HIV/AIDS na základní škole
Matějíčková, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl stanovit didaktická doporučení pro výuku problematiky HIV/AIDS na základní škole a tím poskytnout oporu efektivní výuce tohoto tématu. Předkládá informace o zkoumané problematice a prostřednictvím kvantitativního anonymního dotazníkového šetření mezi žáky osmého ročníku tří vybraných základních škol zjišťuje, jaké jsou jejich znalosti a postoje k tématu HIV/AIDS. Na základě výsledků provedeného pre- testového výzkumu prezentuje návrh vyučovací jednotky, která je následně realizována v cílové skupině. Prostřednictvím post-testového šetření je posléze ověřováno, nakolik je navržená vyučovací jednotka efektivní, a do jaké míry přispívá ke zvýšení znalosti respondentů. Realizace učební jednotky zvýšila znalosti respondentů o 37,5% (z původních 54,2% správných odpovědí na znalostní otázky na 91,7%) a lze ji tedy považovat za efektivní. Hlavními tématy učební jednotky byly diagnostika HIV pozitivity, otázka léčitelnosti HIV/AIDS, vývoj epidemiologické situace, rozdíl mezi pojmy HIV a AIDS a způsoby přenosu HIV viru. Přínosem této práce je popis učební jednotky zaměřené na téma HIV/AIDS včetně metodických pokynů pro učitele a pracovního materiálu pro žáky. Učební jednotku mohou realizovat učitelé výchovy ke zdraví, občanské výchovy či přírodopisu v rámci své...
Didaktika tělesné výchovy na 1.stupni ZŠ
Červenková, Pavla ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na řídící a organizační činnosti učitelů v tělovýchovném procesu na 1. stupni základních škol. Za úkol má zjistit, jaké didaktické styly a zásady využívají učitelé v hodinách tělesné výchovy, zda dodržují doporučenou strukturu vyučovací jednotky a jestli je vyučovací jednotka efektivní z hlediska využití vyučovacího času. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchovy, didaktické styly, didaktické zásady, vyučovací jednotka, efektivita hodiny, 1. stupeň základní škol
Didaktický potenciál knih Roalda Dahla a jejich využití na 1.st. ZŠ
Sýkorová, Michaela ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Resumé Diplomová práce pojednává o didaktickém potenciálu knih Roalda Dahla a zkoumá možnosti jejich využití na prvním stupni základní školy. Cílem práce je hlubší analýza dvou vybraných děl Roalda Dahla (konkrétně: Danny, mistr světa a Karlík a továrna na čokoládu) a soustřeďuje se jak na didaktickou stránku analýzy, tak na literárně-teoretickou. Nedílnou součástí práce jsou vyučovací jednotky, vycházející z analýzy a založené na úryvcích z dvou vybraných Dahlových knih. Výběr úryvků a metod je didakticky okomentován. Na základě praktického prověření jsou výsledky průběhu vyučovacích jednotek náležitě reflektované. Práce informuje také o životě Roalda Dahla a zasazuje jeho díla do kontextu jeho života. V neposlední řadě se práce soustřeďuje na minivýzkum četnosti Dahlových textů v čítankách pro čtvrté ročníky základních škol.
Návrh a ověření multimediálního výukového programu sebeobrany pro ženy
VOPÁTEK, Jan
S rozvojem specializované výuky se zaměřením na úpolové disciplíny ve sportovních oddílech, fitcentrech a mimoškolních forem dětí a mládeže je potřebné hledat stále nové cesty k popularizaci a informovanosti o úpolových disciplínách, s cílem zvýšení zájmu dětí a mládeže o tělesnou výchovu a sport. Podnícení informovanosti o bojových uměních a jejich přínosu pro člověka, dává mimo jiné i možnosti nalézat další formy využití volného času, napomáhající odstraňovat nežádoucí celospolečenské negativní faktory v systému výchovy mládeže. Návrh a ověření programu výuky sebeobrany ? s využitím znalostí východních bojových umění, základů psychologie osobnosti a didaktiky výuky úpolů. Natočení videoprogramu - multimediální zpracování problému, jako metodické pomůcky pro instruktory sebeobrany, cvičitele i učitele sportu a TV.
Návrh metodiky nácviku jednoduchých gymnastických dovedností na 1. stupni ZŠ - hrazda, šplh, kladinky\\
BALÁŠOVÁ, Olga
Hlavní náplní mé diplomové práce je sestavení metodiky nácviku jednoduchých gymnastických cvičení, která se týkají hrazdy, kladiny a šplhu pro první stupeň základní školy a její ověření v praxi. Tedy ověřit tuto metodiku na mnou zvolené třídě prvního stupně základní školy. Hlavním cílem bylo zjištění úrovně dovedností pomocí vstupních testů, zdokonalení pomocí sestavené metodiky a zjištění úrovně výstupních testů. Diplomová práce obsahuje 20 kompletních příprav na jednotlivé vyučovací hodiny, tak jak byla daná cvičení prováděna. Učitelům by měla zpřístupnit problematiku nácviku jednoduchých gymnastických dovedností a pomoci jim při tvoření zábavné hodiny tělesné výchovy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.