Název:
Návrh přípravy učitele na výuku odborného předmětu a praktické terénní cvičení
Autoři:
Polách, Vojtěch Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Pečlivá příprava učitele na vyučovací jednotku, jak teoretická, tak praktická, je důležitým prvkem práce učitele a je esenciální pro úspěch učitele a prospěch jeho žáku. Tato práce je určena především začínajícím učitelům, kteří ještě nemají tolik zkušeností a tudíž je pro ne důkladná příprava o to důležitější. Cílem práce bylo popsat problematiku přípravy učitele na výuku odborného předmětu a návrh přípravy na vyučovací jednotky a terénní cvičení. Teoretická část se zabývá teoretickými východisky týkajícími se přípravy učitele a praktická část nabízí detailní návrhy přípravy dvou vyučovacích jednotek předmětu Životní prostředí a přípravu na terénní cvičení v rámci tohoto předmětu. Pro vypracování teoretické části byly použity metody analýzy, srovnání a syntézy teoretických poznatků získaných citovaných zdrojů. V praktické části byly zužitkovány poznatky z části teoretické. Pro přípravu témat jednotlivých vyučovacích hodin posloužily odpovídající odborné zdroje. Otevřený, laskavý, přátelský, avšak důsledný postoj autora ke studentům a různé metody použité pro návrh příprav na výuku a terénní cvičení mohou být inspirací pro další začínající učitele. Autor však dodává, že každý učitel je jedinečná osobnost a má styl, který se navíc mění a vyvíjí s novými zkušenostmi a příprava každého tedy zákonitě bude vždy jiná.Careful preparation of the teacher for the teaching unit, both theoretical and practical, is an important element of the teacher’s work and is essential for the teacher’s success and the benefit of his students. This work is intended primarily for beginning teachers who do not yet have much experience and therefore thorough preparation is all the more important for them. The aim of the work was to describe the issue of teacher’s preparation for teaching a specialized subject and the proposal of preparation for teaching units and field exercises. The theoretical part deals with the theoretical basis of teacher training and the practical part offers detailed proposals for the preparation of two teaching units of the course Environment and preparation for field exercises in this course. Methods of analysis, comparison and synthesis of theoretical knowledge of the obtained cited sources were used for the elaboration of the theoretical part. In the practical part, the knowledge from the theoretical part was used for the preparation of the topics of individual lessons, and appropriate scientific resources were used. Open, kind, friendly, but consistent attitude of the author towards students and various methods used to design preparation for lessons and field exercises can be an inspiration for other young teachers. However, the author adds that each teacher has a unique personality and style, which also changes and develops with new experiences and so each preparation will naturally always be different.
Klíčová slova:
field exercise; odborný předmět; preparation; příprava; specialized subject; teaching unit; terénní cvičení; vyučovací jednotka