Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu
Kosinová, Kamila ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu" se věnuje tématu mediálních koncernů a společnosti Google, která je některými aktéry za médium považována. Společností se v práci zabývám podrobněji - popisuji její činnost, historický vývoj a reklamní možnosti, které nabízí. Co se týče reklamy, analyzuji podrobněji online a tištěnou reklamu, jejich charakteristiky, výhody a nevýhody. Jedna kapitola je věnovaná vývoji investic do reklamy. Zaměřuji se na to, jakým způsobem se změnily investice do jednotlivých mediatypů v posledních letech a porovnávám výsledky digitální reklamy ve srovnání s reklamou v tisku. Práce rozebírá tištěná a online média, jejich charakteristiku a vývoj. Podrobněji se zabývám konvergencí médií a dopadem konvergence na fungování mediálních koncernů. Současně popisuji změny, které jsou s ní spojeny. V práci se též věnuji, jakým způsobem společnost Google spolupracuje s vydavateli a jaké jsou jejich vzájemné vztahy. Ke zmapování literatury a zpracování tématu jsem použila výzkumnou metodu desk research a pracovala se sekundárními daty z různých odborných zdrojů.
Project DEAL: plans, challenges, results
Grötschel, Martin
DEAL is an initiative of the Alliance of Science Organizations in Germany with the goal to conclude nationwide licensing agreements for the entire portfolio of electronic journals from major academic publishers. The intention is to bring about significant change to the status quo in relation to negotiations, content and pricing in the process and to achieve wide-scale, lasting improvements in open access to scholarly literature. The first agreement with a major publisher was signed on January 15, 2019 – after a long series of negotiations. I am a member of the DEAL negotiation team and will report on the whole range of plans and challenges as well as my expectations for future development.
Prezentace: idr-1448_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-1448_2 - Stáhnout plný textMP4
Vztahy mediálních organizací a digitálních zprostředkovatelů
Bešťák, Václav ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce zkoumá vztahy mezi digitálními zprostředkovateli a mediálními organizacemi na českém trhu. Jejím cílem je popsat nové, stále ještě formující se prostředí, které bylo poznamenané prudkým nárůstem vlivu digitálních platforem a změnou obchodních modelů vydavatelů. Práce zasazuje tento fenomén do kontextu mediálních studií a kritické politické ekonomie a definuje pojmy "digitální platformy" a "digitální zprostředkovatelé". Podrobněji se také zabývá současnými výzvami, které souvisí s konzumací obsahu v digitálním prostředí - zahrnuje například diskuzi o autorském právu, proměně uživatelského chování nebo monetizaci obsahu. Výzkumná část vychází z deseti individuálních hloubkových rozhovorů se zástupci digitálních zprostředkovatelů, mediálních organizací a třetích stran. Interpretace probíhá v obecné, eticko-normativní rovině a snaží se pochopit, jak spolu jednotlivé strany komunikují a spolupracují, jak vnímají dané prostředí, jak vidí jeho proměny i budoucí vývoj.
Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu
Kosinová, Kamila ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu" se věnuje tématu mediálních koncernů a společnosti Google, která je některými aktéry za médium považována. Společností se v práci zabývám podrobněji - popisuji její činnost, historický vývoj a reklamní možnosti, které nabízí. Co se týče reklamy, analyzuji podrobněji online a tištěnou reklamu, jejich charakteristiky, výhody a nevýhody. Jedna kapitola je věnovaná vývoji investic do reklamy. Zaměřuji se na to, jakým způsobem se změnily investice do jednotlivých mediatypů v posledních letech a porovnávám výsledky digitální reklamy ve srovnání s reklamou v tisku. Práce rozebírá tištěná a online média, jejich charakteristiku a vývoj. Podrobněji se zabývám konvergencí médií a dopadem konvergence na fungování mediálních koncernů. Současně popisuji změny, které jsou s ní spojeny. V práci se též věnuji, jakým způsobem společnost Google spolupracuje s vydavateli a jaké jsou jejich vzájemné vztahy. Ke zmapování literatury a zpracování tématu jsem použila výzkumnou metodu desk research a pracovala se sekundárními daty z různých odborných zdrojů.
Vyhledávání knih Google: analýza systému a jeho využití v České republice
Frčka, Pavel ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Tématem této magisterské diplomové práce je služba Google Books, dříve Vyhledávání knih Google a Google Print. Širší obecný kontext je stručně popsán v prvních dvou kapitolách. Představena je společnost Google a portfolio jejích služeb, stejně jako poslední vývoj ve sdílení informací, například trendy typu digitálních knihoven a otevřeného přístupu. Třetí kapitola prezentuje výsledky analýzy Google Books jako komplexního systému. Zmíněny jsou: historie služby, Projekt knihovna, Partnerský program, sklízení metadat, metody skenování, dostupné možnosti vyhledávání, všechny informace a funkcionality v jednotlivých záznamech, uživatelská participace. Kapitola čtyři je zaměřena na autorské právo a spory, které se Google Books týkaly. Pátá kapitola se vypořádává s využitím Google Books v České republice, a to ve smyslu veškerých lokálních aktivit. Velká pozornost patří digitalizaci ve spolupráci společnosti Google s Národní knihovnou České republiky. Pro tuto práci byla uskutečněna dvě dotazníková šetření, mezi vysokoškolskými studenty a velkými českými vydavateli. Bylo zjištěno dobré povědomí o existenci služby; nejatraktivnějším atributem je přítomnost plných textů. Vydavatelé oceňují možnost prodávat e-knihy. Detailní výsledky obou průzkumů jsou obsahem šesté kapitoly. V závěrečné kapitole sedm je předvídána...
Digitální knihovny komerčních nakladatelů
Kvašová, Jana ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Sakastrová, Lucie (oponent)
Bc. Jana Kvašová 2011 Digitální knihovny komerčních nakladatelů Abstrakt (česky): Cílem práce je analyzovat, porovnat a zhodnotit současný stav vybraných digitálních knihoven významných komerčních nakladatelů, kteří se zaměřují na vědeckou literaturu (SpringerLink, Wiley Online Library, ScienceDirect). Úvodní kapitola se stručně věnuje digitálním knihovnám obecně a specifikům digitálních knihoven komerčních nakladatelů. Jsou zde představeny definice základních pojmů této problematiky (digitální knihovna, elektronický zdroj, digitální dokument). Jádro diplomové práce představují tři dílčí analýzy vybraných digitálních knihoven; Wiley Online Library (http://onlinelibrary.wiley.com/), SpringerLink (http://www.springerlink.com/) a SciVerse ScienceDirect (http://www.sciencedirect.com/). Následující kapitola se věnuje propojování digitálních knihoven službou CrossRef. Závěrečná část porovnává hlavní parametry analyzovaných systémů digitálních knihoven a představuje trendy a perspektivy dalšího rozvoje těchto systémů. Klíčová slova (česky) digitální knihovna, nakladatelé, vydavatelé, Wiley Online Library, SciVerse ScienceDirect, SpringerLink, John Wiley and Sons, Elsevier, Springer, CrossRef, DOI
Mistr B s kostkou ve sbírce Národní galerie v Praze
Veselá, Markéta ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Konečný, Lubomír (oponent)
Cílem této práce je zhodnocení díla anonymního rytce z počátku šestnáctého století, jehož monogramem je kostka s písmenem B. Práce je rozdělena do dvou oddělených hlavních celků. První uzavřenou skupinou jsou texty, které jsou nápomocné pro vytvoření částečného obrazu Mistrova života. Jedná se o informace zabývající se kulturním prostředím a technologickým vývojem grafiky v období Mistrova bytí. V druhé části je uveden popis a podrobný rozbor vy- braných děl s důrazem na technologickou stránku tisků. Vytvoření životopisu Mistra B na kostce bylo velice obtížné vzhledem k nedostatku lite- ratury. Po důkladné rešerši knihoven a internetu, nebyl nalezen ani jeden souvislý text týkající se přímo tohoto umělce. Útržkovité informace byly nalezeny pouze v souborných slovnících o umění. Pro dotvoření alespoň krátkého životopisu byly použity dostupné informace o kultur- ním prostředí tehdejší humanistické společnosti, které jsou sepsány v oddělené kapitole. Další oddělená část menšího rozsahu se zajímá o vydavatele, kteří působili v prostředí Mistra B na kostce a kteří se podíleli na produkci jeho grafických listů. Spolu s rozborem vybraných děl pak bylo možné stanovit alespoň přibližný rámec Mistrova života. Stejně jako rozbor jednotlivých grafik, tak i hodnocení dějového pozadí Mistrova života bylo zaměřeno...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.