Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí60 - 69  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání tržně a státem organizované hromadné dopravy na území ČR v letech 2000 - 2015
Hervert, David ; Pikhart, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním tržně a státem organizovaného přístupu k hromadné dopravě z národohospodářského pohledu. Před samotným srovnáním je provedena analýza hromadné dopravy na území České republiky mezi lety 2000 a 2015. Teoretická část se věnuje nabízeným produktům hromadné dopravy, poptávce po dopravě, tržním a vládním sléháním i teorii podnikatele a informační funkci ceny. V praktické části jsou analyzovány a následně porovnávány jednotlivé druhy hromadné dopravy. Dále je provedena analýza hromadné dopravy v USA a provedena komparace s hromadnou dopravou v České republice.
Řídící systém pro modelovou železnici využívající FITKit
Kandrik, Ján ; Kotásek, Zdeněk (oponent) ; Straka, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řídicím systémem pro modelovou železnici, vycházejícím z nejmodernějšího zabezpečovacího zařízení, používaného na skutečné železnici, elektronického stavědla. V práci je popsána práce zabezpečovacího zařízení, reálie provozu zabezpečovacího zařízení na modelové železnici a v neposlední řadě návrh a implementace takovéhoto zařízení. Diskutována je též realizace částí systému s využitím výukové platformy FITkit.
Systém pro detekci vlakových náprav a jejich číslování dle Mezinárodní železniční unie
Dvořák, Petr ; Zamba, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením systému, který by detekoval průjezd vlakového vagónu a očísloval jej dle Mezinárodní železniční unie. Na začátku práce jsou rozebrány využité metody pro správnou detekci průjezdu kola včetně časového záznamu. Také uvádím typy senzorů s jejich vlastnostmi vzhledem k využití na železnici. Rozebírám význam jednotlivých cifer v číslování dle UIC. Vytvářím návrh systému, uvádím jeho zapojení a vztahy mezi jednotlivými podsystémy. Kladu důraz na takové řešení, aby záznam o kole byl za každých okolností včasný a co nejvíce přesný. Využívám k tomu systém pracující v reálném čase. Dále verifikuji samotný měřící program, abych zajistil celkovou bezchybnost měřícího prvku systému. V následující části popisuji prototyp programu, který zpracovává data z měření. Rozepisuji algoritmy, které jsem využil pro detekci kol a následně vlakových vagónů. V navazující kapitole uvádím způsob práce s externí kamerou pro detekci čísla dle UIC. V posledních kapitolách popisuji testovací prostředí, ve kterých dané řešení bylo otestováno, a shrnuji výsledky testů na reálné vlakové trati.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Kuchtík, Pavel ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována jako architektonická studie. Předmětem řešení byl návrh nádraží VRT v Brně- Tuřanech, nedaleko brněnského letiště. Byla navržena nádražní budova s nástupišti a čtyřmi kolejemi. Dvě z nich jsou průjezdné a zbylé dvě jsou staniční. Kolejiště vede pod úrovní terénu. Nad kolejištěm je usazena nádražní budova, která spojuje území rozdělené železničním koridorem. Nadraží slouží převážně pro přestup mezi železniční a leteckou dopravou.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Viktora, Jakub ; Hladík, Antonín (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Vysokorychlostní koridor je budoucnost cestování. S jeho výstavbou mnohé evropské státy začaly již před několika lety a velmi se osvědčil. Česká republika zatím nedisponuje tímto způsobem dopravy, ale vzhledem k poloze bude pro budoucí propojení celé Evropy nezbytné zbudování kvalitních tratí i zde. Tato diplomová práce se zabývá zbudováním zastávky vysokorychlostní trati (dále jen VRT) v blízkosti Brněnského letiště v Tuřanech. Provoz navazuje na předešlou ateliérovou práci - Hlavní nádraží Brno. Budova nádraží VRT je koncipována jako most nad kolejištěm a nástupišti, funguje nejen jako čekací a odbavovací prostory ale taky jako pěší přechod přes koridor. Hmota reaguje na nedaleké letiště a zároveň využívá mostovou konstrukci k elegantnímu přenesení střechy. Veřejné části jsou na úrovni terénu, technické zázemí a obsluha nádraží je rozmístěna podél nástupišť pod úrovní terénu.
Využití repeaterů pro zlepšení signálů v mobilních sítích
Kubásek, Ondřej ; Kubánek, David (oponent) ; Koutný, Martin (vedoucí práce)
V rámci této práce je prozkoumána vhodnost využití RF repeaterů pro zlepšení pokrytí signálem v mobilních sítích. Je vytvořen přehled jednotlivých typů repeaterů s jejich výhodami a nevýhodami, rozebrána problematika izolace antén a z toho rezultující nastavení zisku repeaterů. Dále se tato práce zabývá návrhem repeaterového systému pro zlepšení mobilního signálu ve vozech Českých drah. Součástí tohoto návrhu je rozbor problematiky penetrace a šíření signálu ve vlacích, možnosti zástavby repeaterů do jednotlivých vozů, diagnostika systému a finanční ocenění. Celý tento návrh je podložen výsledky testovacího měření, které proběhlo za spolupráce firem T-Mobile Czech Republic a.s., Vodafone Czech Republic a.s., Telefónica O2 Czech Republic a.s., České dráhy a.s. (Czech Railways Company) a ČD-Telematika a.s. na trati Praha – Ostrava.
Hydrodynamické tlumiče na principu magnetické kapaliny
Přikryl, Matěj ; Himr, Daniel (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tlumení vibrací vznikajících při pohybu vozidla. V první části je uveden přehled současných typů tlumičů s detailním vysvětlením principu tlumiče hydrodynamického. Součástí práce je také simulace kmitání vozidla s pasivním tlumičem v programu MATLAB Simulink. Literární rešerši magnetických kapalin a popisu magnetoviskózního jevu, je věnována část druhá, která volně přechází na téma magnetoreologických (MR) tlumičů. Závěrečná kapitola nejprve popisuje současné hydrodynamické tlumiče na bázi squeeze filmového (SF) módu magnetoreologické kapaliny a posléze je předložen autorský koncept SF MR tlumiče.
Analýza podnikatelských příležitostí na trhu s osobní železniční dopravou
Stepanenko, Karol ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Evropská komise vidí další rozvoj osobní železniční dopravy jako jeden z hlavních pilířů pro udržení a další posílení konkurenceschopnosti Evropy. Díky osobní železniční dopravě, jakožto růstového odvětví, které spojuje všechna ostatní odvětví, lze v budoucnu počítat s dalším ekonomickým rozvojem při zachování rozmanitosti a krásy evropské fauny a flóry a zároveň růstu životní úrovně obyvatel. Bylo zjištěno, že trendy ve využívání železnice v České republice a vyspělejších zemích Evropy se liší. Práce předpokládá, že v České republice dojde k posílení role železniční osobní dopravy po vzoru západních zemí. Práce analyzuje český osobní železniční trh dopravy. Pro vstup nového dopravce byla jako nejvhodnější označena trasa Praha -- České Budějovice. Na trase jsou silné proudy cestujících. Trasa po dostavbě železničního koridoru nabídne rozšíření aktivit na rakouský trh. Práce analyzuje konkurenční prostředí. Hlavními konkurenty jsou RegioJet a LEO Express. Konkurovat lze pomocí nízkonákladového konceptu, zejména pak pomocí vlakových souprav typu EMU. Očekává se, že nabídka kvalitních služeb bude rovněž důležitá. Za nejvhodnější finanční instrument práce považuje leasing. Silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby jsou shrnuty ve SWOT analýze.
Možnosti uplatnění marketingu na trhu dálkové dopravy
Plíva, Jan ; Mottlová, Libuše (vedoucí práce) ; Bursíková, Marcela (oponent)
Práce se věnuje oboru dálkové osobní dopravy v České republice z pohledu zákazníka ? cestujícího. Zkoumá současnou nabídku služeb na trhu a spokojenost zákazníků s nimi. Současně hledá příčiny spokojenosti i nespokojenosti zákazníků s veřejnou dopravou a aspekty, které mají vliv při rozhodování mezi dopravou veřejnou a dopravou individuální. Naznačeny jsou cesty k rozvoji oboru dálkové dopravy a konkurenčního prostředí v oboru a možnosti uplatnění marketingových přístupů.
Porovnanie ČD, a.s., DB AG, ŽSR, a.s. s dôrazom na tarifné podmienky
Džama, Viliam ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Galajda, Peter (oponent)
Práce se zabývá popisem a porovnáním železničních dopravců operujících v osobní vlakové dopravě. Porovnávaní byly dopravci České Dráhy, a.s., Deutsche Bahn, a.s. a Železnice Slovenskej Republiky, resp. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. Teoreticky zaměřený úvod práce je zaměřen na popis vývoje železničné dopravy a teorii cenotvorby obecně, jakožto i pro dané odvětví. V druhé části práce je přiblížena struktura jednotlivých dopravců, s důrazem na objasnění tarifních podmínek každého z nich. V závěru jsou načrtnuty rámcové návrhy k zlepšení zjištěné situace jednotlivých dopravců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí60 - 69  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.