Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
There's black and white, day and night, good and evil, yin and yang. It all just balances itself out.
Ilič, Risto ; Kořínková, Jana (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem “There’s Black and White, Day and Night, Good and Evil, Ying and Yang” navazuje na tříletou existenci kolektivu “Ugly Brno” a jeho tvorbu, která vychází ze stále aktuálního, místního fenoménu redesignování reklamních poutačů, bannerů a štítů v rámci výloh brněnských (malo)prodejců, sídlících v centru města. Konkrétně se zaměřuje na nově se objevující designy, kombinující černou a bílou barvu. Výstupem této bakalářské práce je video – fiktivní interview, ve kterém jsou Černá a Bílá personifikovány jako dvě sebevědomé, excentrické osobnosti, kvazi-experti dnešní vizuální kultury a ultimátní garanti vkusu, kteří si podmanili město Brno svými realizacemi. Cílem práce je rozkrýt mytologii za oblíbeností černobílé kombinace v kontextu vizuální kultury, konkrétně v grafickém designu, a její souvislost s problematikou gentrifikace a kapitalismu. Dalším cílem je vytvořit pomocí sarkasmu a ironie reflexi kultury, jejíž hodnotami je elitářství, workoholismus, perfekcionismus, přehlížení alternativ a důraz na efektivitu. Čím to, že právě v takové kultuře dosahuje černobílost větší popularity než kdy jindy v minulosti?
Komplexní urbanistická analýza ulice Obchodná v Bratislavě s teoretickou vizí rozvojového potenciálu
Tichý, Jan ; Sátora, Josef (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit komplexní urbanistickou analýzu ulice Obchodná v centru Bratislavy, identifikovat klíčové problémy a navrhnout koncept jejich řešení. Zaměřuje se jednak na oblast všeobecné analýzy podkladů a územně plánovací dokumentace a jednak na analýzu veřejného prostoru. Pro sběr dat byla zvolena kombinace dálkového zkoumání a terénního průzkumu. Získané poznatky byly přehledně zpracovány a vyhodnoceny. Na základě zpracované SWOT analýzy byly identifikovány nejzávažnější problémy a navrhnuto jejich řešení. Tato řešení spočívají převážně v malých a snadných úpravách, které mohou pomoci naplnit velký potenciál ulice Obchodná a jejího veřejného prostoru.
Vizuální smog a venkovní reklama se zaměřením na billboardy ve vybraných částech města Brna
Šnajdrová, Adéla ; Fullerová, Veronika (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vizuálním smogem, venkovní reklamou, a především billboardy ve vybraných částech města Brna. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část práce se zabývá teoretickými východisky k dané problematice. Druhá část práce se věnuje způsobům regulace reklamy a vizuálního smogu ve světě, v České republice a poté přímo v Brně. Dále se věnuje legislativním východiskům regulujících reklamu na území České republiky a následuje podrobnější analýza reklamy, vizuálního smogu a především billboardů a způsobu řešení jejich legálnosti. Poslední část práce se zabývá návrhy možných doporučení pro zvýšení zájmu jak orgánů státní správy, tak i občanů o umístění reklamních nosičů.
I Am The One Who's Gonna Steal Your Job
Ilič, Risto ; Houser, Milan (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce I Am The One Who’s Gonna Steal Your Job se zabývá přechodným obdobím života mladého umělce, který sní o kariérní realizaci ve svém oboru. Přemýšlí jak toho dosáhnout, když si uvědomí že často i méně etablovaný malíř může prodávat své obrazy v řádech tisíců korun, protože se dají jednoduše komodifikovat a v důsledku umístit v interiéru. Rozhodne se tak opustit jemu blízkou sféru tvorby a pokusí se uplatnit na trhu s tradičními uměleckými médii, avšak za pomocí umělé inteligence a marketingu. Pro vizuální inspiraci nejde daleko, jelikož se pokusí recyklovat a deformovat obrazy (takzvaný vizuální smog) z výlohy protější večerky. Práce se věnuje problematice nástupu umělé inteligence v oblasti výtvarného umění, věčné otázce etiky autorství uměleckého díla a jeho autenticity, ale také třeba otázce uplatnění absolventů vysokých uměleckých škol na trhu práce. Jedná se tak nejen o subverzivní analýzu trhu s uměním, ale také o úvahu na téma poptávky, role současného umění ve vztahu k uměleckému trhu a o pozici umělce participujícího na tomto trhu.
Vizuální média v městském veřejném prostoru
Strejcová, Anna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
V diplomové práci Vizuální média v městském veřejném prostoru se zaměřuji na to, jakým způsobem jsou začleněna vizuální média do centra města a jeho blízkého okolí. Soustředím se na přítomnost reklamních sdělení, která pronikají do veřejné sféry města s největší razancí (billboary, bigboardy, citylighty, velkoplošné reklamní tabule, videoobrazovky, plachty atd.). Cílem práce je srovnat umístění a četnost venkovní reklamy v centru Prahy a Barcelony s přihlédnutím na kulturní, historický a geografický kontext obou měst (nezabývám se sémiotickým obsahem mediálních sdělení). Tato dvě města jsem vybrala, protože jsou ve svém regionu nejdůležitějšími ekonomickými a kulturními centry a mají bohatou historii. Protože se jedná o evropská města, mou hypotézou je, že zde budou existovat jisté podobnosti ve vzhledu a ve způsobu umisťování reklamních sedělení. Další hypotézou je, že víc reklam se bude vyskytovat v novodobé zástavbě a méně v historickém centru. Zároveň se ale domnívám, že veřejný prostor v Praze bude mnohem více zaplněn agresivní reklamou než v centru Barcelony, protože je v Praze podle mého názoru reklama málo regulovaná. Budu používat metodu vizuální komparativní analýzy a vizuální sociologie. Prostřednictvím fotoaparátu budu monitorovat stav obou měst a výsledek mapování zanesu do webové...
There's black and white, day and night, good and evil, yin and yang. It all just balances itself out.
Ilič, Risto ; Kořínková, Jana (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem “There’s Black and White, Day and Night, Good and Evil, Ying and Yang” navazuje na tříletou existenci kolektivu “Ugly Brno” a jeho tvorbu, která vychází ze stále aktuálního, místního fenoménu redesignování reklamních poutačů, bannerů a štítů v rámci výloh brněnských (malo)prodejců, sídlících v centru města. Konkrétně se zaměřuje na nově se objevující designy, kombinující černou a bílou barvu. Výstupem této bakalářské práce je video – fiktivní interview, ve kterém jsou Černá a Bílá personifikovány jako dvě sebevědomé, excentrické osobnosti, kvazi-experti dnešní vizuální kultury a ultimátní garanti vkusu, kteří si podmanili město Brno svými realizacemi. Cílem práce je rozkrýt mytologii za oblíbeností černobílé kombinace v kontextu vizuální kultury, konkrétně v grafickém designu, a její souvislost s problematikou gentrifikace a kapitalismu. Dalším cílem je vytvořit pomocí sarkasmu a ironie reflexi kultury, jejíž hodnotami je elitářství, workoholismus, perfekcionismus, přehlížení alternativ a důraz na efektivitu. Čím to, že právě v takové kultuře dosahuje černobílost větší popularity než kdy jindy v minulosti?
Principy regulace reklamy v historických centrech měst s ohledem na vizuální identitu města
Martin, Jakub ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lebedová, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá principy regulace reklamy v historických centrech měst s ohledem na vizuální identitu města. Téma práce bylo zvolena v duchu následující myšlenky: Pokud se chceme na chvíli zastavit v městské krajině a pozorovat ji, objevit její zajímavé a cenné detaily, a nejen skrze ni tak rychle projít, setkáváme se s mnoha vizuálními překážkami, které to znemožňují. Naše smysly jsou příliš vyčerpané a brzy se cítíme unavení v důsledku velkého množství vizuálních sdělení, které se snažíme vyhodnotit. Proto se často uchylujeme k útěku do bezpečí našich domovů místo toho, abychom si užívali atmosféru historické části města. Hlavním cílem práce bylo zjistit a objasnit, jak se obecně přistupuje k reklamním zařízením a jakou roli mohou hrát samotné obce. Nejprve však bylo nutné definovat venkovní reklamu a charakterizovat její základní vlastnosti, a to i v kontextu jejího historického vývoje, protože bez toho by práce nebyla úplná. Dále by se práce pokusila zachytit a dostatečně jasně popsat, v jakých formách veřejného prostoru historických městských center může být reklama přítomna. Následně se logicky jedna část práce zabývá hodnotami architektury, z nichž jsou často profilovány základní prvky vizuální identity města. Jádrem práce je pak podrobná analýza příslušné legislativy, kterou...
Komplexní urbanistická analýza ulice Obchodná v Bratislavě s teoretickou vizí rozvojového potenciálu
Tichý, Jan ; Sátora, Josef (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit komplexní urbanistickou analýzu ulice Obchodná v centru Bratislavy, identifikovat klíčové problémy a navrhnout koncept jejich řešení. Zaměřuje se jednak na oblast všeobecné analýzy podkladů a územně plánovací dokumentace a jednak na analýzu veřejného prostoru. Pro sběr dat byla zvolena kombinace dálkového zkoumání a terénního průzkumu. Získané poznatky byly přehledně zpracovány a vyhodnoceny. Na základě zpracované SWOT analýzy byly identifikovány nejzávažnější problémy a navrhnuto jejich řešení. Tato řešení spočívají převážně v malých a snadných úpravách, které mohou pomoci naplnit velký potenciál ulice Obchodná a jejího veřejného prostoru.
Analýza fenoménu současného vizuálního smogu v Praze a v Dillí, zejména pak v Novém Dillí
Andresek, Šimon ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén vizuálního smogu a jeho rozšíření v indickém metropolitním teritoriu Dillí, hlavním městě Novém Dillí a v Praze, zejména pak v Pražské památkové rezervaci. Vizuální smog je nejprve v teoretické rovině zasazen do kontextu veřejného prostoru, jenž je definován prostřednictvím čtyř perspektiv na základě svých odlišných funkcí a struktur. Fenomén vizuálního smogu je přiblížen jak prostřednictvím širokého spektra svých původců, tak skrze procesy percepce a kognice a estetickou evaluaci prostředí, která z těchto psychologických procesů vychází. Prostor je věnován rovněž důsledkům výskytu vizuálního smogu, zejména pak těm psychologickým. V praktické části je nejprve rozebrána legislativa týkající se vizuálního smogu a jeho projevů na úrovni státních celků, tedy České a Indické republiky. Následně se práce soustředí na konkrétní legislativní zasazení vizuálního znečištění a jeho původců, zejména pak komerčních komunikátů, v případě správních regulací v Praze, resp. Pražské památkové rezervaci, a metropolitním teritoriu Dillí, resp. v Novém Dillí. Krom legislativního přístupu se práce zaměřuje rovněž na skutečný stav zasažení popisovaných metropolí vizuálním smogem a na to, do jaké míry tento stav koreluje se zmíněnými legislativními regulacemi. Na závěr byla...
Visual Communication in Public Space
Serenčko, Igor
Rozvoj lidské společnosti s sebou přináší neustálé zvyšování množství informací, se kterými se musí člověk každodenně vypořádat. Životní rytmus společnosti ve městech se zrychlil na maximum. Města již nejsou schopna regulovat množství a kvalitu informací a reklamy ovlivňujících dění ve veřejném prostoru. Článek popisuje odborné teoretické přístupy zabývající se tématem veřejného prostoru a nastiňuje metodiku budoucího výzkumu s cílem najít možná řešení za použití kvalitativního výzkumu. Předpokládané inovace by tak mohly být nejen využity v dalším výzkumu, ale mohly by sloužit i širší odborné veřejnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.