Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Financování veřejných vysokých škol v České republice
Pešíková, Natálie ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
v ČJ Diplomová práce se zabývá financováním veřejných vysokých škol v České republice. Popisuje, analyzuje a hodnotí současný způsob financování škol z veřejných i dalších zdrojů a upozorňuje na jeho nejzávažnější problémy. Další část práce je věnována problematice zavedení školného jako jednoho z možných způsobů finanční spoluúčasti studentů. Představeny jsou argumenty pro a proti jeho zavedení a je řešena otázka možné podoby školného v České republice. V souvislosti s tím je pozornost věnována finanční pomoci studentům, především spoření na vzdělání a studentským půjčkám na školné, bez kterých je zavedení školného těžko představitelné. Zvažována jsou kritéria, která by měl optimální systém půjček splňovat, a dále jsou představeny a zhodnoceny některé možné varianty systému půjček na školné. V závěru práce jsou uvedeny některé další možnosti, odkud mohou veřejné vysoké školy získat finanční prostředky nad rámec státního rozpočtu.
Integration of foreign students in the Czech public higher education: difficulties and opportunities
Odintsova, Eugenia ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je analýza stresových faktorů, se kterými setkávají zahraniční studenti při jejich integraci do České republiky. Všichni respondenti jsou původem ze států Východní Evropy: například Rusko, Ukrajina, Bělorusko. Výzkumný soubor zahrnuje dvě skupiny studentů: - studenti, kteří jsou v ČR méně než jeden rok - studenti, kteří jsou v ČR více než 1 rok Jednou z hlavních metod výzkumu je polostrukturovaný rozhovor s osmi respondenty. Pro měření míry akulturačního stresu byl použit dotazník The Perceived Stress Scale (PSS), který vyplnilo 36 studentů. Mezi dvěma skupinami studentů se objevily rozdíly v míře integrace do české společnosti a znalosti českého jazyka. Výzkum také prokázal vysokou míru souvislosti mezi délkou pobytu v České republice a úrovní akulturačního stresu. KLÍČOVÁ SLOVA zahraniční studenti, stresové faktory, integrace, veřejné vysoké školy
Studijní neúspěšnost z pohledu veřejných vysokých škol
Richterová, Kateřina ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Fliegl, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá studijní neúspěšností na veřejných vysokých školách v České republice. Hlavním cílem bylo zjistit, jak na stále rostoucí studijní neúspěšnost pohlíží samotné vysoké školy, na základě čeho se postoje vysokých škol liší, jak velkou pozornost školy věnují studijní neúspěšnosti ve svých výročních zprávách a dlouhodobých záměrech a jaký vliv mají na školy národní či nadnárodní politiky. Odpovědi na výzkumné otázky byly získány pomocí analýzy sekundárních dat (literatury, výzkumů, veřejně politických dokumentů, výročních zpráv a dlouhodobých záměrů vysokých škol) a analýzy primárních dat (expertních polostrukturovaných rozhovorů se zástupci vysokých škol, semináře týkající se studijní neúspěšnosti, odborné praxe na MŠMT). Z analýzy dat vyšlo najevo, že pro většinu vysokých škol je studijní neúspěšnost problém, jelikož každým rokem stoupá. Velká většina z nich ale na studijní neúspěšnost pohlíží skrze pragmatický pohled a to zejména v důsledku systému financování. Na školy dále působí několik dalších vnějších a vnitřních faktorů, které mají vliv na jejich chování a postoje vůči studijní neúspěšnosti, ale zmíněný pragmatický pohled je zcela zásadní.
Quality coefficientes in financing of tertiary education in the Czech Republic and Slovakia
Chlebuš, Jakub ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Vzdělaní lidé se pro dnešní státy stávají jednou z nejdůležitějších priorit. Právě vzdělané obyvatelstvo je hlavním předpokladem, který dané zemi může zabezpečit ekonomický růst, stabilitu a prosperitu. Jelikož jsou vysoké školy považovány za vrcholná centra vzdělanosti, je vhodné jim věnovat samostatnou pozornost. Vysoké školství je jednou z oblastí, která je přímo navázána na státní rozpočet a to jak v České tak i ve Slovenské republice. Obě země musí řešit složité otázky zaměřené na alokaci finančních prostředků do jednotlivých úrovní školství a škol samotných. Bakalářská práce je zaměřena na popis systému financování vysokého školství ve dvou sledovaných krajinách a na vykreslení mechanizmů, kterými se řídí jejich dotační politiky. Úvodem práce je vzdělávání zasazeno do kontextu veřejných financí, kde je vnímán jeho rozměr, mj. jako pozitivní externalita. Pak plynule navazuje na legislativní rámec vysokoškolského vzdelávání obou zemí jako jednoho z faktorů, který ovlivňuje hospodařední vysoké školy s finančními prostředky. Následně je podána analýza systému financování, kde se od roku 2010 v českém systému financování vysokých škol zavádí koeficient kvality. Ten je složený z několika dílčích ukazatelů, tudíž je výše získaných finančních prostředků od státu pro veřejné vysoké školy v ČR závislá na ukazatelích tohoto koeficientu. Jde například o výsledky vývoje, výzkumné nebo umělecké činnosti, počty profesorů a docentů, nebo počty zaměstnaných absolventů. Závěrem jsou shrnuty cíle a poznatky, které z analýz vyplynuly.
Vývoj vysokých škol v České republice a způsoby financování terciárního vzdělávání
Vladíková, Iva ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Rovná, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je rozdělená na dvě části. První část se zabývá vývojem vysokých škol v České republice po roce 1989 a zaměřuje se na soukromé vysokoškolské instituce, jejichž vznik umožnil vysokoškolský zákon z roku 1998. V současné době jich na našem území působí 44 a studuje zde téměř 40 tisíc studentů. Práce se dále zabývá připravovanou reformou vysokých škol a konkurenčním prostředím, které veřejné a soukromé vysoké školy vytvářejí. Druhá část mapuje hospodaření a financování soukromých vysokých škol podle právní formy a řeší také propagační a marketingovou komunikaci s potencionálními uchazeči o studium a s veřejností. Cílem práce je zmapovat vývoj soukromých vysokých škol v České republice a porovnat způsoby, možnosti financování soukromých a veřejných vysokých škol.
Financování veřejných vysokých škol v České republice
Pešíková, Natálie ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
v ČJ Diplomová práce se zabývá financováním veřejných vysokých škol v České republice. Popisuje, analyzuje a hodnotí současný způsob financování škol z veřejných i dalších zdrojů a upozorňuje na jeho nejzávažnější problémy. Další část práce je věnována problematice zavedení školného jako jednoho z možných způsobů finanční spoluúčasti studentů. Představeny jsou argumenty pro a proti jeho zavedení a je řešena otázka možné podoby školného v České republice. V souvislosti s tím je pozornost věnována finanční pomoci studentům, především spoření na vzdělání a studentským půjčkám na školné, bez kterých je zavedení školného těžko představitelné. Zvažována jsou kritéria, která by měl optimální systém půjček splňovat, a dále jsou představeny a zhodnoceny některé možné varianty systému půjček na školné. V závěru práce jsou uvedeny některé další možnosti, odkud mohou veřejné vysoké školy získat finanční prostředky nad rámec státního rozpočtu.
Rozhodování veřejných vysokých škol podle ukazatelů kvality
Ludvík, Jiří ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na systém financování veřejných vysokých škol v České republice. Nejprve jsou předkládány základní charakteristiky vysokého školství a nastíněna návaznost mezi vysokým školstvím, externalitami, lidským kapitálem a hospodářským růstem. Poté se přechází k definování systému financování veřejných vysokých škol a vývoji jednotlivých ukazatelů v tomto procesu. Krátce je v návaznosti na vysoké školství zmíněn i demografický vývoj. Poslední část diplomové práce analyzuje dopad zavedení kvalitativních kritérií na veřejné vysoké školy a využívá se expertního rozhovoru k zjištění, jak tyto změny ovlivňují samotné veřejné vysoké školy.
Vývoj nezaměstnanosti a uplatnění absolventů českých veřejných vysokých škol podle studijních programů
Jiruška, Tomáš ; Brázdilová, Michaela (vedoucí práce) ; Vltavská, Kristýna (oponent)
Uplatnitelnost absolventů veřejných vysokých škol na trhu práce je důležitou součástí hodnocení jednotlivých veřejných vysokých škol a s tím spojené následné financování vysokých škol. Navíc, do budoucna je plánován ještě větší důraz na hodnocení vysokých škol podle tohoto hlediska. Tato bakalářská práce má za cíl zhodnotit nezaměstnanost absolventů veřejných vysokých škol v rámci jednotlivých studijních programů vzhledem k hospodářskému vývoji České republiky. První část práce se zabývá základním rozčleněním trhu práce a přibližuje konkrétní přístupy k měření nezaměstnanosti. Druhá část se věnuje členění studijních programů. Třetí část se krátce věnuje hospodářskému vývoji České republiky v posledních letech a poslední část se týká konkrétní analýzy nezaměstnanosti s důrazem na komentář k výsledkům v jednotlivých studijních programech včetně nastínění možných příčin.
Analysis of financing public universities in the Czech Republic and Slovakia in the context of economic crisis
Stankovič, František ; Titze, Miroslav (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Vysoké školství je v dnešní společnosti nenahraditelné. Představuje nejvyšší stupeň vzdělávací soustavy a přispívá k rozvoji znalostní společnosti. Efektivní systém financování vysokých škol je pro společnost velmi důležitý. Veřejné vysoké školy tvoří v ČR a SR převážnou část systému terciárního vzdělávání. Vysoké školství v ČR a SR je podfinancováno a i když je charakterizováno jako vícezdrojové, primárním zdrojem zůstávají finance z veřejných zdrojů. Při jejich přidělování hrají stále větší roli kvalitativní ukazatele. Ty narozdíl od výkonových motivují školy ke zkvalitňování poskytovaného vzdělávání a rozvoje vědy a výzkumu, co se v období krize ukázalo jako klíčové.
Specifické rysy financování terciárního vzdělávání v České republice
Justianová, Lucie ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent)
Diplomová práce "Specifické rysy financování terciárního vzdělávání v České republice" je věnována problematice zavedení školného na vysokých školách. Cílem práce je zjištění, zda investice do terciárního vzdělání bude pro člověka rentabilní a v budoucnu návratná, i pokud by musel platit školné na vysoké škole. Teoretická část práce se věnuje základním pojmům, ekonomickým teoriím a metodám výpočtu návratnosti investice do vzdělání. Praktická část se zabývá analýzou dotazníkového šetření, zda si lidé uvědomují důležitost investice do lidského kapitálu a i při zavedení školného jsou ochotni investovat do terciárního vzdělávání. Závěr práce obsahuje shrnutí navrhovaných možností financování vysokoškolského studia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.