Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Heinrich Schliemann: autobiografie
Murzina, Daria ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jarošová, Markéta (oponent)
6. ledna 2022 uplyne 200 let od narození Heinricha Schliemanna. Říká se mu zakladatel mykénské archeologie, je to archeolog samouk, zlatokop, podvodník, a dokonce i šarlatán. Schliemann se narodil v malém pruském městečku a žil neobyčejně jasným životem, jehož vrcholným úspěchem byly vykopávky starověké Tróje a Mykén. Sám Heinrich Schliemann to považoval nejen za osud, ale měl pocit, že se pro tento účel doslova narodil. Ale je tomu skutečně tak? Má "sen o Tróji" svůj původ v Heinrichově dětství? Čemu z toho, co o sobě Schliemann napsal, lze věřit, a co je podvod, přehánění nebo výpůjčka? Práce se věnuje historické a filologické analýze všech autobiografií Heinricha Schliemanna s cílem přivést všechny známé autobiografické informace ke společnému jmenovateli, odfiltrovat mystifikace a zjevné výpůjčky a oddělit skutečná fakta od příkras a hyperbol. Klíčová slova Heinrich Schliemann, autobiografie, literatura, cestování, Trója, podvod
Aplikace pro plánování itineráře
Filák, Tomáš ; Pánek, Richard (oponent) ; Krčma, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh a implementace aplikace pro plánování itineráře. Aplikace má za cíl zjednodušit plánování celé cesty a poskytnou uživateli nástroj, díky kterému si bude moci vytvořit více verzí cesty. Tyto verze může dále porovnávat mezi sebou jak z finančního tak i časového hlediska. Aplikace poskytuje uživateli přehledné a atraktivní uživatelské rozhraní spolu s funkcemi, které celý proces plánování usnadňují. Mezi takové funkce patří například našeptávání lokací z databáze Google Map nebo automatický přepočet měn dle aktuálního kurzu České národní banky.
Sukcesivní palimpsest - Hyperloop integrace soudobých dopravních systémů do struktury města
Uhrová, Kristýna ; Pernecký, Ján (oponent) ; Vítek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vizí cestování budoucnosti - dopravním systémem hyperloop a dává si za cíl podpořit vývoj vznikající technologie. Cílem je dále definovat aktuální dopravní tendence a determinovat systém hyperloop, najít jeho vhodný jazyk a celkové začlenění do dopravního systému Brna. Stanice Hyperloopu je umístěna v rámci Brněnského trojúhelníku, který tvoří tři vzájemně propojená nádraží - Dolní, Heršpické a Hlavní.
Podnikatelský záměr – zřízení stání pro obytná vozidla a obytné přívěsy
Vitoulová, Veronika ; Oulehla, Jiří (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Záměrem této bakalářské práce je zhotovení podnikatelského záměru pro zřízení stellplatzu na pozemku, který je ve vlastnictví mého otce. V analytické části zhodnotím nynější stav a celkově výchozí pozici pro část praktickou. Praktickou část věnuji konkrétnímu podnikatelskému záměru, jeho financování, nutností, bez kterých by se daný záměr neuskutečnil a v neposlední řadě jeho vyhodnocení, zdali je vůbec podnikatelský záměr realizovatelný.
Emocionální kartografie
Rygálová, Monika ; Pfeiffer, Jan (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je výtvarné zpracování vnímání map, jako určitého faktu, podle kterého vyhodnocujeme a vyobrazujeme si celý svět. Pracuji s daty, které získám pomocí zobrazovací techniky eye-tracking, která mi umožní zaznamenávat trasu pohybu očí po obrazu, který budu předkládat lidem s navzájem odlišným trvalým bydlištěm, národností či pobytem. Získané data mi poslouží jako studie, kterou budu nadále zpracovávat a zakomponovávat do map a jiných vizuálních podob zobrazující zemi nebo místa na planetě. V práci reflektuji i můj samotný individuální postoj k světu - s čímž jsem se fyzicky nesetkala, to pro mě neexistuje. Studie bude zahrnovat všechny aspekty vnímání map a systematicky zobrazeného světa ke vztahu k člověku, jeho vzpomínkám na místo, fyzický kontakt a dopadu jeho samotného v měřítku člověk versus svět.
Design cestovního automobilu
Duchek, Tomáš ; Matušinec, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Téma design automobilu jsem si vybral, protože mě baví prozkoumávání tvarosloví moderních automobilů. Vývoj designu v tomto odvětví mi připadá fascinující a velice mě baví slaďování dynamických tvarů a linek v jeden jednoduchý a elegantní celek. Největší svobodu bych v tomto směru měl pravděpodobně při navrhování sportovního automobilu, ale protože je to velmi časté téma, rozhodl jsem se pro koncept cestovního vozidla. Vozidlo jsem původně plánoval spíše jako futuristický koncept, takže jsem v navrhování vycházel především z ideových skic, ve kterých jsem se zaměřoval na celkový tvar a jeho dynamiku a až později jsem se soustředil na funkční prvky. Chtěl jsem vytvořit automobil, který byl překlenutím mezi osobními vozidly a minibusy, tedy automobil až pro osm cestujících. Snažil jsem se ho uzpůsobit, jak cestování na delší vzdálenosti, tak turistice, projížďkám po městě a pro potenciální využití taxislužbou. Značnou část exteriéru tedy zabírají okna, pro maximální výhled z vozidla. Krok tímto směrem znamená snížení pevnosti konstrukce, a proto jsem se snažil úměrně tomu zesílit nosné sloupky střechy, čímž vznikl netradiční vzhled kabiny. V návrhu jsem vycházel z nejnovějších technologií, které se objevily v konceptech předních automobilek - například tvarování skel a elektronické zatemňování oken. Jedním z nejvýraznějších prvků na automobilu jsou podle mého názoru světla. Ta jsou umístěna pod čelním sklem a jsou tak viditelná i shora při pohledu na kapotu. Čelní sklo se přelívá přes světla v jednolité ploše, která pokračuje na střechu. Tato plocha je narušena pouze hranou nad světly a několika konstrukčními spárami. Pod světly je vyhrazen prostor pro motor. Ten by byl částečně viditelný skrze čelní prosklenou plochu.
Hyperloop – mirage or useful technology of the future? - A literature/information search study
Gerža, Martin ; Langerová, Petra (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis is focused on revolutionary technology called hyperloop. Aim of this thesis is to bring together relevant information about the concept of hyperloop. The thesis covers a brief history beginning with first concept of hyperloop, core infrastructure explanation and list of technologies used in the concept. Furthermore, chosen companies working on hyperloop technology are listed together with their accomplishments and designs. Thesis is closed with list of problems and challenges that development of hyperloop is dealing with, projects under development and brief look into the future.
Práce a osobní život digitálních nomádů
MORAVA, Jan
Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén digitálního nomádství. V českém prostředí se jedná o relativně nový trend skloubení práce na dálku a cestování společně s proměnou náplně pracovního dne a celkově životního stylu. Cílem práce bude za pomoci polostrukturovaných rozhovorů s digitálními nomády objasnit pracovní režim, trávení volného času, cestování a celkově jejich zkušenosti s digitálním nomádstvím. Teoretická část se zaměřuje na vztah proměny společnosti a nomádství, dále pak charakterizuje transformační změny z pohledu mobility, proměny mediální krajiny a sféry práce. Praktická část vyhodnocuje kvalitativní výzkum s konkrétními nomády, kteří objasní aspekty tohoto životního stylu. Výsledky práce mohou být užitečné pro přiblížení této flexibilní formy zaměstnání počátku 21. století.
Zahraniční styky československého volejbalu 1948 -1971
Rámišová, Šárka ; Waic, Marek (vedoucí práce) ; Kolář, František (oponent) ; Strachová, Milena (oponent)
Disertační práce si klade za cíl porovnat vliv mezinárodních politických vztahů na zahraniční sportovní styky a zároveň zkoumat podmínky výjezdů národních týmů volejbalistek a volejbalistů do zahraničí v období tzv. státního socialismu. V tomto období se díky Studené válce stává svět bipolárním a Československo se dostává do vlivu sovětské sféry. Důležitými mezníky práce se pak stává období sjednocování tělovýchovy a legislativní úpravy, které ovlivňovalo vnitřní chod sportovních a tělovýchovných celků, tudíž organizovaného volejbalu. Středem zájmu je činnost ČSTV, instrukce a doporučení, které vydávalo a jimiž se museli sportovci na zahraničních cestách řídit. Zároveň je nutné ozřejmit činnost Mezinárodní volejbalové federace u jejíchž základů stál i Československý volleyballový a basketballový svaz. Důležitá je jeho expanze a vliv na vývoj celosvětových volejbalových pravidel, která ovlivňovala sama jeho členská základna a která výrazně pozměnila styl samotné hry od původního znění. Otázkou tudíž je, zda docházelo k ovlivnění výjezdních možností našich sportovců do zahraničí na mezinárodní, přátelská či exhibiční utkání, případně i na klíčové události jako MS, ME či OH. Předmětem bádání se stává i způsob volby sportovců, kterým bylo umožněno vycestovat do zahraničí, jejich charakteristika a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.