Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design cestovního automobilu
Duchek, Tomáš ; Matušinec, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Téma design automobilu jsem si vybral, protože mě baví prozkoumávání tvarosloví moderních automobilů. Vývoj designu v tomto odvětví mi připadá fascinující a velice mě baví slaďování dynamických tvarů a linek v jeden jednoduchý a elegantní celek. Největší svobodu bych v tomto směru měl pravděpodobně při navrhování sportovního automobilu, ale protože je to velmi časté téma, rozhodl jsem se pro koncept cestovního vozidla. Vozidlo jsem původně plánoval spíše jako futuristický koncept, takže jsem v navrhování vycházel především z ideových skic, ve kterých jsem se zaměřoval na celkový tvar a jeho dynamiku a až později jsem se soustředil na funkční prvky. Chtěl jsem vytvořit automobil, který byl překlenutím mezi osobními vozidly a minibusy, tedy automobil až pro osm cestujících. Snažil jsem se ho uzpůsobit, jak cestování na delší vzdálenosti, tak turistice, projížďkám po městě a pro potenciální využití taxislužbou. Značnou část exteriéru tedy zabírají okna, pro maximální výhled z vozidla. Krok tímto směrem znamená snížení pevnosti konstrukce, a proto jsem se snažil úměrně tomu zesílit nosné sloupky střechy, čímž vznikl netradiční vzhled kabiny. V návrhu jsem vycházel z nejnovějších technologií, které se objevily v konceptech předních automobilek - například tvarování skel a elektronické zatemňování oken. Jedním z nejvýraznějších prvků na automobilu jsou podle mého názoru světla. Ta jsou umístěna pod čelním sklem a jsou tak viditelná i shora při pohledu na kapotu. Čelní sklo se přelívá přes světla v jednolité ploše, která pokračuje na střechu. Tato plocha je narušena pouze hranou nad světly a několika konstrukčními spárami. Pod světly je vyhrazen prostor pro motor. Ten by byl částečně viditelný skrze čelní prosklenou plochu.
Design cestovního automobilu
Duchek, Tomáš ; Matušinec, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Téma design automobilu jsem si vybral, protože mě baví prozkoumávání tvarosloví moderních automobilů. Vývoj designu v tomto odvětví mi připadá fascinující a velice mě baví slaďování dynamických tvarů a linek v jeden jednoduchý a elegantní celek. Největší svobodu bych v tomto směru měl pravděpodobně při navrhování sportovního automobilu, ale protože je to velmi časté téma, rozhodl jsem se pro koncept cestovního vozidla. Vozidlo jsem původně plánoval spíše jako futuristický koncept, takže jsem v navrhování vycházel především z ideových skic, ve kterých jsem se zaměřoval na celkový tvar a jeho dynamiku a až později jsem se soustředil na funkční prvky. Chtěl jsem vytvořit automobil, který byl překlenutím mezi osobními vozidly a minibusy, tedy automobil až pro osm cestujících. Snažil jsem se ho uzpůsobit, jak cestování na delší vzdálenosti, tak turistice, projížďkám po městě a pro potenciální využití taxislužbou. Značnou část exteriéru tedy zabírají okna, pro maximální výhled z vozidla. Krok tímto směrem znamená snížení pevnosti konstrukce, a proto jsem se snažil úměrně tomu zesílit nosné sloupky střechy, čímž vznikl netradiční vzhled kabiny. V návrhu jsem vycházel z nejnovějších technologií, které se objevily v konceptech předních automobilek - například tvarování skel a elektronické zatemňování oken. Jedním z nejvýraznějších prvků na automobilu jsou podle mého názoru světla. Ta jsou umístěna pod čelním sklem a jsou tak viditelná i shora při pohledu na kapotu. Čelní sklo se přelívá přes světla v jednolité ploše, která pokračuje na střechu. Tato plocha je narušena pouze hranou nad světly a několika konstrukčními spárami. Pod světly je vyhrazen prostor pro motor. Ten by byl částečně viditelný skrze čelní prosklenou plochu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.