Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alternate reality games z pohledu hráčů
Váňová, Anežka ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fousek Krobová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá alternate reality games a jejími hráči. Tyto hry se vyznačují specifickou formou vyprávění tzv. transmediálním vyprávěním. S jeho pomocí je děj hry rozdělen do mnoha menších částí a k hráčům se tak dostává v podobě různých mediálních forem prostřednictvím rozmanitých platforem. Ve střípcích příběhu se ukrývají různé hádanky či šifry, které musí hráči vyřešit. Podobné úkoly vyžadují určitou míru spolupráce mezi účastníky, a tak se k nim běžně utváří hráčské komunity. V současnosti k zapojení do hry hráči většinou potřebují jen libovolné chytré zařízení a připojení k internetu. Cílem diplomové práce je prozkoumat, zda a jak mohou tyto hry hráče ovlivnit v jejich každodenních životech, blíže představit komunity, které v průběhu her vznikají, a odhalit komunikační praxe jejích členů. V neposlední řadě je záměrem také přiblížení rolí, jež hráči v průběhu her zaujímají, a představení významu, který spatřují ve využití transmediálního vyprávění pro účely alternate reality games. Hráči odhalují, že tyto hry mohou mít na jejich životy jak pozitivní, tak negativní dopad, ačkoli pozitiva, která představují, výrazně převažují negativa. Hráčské komunity mají dvě hlavní funkce, jimiž je socializace a týmová práce. Tyto komunity mohou mít různé podoby a hráči v nich zaujímají různé...
Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum
Mamulová, Martina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum se zabývá konfrontací moderních teorií aktivního publika a rekonstrukcí aktivity fanoušků komiksu Rychlé šípy v Mladém hlasateli, respektive členů čtenářských klubů Mladého hlasatele. Teoretická část je věnována charakteristice časopisu pro mládež Mladý hlasatel a jeho dobovému kontextu. Pozornost jsem věnovala vývoji koncepcí od pasivního publika k aktivnímu a samozřejmě zde jsou vysvětleny moderní teorie produsage, kolektivní inteligence, transmediálního vyprávění, které v praktické části práce porovnávám s rekonstruovanou aktivitou členů čtenářských klubů. Kromě srovnání teorií s aktivitou čtenářů a nalezení společných znaků, se v praktické části věnuji způsobům komunikace redakce se svými čtenáři. Nechybí zde ani podrobná analýza publika a jeho aktivity. Poslední část práce je věnována konceptu "fandomu" Henryho Jenkinse, jehož popis fanouška v mnoha bodech odpovídá popisu fanouška komiksu Rychlé šípy, ačkoliv komiks vycházel ve 30. letech 20. století a Henry Jenkins vydal svou knihu, ze které čerpám, Textual Poachers v roce 1992. Závěr práce je takový, že ačkoliv teorie o chování aktivního publika vznikly jako odpověď na technologický rozvoj a aktivnější chování mediálního publika, mají mnoho...
Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality
Jakubisko, Jorik ; Říha, Daniel (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
V současnosti jsme svědky proměny mediální krajiny, protože transmedialita audiovizuálních obsahů ovlivňuje strategie distributorů, producentů a televizních vysílatelů. Tento nový fenomén má multidisciplinární přesah, a proto se setkáváme s rozdílnou interpretací a terminologií této problematiky. Diplomová práce Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality má 2 hlavní cíle. Primární je sjednotit základní terminologii pro mediální, audiovizuální a distribuční diskurz na základě odborné literatury. Sekundární je prostřednictvím stručné formální analýzy prozkoumat strategii 3 největších tuzemských terestriálních vysílatelů. Praktická část je rozdělena na 2 celky. První se zaměřuje na způsob, jakým televizní stanice implementovaly do svých distribučních strategií transmediální extenze v kontextu imerze publika a budování značky vysílatele. Druhý zkoumá, zda existují plnohodnotné transmediální systémy pro symbolické obsahy a fiktivní světy, které vysílatelé produkují. Je totiž otázkou času, kdy se tyto změny plně projeví a stanou se součástí distribučních strategií vysílatelů. Proces transmediality je spojen s kreativním procesem už od dob antiky a pouze jsme si jeho existenci nikdy plně neuvědomovali. Klíčová slova transmedialita, transmediální extenze, transmediální systém,...
Transmedia Storytelling & Amnesty International In the Czech Republic and the UK, 1993-2003
O'Donoghue, Veronique ; Cviklová, Lucie (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Od devadesátých let dvacátého století lze sledovat dva souběžné procesy: výrazný rozmach digitální komunikace a rozvoj neziskového sektoru. Ačkoliv neziskový sektor sílil globálně, v České republice byl tento růst ještě patrnější, navíc se zde neziskové organizace v první dekádě po pádu komunismu setkávaly se zajímavými výzvami. Předkládaná explanatorní případová studie srovnává pomocí SWOT analýzy organizaci Amnesty International v České republice a ve Velké Británii. Při náhledu na historii organizace, na způsob jejího fungování a na konkrétní aktivity různých jejích sekcí v obou zemích je aplikována metoda komunikace zvaná transmedia storytelling, jež je uplatňována například v žurnalistice či v komerčním sektoru, není ovšem příliš využívána v neziskovém sektoru. Cílem práce je prozkoumat, jak může být tato technika užitečná pro mezinárodní neziskové organizace, jako je Amnesty International, a to zejména v efektivitě tzv. nastolování agendy, při mobilizaci zdrojů a při volbě vhodných technik vedení kampaní a získávání finančních prostředků v závislosti na specifikách daného regionu. Klíčová slova: transmedia storytelling, Amnesty International, nastolování agendy, neziskové organizace, mobilizace zdrojů.
Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy
Šírová, Tereza ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Diplomová práce Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy se zabývá společnými a odlišnými znaky počítačových her a audiovizuálních děl. Prezentuje některé teorie, které reflektují různé názorové proudy na ovlivňování nebo prolínání uvedených mediálních forem. Z těchto teorií vychází návrh kategorizace herních a filmových adaptací vzniklých podle předloh. Do každé ze tří navrhovaných kategorií jsou zařazeny konkrétní příklady počítačových her vzniklých na motivy filmů či seriálů i méně časté příklady filmů, inspirovaných počítačovými hrami. Závěrečnou část práce tvoří obsáhlá případová studie, porovnávající počítačovou hru Lost: Via Domus s její předlohou - seriálem Ztraceni.
Green communication: case study of the outdoor clothing company Patagonia Inc.
Krchová, Eva ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
This work ​Once Upon the Patagonia Brand will detail a case study of the American outdoor brand, Patagonia Inc., and its environmental transmedia storytelling campaigns, with a particular focus on its most recent project, ​Protect Bears Ears. Bears Ears has been the youngest American National Monument, which was however illegally cut in half by the current president Trump. While Patagonia pursues its main business objective of producing high-quality sports clothing, the brand also actively engages its customers in civic involvement and environmental activism through powerful storytelling. Patagonia inspires its users and other businesses to engage in responsible civic, consumer, and producer behaviors, with the ultimate goal of protecting the unique and fragile planet that we all inhabit. Patagonia confirms its altruistic commitments through its mission statement: "We're in business to save our planet."
Vývoj a charakteristika mediálního mixu v Japonsku
Klozová, Dominika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Tématem práce je vývoj mediálního mixu v Japonsku a jeho charakteristika od historie do současnosti. Stěžejními body jsou základní prvky mediálního mixu - manga, anime a videohry. Tato média jsou popsána z historického hlediska v souvislosti s mediálním mixem. Kromě historického vývoje a vzájemného propojení těchto médií práce srovnává mediální mix s termínem transmediální vyprávění. Oba termíny definuje a dokládá jejich podobnost. Na praktickém výzkumu práce jsou ukázány konkrétní příklady mediálního mixu, jejich vzájemné srovnání a zařazení v rámci definovaných termínů mediální mix a transmedialita. Je tak docíleno výběrem vzorků sérií patřících do mediálního mixu a majících odlišná zdrojová média, na kterých jsou dokázány praktiky mediálního mixu, případně transmediálního vyprávění.
Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality
Jakubisko, Jorik ; Říha, Daniel (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
V současnosti jsme svědky proměny mediální krajiny, protože transmedialita audiovizuálních obsahů ovlivňuje strategie distributorů, producentů a televizních vysílatelů. Tento nový fenomén má multidisciplinární přesah, a proto se setkáváme s rozdílnou interpretací a terminologií této problematiky. Diplomová práce Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality má 2 hlavní cíle. Primární je sjednotit základní terminologii pro mediální, audiovizuální a distribuční diskurz na základě odborné literatury. Sekundární je prostřednictvím stručné formální analýzy prozkoumat strategii 3 největších tuzemských terestriálních vysílatelů. Praktická část je rozdělena na 2 celky. První se zaměřuje na způsob, jakým televizní stanice implementovaly do svých distribučních strategií transmediální extenze v kontextu imerze publika a budování značky vysílatele. Druhý zkoumá, zda existují plnohodnotné transmediální systémy pro symbolické obsahy a fiktivní světy, které vysílatelé produkují. Je totiž otázkou času, kdy se tyto změny plně projeví a stanou se součástí distribučních strategií vysílatelů. Proces transmediality je spojen s kreativním procesem už od dob antiky a pouze jsme si jeho existenci nikdy plně neuvědomovali. Klíčová slova transmedialita, transmediální extenze, transmediální systém,...
Transmedia Storytelling & Amnesty International In the Czech Republic and the UK, 1993-2003
O'Donoghue, Veronique ; Cviklová, Lucie (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Od devadesátých let dvacátého století lze sledovat dva souběžné procesy: výrazný rozmach digitální komunikace a rozvoj neziskového sektoru. Ačkoliv neziskový sektor sílil globálně, v České republice byl tento růst ještě patrnější, navíc se zde neziskové organizace v první dekádě po pádu komunismu setkávaly se zajímavými výzvami. Předkládaná explanatorní případová studie srovnává pomocí SWOT analýzy organizaci Amnesty International v České republice a ve Velké Británii. Při náhledu na historii organizace, na způsob jejího fungování a na konkrétní aktivity různých jejích sekcí v obou zemích je aplikována metoda komunikace zvaná transmedia storytelling, jež je uplatňována například v žurnalistice či v komerčním sektoru, není ovšem příliš využívána v neziskovém sektoru. Cílem práce je prozkoumat, jak může být tato technika užitečná pro mezinárodní neziskové organizace, jako je Amnesty International, a to zejména v efektivitě tzv. nastolování agendy, při mobilizaci zdrojů a při volbě vhodných technik vedení kampaní a získávání finančních prostředků v závislosti na specifikách daného regionu. Klíčová slova: transmedia storytelling, Amnesty International, nastolování agendy, neziskové organizace, mobilizace zdrojů.
Narativní struktury, mytologizace a transmediální vyprávění na příběhu Hvězdných válek
Lišková, Tereza ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tématem diplomové práce byla analýza narativních struktur a transmediálního vyprávění v příběhu Hvězdných válek (Star Wars) zpracovaných do filmové podoby režisérem Georgem Lucasem. Práce se zaměřila především na narativní analýzu původních i novějších filmových zpracování tématu a dále analýzu transmediálního vyprávění, díky kterému se Star Wars rožšířily především do oblasti literatury a počítačových her. Kromě narativní analýzy byla předmětem práce také analýza fikčního světa, ve kterém se příběh odehrává a stereotypizaci hlavních postav. Dalším bodem diplomové práce je také analýza transmediálního vyprávění, díky kterému je původní příběh Star Wars přeměněn do podoby knižních zpracování, počítačových her a dalších. Celý koncept Star Wars můžeme označit za moderní narativ, jehož příběhy navíc spadají do žánru science-fiction a odehrávají se ve zcela fikčním prostředí. Při analýze narativu autorka vycházela především z klasické teoretické literatury o teorii narativity. Například Morfologie pohádky od Vladimira J. Proppa, podle jehož teorie bylo možné do jisté míry analyzovat i původní a další epizody Star Wars. Pro analýzu transmediálního vyprávění bylo kromě jiného využito také studie Mary Laure Ryanové, která rozebírá základní možnosti proměny narativu v transmediálním vyprávění. Cílem diplomové práce...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.