Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vývoje vysokoškolského vzdělávání v České republice
Všetečková, Jana ; Poláková, Olga (vedoucí práce) ; Vostrovská, Zdenka (oponent)
Abstrakt Česká republika potřebuje ucelenou koncepci reformy vysokých škol. Ambicí naší země je patřit ve vysokoškolském vzdělávání k evropské špičce a být tak celosvětově konkurenceschopní. Práce analyzuje vývoj vysokého školství v České republice od roku 1918 do současnosti a popisuje i vývoj ovlivněný evropskou integrací. Cílem této práce je zhodnotit stav českého vysokého školství a jeho chystanou reformu. Analýza je zaměřena na počty studentů v jednotlivých úrovních VŠ, na obory, v kterých se studenti vzdělávají, a v neposlední řadě na výdaje poskytované státem na terciární vzdělávání. Tyto hodnoty budou porovnávány s vybranými státy OECD. V závěru práce je provedeno zhodnocení silných a slabých stránek, příležitostí i hrozeb českého vysokoškolského systému a předkládaného věcného záměru zákona o vysokých školách, které jsem provedla metodou SWOT analýzy. Současná právní úprava z roku 1998 už v mnoha ohledech neodráží stav a problémy českého vysokého školství. Není schopna zabránit velkému růstu vysokoškoláků, snižování kvality a podfinancování celého vysokoškolského systému.
Prospects for funding tertiary education in the Czech Republic
Pálešová, Linda ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech financování terciárního vzdělávání v České republice. První čásť se zabývá současným stavem financování vzdělávání a jeho nedostatky. Z nich vyplývá nutnost reformy vysokého školství, která se pravděpodobně neobejde bez dodatečných finančních prostředků ve formě finanční spoluúčasti studentů. Problematice školného, jeho forem a argumentů pre a proti jsem se proto věnovala v další části této práce. Poměrně obsáhlá část dále popisuje finanční podporu ze strany státu, která bude nutností v případě zavedení školného. Nejprve hodnotím současný stav přímé a nepřímé finanční podpory, kde upozorňuji na její neefektivnost. Následně popisuji a analyzuji tři konkrétní modely financování základní studentské půjčky, které návzájem komparuji a hodnotím. V závěru se dostávám k doporučení nejefektivnějšího modelu.
Návrh optimalizace ekonomických znalostí absolventů vyšších odborných škol vzhledem k potřebám praxe se speciálním zaměřením na dopravní obory
Moravcová, Lenka ; Asztalos, Ondřej (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Hlavním cílem práce je navrhnout takové změny v obsahu učebních dokumentů v oblasti ekonomických předmětů oboru Obchodník v dopravě, které přizpůsobí obsah těchto dokumentů potřebám zaměstnavatelů. Cíle práce je dosaženo prostřednictvím výzkumu zaměřeného na potřeby těchto zaměstnavatelů. Výsledky výzkumu jsou porovnány s platnými učebními dokumenty studijního oboru. Použitím gnoseologických postupů jsou učiněny závěry a navrženy změny v učební dokumentaci. Vědeckým přínosem práce je získání informací o míře potřebnosti jednotlivých ekonomických znalostí absolventů oboru pro potřeby zaměstnavatelů. Výsledky výzkumu mohou sloužit i jako podklad při tvorbě učebních dokumentů podobných oborů i na jiných školách. Práce je rozdělena do pěti kapitol.
Komparace terciárních sektorů Anglie a České republiky
Uhlířová, Klára ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Cílem bakalářské práce je komparace vzdělávacích systémů Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, zejména historické země Anglie, a České republiky se zaměřením na terciární vzdělávání. Téma jsem si zvolila v souvislosti s neustále diskutovaným záměrem české vlády zavést školné na veřejných vysokých školách. V Anglii již tento systém mnoho let funguje. Budu se zabývat pouze vysokými veřejnými školami, soukromé vysoké školy vůbec nezmiňuji. Taktéž rozeberu strukturu terciárního vzdělávání v Anglii i v České republice. Budu charakterizovat současné financování britského a českého vzdělávání. Poukážu na to, jak je student vysoké školy nákladný pro český státní rozpočet. Pokusím se objasnit, proč je reforma v České republice potřebná. Objasním nejnovější návrh české vlády o placení školného. Pro srovnání jak českého, tak britského terciárního vzdělávání použiji SWOT analýzu. Zmíním se o možnosti uplatnění vysokoškolsky vzdělaných lidí na trzích práce obou zemí. Závěrem se pokusím formulovat doporučení, které může být východiskem pro nastavení placení školného v České republice.
Výuka odborné španělštiny na českých vysokých školách od roku 1989
CÍFKOVÁ, Zuzana
Tato práce popisuje vývoj a stav českého terciárního vzdělávání od roku 1989, vývoj počtů studentů vysokých škol a vysokoškolských absolventů. Zabývá se také srovnáním českého vzdělávání v mezinárodním kontextu. Hlavními porovnávanými kategoriemi jsou podíl vysokoškolských absolventů v populaci, finanční výdaje na jednoho žáka a podíl výdajů na vzdělání z HDP. Hlavní částí této práce je však ucelený výčet bakalářských a magisterských navazujících oborů, které se zabývají výukou odborného španělského jazyka. Součástí práce je zcela originální komparace těchto studijních programů, vytvořená na základě porovnávání charakteristik oborů, profilů absolventů a studijních plánů. Cílem této komparace bylo zjistit úroveň výuky odborného španělského jazyka na českých univerzitách.
Komparace vzdělávacího systému v České republice a Austrálii
Trojanová, Michaela ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kubelková, Karina (oponent)
Bakalářskou práci na téma komparace vzdělávacího systému České republiky a Austrálie jsem si vybrala na základě stále diskutovaného školného na vysokých školách. Ve své práci se zaměřím na Austrálii, kde školné v terciárním vzdělávání již funguje a Českou republiku, kde se o této možnosti pouze jedná. Za hlavní cíl mé bakalářské práce jsem si stanovila porovnání těchto dvou vzdělávacích systémů zejména jejich terciární část. Posoudím jejich silné, slabé stránky, příležitosti i hrozby pomocí SWOT analýzy. V teoretické části uvedu charakteristiku vzdělávacího systému v České republice a Austrálii. Hlouběji se budu věnovat terciárnímu vzdělávání v obou zemích a nastíním reformu terciárního vzdělávání v České republice. Budu se zabývat otázkou, proč by měla být v České republice reforma? V analytické části porovnám terciární vzdělávání obou zemí prostřednictvím parametrů jako je institucionální rámec, financování vzdělanostního systému, struktura vzdělanostního systému, uplatnění vysokoškolsky vzdělaného člověka na trhu práce. Jednu zvláštní kapitolu budu věnovat školnému Austrálie a na základě SWOT analýzy bych formulovala inspirativní náměty pro potenciální zavedení školného i na českých státních vysokých školách. Na závěr bych se zamyslela, zda je možné aplikovat alespoň částečně pozitivní prvky terciárního vzdělávacího systému Austrálie na Českou republiku.
Možnosti inovace výuky na FM
Brabcová, Sanda ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Práce je zaměřená na trendy v terciárním vzdělávání v oblasti metod výuky se zřetelem na možnosti využití e-learningu. Obsahem práce je zkoumání a analýza současného stavu výuky vybraných předmětů na Fakultě managementu, Vysoké školy ekonomické a porovnání, jak tento stav odpovídá teoretickým požadavkům.
Analýza školného z pohledu vysoké školy a z pohledu studenta
Mikušová, Pavla ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou školného, při čemž klíčovým bodem je mnou navržený algoritmus na výpočet výše školného pro veřejné vysoké školy. Ze srovnání výdajů na terciární úroveň vzdělávání v ČR a v zemích OECD vyšla Česká republika nechvalně, a to jak ze strany soukromých výdajů, tak ze strany veřejných výdajů. Česká vláda si je vědoma tohoto hendikepu, a proto připravila reformní dokument zvaný Bílá kniha terciárního vzdělávání. Jeho realizace byla však v důsledku pádu vlády pozastavena. Tento dokument obsahoval zmínku o zavedení školného, avšak přímo tuto problematiku neřešil. Problémy, které lze spatřit ve financování českého terciárního vzdělávání, by mohlo částečně nebo úplně vyřešit zavedení školného na veřejných vysokých školách. Kromě vlastního navrženého algoritmu na výpočet výše školného je součástí práce anketa, jejímž primárním úkolem bylo zjistit, kolik jsou vysokoškoláci ochotni zaplatit za obor, který studují. Z výsledků ankety vyplynulo, že studenty zvolená částka, kterou by byli ochotni zaplatit, se výrazně neliší od částky školného vypočtené dle mnou navrženého algoritmu.
Srovnávací studie výuky informatiky na vysokých školách v České republice a v německy mluvících zemích
Kýval, Václav ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hradil, Martin (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Definice informatiky jako vědy, trendů a budoucího vývoje. Definice a popis 5 základních informatických studijních oborů. Stanovení metodiky pro porovnávání kvality ve výuce informatiky. Srovnání 19 vysokých škol a univerzit ve 4 evropských zemích, které informatické předměty vyučují. Tvorba základních studijních plánů pro informatické obory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.