Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Factors influencing consumer purchasing intention on Thai herbal tea in Germany
Surattanaporn, Sukontha ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce)
Konzumace čaje roste, zvláště v Německu, neboť spotřebitelé dbají o své zdraví a dávají si více pozor na to, co konzumují. Roste konzumace přírodních produktů. Čajový průmysl se stal atraktivním a ukazuje možnosti podnikům stejně jako spotřebitelům. Studie o faktorech, které mohou přesvědčit nebo motivovat spotřebitele kupovat bylinné čaje z Thajska může pomoci výrobcům čaje v Thajsku nebo dovozcům čaje do Německa uvědomit si význam těchto faktorů. K zodpovězení výzkumných otázek byla užita metoda deskripce. Výzkumné otázky se týkaly postoje spotřebitelů k bylinnému čaji a směřovaly k zjištění vztahů mezi zkoumanými faktory. Otázky zodpovědělo 115 oslovených spotřebitelů ve věku 21-60 let, kteří žijí v oblasti Mohuče, Frankfurtu a Wiesbadenu. Kvantitativní data byla analyzována s využitím SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) ke změření vztahu mezi proměnnými a jejich vlivu na záměr spotřebitele nakoupit, s využitím lineární regrese, korelace a ANOVA. Tento výzkum předkládá výsledky analýzy faktorů ovlivňujících rozhodnutí spotřebitele koupit si bylinný čaj z Thajska, což je země, která spotřebovává mnoho různých druhů bylinných čajů. Na základě výsledků byla vytvořena doporučení: výrobci se musí věnovat kvalitě produktu a slovo bylinný čaj z Thajska musí být zvýrazněn na obalu, neboť spotřebitel věří tomu, že thajský čaj je dobrý a zdravý.
Mezinárodní obchod kávy a čaje
Potančoková, Petra ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na mezinárodní obchod kávy a čaje, na problematiku Fair Trade a jeho významu ve světové ekonomice. Cílem práce je zachytit toky mezinárodního obchodu, postavení producentských států na trhu kávy a čaje a jejich významnou úlohu v obchodě. V první nejdůležitější kapitole je zanalyzován obchod kávy a čaje pomocí zhodnocení vývozu, dovozu, spotřeby a světových cen zmíněných komodit. Druhá část je zaměřena na Fair Trade, jeho principy a významnost pro producentské země. Tato část je věnována také podpoře a významu Fair Trade v České republice. Třetí část práce obsahuje dotazník, který je zaměřen na postavení kávy a čaje na trhu České republiky. Finální část tvoří rozhovor s Petrou Veselou, autorkou Knihy o kávě.
KOFEIN A JEHO VÝZNAM V DIETNÍM REŽIMU ADOLESCENTŮ
ANDRÝSKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce uvádí výsledky studie zabývající se významem kofeinu v dietním režimu adolescentů. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou kofeinu, popisuje žádoucí i nežádoucí účinky kofeinu na lidský organismus a uvádí jeho nejznámější zdroje. Dále je v teoretické části charakterizováno období adolescence, je představena vhodná výživa, pitný režim a pohyb v životě adolescentů. Praktická část práce vyhodnocuje nejpreferovanější druhy kofeinových nápojů a potravinových doplňků, četnost konzumace a jejich účel v dietním režimu adolescentů. Dále zjišťuje způsob, jakým se dostaly kofeinové potraviny adolescentům do povědomí, kde je nejčastěji získávají a konzumují. Analýza vychází z kvantitativního výzkumu, který byl proveden pomocí anonymního dotazníkového šetření. Získané údaje jsou zpracovány v grafické a tabulkové podobě.
Význam kofeinu v dietním režimu pubescentů
RUBEŠOVÁ, Jitka
Práce se zabývá významem kofeinu v dietním režimu pubescentů. Teoretická část se zabývá kofeinem a jeho účinky na lidský organismus, popisuje nejznámější zdroje kofeinu. Dále charakterizuje období pubescence z hlediska vývojového, výživového a pohybového. V práci byl použit kvantitativní výzkum, sběr dat byl proveden formou dotazníku. Výzkumný soubor tvořili děti ve věku 12-15 let. Praktická část mapuje zastoupení kofeinu v dietním režimu pubescentů, včetně četnosti konzumace jednotlivých druhů nápojů obsahujících kofein. Dále poukazuje na preferované zdroje kofeinu u pubescentů a na důvody jejich konzumace.
Světový obchod s kávou a čajem
Flores, Jana ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent)
Práce se zabývá analýzou světového obchodu s kávou a čajem, zkoumá především jeho toky a trendy v oblasti spotřeby i produkce a regulaci obchodu, jež tyto toky ovlivňuje. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola analyzuje světovou produkci kávy a čaje, ekonomické přínosy těchto komodit pro pěstitelské země a výhledy na těchto trzích do budoucna. Další kapitola se zaměřuje na trh kávy a čaje, je analyzován vývoj jejich základních veličin - poptávky, nabídky a ceny. Tato kapitola se dále věnuje konceptu spravedlivého obchodu na zkoumaných trzích a formám obchodování s nimi. Je vysvětleno obchodování na komoditních burzách, čajových aukcích a obchodování na základě finančních derivátů. Poslední kapitola zahrnuje formy mezinárodní regulace, které si světový obchod s kávou a čajem vyžádal.
Světový obchod čajem
Krňávková, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou světového obchodu čajem. První kapitola se věnuje světové produkci čaje. Druhá kapitola se zabývá světovým obchodem čajem. Stěžejní část této kapitoly je věnována aukcím jako tradiční formě obchodování čajem a zbylá část této kapitoly se pak věnuje novým formám obchodování čajem. Závěrečná třetí kapitola se zabývá novými trendy v oblasti obchodu čajem.
Analýza čajového trhu v České republice z hlediska maloobchodního auditu
Palán, Zdeněk ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Matějičná, Simona (oponent)
Cílem mé diplomové práce je komplexní analýza čajového trhu v České republice z pohledu velikosti a vývoje trhu, segmentace trhu dle typů čaje, hlavních výrobců, značek a jejich tržních podílů, významnosti jednotlivých prodejních kanálů, regionů a konkrétních řetězců s cílem zanalyzovat zejména jejich odlišnosti a specifika.
Nelineární fyzika a teorie chaosu
NÁHLÍK, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá tématem nelineární fyziky a teorie chaosu od jejího vzniku, přes hlavní osobnosti, až po její uplatnění v různých oborech. V této práci se také nachází část o fraktálech a fraktální geometrii. Součástí této práce jsou též zdrojové kódy různých příkladů.
Postavení čaje na trhu nápojů
Břoušková, Miroslava ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Jarolímková, Liběna (oponent)
Cílem bylo vytvořit práci, která se v teoretické části věnuje charakteristikám čaje obecně, tedy historii, výrobě, účinkům a oblastem pěstování. Část analytická je věnována čajovému trhu v České republice -- franchising, čajovny, dovoz, výroba, spotřeba a závěrečná část zobrazuje výsledek řízeného rozhovoru s majitelem vybrané provozovny.
Marketingová komunikace v internacionálním marketingu
Šíšová, Lenka ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Vašková, Dana (oponent)
Marketingová komunikace je jedním z nejvíce kulturně podmíněným nástrojem mezinárodního marketingu. Firmy mohou v mezinárodní komunikaci využívat různé strategie. Tyto strategie musí vycházet z celkové mezinárodní strategie firmy, která je následně rozpracována do dílčích strategií pro jednotlivé pobočky i oddělení (marketing, prodej, výroba atd.). V mezinárodní komunikaci rozlišujeme dvě strategie, jejichž extrémy jdou proti sobě -- globalizační strategie se snaží standardizovat veškeré marketingové komunikační aktivity napříč různými zeměmi, kdežto adaptační strategie nutí firmy myslet lokálně a jednat lokálně. Globální společnost Sara Lee operuje téměř na všech trzích světa a po celém světě vlastní cca 80 značek potravin, nápojů, drogerie a péče o domácnost. V České republice vlastní Sara Lee mimo jiné vedoucí značku na trhu čajů -- značku Pickwick. Značka Pickwick je mezinárodní značkou, neboť kromě ČR operuje také na dalších sedmi trzích v Evropě a na trhu ve Spojených státech amerických. Trh čajů v České republice je pro značku Pickwick velice důležitý, neboť je to jeden z nejúspěšnějších trhů ve všech jejích zemích. Specifika tohoto trhu určují jak lokální návyky a preference spotřebitelů, tak působení konkurenčních značek a konečně také působení různých prodejních kanálů, z nichž největší váhu mají mezinárodní řetězce. Mezinárodní komunikace značky Pickwick vychází z celkových marketingových strategií schválených na centrální úrovni. Komunikační strategie, positioning značky a taktické kroky nicméně rozhodují manažeři různých zemí společně. V komunikační strategii značky Pickwick můžeme pozorovat jak standardizační prvky, společné pro všechny země, tak adaptační prvky, díky nimž se komunikace značky Pickwick v různých zemích liší. Takovými příklady jsou například aktivace novinek značky Pickwick v ČR oproti Maďarsku. Obě země zvolily odlišný koncept 360° myšlenky, který rozpracovaly do jednotlivých aktivací. Značka Pickwick se dlouhodobě rozvíjí, a v současnosti je jejím cílem posílení well-being segmentu (zelené, bílé a bylinné čaje), neboť tento segment vykazuje nejvyšší dynamiku. Kromě tohoto segmentu by se značka Pickwick i ve své komunikaci mohla zaměřit na další, menší segmenty. Takovou možností jsou například čaje pro děti. Množství výrobků, které byly původně určeny pro dospělé, a nyní uvádějí i varianty pro děti, v současnosti narůstá a svědčí to o atraktivnosti tohoto segmentu pro firmy. Značka Pickwick má rovněž zkušenosti s rolí dětí v reklamě, proto by pro ni mohl být tento segment zajímavý a značka by mohla jednoduše navázat na svou předchozí komunikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.