Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
: Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitele
Horáková, Štěpánka ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá rolí, kterou může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele. Zkoumá, které oblasti profesní přípravy mohou být pobytem nejvíce ovlivněny a jak je tato zkušenost posouvá v osobní rovině. Teoretická část popisuje studium v zahraničí, především se zaměřuje na program Erasmus+ pro pregraduální studenty učitelství na 1. stupni. Druhá kapitola argumentuje fáze nabývání učitelské profese a možný vliv studia v zahraničí na ně. Všímá si především vlivu na profesní rozvoj studenta. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá vlivem zahraničního pobytu na rozvoj učitelské osobnosti, a to včetně nabývání klíčových kompetencí. Praktická část je smíšeným výzkumem s cílem zjistit, jak studium v zahraničí rozvíjí budoucí učitele v rámci jejich osobnostních a profesních kompetencí. Analyzuje zkušenosti a subjektivní reflexi účastníků zahraničního pobytu. Data jsou sbírána smíšeným výzkumem pomocí míchání metod, kdy se střídá metoda kvalitativní, kvantitativní a na závěr opět kvalitativní. Nejprve je pozornost věnována hloubkové reflexi konkrétního zahraničního studijního pobytu, poté analýze míry možného vlivu zahraničních pobytů na studenty pedagogické fakulty skrze dotazník a následně rozhovorům s vybranými respondenty. V závěru dochází ke shrnutí klíčových...
Taiwanské stipendijní programy jako zdroj soft power
Šilhánová, Barbora ; Bečka, Jan (vedoucí práce) ; Sehnálková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Taiwanská stipendia jako zdroj soft power" pojednává taiwanském pojetí teoretického konceptu soft power, dále o stipendiích, která jsou nabízená zahraničním studentům v rámci snahy získat soft power a především o vlivu, který mají stipendia na jejich recipienty. Jádrem práce je výzkum provedený formou polootevřeného dotazníku, kterému autorka podrobila české recipienty taiwanských stipendií. Práce čtenáři v první kapitole představuje historický kontext pro lepší porozumění současné situaci Taiwanu a také taiwanské pochopení teorie soft power a její aplikaci v praxi. Druhá kapitola se zaměřuje na stipendia pro zahraniční studenty, financovaná z vládních prostředků Taiwanu. Samotným jádrem práce je třetí kapitola, která prezentuje výsledky provedeného výzkumu.
Vplyv medzinárodnej mobility študentov na uplatnenie na trhu práce
Adamčíková, Monika
Diplomová práce je zaměřena na mezinárodní mobilitu studentů. Vymezuje základní pojmy týkající se mobility, programy podporující mezinárodní mobilitu studentů a činnosti Evropské unie v oblasti terciárního vzdělávání na mezinárodní i národní úrovni. Na základě výsledků vlastního výzkumu, který probíhal formou dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů je zkoumán vztah mezi absolvováním mezinárodní mobility a uplatněním studentů na trhu práce. Stanoveny jsou doporučení pro podporu rozvoje mobility a spolupráce mezi zeměmi vyplývající z kvalitatívneho a kvantitativního výzkumu.
Student mobility and career prospects
Adamcová, Sára
Cílem této bakalářské práce je analyzovat rozhodnutí českých studentů pro studium nebo stáže v zahraničí v rámci programu Erasmus a zhodnotit zda firmy působící v České republice považují zahraniční mobilitu Erasmus jako výhodu u uchazečů o zaměstnání. V této bakalářské práci je kladen důraz na dvě hlavní výzkumné otázky: 1) zjistit názory českých studentů na největší benefity studia v zahraničí 2) porovnat důležitost zkušeností z mezinárodních pobytů v rámci programu Erasmus u potencionálních uchazečů pro zaměstnavatele v České republice
Role zahraničních studijních pobytů budoucích učitelů
Mitasová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
(česky): Diplomová práce Role zahraničních studijních pobytů budoucích učitelů se zabývá tím, jakou roli může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele, které oblasti profesní přípravy pobytem mohou být nejvíce ovlivněny. V teoretické části práce popisuje studium v zahraničí a program Erasmus. Dále se zabývá se osobností učitele, jeho kompetencemi a pedagogickými dovednostmi. Praktická část je věnována konkrétním zahraničním studijním pobytům vybraných studijních programů, analýze jejich studijních plánů a míře možného vlivu na budoucí učitele
Erasmus jako nástroj posílení evropské identity: případová studie ČR
Černý, Tomáš ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Rovná, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou, zda existuje souvislost mezi pobytem Erasmus a evropskou identitou. Mnozí evropští politici se domnívají, že skrze zkušenost se studiem a životem v jiném evropském státě dojde u studentů k vytvoření pocitu sounáležitosti s ostatními Evropany. Navzdory těmto názorům neexistuje dostatek přesvědčivých empirických důkazů, neboť zatímco někteří autoři tvrdí, že Erasmus je efektivním nástrojem pro posílení evropské identity, jiní se to nedomnívají. Nadto se zdá, že efekt pobytu Erasmus je ovlivňován faktory jako hostitelská země nebo národnost. Na základě analýzy kvantitativního průzkumu provedeného s českými účastníky programu Erasmus tato práce ukazuje, že Erasmus může v rámci evropské identity způsobit pozitivní změnu.
Taiwanské stipendijní programy jako zdroj soft power
Šilhánová, Barbora ; Bečka, Jan (vedoucí práce) ; Sehnálková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Taiwanská stipendia jako zdroj soft power" pojednává taiwanském pojetí teoretického konceptu soft power, dále o stipendiích, která jsou nabízená zahraničním studentům v rámci snahy získat soft power a především o vlivu, který mají stipendia na jejich recipienty. Jádrem práce je výzkum provedený formou polootevřeného dotazníku, kterému autorka podrobila české recipienty taiwanských stipendií. Práce čtenáři v první kapitole představuje historický kontext pro lepší porozumění současné situaci Taiwanu a také taiwanské pochopení teorie soft power a její aplikaci v praxi. Druhá kapitola se zaměřuje na stipendia pro zahraniční studenty, financovaná z vládních prostředků Taiwanu. Samotným jádrem práce je třetí kapitola, která prezentuje výsledky provedeného výzkumu.
Vliv zahraničních pobytů ERASMUS na psychický a profesní rozvoj studentů
Kudlová, Iveta ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Půbalová, Kateřina (oponent)
Teoretická část této bakalářské práce vymezuje základní pojmy související s motivací studentů pro cestování, kulturou a akulturací, se kterou souvisí i případný kulturní šok. Tato část se také zabývá možnostmi vycestování do zahraničí, které se dnes studentům nabízí a zkoumá vývoj mobilit jak u studentů, tak u zaměstnanců. Druhou částí je část praktická, v níž využívám teoretické znalosti a ověřuji jejich platnost pomocí výzkumného vzorku sestávajícího ze sta studentů, studujících na dvou předních českých vysokých školách, kteří se v akademickém roce 2012/2013 účastnili studijního pobytu v rámci programu Erasmus. K výzkumu byla použita sekundární analýza dat pomocí metody systematického pravděpodobnostního výběru. Cílem práce je zanalyzovat a porovnat motivace a přínosy této cesty a dále také kvalitu podpory poskytované studentům během studijního pobytu v cizí zemi spolu s mírou jejich integrace do cizího prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.