Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Connection
Kynclová, Iveta ; Bartošová, Zuzana (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce Ivety Kynclové bude založena na hledání vztahů lability a adrenalinu, zhodnocující osobní zkušenosti související s jízdou na motorce. Součástí práce bude vhodná volba materiálů, umožňující jak přenos vlastních pocitů, tak vytvoření výsledných prostorových objektů či instalace.
Rekonstrukce dat z poškozeného CD/DVD
Jarolím, Jordán ; Zbořil, František (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí dat z poškozených CD/DVD. Cílem práce je napsat aplikaci, která bude schopna z obrazového vstupu (naskenované fragmenty disku) získaného optickým/elektronovým mikroskopem přečíst bitový stream. Práce se také věnuje způsobu uložení dat na disku, procesu přípravy jednotlivých vzorků CD a DVD a jejich skenování. Dále je v práci popsán algoritmus vytvořeného software, jeho testování a výsledky.
Co děti kreslí (nejen) na asfalt
Hnyková, Michaela ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Tématem diplomové práce Co děti kreslí (nejen) na asfalt je mapování materiálového potenciálu venkovního prostředí jako specifického prostředku pro výuku výtvarné výchovy. První část se vymezuje úlohou výtvarné výchovy v systému současného vzdělávání, stanovuje hlavní cíle a poukazuje na zvláštnosti a specifika tohoto oboru. V další části se zabývám pozorováním spontánních výtvarných projevů dětí na netradičních plochách, jejich těžištěm v přirozené potřebě explorace a hry, jako prostředku poznávání světa. Porovnávám rozdíly tvorby ve venkovním prostředí na netradiční plochy s tvorbou klasickou, interiérovou, a zabývám se případným využitím těchto poznatků. Hledám možnosti jejich vzájemného obohacení, které by ozvláštnily výuku výtvarné výchovy a nabídly učiteli možnost inspirace. Nakonec, na základě vlastních intervencí, ověřuji použitelnost teoretických poznatků a jejich možnou aplikaci do výuky na prvním stupni základní školy.
Stůl jako obraz - specifický prostor pro záznam a komunikaci ve výtvarném umění a výtvarné výchově
Pešlová, Radmila ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Pešlová, R.: Stůl jako obraz - specifický prostor pro záznam a komunikaci ve výtvarném umění a výtvarné výchově (Diplomová práce) Praha 2015, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 100 s. Obsahem diplomové práce je stůl jako specifický prostor, který konotuje různé významy v kontextu dobového dění. V teoretické části tedy odkazuje ke společensko-sociálním vztahům, jež jsou součástí veřejného i soukromého - rodinného prostoru, v němž má stůl svoji zásadní roli. Nejen jako předmětná forma každodennosti, s níž se pojí osobní prožitek, ale také jako forma symbolického vyjádření. Stůl je zde jakýmsi nositelem sdělení, zprávy. O tom nás přesvědčí nejen etymologický a sociologický rozbor, ale také analýza vybraných uměleckých děl. Jde o způsob, jak nahlédnout tento fenomén ve zmíněných souvislostech. Cílem práce bylo ukázat skrze výtvarné umění, historické a sociologické vztahy pohled na stůl jako na kontinuálně propojený celek, v kterém si lze lépe uvědomit některé vazby a společenské dění, včetně dobových potřeb a priorit. Tento pohled se stal základem a inspirací pro vlastní výtvarnou tvorbu a následný didaktický koncept. Výtvarná část je zaměřená na prostor rodinného zázemí /mého domova/, s nímž jsou spojené konkrétní vzpomínky na prostor stolu. Didaktický projekt tvoří tři...
Stopy jako ukazatele vlastností homininů a anatomicky moderních lidí
Morvová, Zuzana ; Sládek, Vladimír (vedoucí práce) ; Makajevová, Eliška (oponent)
Práce se zabývá studiem stop anatomicky moderních lidí a jejich předků - homininů. Srovnáváme otisky nohou anatomicky moderního člověka a šimpanze Bonobo (Pan paniscus) a shrnujeme jejich charakteristické rysy, které využíváme při určování původců fosilních stop. Sledujeme vztah mezi anatomií nohy, především přítomností či absencí klenby nožní, způsobem lokomoce a výsledným tvarem stopy. Dále se zabýváme otázkou, zda je možné ze stop vyčíst také rychlost chůze, výšku a hmotnost jedinců, kteří po sobě stopy zanechali. Zaměřujeme se na standardní techniky běžně používané při výzkumu stop, ale shrnujeme také výsledky moderních metod. Na závěr se věnujeme popisu nalezišť stop, jako jsou např. Laetoli a Ileret. Pomocí výše zmíněných metod se snažíme zrekonstruovat vlastnosti a tělesné parametry původců nejznámějších fosilních stop.
Stopy v současném umění
Houšková, Aneta ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se jako celek zabývá tématem stopy v současném výtvarném umění. Je rozdělena na tři části. Část teoretickou, didaktickou a praktickou. V teoretické části nejprve definuji, co pro mě stopa znamená a tuto definici uplatňuji při hledání stop v dílech současných umělců. Součástí teoretické části práce je rozhovor s Patrikem Proškem, umělcem tvořícím některá svá díla ve veřejném prostoru. V didaktickém výtvarném projektu, vytvořeném pro studenty vyššího gymnázia, je na téma stopy nahlíženo poněkud volněji. Hlavním cílem tematického celku je vést žáky k přemýšlení o stopách prostřednictvím jejich vlastní umělecké činnosti. Na základě získané zkušenosti by měli být schopni uvažovat o pomíjivosti stopy, o smyslu našeho odkazu a důsledcích naší existence. Zvláště se zaměřuji na oblasti výtvarného umění související s land artem a street artem či graffiti. Praktická část je výsledkem mého uvažování nad stopou zanechanou ve veřejném prostoru. Vycházím zde z poznatků získaných v teoretické části. Výsledkem je soubor autorských knih, které dokumentují mé úvahy nad nalezenými nebo vytvořenými stopami. Svou pozornost jsem zaměřila především na touhu člověka zanechat svou stopu ve veřejném prostoru. KLÍČOVÁ SLOVA stopa, veřejný prostor, výtvarné umění, land art, street art, graffiti, fotografie, ekologie
Krajinné a jiné meze. (Uchopení krajiny v umění a výtvarné výchově skrze výtvarné explorace)
Zástěrová, Alena ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
/ a b s t r a k t Zástěrová, Alena. Krajinné a jiné meze [Diplomová práce] Praha 2019 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 127 stran. Diplomová práce pojednává o vztahování se ke krajinnému prostoru skrze pohyb těla a mysli, jehož vyústěním je výtvarný počin. Úzce se zaměřuje na individuální prožitek z krajiny jako specifického prostoru. Objasňuje pojmy, polemizuje o jejich významech. V rozhovorech s umělci zachycuje jejich přístup k tvorbě v krajině a s krajinou, jejich pohyb tvůrčím procesem. Popisuje didaktický projekt inspirující žáky hlouběji se zamýšlet nad prostorem, v němž se nejčastěji pohybují, komunikovat poznatky výtvarným jazykem. Autorské výtvarné práce vzniklé ve Finsku v oblasti polárního kruhu dokumentují pohyb v krajině přírodní i krajině mysli.
Stopy jako ukazatele vlastností homininů a anatomicky moderních lidí
Morvová, Zuzana ; Sládek, Vladimír (vedoucí práce) ; Makajevová, Eliška (oponent)
Práce se zabývá studiem stop anatomicky moderních lidí a jejich předků - homininů. Srovnáváme otisky nohou anatomicky moderního člověka a šimpanze Bonobo (Pan paniscus) a shrnujeme jejich charakteristické rysy, které využíváme při určování původců fosilních stop. Sledujeme vztah mezi anatomií nohy, především přítomností či absencí klenby nožní, způsobem lokomoce a výsledným tvarem stopy. Dále se zabýváme otázkou, zda je možné ze stop vyčíst také rychlost chůze, výšku a hmotnost jedinců, kteří po sobě stopy zanechali. Zaměřujeme se na standardní techniky běžně používané při výzkumu stop, ale shrnujeme také výsledky moderních metod. Na závěr se věnujeme popisu nalezišť stop, jako jsou např. Laetoli a Ileret. Pomocí výše zmíněných metod se snažíme zrekonstruovat vlastnosti a tělesné parametry původců nejznámějších fosilních stop.
Stůl jako obraz - specifický prostor pro záznam a komunikaci ve výtvarném umění a výtvarné výchově
Pešlová, Radmila ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Pešlová, R.: Stůl jako obraz - specifický prostor pro záznam a komunikaci ve výtvarném umění a výtvarné výchově (Diplomová práce) Praha 2015, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 100 s. Obsahem diplomové práce je stůl jako specifický prostor, který konotuje různé významy v kontextu dobového dění. V teoretické části tedy odkazuje ke společensko-sociálním vztahům, jež jsou součástí veřejného i soukromého - rodinného prostoru, v němž má stůl svoji zásadní roli. Nejen jako předmětná forma každodennosti, s níž se pojí osobní prožitek, ale také jako forma symbolického vyjádření. Stůl je zde jakýmsi nositelem sdělení, zprávy. O tom nás přesvědčí nejen etymologický a sociologický rozbor, ale také analýza vybraných uměleckých děl. Jde o způsob, jak nahlédnout tento fenomén ve zmíněných souvislostech. Cílem práce bylo ukázat skrze výtvarné umění, historické a sociologické vztahy pohled na stůl jako na kontinuálně propojený celek, v kterém si lze lépe uvědomit některé vazby a společenské dění, včetně dobových potřeb a priorit. Tento pohled se stal základem a inspirací pro vlastní výtvarnou tvorbu a následný didaktický koncept. Výtvarná část je zaměřená na prostor rodinného zázemí /mého domova/, s nímž jsou spojené konkrétní vzpomínky na prostor stolu. Didaktický projekt tvoří tři...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.