Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reprezentace etnických menšin v současných médiích
RÁZLOVÁ, Pavlína
Tématem diplomové práce je analýza reprezentace muslimské menšiny v současných médiích, a zabývá se tak zejména problematikou zobrazení etnických minorit. V teoretické části je představena oblast reprezentace a její podoba a funkce ve sféře médií a žurnalistiky; současně je představen problém stereotypizace a její podoba v současných online médiích. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou vybraných článků z českých médií z roku 2019. Ty byly vybírány na základě klíčových slov muslim, islám, uprchlík a migrant ve čtyřech různých online zpravodajských serverech, konkrétně Aktuálně.cz, iDnes.cz, Extra.cz a Parlamentních listů. Jejich analýza podléhá práci s titulky, textem a okrajově i obrazovým materiálem. Cílem práce je postihnutí obecných znaků, které se v materiálu objevují a současně tendencí, jež k takovému způsobu zobrazování vedou. V neposlední řadě se práce věnuje i srovnání vybraných online serverů.
Reprezentace a recepce čarodějnictví z rukou moderní kinematografie
Grynyuková, Olivia ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Předmětem této diplomové práce je obraz čarodějnic a jejich nejčastější a nejslavnější filmové, seriálové a televizní zobrazení ve 20. a 21. století v kinematografii s výzkumem konkrétně zacíleným na československou a českou filmovou tvorbu. Cílem předkládané diplomové práce je pomocí kvalitativní obrazové a sémiotické analýzy zodpovědět na základní výzkumnou otázku: jak jsou postavy čarodějnic zobrazovány v moderní filmové, televizní či seriálové tvorbě 20. a 21. století a jak my jako publikum tato zobrazení přijímáme. Tato práce by měla tvořit ucelený, stručný, odborný přehled o zobrazení čarodějnic (nejen) v tuzemské kinematografii. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. První část tvoří stručné vymezení médií, dále vymezení čarodějnictví z hlediska antropologie a představení čarodějnice ve světové kinematografii. Analytická část je věnována československé a české kinematografii a je rozdělena na filmy 20. a 21. století. V předem vybraných čtyřech filmech zkoumám řadu prvků jako charakteristiky nebo schopnosti zobrazených čarodějnic, jejich vzhled, vztah k ostatním postavám filmu, dobu vzniku snímků a přímé znaky odkazující k čarodějnictví, stejně jako nepřímé symboly a přijetí publikem. To vše mi následně umožní sestavit stereotypní skupiny čarodějnic. Následuje shrnutí, které se...
Utužování stereotypů pomocí příspěvků, které sdílejí české influencerky na sociální síti Instagram
Lesáková, Marie ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce si dává za cíl zjistit, jak české influencerky na vybrané sociální síti, kterou je Instagram, utužují svými příspěvky tradiční genderové stereotypy nebo se jim naopak vymykají. Práce je rozdělena do dvou hlavních bloků - části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku nových médií a na fenomén sociálních sítí. V dalších kapitolách práce definuje Instagram, který je i předmětem následné analýzy. Součástí teoretické části je charakteristika s Instagramem souvisejících pojmů. Diplomová práce rozebírá sociologický problém genderových stereotypů a uvádí několik případů z historie médií, kde byly znatelně podporovány genderové stereotypy mezi muži a ženami. Praktická část je zaměřená nejprve na kvantitativní obsahovou analýzu, která má za úkol vyřadit příspěvky, které nevykazují žádné genderové stereotypy a nepodrobí se tak dalšímu kroku, kterým je kvalitativní analýza příspěvků několika nejsledovanějších českých influencerek současnosti.
Genderové stereotypy ve videích kanálu 5-Minute Crafts
Stehlíková, Lucie ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Postavení mužů a žen se v posledních dekádách vyvíjí, navzdory tomu však společnost stále pro zjednodušení představ o světě využívá genderové stereotypy. Leckdy je přímo pokládá za přirozené či nutné a dává je do souvislosti s rozdílností pohlaví. Tuto představu mohou média odrážet či se podílet na jejím utvrzování tím, že prezentují ženy a muže odlišným způsobem a v omezené škále rolí. Práce si dává za cíl odhalit výskyt genderově stereotypních vyobrazení v life hack videích kanálu 5-Minute Crafts. Pro analýzu tohoto materiálu využívá jako východisko výzkumy zabývající se analýzou televizní reklamy, která je jednou z častých oblastí výskytu genderových stereotypů ve vysílání. Přestože diváky není sledována na vyžádání, je však konzumována - i s hodnotami, které jsou v ní obsažené. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy se práce zaměří na 40 náhodně vybraných kompilací z 11 playlistů kanálu 5-Minute Crafts, kde hodnotí jednotlivá videa využívající formát mini-drama. Na základě výsledků analýzy práce hodnotí přítomnost stereotypů týkajících se zkoumaných genderů a nejčastějších oblastí, kterých se stereotypy týkají, ale i četnost jevů, které jsou s genderovými očekáváními v rozporu.
"Je to něco jako chlapská rýmička": Mužský pohled na ženské dny
Dostálková, Michaela ; Vávra, Martin (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce "Je to něco jako chlapská rýmička": Mužský pohled na ženské dny pojednává o způsobu, jakým muži prezentují menstruaci, na jaké úrovni o ní komunikují a jak nahlíží na menstruující ženy. Zároveň odhaluje stereotypy, které v naší společnosti o menstruaci panují, a v neposlední řadě se zaměřuje na diskurzy, v rámci kterých muži na ženské dny nahlíží. Práce se zaměřuje na tři věkové skupiny klasifikované perspektivou generací X, Y a Z. Teoretická část práce představuje základní pojmy, se kterými text pracuje, jako je gender, diskurz, stereotyp apod. Na menstruaci je v této části nahlíženo pohledem biologickým, lingvistickým, historickým a společenským, čímž je demonstrována skutečnost, že se jedná o důležitou součást ženského života v naší společnosti. Následně je věnován prostor definici termínu generace a odlišnostem, které jsou pro jednotlivé generace typické. Cílem práce je prostřednictvím smíšeného výzkumu odhalit, jakým způsobem muži přistupují k ženským dnům. Konkrétně byl vedle polostrukturovaných rozhovorů s muži z jednotlivých generací využit online dotazník. Klíčová slova Menstruace, generace, diskurz, stereotyp, kulturální studia.
Je to kluk! (Nejen) genderová problematika zobrazení porodu ve filmu
Černá, Natálie ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obrazem rodící ženy ve filmu z pohledu genderových a feministických teorií. První část práce seznamuje čtenáře s historií porodnictví ve vztahu k genderovým otázkám. Načrtává paralelu mezi společenskými kořeny porodnictví a podněty k prvním feministickým hnutím. Ve druhé části se podrobněji věnuje konstruktivní a performativní povaze genderu a genderových rolí a především pak tomu, v čem feministické teoretičky spatřovaly přínosy a úskalí mateřství. Za tímto účelem práce představuje vybrané koncepty Shulamith Firestone, Adrienne Rich a Julie Kristevy. Třetí část analyzuje možné důvody, proč bylo vylíčení porodu historicky vytlačováno do ústraní a proč v důsledku toho neexistuje typicky ženský porodní narativ, který by dával ženám prostředky k vyjadřování tohoto prožitku. Čtvrtá část pak v konkrétních filmových příkladech z řad nonfikční i fikční tvorby současnosti i minulosti tento chybějící narativ hledá.
Téma odsunu/vyhnání Němců v české próze
Škubalová, Marta ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Maidl, Václav (oponent)
Předkládaná práce je zaměřena na literární díla, v nichž je centrálním tématem historická událost odsunu českých Němců z Československa po roce 1945. Texty byly vybrány tak, aby vytvořily korpus děl reprezentující poválečný vývoj české literatury. Cílem bylo na daném materiálu sledovat rysy stereotypního líčení postav. Hranice mezi Němci a Čechy je rozrušována postavami ze smíšeného manželství. Problematizace odsunu Němců, kteří by byli "pouze" Němci, však zůstává i nadále nepovšimnuta. Dále je pak konfrontována stereotypní představa Němce-nepřítele s faktem, že ve většině textů nevystupují Němci, ale především Němky. Jednotlivé popisy těchto žen sice do jisté míry odpovídají stereotypu Němce-nepřítele, četné jsou ale také zmínky o perzekuci, které se na Němkách v této době Češi dopustili. Zároveň byla sledována proměna vypravěčské perspektivy. Ta ukázala odklon od využití objektivního nepersonifikovaného vypravěče. Postupem času začala být více využíván subjektivní ich-vypravěč, v poslední době se pak objevuje kombinace obého.
Od hororové postavy k dívčímu idolu. Postava upíra v současné literatuře pro mládež
Koubová, Denisa ; Píšová, Ina (vedoucí práce) ; Brožová, Věra (oponent)
Diplomová práce se věnuje vývoji postavy upíra v literatuře pro mládež. Jejím cílem není postihnout všechny dostupné knihy o upírech, ale vybírá pouze nejzajímavější reprezentace postavy v jednotlivých obdobích. Sleduje, která díla mají na současnou podobu postavy největší vliv a snaží se popsat určitou vývojovou linii. Vybranými díly jsou Upír, Carmilla, Dracula, Interview s upírem, Upíří deníky, Pravá krev, Stmívání, Škola noci, Vampýrská akademie a Upíří internát. Tyto knihy rozděluje podle jednotlivých koncepcí postavy upíra (její vnější znaky, charakterové vlastnosti, narativní role). V úvodu práce je stručně popsán antropologický kontext tématu, zejména původ postavy v evropské lidové slovesnosti. Dále se práce zabývá žánry, které se nejvíce uplatňují v upíří literatuře, a obecnou charakteristikou postavy v literárním díle. Po samotné analýze popisující proměnu postavy od její naturalistické podoby do podoby civilizované/domestikované se v závěru věnuje upírovi jako literárnímu symbolu.
Semióza sexistické reklamy a veřejný diskurz (soutěž Sexistické prasátečko)
Christovová, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Semióza sexistické reklamy a veřejný diskurs (soutěž Sexistické prasátečko)" se zabývá současnou podobou české sexistické reklamy a reakcemi, které taková reklama vyvolává. Drtivá většina sexistických reklam pracuje se zjednodušeným a zdeformovaným obrazem ženy, vůči kterým se ohrazují především různá feministická hnutí. Ta v dnešní době nejvíce kritizují reklamy, které zobrazují ženy stereotypně. Podle nich mohou tyto reklamy vyvolávat stud či pocit ponížení, urážet lidskou důstojnost nebo dokonce vzbuzovat násilí vůči ženám. Nezávislé sociálně ekologické hnutí NESEHNUTÍ je jedním z těch, které se sexistickou reklamou a problematikou s ní spojenou aktivně zabývá. Uspořádalo již dva ročníky soutěže o nejvíce sexistickou reklamu v České republice, kterou nazvalo Sexistické prasátečko. Tato práce si klade za úkol prozkoumat vybrané reklamy, které byly do soutěže zaslány českou veřejností, odhalit v nich konkrétní sexistické jevy a to jak vůči ženám, tak vůči mužům. Práce je rozdělena na dvě části. První se věnuje teoretickým východiskům jako je teorie genderu, sexismu a stereotypizace, dále regulacím reklamy v České republice. Druhá, analytická část, se věnuje samotnému rozboru vybraných soutěžních reklam.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.