Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evaluation of the Wi-Fi technique for use in a navigated orthopedic surgery
Truhlář, Jindřich ; Sekora, Jiří (oponent) ; Provazník, Ivo (vedoucí práce)
Following text focuses on use of wireless technologies in OrthoPilot navigation system developed by B.Braun company. Description of OrthoPilot software is followed by overview of available wireless technologies highlighting their both advantages and disadvantages. Practical part consists of two main parts, mostly dealing with electronic circuits. First part describes development process of camera-wireless printed circuit board which substitutes currently used RS-422 cable connection between PC and stereo camera. Part of this chapter covers programming in C++ in order to make interface compatible with the rest of current OrthoPilot software. Second bigger part deals with remote controller development using prototyping board mikroMedia for XMEGA. Besides electrical circuits design, chapter describes also software part - microcontroller programming in C language. Thesis is concluded by discussing system limitations and ideas for future development.
Získávání vstupů zpracováním obrazu pro řízení autonomního vozidla
Midrla, Daniel ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je sběr dat zpracováním obrazu pro řízení autonomního vozidla. Práce v první řadě nabízí shrnutí teoretických znalostí souvisejících s danou problematikou. Dále je popsán proces tvorby algoritmu, který s pomocí stereo kamery a neuronové sítě pro detekci objektů získává základní vstupy pro řízení autonomního vozidla. Těmi jsou informace o třídě rozpoznaného objektu a jeho vzdálenosti. Závěrem práce je provedeno experimentální ověření správné funkčnosti, přičemž je kladen důraz na optimalizaci přesnosti a rozsahu určení vzdálenosti. Také je vyhodnocena schopnost provozu algoritmu v reálném čase na kompaktním počítači s omezenou výpočetní kapacitou.
LIDAR a stereokamera v lokalizaci mobilních robotů
Vyroubalová, Jana ; Drahanský, Martin (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Lidar (2D) se velmi často používá v mapování, lokalizaci a navigaci mobilních robotů. Jeho využití má však svá omezení a to převším využitelnost spíše v jednoduchém prostředí. Tento problém může být odstraněn přidáním dalších senzorů a jejich zpracování dat. Naše práce představuje metodu, jak spolu mohou být data ze stereo kamery a LIDARu fúzována za účelem lepšího dynamického mapování. Za prerekvizitu považujeme 2D mapu obsazenosti z LIDARu, která je rozšířena 2D mapou opsazenosti získanou ze stereo kamery. Princip našeho přístupu je založen na detekci pozemní roviny v disparitní mapě získané ze stereo vize. Pro detekci pozemní roviny využíváme metod RANSAC a Metody nejmenších čtverců. Dále po určení překážek v disparitní mapě generujeme z těchto informací 2D mapu obsazenosti. Výstupem naší metody je 2D mapa, která je tedy výsledkem fúze doplňujících se informací ze senzorů LIDARu a stereo kamery. Experimentální výsledky získány z dat školního robota RUDA a data setu MIT Stata Center Data Set jsou dostatečné na to, abychom mohli prohlásit tuto metodu za velký přínos, ačkoliv je naše implementace pouze prototypem. Kromě prezentace našeho přístupu zde také analyzujeme výstupy a diskutujeme různá vylepšení a rozšíření za získáním lepších výsledků.
Rekonstrukce 3D scény pomocí pasivního stereopáru kamer
Fronc, Leoš ; Zatočilová, Aneta (oponent) ; Hurník, Jakub (vedoucí práce)
V bakalářské práci je vytvořen přehled současných metod pro 3D rekonstrukci scény pomocí pasivního stereopáru kamer. V práci jsou popsány a porovnány dva hlavní přístupy - triangulace významných bodů a výpočet disparitní mapy. Dále jsou vysvětleny jednotlivé metody v rámci těchto přístupů a ty jsou srovnány z hlediska jejich klíčových vlastností. Na základě srovnání jsou obecně vyvozeny závěry o volbě vhodných přístupů a metod pro konkrétní aplikace. Závěrem je vytvořen jednoduchý příklad, který ilustruje použití těchto metod v praxi.
Zajištění přesnosti stereozpracování obrazu
Kuník, Oliver ; Španěl, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá možnosťami spresnenia výsledkov spracovania stereoobrazu a skúma spôsoby jeho stabilizácie. Navrhuje postup stabilizácie stereozáznamu vzhľadom na určenú referenčnú stereosnímku pre udržanie snímok v skalibrovanej polohe kamery. Na eliminovanie pohybu stereosnímok je použitá afinná transformácia. Na jej hľadanie sú použité pozície rohových bodov nájdené so subpixelovou presnosťou. Práca obsahuje porovnanie účinnosti stabilizácie stereozáznamu určeného na počítanie rýchlosti vozidiel.
Vyhodnocení metod stereozpracování obrazu
Juráček, Ivo ; Španěl, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o určení vzájemné korelace mezi dvěma snímky a její aplikaci na reálný problém s využitím kamery, která je součástí stereo kamery. Naznačuje, jakým způsobem lze využít vzájemnou korelaci pro hledání určitých vzorů v obraze, přičemž lze dopočítat posun mezi dvěma snímky při různém zvětšení obrazu, které je provedeno převzorkováním. Přesnost korelace se poté promítne při kompenzaci snímků pomocí afinní transformace, která slouží jako ověření správnosti vzájemné korelace. Pro další zvýšení přesnosti korelace je využit detektor rohů, který v jednom snímku nalezne výrazné body, které se potom pomocí vzájemné korelace hledají v jiném snímku. Dosažené výsledky touto metodou jsou též zpracovány v této práci.
Systém pro autonomní mapování závodní dráhy
Soboňa, Tomáš ; Gábrlík, Petr (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Zameraním tejto diplomovej práce je teoreticky navrhnúť, popísať, implementovať aoveriť funkčnosť zvoleného konceptu pre mapovanie závodnej trate. V teoretickej častipráce je popísaný ORB-SLAM2 algoritmus pre lokalizáciu vozidla. Ďalej je popísanýformát mapy - mriežka obsadenosti a metóda jej vytvárania. Táto mapa by mala maťvhodný formát pre používanie ďalšími systémami na plánovanie trajektórie. Sú tu popí-sané viaceré kamery a aj výpočetné jednotky a na základe parametrov a testov sú z nichvybrané tie najvhodnejšie. V práci je ďalej návrh architektúry mapovacieho systému, sútu popísané jednotlivé bloky, z ktorých sa systém skladá, ako aj čo si medzi sebou blokyvymieňajú, a v akom formáte je odosielaný výstup systému. Jednotlivé časti systému sútestované najprv samostatne a potom je testovaný aj celý systém dokopy. Na záver súzhodnotené dosiahnuté výsledky ako aj možnosti ďalšieho rozšírenia.
Systém pro vyhýbání se překážkám
Dražil, Jan ; Raichl, Petr (oponent) ; Novotný, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami pro řešení problematiky navigace a pohybu autonomních prostředků mezi překážkami. Práce nejprve obecně popisuje algoritmy pro plánování pohybu a vyhýbání se překážkám. Dále se práce zabývá firmwarem PX4 pro řízení UAV. V rámci práce byl navrhnut vlastní algoritmus pro vyhýbání se překážkám určený pro UAV. Použitým senzorem pro detekci překážek je stereokamera. Tento algoritmus byl implementován v jazyce Python s použitím frameworku ROS a otestován v simulačním prostředí Gazebo. Výsledky jsou diskutovány.
Získávání vstupů zpracováním obrazu pro řízení autonomního vozidla
Midrla, Daniel ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je sběr dat zpracováním obrazu pro řízení autonomního vozidla. Práce v první řadě nabízí shrnutí teoretických znalostí souvisejících s danou problematikou. Dále je popsán proces tvorby algoritmu, který s pomocí stereo kamery a neuronové sítě pro detekci objektů získává základní vstupy pro řízení autonomního vozidla. Těmi jsou informace o třídě rozpoznaného objektu a jeho vzdálenosti. Závěrem práce je provedeno experimentální ověření správné funkčnosti, přičemž je kladen důraz na optimalizaci přesnosti a rozsahu určení vzdálenosti. Také je vyhodnocena schopnost provozu algoritmu v reálném čase na kompaktním počítači s omezenou výpočetní kapacitou.
Systém pro vyhýbání se překážkám
Dražil, Jan ; Raichl, Petr (oponent) ; Novotný, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami pro řešení problematiky navigace a pohybu autonomních prostředků mezi překážkami. Práce nejprve obecně popisuje algoritmy pro plánování pohybu a vyhýbání se překážkám. Dále se práce zabývá firmwarem PX4 pro řízení UAV. V rámci práce byl navrhnut vlastní algoritmus pro vyhýbání se překážkám určený pro UAV. Použitým senzorem pro detekci překážek je stereokamera. Tento algoritmus byl implementován v jazyce Python s použitím frameworku ROS a otestován v simulačním prostředí Gazebo. Výsledky jsou diskutovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.