Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Společenská odpovědnost firem
Nezdařilová, Andrea ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Henzl, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je posoudit současný koncept CSR a veškeré aktivity s tím spojené, jež provozuje vybraný podnik a navrhnout dílčí zlepšení tohoto konceptu pro konkrétní geografickou oblast. Teoretická část uvádí základní poznatky z oblasti společenské odpovědnosti firem od její historie, přes základní pilíře, po organizace, jež se tomuto konceptu rozsáhle věnují. Dále zde najdeme konkrétní normy a metody měření společenské odpovědnosti firem. Praktická část rozebírá aplikaci systému CSR na mezinárodní podnik. V této části je zmíněn původ vzniku podniku, přes hodnoty a ocenění až po současnou činnost v oblasti společenské odpovědnosti, jež je doložená výsledky měření. Následují aktivity CSR v rámci ČR, klady i nedostatky společensky odpovědného podnikání a návrh na dílčí změny konceptu CSR.
Komparativní analýza lokálního managementu kvality ovzduší v České republice a Velké Británii
Kostelecká, Lenka ; Vojáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Jílková, Jiřina (oponent)
Práce je zaměřena na srovnání systémů lokálního managementu kvality ovzduší ve Velké Británii a v České republice. Velká Británie má v ochraně ovzduší dlouholeté zkušenosti a dokázala již mnohé ze svých problémů v této oblasti vyřešit. Česká republika začala problém s kvalitou ovzduší řešit před 20 lety a její výsledky nejsou uspokojivé, kvalita ovzduší se v novém tisíciletí zhoršuje nebo stagnuje. V první části práce jsou srovnány systémy lokálního managementu ochrany ovzduší na základě povinností místních autorit v obou zemích vyplývajících ze základních právních dokumentů a metodických návodů ministerstev životního prostředí obou zemí. Ve druhé části jsou porovnány dva konkrétní programové dokumenty, a to - z Moravskoslezského kraje a z hrabství Velký Manchester. Analýza provedená v práci poukazuje na fakt, že britský systém managementu kvality ovzduší je účinnější, je v něm více zohledněna regionální dimenze problémů, pracuje více se stakeholdery. Na základě provedené analýzy jsou v závěru práce vyslovena doporučení pro český systém managementu kvality ovzduší.
Strategie marketingové komunikace vysokoškolské instituce s důrazem na využití stakeholder managementu
Slabá, Marie ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent) ; Štarchoň, Peter (oponent)
Disertační práce řeší problematiku marketingové komunikace vysokoškolských institucí. Do této doby nebyla problematice komunikace vysokoškolských subjektů věnována dostatečná pozornost, což bylo hlavním důvodem pro výběr a řešení tématu dizertační práce. Marketingová komunikace vysokoškolských subjektů je chápána jako komplexní problém zapadající do strategického marketingu uvedených institucí. Hlavní důraz je kladen na plánování marketingové komunikace vysokoškolského subjektu. Dizertace vychází z nejnovějších poznatků v oblasti teorie marketingové komunikace jako součásti marketing managementu. Disertace je založena na analýze a mapování klíčových skupin stakeholderů prostřednictvím Metodiky Stakeholder Circle. Disertační práce je rozčleněna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola analyzuje současný stav zkoumané problematiky v ČR i zahraničí. Druhá kapitola vymezuje předmět zkoumání disertační práce, přínosy autorky na úrovni teoretické i praktické a cíle disertační práce. Třetí kapitola podrobně rozebírá metodiku práce a použité vědecké metody i hypotézy, které byly pro další zkoumání stanoveny. Výsledky a interpretace vlastního zkoumání autorky jsou shrnuty v kapitole čtvrté. V závěru této kapitoly jsou verifikovány hypotézy a navržena opatření. V závěru práce jsou shrnuty přínosy disertační práce a naplnění formulovaných cílů.
Analýza struktury CSR aktivit u firem působících na českém trhu
Smolková, Marie ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje představení konceptu CSR (Corporate Social Responisibility) a zkoumání aktivit CSR u firem působících na českém trhu. Hlavním cílem této práce je analýza zapojení firem působících na českém trhu do podpory konceptu CSR a odhalení možného potenciálu především neziskových organizací pro další rozvoj. Zaměřuje se především na sociální oblast tohoto konceptu.
CSR v praxi českých firem - komparace sdělení českých a zahraničních firem
Saňková, Veronika ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Ambrožová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce popisuje stav CSR v České republice na základě zkoumání CSR sdělení určených stakeholderům na webových stránkách českých firem a jejich porovnání s výsledky světového výzkumu. Teoretická část obsahuje definici pojmu, historii a zasazení CSR do širší souvislosti udržitelného rozvoje. Dále popisuje základy teorie stakeholderů a stakeholder relationship managementu. Praktická část pak vychází ze světového výzkumu CSR sdělení stakeholderům a z výzkumů o významu stakeholderů pro firmy, uskutečněných v západní a střední a východní Evropě. Po představení výzkumů v ČR následují výsledky výzkumu této diplomové práce - skupiny stakeholderů, ke kterým se české firmy na svých webových stránkách obrací, a kategorie sdělení, která jsou jim určena. Práce je uzavřena doporučeními pro české firmy.
Analýza zainteresovaných stran v projektech ICT
Holub, Ilja ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Lanz, Edvard (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou analýzy a řízení zainteresovaných stran na projektech informačních a komunikačních technologií. Zainteresovaná strana (i v češtině se používá anglický termín stakeholder) je subjekt, tedy fyzická nebo právnická osoba, nebo skupina těchto osob, která má zájem na výsledku projektu a má možnost projekt ovlivnit. Cílem práce je zmapovat současné přístupy k analýze a řízení zainteresovaných stran v projektech informačních a komunikačních technologií (ICT), popsat problematiku vlivů jednotlivých stran z technokratického i lidského (psychologického) pohledu a následně navrhnout metodiku pro efektivní analýzu a řízení zainteresovaných stran, kterou by bylo možno používat při řízení projektů v oblasti ICT. První část práce seznamuje čtenáře s pojmy, se kterými pracuje, s jejich historií a způsobem, jakým jsou použity. Rozebírá známé projektové metodiky a nástroje používané pro analýzu a řízení zainteresovaných stran. Následuje systematické rozčlenění jednotlivých zainteresovaných stran, jejich analýza z různých pohledů a popis aspektů, které jsou důležité v projektovém řízení. Jsou uvedeny nejčastější zájmy a motivace jednotlivých zainteresovaných stran, vlivových a zájmových skupin a způsoby, jak získávat tyto strany pro cíle projektu. Ve druhé části je popsán průzkum, který byl proveden mezi manažery ICT společností a účastníky ICT projektů. Na základě praktických zkušeností z projektů bylo navrženo několik hypotéz, které tento výzkum ověřuje. Obsahem třetí části je návrh metodiky pro analýzu a řízení zainteresovaných stran v projektech ICT, která by měla sloužit projektovým managerům pro analýzu a řízení zainteresovaných stran. Čtvrtá, poslední část, popisuje užití této metodiky v praxi na projektu implementace systému SAP v utilitní společnosti. Tato práce navazuje na relevantní prameny a doplňuje je o praktické zkušenosti z projektů v oblasti ICT. Provedený výzkum potvrzuje původní předpoklad, že se jedná o téma zejména v České republice relativně málo známé. Výsledky práce, zejména navržená metodika, by tedy mohli být přínosem pro vedení projektů v oblasti ICT.
Etika současných manažerů v souvislosti s jejich úspěchem
Červeňák, Marián ; Gabriel, Karel (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na nynější problematiku vedoucích pracovníků a jejich vztah k podnikatelské a manažerské etice. Teoretická část se zabývá hlavně nástroji, jež manažer může využít a praktická část obsahuje tři vybrané subjekty, které jsou zkoumané z etického hlediska
Analýza zainteresovaných stran v PM
Májský, Tomáš ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
Práce se zabývá analýzou zainteresovaných stran projektu IS, která spadá do oboru projektového managementu. Hlavním cílem je popsat samotný proces analýzy zainteresovaných stran, kterému je v odborné literatuře věnováno velmi málo prostoru. Dalšími cíli je pak detailně popsat vliv na projekt a možnosti jeho řešení a předcházení u nejběžnějších zainteresovaných stran, dále stručně popsat úroveň řešení problematiky v odborné literatuře. Práce čerpá z velké části z vlastních myšlenek, částečně pak z poznatků zachycených v uvedené literatuře. Proces analýzy, který je hlavním tématem práce, je zpracován téměř výhradně na základě vlastní tvůrčí činnosti. Dokument je rozdělen do šesti kapitol, první uvádí celou práci, druhá se zabývá základními pojmy, třetí popisuje analýzu, čtvrtá vliv vybraných subjektů a pátá úroveň řešení v literatuře. Poslední shrnuje poznatky celé práce.
Společenská odpovědnost firem
Steinerová, Magdaléna ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Nejedlo, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je pomoci firmám překonat bariéry úspěšného fungování konceptu společenské odpovědnost firem (CSR) a poskytnout jim návod, jak efektivně CSR zavést. Pro účely této práce bylo vytvořeno několik praktických nástrojů určených k analýze současného odpovědného přístupu firmy. Jedná se zejména o sebehodnotící dotazníky a formulář zaměstnaneckého průzkumu na téma CSR. Práce také nabízí velké množství příkladů z praxe zahraničních firem, které mohou posloužit jako cenný zdroj inspirace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.