Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkušenosti vícejazyčných rodin se speciálně-pedagogickou péči
Zayats, Inna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tato práce si klade za cíl pojmenovat specifika vícejazyčných rodin s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami a přiblížit jejich zkušeností v oblasti speciálně pedagogické péče v ČR. Praktické části (5) v kvalitativním duchu, jež je věnována jednotlivým kazuistikám, rozhovorům s rodiči a diskusi, předchází teoretické pojednání. Jeho cílem je (1) v základních obrysech představit problematiku osvojování jazyka dítětem a seznámit čtenáře s pojmy vícejazyčnost, posléze vícejazyčný, cizinec a dítě s odlišným mateřským jazykem tak, jak jej chápe český vzdělávací systém, pakliže jich užívá. Dále nelze opomenout (2) vymezení rodiny v sociologickém kontextu s následným vhledem do rodin vícejazyčných a organizací, které se věnují jejich podpoře. Třetí kapitola krátce osvětlí (3) příznačnost Libereckého kraje, ve kterém byl výzkum proveden. Teoretickou část pak uzavírá kapitola (4) věnující se speciálně pedagogické péči vícejazyčných dětí na území Libereckého kraje. KLÍČOVÁ SLOVA vícejazyčné děti, děti s OMJ, rodina, speciálně pedagogická péče, spolupráce s rodiči, podpora
Význam psychospirituální péče v období sénia. Speciálně pedagogické impulsy pro rozvoj seniorů
Jičínská, Jana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Brož, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou seniorského věku a snaží se poukázat na některé základní přístupy v souvislosti s porozuměním této velmi heterogenní a diverzifikované skupině, těžiště přitom klade do vzájemného vyváženého poměru speciálně pedagogických přístupů a teologicko-pastorální impulsů. Toto spojení však vyžaduje hledání společného dialogu mezi vědami a umožňuje tak najít kvalitní základnu pro porozumění seniorům v jejich integrovaném životním příběhu a zasadit se tak o kvalitní, ale i efektivní péči navazující na poznatky humanitních, medicínských i společenských věd. Zvolená metoda vyžaduje multidisciplinární přístup a vzdělání, které přesahuje hranice vymezení oborů. Práce využívá jako zdroj kvalitativní výzkum, který byl zaměřen na širokou oblast kvality života seniorů a zohledňoval též spirituální otázky. Vzhledem k volbě metody je daný text ukotven ve výpovědích klientů, čímž získává pestrost, autenticitu a praktické ukázky příběhů, zkušeností a otázek. Práce je členěna do pěti kapitol, které postupně kopírují jednotlivé tematické oblasti. Vychází z teoretických a praktických přístupů, přičemž vše propojuje s poznatky získaný během terénního výzkumu. Zohledňuje filozofický, teologický, axiologický, speciálně pedagogický a etický pohled na danou problematiku a hledá srozumitelné...
Význam psychospirituální péče v období sénia. Speciálně pedagogické impulsy pro rozvoj seniorů
Jičínská, Jana
Disertační práce se zabývá problematikou seniorského věku a snaží se poukázat na některé základní přístupy v souvislosti s porozuměním této velmi heterogenní a diverzifikované skupině, těžiště přitom klade do vzájemného vyváženého poměru speciálně pedagogických přístupů a teologicko-pastorální impulsů. Toto spojení však vyžaduje hledání společného dialogu mezi vědami a umožňuje tak najít kvalitní základnu pro porozumění seniorům v jejich integrovaném životním příběhu a zasadit se tak o kvalitní, ale i efektivní péči navazující na poznatky humanitních, medicínských i společenských věd. Zvolená metoda vyžaduje multidisciplinární přístup a vzdělání, které přesahuje hranice vymezení oborů. Práce využívá jako zdroj kvalitativní výzkum, který byl zaměřen na širokou oblast kvality života seniorů a zohledňoval též spirituální otázky. Vzhledem k volbě metody je daný text ukotven ve výpovědích klientů, čímž získává pestrost, autenticitu a praktické ukázky příběhů, zkušeností a otázek. Práce je členěna do pěti kapitol, které postupně kopírují jednotlivé tematické oblasti. Vychází z teoretických a praktických přístupů, přičemž vše propojuje s poznatky získaný během terénního výzkumu. Zohledňuje filozofický, teologický, axiologický, speciálně pedagogický a etický pohled na danou problematiku a hledá...
Zraková stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením na základní škole speciální
HATWIKOVÁ, Lukania
Bakalářská práce se věnuje tématu Zraková stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením na základní škole speciální. Cílem bakalářské práce je na podkladě realizovaného kvalitativního šetření vytvořit návrh reedukačního postupu zrakové stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením a jeho následná evaluace. V souladu s výše vymezenými cíli byly formulovány dva dílčí cíle: 1. Zjistit, ve kterých oblastech zrakové percepce má vybraný žák problémy. 2. Zjistit posuny a změny po realizované zrakové stimulaci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je složena ze tří kapitol. První z nich se věnuje vymezení pojmů. Druhá kapitola se věnuje vzdělávání žáků s kombinovaným postižením. V třetí kapitole je popsána zraková stimulace, její zásady, principy a druhy. V praktické části jsou charakterizovány cíle práce, metodika šetření, techniky sběru dat. K naplnění cílů praktické části byla použita kvalitativní metoda. Technikou sběru dat bylo pozorování, rozhovor a analýza dokumentů. Reedukační postup byl aplikován na respondenty s cílem podpořit oslabené zrakové funkce. Výstupy popsané v praktické části práce budou aplikovatelné v oblasti vzdělávání žáků s těžkým kombinovaným postižením. Po formálních úpravách mohou být tyto výstupy východiskem pro zpracování instruktážního a informačního materiálu pro rodičovskou veřejnost dětí s těžkým kombinovaným postižením. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že při práci s dětmi s tímto typem postižení nelze vytvořit obecně platné závěry. Pravidelným procvičováním se zrakové funkce zlepšují, ale záleží na aktuálním stavu dítěte. Pokud je dítě ve špatném psychickém nebo fyzickém stavu, může dojít k regresi.
Význam psychospirituální péče v období sénia. Speciálně pedagogické impulsy pro rozvoj seniorů
Jičínská, Jana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Brož, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou seniorského věku a snaží se poukázat na některé základní přístupy v souvislosti s porozuměním této velmi heterogenní a diverzifikované skupině, těžiště přitom klade do vzájemného vyváženého poměru speciálně pedagogických přístupů a teologicko-pastorální impulsů. Toto spojení však vyžaduje hledání společného dialogu mezi vědami a umožňuje tak najít kvalitní základnu pro porozumění seniorům v jejich integrovaném životním příběhu a zasadit se tak o kvalitní, ale i efektivní péči navazující na poznatky humanitních, medicínských i společenských věd. Zvolená metoda vyžaduje multidisciplinární přístup a vzdělání, které přesahuje hranice vymezení oborů. Práce využívá jako zdroj kvalitativní výzkum, který byl zaměřen na širokou oblast kvality života seniorů a zohledňoval též spirituální otázky. Vzhledem k volbě metody je daný text ukotven ve výpovědích klientů, čímž získává pestrost, autenticitu a praktické ukázky příběhů, zkušeností a otázek. Práce je členěna do pěti kapitol, které postupně kopírují jednotlivé tematické oblasti. Vychází z teoretických a praktických přístupů, přičemž vše propojuje s poznatky získaný během terénního výzkumu. Zohledňuje filozofický, teologický, axiologický, speciálně pedagogický a etický pohled na danou problematiku a hledá srozumitelné...
Význam psychospirituální péče v období sénia. Speciálně pedagogické impulsy pro rozvoj seniorů
Jičínská, Jana
Disertační práce se zabývá problematikou seniorského věku a snaží se poukázat na některé základní přístupy v souvislosti s porozuměním této velmi heterogenní a diverzifikované skupině, těžiště přitom klade do vzájemného vyváženého poměru speciálně pedagogických přístupů a teologicko-pastorální impulsů. Toto spojení však vyžaduje hledání společného dialogu mezi vědami a umožňuje tak najít kvalitní základnu pro porozumění seniorům v jejich integrovaném životním příběhu a zasadit se tak o kvalitní, ale i efektivní péči navazující na poznatky humanitních, medicínských i společenských věd. Zvolená metoda vyžaduje multidisciplinární přístup a vzdělání, které přesahuje hranice vymezení oborů. Práce využívá jako zdroj kvalitativní výzkum, který byl zaměřen na širokou oblast kvality života seniorů a zohledňoval též spirituální otázky. Vzhledem k volbě metody je daný text ukotven ve výpovědích klientů, čímž získává pestrost, autenticitu a praktické ukázky příběhů, zkušeností a otázek. Práce je členěna do pěti kapitol, které postupně kopírují jednotlivé tematické oblasti. Vychází z teoretických a praktických přístupů, přičemž vše propojuje s poznatky získaný během terénního výzkumu. Zohledňuje filozofický, teologický, axiologický, speciálně pedagogický a etický pohled na danou problematiku a hledá...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.