Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoj adolescentů k fenoménu sharentingu
Urban, Tereza ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozšířeným fenoménem sharentingu, tedy aktivitou, při níž rodiče sdílí fotografie, videa či detailní popisy svých dětí na sociálních sítích. Cílem práce je zjistit, jak se k této problematice staví samotní čeští adolescenti, kteří s ní mají přímou zkušenost. Kvalitativní výzkum se opírá o zjištění získaná skrze hloubkové rozhovory s jedenácti dospívajícími. Teoretická část se věnuje definici hlavních pojmů - adolescence a sharentingu - a staví je do kontextu s teoriemi Communication Privacy Management Theory a Impression Management Theory. V empirické části jsou pak představeny výsledky a závěry výzkumu. Výsledky analýzy ukázaly, že názor adolescentů na sdílení fotek dětí na sociálních sítích jejich rodiči je do značné míry ovlivněn tím, jak vnímají rizika s tímto fenoménem spojená. Ti z nich, kteří měli se sharentingem spíše negativní zkušenost, vnímali tuto aktivitu jako více rizikovou. Zároveň daleko více rizik v něm spatřovali ti z nich, kteří vnímají obecně sociální sítě jako potenciální hrozbu. Na druhou stranu, pokud jsou mezi rodiči a jejich dětmi kvalitně nastavena pravidla pro sdílení a rodiče respektují názor svých dětí, může být sharenting vnímán pozitivně i mezi samotnými dospívajícími a mohou z něj do určité míry dokonce profitovat.
Sharenting jako forma komunikace na sociálních sítích
Bláhová, Noemi ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce pojednává o sharentingu, tj. nadměrném sdílení informací o dětech v online prostředí jejich vlastními rodiči. Samotná práce se pak zabývá tím, co tyto obsahy zachycují, komu jsou primárně určeny a co se jejich sdílením rodiče snaží komunikovat. V teoretické části práce je rozveden pojem reprezentace a sebeprezentace. Následně je rozebráno samotné pojetí dětství a jak je reprezentováno v různých typech médií. V druhé části teorie je ukotven samotný pojem sharenting a jsou představeny jeho charakteristiky i jeho možné stinné stránky. Praktická část práce byla provedena na základě kvalitativního výzkumu, konkrétně formou analýzy vybraných příspěvků a tematické analýzy polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Výsledky výzkumu zjišťují, že zúčastnění rodiče komunikují na svých sociálních sítích skrze obsahy sharentingu především pozitivně laděné obsahy a dále autentické okamžiky z jejich života. Obdobným a zároveň zodpovědným způsobem se snaží prezentovat i své děti. V rámci vlastní sebeprezentace se respondenti přiklánějí spíše k podvědomé prezentaci sebe sama, než-li k té přímé. Ačkoli výsledná zjištění nejsou zobecnitelná na celou populaci, nabízí zajímavé podněty pro další možné studie.
Fenomén sharentingu na Instagramu se zaměřením na rodiče zdravotně znevýhodněných dětí
Břešťanová, Jolana ; Römer, Lucie (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se věnuje fenoménu sharentingu na Instagramu. Konkrétně se zaměřuje rodiče zdravotně znevýhodněných dětí, kteří jej provozují. Sharenting je stále relativně málo tématem i přesto, že se k němu váže také řada problémů jak pro rodiče, kteří ho provozují, tak pro jejich děti rodiče zdravotně znevýhodněných dětí přemýšlí teoretické části práce je kromě tématu sharentingu a jeho představení s ohledem na děti se zdravotním znevýhodněním představena také teorie mediatizace rodiny, jakožto pronikání digitálních každodenního rodinného života. Práce metodologicky staví na obsahové analýze (jakožto pomocné, vedlejší výzkumné metodě) instagramových profilů těchto rodičů a na nimi (hlavní výzkumné metodě). části j ý obsah rodiče dětí se zdravotním znevýhodněním na sociální síti sdílí, jejich životy němu staví, jaká je jejich motivace ke sdílení Na základě použitých výzkumných metod bylo zjištěno, že primární motivací je u většiny zapojených rodičů společně s osvětou o léčbě odpovídá také většina obsah profilů, kter primárně léčbou dítěte a životem s zdravotním znevýhodněním. Za pozitiva považují dotazovaní rodiče možnost osvěty, předávání rad a tipů, inkluz dětí, přijímání podpory od sdílením. Nejčastěji zmiňované negativum sharentingu je vyvolaná Všichni rodiče se snaží chránit soukromí své rodiny a...
Sdílení fotografií dětí jejich rodiči na sociálních sítích
Švabová, Aneta ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Součková, Barbora (oponent)
Tato bakalářská diplomová práce se zabývá sdílením fotografií dětí jejich rodiči na sociálních sítích (zejména pak na síti Facebook či Instagram). Tento fenomén je známý jako sharenting. V teoretické i právní rovině jsou v této práci popsány jevy související s tímto sdílením, jako například vznik digitální stopy, která často obsahuje citlivé informace, detaily ze života nebo jinak problematické informace, které by o sobě samy dotčené děti nikdy nesdílely. Dále se práce zaměřuje na možná rizika těchto digitálních stop. Ať už by šlo o jejich zneužití jinými uživateli nebo jejich využití samotnou společností META pro budoucí účely reklamy, popřípadě jejich důsledky pro život dítěte mimo online svět. S přihlédnutím k vlastním podmínkám využívání platforem společnosti META i právním předpisům se práce pokouší odpovědět na otázky do jaké míry je toto sdílení nebezpečné, jaké má dítě možnosti se bránit a jaký je právní rámec této problematiky. Tato práce je vystavěna na analýze a interpretaci množství odborných i jinak relevantních textů, spolu s právními předpisy a soudními případy, na základě kterých vytváří odborný i právní rámec této problematiky. Identifikuje také prostor pro zásah státu ze strany soudů a legislativy, který by byl, podle názoru autorky, v mnohých případech vhodný.
Sharenting - nadměrné sdílení informací o dětech jejich rodiči
HLAVINKOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá tématem Sharenting - nadměrné sdílení informací o dětech jejich rodiči. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bakalářské práce je dále zpracována v pěti kapitolách, které se zabývají rizikovým chováním, rodinou, aktuálně nejvyužívanějšími sociálními sítěmi, právním pojetím sharentingu a samotným sharentingem. V praktické části jsou zmíněné cíle a hypotézy, které byly zpracovány pomocí kvantitativního typu výzkumu, technikou dotazník. Výzkumný soubor zahrnoval celkem 221 respondentů, který byl tvořen rodiči, kteří jsou aktivní na sociálních sítích a mladými lidmi (budoucími rodiči) ve věku od 18 do 26 let. Výběr respondentů byl záměrný, metodou sněhové koule. Z výsledku této bakalářské práce jsme zjistili, že rodiče znají rizika spojená se sdílením soukromých informací, fotografií, videí na internetu a sociálních sítích. Dále jsme zjistili, že rodiče tyto informace sdílejí z důvodu vytváření virtuálních rodinných alb, sdílením vzpomínek s vzdálenými příbuznými a přáteli. Rodiče se svých dětí nedotazují na schválení sdílení fotografií, videí atp. na sociálních sítích. Při vyhodnocování dotazníků jsme obdrželi různé názory od potencionálních budoucích rodičů, kteří ve většině odpovídali negativně na sdílení informací o dětech na internetu. Výsledky této bakalářské práce mohou být podkladem pro další diskusi o této problematice. Dále mohou být podnětem pro nejrůznější vzdělávací osvětové programy nejen pro rodiče, ale i širokou veřejnost
Matky influencerky - postoj ke zvežejňování vlastních dětí na sociální síti Instagram
Mimochodková, Ráchel ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Užívání sociálních sítí rodiči, kteří na svých profilech zveřejňují obsah, který se týká jejich vlastních dětí, zvýšilo zastoupení dětí v digitálním prostředí, a to zejména na sociální síti Instagram. V souvislosti s dětmi se však jedná o citlivou a eticky problematickou záležitost a jejich zveřejňování může představovat potenciální problém. Mimo běžných uživatelů jsou ve zveřejňování vlastních dětí aktivní také tzv. influenceři, kteří mají tisícová publika a jejich aktivita na sociálních sítích představuje práci nebo alespoň podstatný zdroj příjmů. Ve svém přístupu se však jednotliví influenceři mohou lišit, ať už v míře odhalení dětí nebo ne/přijímání spoluprací na dětské produkty. Cílem této práce bylo zjistit, jak české influencerky ke zveřejňování dětí na sociální síti Instagram přistupují. V rámci výzkumné části byly provedeny individuální rozhovory, jejichž následná analýza ukázala, že české influencerky mají individuálně nastavené hranice, které ovlivňují výslednou podobu zveřejňovaného obsahu. Ukázalo se také, že jsou oslovovány ke komerčním spolupracím, liší se však způsob, jak k těmto nabídkám přistupují. Na jedné straně jsou ty, které se snaží množství přijatých spoluprací minimalizovat, na druhé straně se však u některých ukázal více komerční přístup. V souvislosti s možnými riziky,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.