Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Stínová tělesa v OpenGL
Salvet, Jan ; Pečiva, Jan (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá jednou konkrétní metodou tvorby stínů v počítačové grafice. Popisuje nejen její teoretické základy, ale také se zabývá možností praktické implementace využitím moderního rozhraní OpenGL. Součástí je testování výkonu několika variant této metody pomocí testovací aplikace. Z výsledků je jasně patrný přínos výpočtu této metody na grafické kartě.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Juránková, Markéta ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je tvorba grafického intra s velikostí do 64kB. V nasledujícím textě je stručně popsaná historie demoscény a grafická knihovna OpenGL. Hlavní částí je popis minimalistických technik použitých při tvorbě a jejich praktické využití ve výsledném programu.
Vizualizace grafických scén s využitím stínových map
Plachý, Tomáš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo seznámit se s technikami pro zobrazování stínů v grafických aplikacích. S hlavním zaměřením na techniky stínových map. Součástí práce byla implementace rozšíření stínových map v demonstrační aplikaci a porovnání jednotlivých technik mezi sebou.
Využití Inventor Studia v modelování, vizualizaci a animaci
Kučera, Petr ; Vaněk, Jaromír (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
V bakalářské práci je stručně popsán softwarový program Autodesk Inventor s popisem možností modulu Inventor Studio a vytvoření jeho manuálu. Je zde nastíněno jeho použití a také postup tvorby jednoduchého modelu elektrického zařízení (stykače) a vytvoření jeho prezentace.
Statická analýza Java programů
Vyvial, Pavel ; Hýsek, Jiří (oponent) ; Křena, Bohuslav (vedoucí práce)
Projekt SHADOWS se zabývá vývojem software, který je schopen automaticky opravovat chyby v programech. Po každé opravě je třeba zjistit, zda opravná akce úspěšně odstranila chybu a nezanesla do kódu chybu novou, mnohem závažnější. Ve své bakalářské práci se zabývám právě takovýmto dokazováním korektni opravy kódu v konkurentních systémech. Některé z chyb v konkurentních systémech mohou být opraveny automatickým přidáním synchronizace. Při takovémto opravování chyb je potřeba zkontrolovat zda v uzamykané části neexistuje instrukce monitorenter, která by mohla představovat potenciální nebezpečí uváznutí. Dokazování korektnosti opravy je prováděno za pomocí Control Flow Graph analýzy nad Java byte-kódem.  Prototyp k tomuto účelu využívá statickou analýzu zastoupenou nástrojem FindBugs.
Zobrazení stínů z všesměrových světelných zdrojů
Mikulica, Tomáš ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech zobrazení stínů z všesměrových světelných zdrojů za použití knihovny OpenGL. Zejména se zaměřuje na algoritmy Cube map shadow mapping a Dual paraboloid shadow mapping. Dále jsou v práci obsaženy výsledky srovnání implementací těchto algoritmů z hlediska časové náročnosti vytvoření stínové mapy a také z hlediska vizuální kvality stínů.
Techniky výpočtu stínů v reálném čase
Kudlač, Boris ; Španěl, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť súhrnný prehľad existujúcich techník počítačovej grafiky na výpočet tieňov v reálnom čase. Obsahuje teoretické základy jednotlivých techník, popis algoritmov, ako aj postup ich implementácie a použitie v praxi. Snaží sa kompletne rozobrať jednotlivé techniky, s ich vlastnosťami, problémami, rozšíreniami, výhodami a nevýhodami pre konkrétne situácie a popri tom odpovedať na otázku, či existuje jedna univerzálna technika vhodná pre všetky situácie. Nakoniec techniky porovnáva z hľadiska možností, obmedzení a v neposlednom rade hardwarovej náročnosti.
Volumetrické efekty akcelerované na GPU
Kubovčík, Tomáš ; Tóth, Michal (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá simuláciou a vykresľovaním volumetrických efektov založených na toku tekutín, najmä efektu ohňa a dymu. Výpočty sú akcelerované na grafickej karte použitím moderného grafického API s cieľom dosiahnutia realistických vizuálnych výstupov ako aj fyzicky korektných výpočtov. Implementované volumetrické efekty sú sprístupnené vo forme dynamickej knižnice, umožňujúcej rozšírenie stávajúcich aplikácií o dané efekty.
Rychlé zobrazování přesných stínů metodou předpočítané geometrie
Mikeš, Tibor ; Milet, Tomáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat efektivní způsob vykreslování zcela přesných (per-pixel correct) ostrých stínů ve scénách se statickou geometrií. Podstatou této metody je oddělené vykreslování osvětlených a zastíněných povrchů. Protože informace o zastínění trojúhelníku je známa ještě před jeho rasterizací, není potřeba provádět kontroly zastínění pro každý rasterizovaný fragment. Aby bylo možné scény tímto způsobem vykreslit, je potřeba je nejprve předzpracovat. Práce tedy kromě vykreslování stínů popisuje a implementuje také dva možné způsoby předzpracování scén.
Shadowing and Lighting Acceleration
Milet, Tomáš ; Kohout, Josef (oponent) ; Kolivand, Hoshang (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The goal of the thesis is to present methods for acceleration of shadows and lighting. The main focus of the thesis is an acceleration of per-sample precise shadows using shadow volumes on different platforms. Other parts of this thesis also describe methods for increasing the precision of shadow map based methods and lighting.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.