Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výkonová motivace výkonnostních fotbalistů kategorie U19-U21
Míka, Václav ; Sedláčková Knoblochová, Michaela (vedoucí práce) ; Rusnáková, Kristýna (oponent)
Název: Výkonová motivace výkonnostních fotbalistů v kategorii U19-U21. Cíle: Cílem této práce bylo prozkoumat vztahy mezi sociálním prostředím, výkonovou motivací a motivačními důsledky podle našeho teoretického rámce. Pomocí deskriptivní, korelační a regresní analýzy jsme chtěli zjistit, jaký vliv to má na výkonnostní fotbalisty ve věkové kategorii U19-U21. Metody: Výzkumný soubor byl tvořen 75 respondenty, a to poloprofesionálními a profesionálními hráči fotbalu, v kategorii U19-U21 ze tří fotbalových klubů (FK Dukla Praha, SK Dynamo České Budějovice a Aritma Praha). Studie byla provedena použitím kvantitativního dotazníku, který byl složen ze šesti standardizovaných dotazníků v jejich české verzi. Proximální sociální prostředí, motivační klima, byla analyzovány prostřednictvím dvou měřících nástrojů, a to Coach - Created Empowering and Disempowering Motivational Climate Questionnaire (Appleton a kol., 2015) a Youth Sport Environment Questionnaire (Eys a kol., 2009). Cílové orientace byly zjištěny prostřednictvím Perception of Success Questionnaire (Roberts a kol., 1998). Sportovní motivace byla měřena prostřednictvím Sport motivation scale- 6 (Mallet a kol., 2007). Motivační důsledky byly zjišťovány prostřednictvím Athlete Burnout Questionnaire (Raedeke a kol., 2001) a jeho koncepčním opakem...
Motivace dětí k atletice
Melová, Kateřina ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název práce: Motivace dětí k atletice Cíle práce: Hlavním cílem práce bylo zjistit úroveň motivace sportujících dětí z kategorie staršího a mladšího žactva z atletického klubu. Obecně jsem se zaměřila na motivaci mladých sportovců, která může být ovlivněna nejen proběhlou pandemií, ale také moderními technologiemi a dobou, ve které žijeme. Jaký typ motivace u dětí převažuje, s čím souvisí, jakou mírou je ovlivňuje a zda u nich nepřevažuje amotivace z důvodu uplynulé covidové pandemie. Pomocí ověřených dotazníků bylo dále cílem získat co nejvíce informací souvisejících se zaujetím dětí do sportu, prožitky ze sportu, důvody ke sportování a také s vyhořením a amotivací. Zároveň bylo mým cílem sesbírat informace o pocitech dětí týkajících se fungování atletického klubu Dipoli a následně informace předat vedení klubu pro zvýšení kvality poskytovaných služeb. Metody práce: Výzkum byl proveden kvantitativní metodou pomocí dotazníkového šetření. Dotazník obsahoval 5 částí zkoumající různé typy motivace. První část dotazníku zjišťovala základní údaje týkající se osoby respondentů. Pro druhou část jsem zvolila dotazník "Sport Motivation Scale", který hodnotí, do jaké míry korespondují důvody respondentů pro účast ve sportu, tzv. sebedeterminačního kontinua. Hlavní výzkumnou otázkou dotazníku je "Proč...
Motivace k moci jako psychologický konstrukt
PLACHÝ, Jan
V dnešní je době je moc jako taková hojně diskutovaným tématem. Výzkum její motivace ale od konce devadesátých let poněkud utichl, což patrně souvisí s tím, že toto téma může mít pro většinu lidí negativní nádech. Cílem této práce je přeložit do českého jazyka některé stěžejní články, které se zabývají potřebou moci, jakožto psychologickým konstruktem, s tím že vyzdvižena bude zejména práce McClellenda a Wintera, protože ti se tímto tématem zabývali nejvíce. Popsány budou základy motivace a její průběh. Poukázáno bude také na druhy moci a její projevy. Projevy mocenského chování u jednotlivých osob budou mimo jiné rozčleněné podle stádií psychosexuálního vývoje. V souladu se sociálním kontextem vysvětlíme i princip komplementarity a napodobování, který se běžně vyskytuje v mezilidské komunikaci Z pohledu psychologie osobnosti bude na motiv moci nahlédnuto z pohledu teorie Alfreda Adlera, Karen Horneyové a Ericha Fromma. Lehce budou nastíněny a základy teorie sebedeterminace a kompetenční motivace. Protože se projevy výše popisovaného motivu shodují s Narcistickou poruchou osobnosti, bude tato porucha spolu s jejími příčinami zpracována také.
Působení osobní příčinné orientace na adherenci v ambulantní fyzioterapii
Kuta, Igor ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá problematikou motivace a dodržování léčebných doporučení v ambulantní fyzioterapii. V teoretické části přináší úvod do problematiky adherence spojené s rehabilitační léčbou. Osvětluje důležitost zkoumání tématu a strukturuje jeho šíři podle stanovených diagnóz a dalších kritérií. Ukazuje rozdíly v konceptech kompliance, konkordance a adherence a shrnuje poznatky z nejvýznamnějších směrů zkoumání motivace v této oblasti. V části empirické si pak klade za cíl postihnout souvislosti mezi rozložením osobní příčinné orientace pacientů a jejich adherencí k léčbě, jakož i s dalšími, např. demografickými znaky. Analýza dotazníků od 113 pacientů ukázala, že existuje statisticky významný vztah mezi škálou vnitřní i vnější příčinné orientace a mírou adherence.
Rozvoj autonomie žáků ve školách C. Freineta
Hájková, Zuzana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou autonomie v prostředí pedagogiky Célestina Freineta. Za stěžejní cíl celé práce autorka zvolila prokázat potenciál této pedagogiky v oblasti rozvoje autonomie žáků. Teoretická část je rozdělena do dvou tematických okruhů. První se věnuje pojmu autonomie. Nejprve se ho snaží definovat na všeobecné úrovni a poté v kontextu výchovy a vzdělávání. Součástí je také popis autodeterminační teorie včetně jejích východisek pro autoregulaci učení. Druhý okruh se soustředí na pedagogiku C. Freineta. Charakterizuje jeho osobnost a základní pedagogické principy. Na závěr uvádí možnosti rozvoje autonomie v prostředí freinetovských škol. Praktická část obsahuje tři kapitoly, přičemž každá je zaměřena na jinou výzkumnou metodu. První sestává z kazuistiky školy École des Bruyères, jež aplikuje pedagogickou koncepci C. Freineta, a z pozorování, které autorka provedla ve 3. a 4. třídě této školy. Druhou tvoří tři rozhovory - dva s učitelkami zmíněné školy a jeden s odbornicí na oblast vzdělávání a Freinetovu pedagogiku. Třetí kapitola zahrnuje dotazníkové šetření s využitím autodeterminační teorie. Závěrem se autorka vyjadřuje ke stanoveným předpokladům a cílům práce.
Působení osobní příčinné orientace na adherenci v ambulantní fyzioterapii
Kuta, Igor ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Hrachovinová, Tamara (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá problematikou motivace a dodržování léčebných doporučení v ambulantní fyzioterapii. V teoretické části přináší úvod do problematiky adherence spojené s rehabilitační léčbou. Osvětluje důležitost zkoumání tématu a strukturuje jeho šíři podle stanovených diagnóz a dalších kritérií. Ukazuje rozdíly v konceptech kompliance, konkordance a adherence a shrnuje poznatky z nejvýznamnějších směrů zkoumání motivace v této oblasti. V části empirické si pak klade za cíl postihnout souvislosti mezi rozložením osobní příčinné orientace pacientů a jejich adherencí k léčbě. Na základě výsledků souboru 69 pacientů z metody DOPO, sebehodnotící škály adherence a hodnocení adherence ošetřujícím fyzioterapeutem vyvozuje, že mezi zmíněnými proměnnými nelze u tohoto souboru respondentů vypozorovat statisticky významnou souvislost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.