Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnostně sociální rozvoj skrze dramatickou improvizaci
Gabrielová, Vanda ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Autorka se ve své práci zaměřuje na význam a možnosti dramatické improvizace v osobnostně sociálním rozvoji dospělých. Poukazuje na principy a pravidla této metody, které mohou pomáhat v rozvoji potenciálu každého člověka. Speciálně se pak zaměřuje na témata, mezi které patří překonávání bariér, sebedůvěra, soustředěnost, fantazie, kontrola emocí, herecké dovednosti a umění dialogu. Dále upozorňuje na zásady a postupy v přípravě a realizaci kurzů podle didaktického cyklu C-M-I-A-R-E. Předkládá požadavky kladené na lektory a celkovou organizaci. Na závěr uvádí ukázková cvičení, se kterými se účastníci dramatické improvizace mohou setkat. Vysvětluje jejich účel a postupně je analyzuje.
Vliv specifických poruch učení na sebejistotu a sebehodnocení žáků osmých a devátých tříd základní školy
Nohejlová, Jindřiška ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
RESUMÉ Předkládaná rigorózní práce se zabývala žáky osmých a devátých tříd, konkrétně vlivem specifických poruch učení na jejich sebeúctu, sebedůvěru, sekundárně vlivem specifických poruch učení na výběr střední školy. K dosažení cílů bylo využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem sto třicet čtyři osob, a to z řad žáků se specifickými poruchami učení, jejich rodičů a učitelů z druhého stupně základních škol. Některé údaje získané z nestandardizovaných metod byly konfrontovány s výstupy z metod standardizovaných. Výzkumné šetření zdokumentovalo pocity a prožívání žáků s postižením. Nastínilo možnosti dalšího výzkumného bádání. V souvislosti s tím byla zjištěna nízká informovanost laické veřejnosti o možnostech studia žáků se specifickými poruchami učení na středních školách a rovněž velmi slabé povědomí učitelů druhého stupně základních škol na Královéhradecku o legislativních opatřeních týkajících se zájemců se specifickými poruchami učení o studium na středních školách.
Analýza biblické důvěry ve světě Pentateuchu
Matějka, Miroslav Pacifik ; Hřebík, Josef (vedoucí práce) ; Brož, Jaroslav (oponent) ; Chalupa, Petr (oponent)
Studie zpracovává téma biblické důvěry ve světě Pentateuchu. Tato důvěra se chápe jako ryze subjektivní spolehnutí na slovo či pokyn nějaké osoby. V případě důvěry v Boha se mnohdy jedná o přesvědčení ve vyplnění lidsky neuskutečnitelného slibu, které důvěřujícímu zjednává před Bohem zásluhy. Spolehnutí na Boha je mnohdy chápáno v konfrontačním duchu jako protiklad k životu nevěřících. Důvěra žádá odvahu ke kroku do neznáma. Zatímco je vždy správné důvěřovat Bohu, důvěra v člověka se v Pentateuchu prakticky vždy jeví jako pošetilá. Jestliže však dotyčným člověkem je Boží mluvčí, je nedůvěra chápána jako útok proti samému Bohu. V případě Božího zjevení se důvěra stává povinností. Lid smí v případě pochybností žádat o znamení pravosti předkládané Boží vůle, jestliže tato vůle je známa, nedůvěra se stává neposlušností a následuje přísný trest. Tatáž důvěra, jaká patří Bohu, je požadována i vůči jeho proroku a vůči Zákonu, který prorok vyhlásil jménem Božím. Spoléhání na sebe ve smyslu přehnané sebedůvěry, která nepočítá s Bohem, je chápáno jako zločin. Stejně tak je posuzována i důvěra obrácená vůči pohanským božstvům.
Sebevědomí v perspektivě dětí - pojetí a projevy. Analýza pojetí a projevů sebevědomí v představách žáků
Křížová, Ivana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
česky Tato práce si klade za cíl popsat dětské porozumění pojmu sebevědomí a jeho projevů a porovnat je s tím, jak pojímá sebevědomí odborná psychologie. Tyto představy jsem zkoumala u dvou tříd žáků 6. ročníku druhého stupně základní školy za pomoci dotazníku. Cílem je nalézt přeryvy a odlišnosti v pojetí sebevědomí u dětí a u odborných teorií. Pro pochopení teoretických souvislostí tématu jsem se seznámila s teoriemi Pavlíny Janošové, Viery Bačové, Daniely Sedláčkové, Marka Blatného a Zdeňka Heluse, jejichž pojetí poté porovnávám s pojetím dětí.
Vliv úzkosti na výkon závodníka v rychlostní kanoistice.
Andrlík, Jan ; Bílý, Milan (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Vliv úzkosti na výkon závodníka v rychlostní kanoistice. Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit hodnoty jednotlivých složek závodní úzkosti a určit jejich vliv na výkon v samotném závodě. Metody: K zjištění hodnot složek závodní úzkosti bylo použito dotazníkové metody CSAI-2. Zjištěné vstupní hodnoty byly statisticky porovnány s normami pro vrcholové sportovce a srovnány s výkony závodníků v jednotlivých závodech. K zjištění závislosti porovnávaných komponent bylo využito korelační a regresní analýzy. Výsledky: Rychlostní kajakáři a kanoisté mají vyšší hodnoty kognitivní a somatické úzkosti a nižší hodnoty sebedůvěry v porovnání s ostatními vrcholovými sportovci. V testovaném souboru rychlostních kajakářů se podařilo prokázat, že vyšší hodnoty kognitivní a somatické úzkosti mají negativní vliv na závodníkův výkon. Vyšší hodnoty sebedůvěry naopak působí na výkon kladně. Závislost proměnných hodnot byla posouzena jako středně silná až silná při 5% hladině významnosti. V případě rychlostních kanoistů se tuto závislost nepodařilo statisticky prokázat. Sebedůvěru závodníka pozitivně ovlivňuje vyšší věk a delší sportovní kariéra. Klíčová slova: Závodní úzkost, sebedůvěra, faktory sportovního výkonu, dotazník CSAI-2.
Children left behind: self-confidence of pupils in competitive environments
Federičová, Miroslava ; Pertold, Filip ; Smith, Michael
Early-tracking systems naturally divide many classes of 11 years old students into two groups:\nstudents preparing for exams to enter better schools and everyone else, who decide not to compete for selective schools. Utilizing TIMSS data and a follow-up study in the Czech Republic, which has an early-tracking system similar to other European states following the German model, we show that this environment has a detrimental effect on the self-confidence of pupils in mathematics who do not apply for selective schools but have peers in their classroom who do apply. In particular, we show that girls who do not apply for selective schools experience a 11% drop in confidence in mathematics if they have four applicants among classmates and this effect is even larger if the applicants are successful in the admission process. We focus on self-confidence in mathematics as an outcome variable because the literature suggests it is directly linked to pupils' motivation to study STEM fields as well as subsequent educational achievement. Our results suggest that the decrease in selfconfidence among girls is long lasting and implies that gender gaps in self-confidence can be a result of the competitive environment of the educational system.
Rozdíly v konkurenceschopnosti mužů a žen na případu vytrvalostních běžců v ČR
Kouklík, Jakub ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Soudobá literatura říká, že ženy jsou méně konkurenceschopné než muži.V této práci zjišťuji, jestli je tomu tak i v prostředí elitních českých distančních běžců. Statistické a ekonometrické postupy uplatněné na datech z let 2006-2013 odhalují signifikantní rozdíly mezi pohlavími napříč všemi vzdálenostmi od 1 500 m po maraton. Ty jsou nejvyšší na nejdelších distancích, když maratony běhají čeští muži až pětkrát rychleji než české ženy. Dále ukazuji, že genderový rozdíl v konkurenceschopnosti zůstává konstantní na dráhových závodech, ale v silničních závodech klesá. A protože ke zrychlování mezi ženami dochází především ve spodních patrech elity, platí současně "biologicko-predispoziční" hypotéza, která stojí na konstantních rozdílech mezi muži a ženami z důvodu biologických odlišností, a "ekonomicko-motivační" hypotéza, podle které se rozdíly zmenšují díky zvyšujícím se výnosům z úspěchu ve formě stejných finančních odměn za výhru. Podle první zmíněné se chovají úplně nejrychlejší ženy, podle druhé další nejlepší ženské běžkyně. V neposlední řadě naznačuji, že podstatnou roli v ženském přibližování se mužům hraje jejich vzrůstající kvantita v silničních závodech.
Ověření adaptačního programu pro předškoláky
KUBOVSKÁ, Monika
Cílem mé práce je popsání všech aspektů, které mají pozitivní či negativní vliv na psychiku dítěte v situacích, které jsou pro něho nové, neznámé a stresující. V závislosti na analýze těchto vlivů se snažím v práci vytvořit vzorový, nikoliv však nutně pevný, vzor adaptačního programu, který by dokázal řešit případné sociální patologické projevy ve třídě na úrovni primární či sekundární prevence.
Komunikační dovednosti učitele
ZIKLOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebeprezentace učitele a efektivního používání komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické autorka definuje základní pojmy sociální komunikace a vymezuje komunikační dovednosti nezbytné pro efektivní vyučování. V praktické části autorka zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření, jak hodnotí studenti pedagogické fakulty svou připravenost pro profesi učitele, kde shledávají největší nedostatky a jaký je jejich přehled v oblasti komunikace. Shrnutí hlavních pravidel komunikace, nezbytných dovedností a praktických rad je zároveň návodem, který by měl napomoci problémům se sebeprezentací předcházet, zmírňovat či odstraňovat nedostatky v této oblasti.
Zjišťování motivace žáků a studentů
KŮSOVÁ, Markéta
Pro práci jsou charakteristické dvě volně na sebe navazující části. V první části jsou vymezeny frekventované pojmy často užívané v tematice motivace ve škole. V druhé části práce, v opoře o Boekaertsovou, jsou uvedeny vývoj a charakteristiky jejího On-line motivačního dotazníku. Souhlasíme s Boekaertsovou, že nejlepší způsob, jak zaznamenat pocity žáků, je dát jim důvěrně známé učební aktivity a požádat je, aby podali informace o svém poznání a pocitech během učebního úkolu. Studie podporují závěr, že On-line motivační dotazník je metoda odběrů vzorků, která může spolehlivě zachytit poznávání a pocity žáků ve vztahu ke specifickým učebním úkolům bez toho, aby je vyrušovala v jejich pozornosti při úkolu. Jako takový může tento dotazník otevřít nové způsoby studia motivace ve školní třídě. Dotazník také může hrát významnou roli v získávání informací o různých důvodech, proč nejsou žáci ochotni investovat úsilí do daného úkolu ve třídě. Kromě toho může On-line motivační dotazník poskytnout cennou informaci o vlivech, které působí na pocity žáků, jejich zapojení se do úkolu a na celkovou duševní pohodu ve třídě. Ve shodě se zadáním, česká verze On-line motivačního dotazníku je připravena pro empirické ověřování v našich podmínkách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.