Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využívání jednotlivých kritérií měření efektivity pedagogického procesu - komparace ZŠ a SŠ v Pardubickém kraji
Hartlová, Martina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Zaměříme-li se na efektivnost škol jako na jednu oblast pedagogické evaluace, dostáváme se k pedagogickému procesu. Kvalita pedagogického procesu tvoří základnu efektivního fungování školy. Je proto nezbytné, aby evaluace pedagogického procesu byla nezbytnou součástí autoevaluace školy. Cílem bakalářská práce je zjistit, zda management základních a středních škol v Pardubickém kraji používá stejná kritéria evaluace v jednotlivých oblastech pedagogického procesu, a dále provést komparaci ZŠ a SŠ. Pro tento cíl je použita metoda dotazníkového šetření. Práce je v první části zaměřena na evaluaci pedagogického procesu v teoretické rovině a v druhé, praktické části se zabývá výše zmíněnou komparací. Závěr práce hodnotí výsledky výzkumu.
Start a průběh životní a profesní dráhy ředitelů škol
Šmitáková, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Teoreticko empirická práce se zaměřuje na životní a profesní dráhu ředitelů českých středních škol s cílem zachytit a analyzovat u vybraného vzorku těchto ředitelů v různých fázích profesního života informace o startu a vývoji této dráhy, o krizových okamžicích ovlivňujících rozhodnutí o ukončení působení či setrvání na pozici ředitele školy a o rozporu mezi očekáváními od této pozice a realitou při jejím faktickém výkonu. V teoretické části byla pozornost zaměřena na přiblížení pojmů životní a profesní dráha, ředitel a řízení školy včetně souvisejících oblastí. Výzkumná část využila k nalezení odpovědí na tři výzkumné otázky metodu životního příběhu. K hlavnímu sběru dat byl využit polostrukturovaný rozhovor s jednotlivými řediteli, doplňující data byla shromážděna formou analýzy dokumentů a testu manažerského stylu GRID. Shrnutím výsledků práce lze konstatovat, že životní a profesní dráha jednotlivých ředitelů vykazovala některé společné prvky, jedním z nejčastěji skloňovaných, a to ať již ve vztahu ke startu profesní dráhy ředitele i ke stabilitě při výkonu této funkce, byl význam rodinného zázemí. Co se týče zkoumání aspektů těchto drah z genderového hlediska, z hlediska počtu let praxe a druhu právní subjektivity školy, nebyly zaznamenány žádné významné prvky, které by byly pro vývoj těchto...
Delegování činností ředitele střední školy na vedoucího domova mládeže.
Žigová, Jarmila ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Delegování činností ředitele střední školy na vedoucího domova mládeže Bc. JARMILA ŽIGOVÁ ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá managementem vzdělávání ve školském zařízení. Hlavní pozornost je věnována střednímu managementu, konkrétně vedoucím pracovníkům domovů mládeže středních škol. Zkoumá jejich roli, definuje činnosti a kompetence, které jsou delegovány řediteli středních škol. Téma práce vychází ze skutečnosti, že ačkoliv domov mládeže řídí ředitel školy, činnost a provoz tohoto zařízení obvykle zabezpečuje vedoucí pracovník domova mládeže, který tvoří důležitý mezičlánek mezi vedením školy a pracovníky školského zařízení. Předkládaná práce je zpracována s využitím odborné literatury a volně dostupných internetových zdrojů. Vychází z obecně platných právních norem a specifických zákonů, které upravují oblast výchovy a vzdělávání. V teoretické části práce je popsán termín vedoucí pracovník ve vzdělávací instituci, vysvětlena funkce vedoucího pracovníka v domově mládeže střední školy a vymezen pojem delegování. Kompetence, které přebírá vedoucí pracovník domova mládeže od ředitele školy, jsou předmětem výzkumné části diplomové práce. Kvantitativní výzkum je realizován dotazníkovým šetřením, obsahovou analýzou dokumentů a řízeným rozhovorem. Oslovenými respondenty jsou vedoucí pracovníci domovů mládeže....
Využívání jednotlivých kritérií měření efektivity pedagogického procesu - komparace ZŠ a SŠ v Pardubickém kraji
Hartlová, Martina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Zaměříme-li se na efektivnost škol jako na jednu oblast pedagogické evaluace, dostáváme se k pedagogickému procesu. Kvalita pedagogického procesu tvoří základnu efektivního fungování školy. Je proto nezbytné, aby evaluace pedagogického procesu byla nezbytnou součástí autoevaluace školy. Cílem bakalářská práce je zjistit, zda management základních a středních škol v Pardubickém kraji používá stejná kritéria evaluace v jednotlivých oblastech pedagogického procesu, a dále provést komparaci ZŠ a SŠ. Pro tento cíl je použita metoda dotazníkového šetření. Práce je v první části zaměřena na evaluaci pedagogického procesu v teoretické rovině a v druhé, praktické části se zabývá výše zmíněnou komparací. Závěr práce hodnotí výsledky výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.