Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza způsobů realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ze strany managementu škol
Tučníková, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
Další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu školského managementu (tj. vedení škol) a analyzuje jeho postavení v realizaci DVPP. Cílem práce je vyhodnotit přístupy k DVPP a způsoby jeho realizace na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsána základní charakteristika DVPP a jeho současný stav, s přihlédnutím k platné legislativě. Ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován přístup vedení škol k problematice DVPP a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření.
Příprava ke konkurzu na pracovní pozici ředitele mateřské školy
Berková, Pavla ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou uchazeče ke konkurznímu řízení na pracovní pozici ředitele mateřské školy, zejména tvorbou koncepce rozvoje vybrané školy. V teoretické části je nejprve definována pojmem ředitel školy jako statutární zástupce organizace. Dále je popsáno, jaký by měl být ředitel, aby mohl úspěšně vést školu, jeho manažerské funkce a celkový kompetenční model v rámci výkonu jeho funkce. Je zde vymezen pojem management a manažer jako vedoucí pracovník ve školství. V další kapitole je objasněno, za jakých podmínek je ředitel jmenován do funkce a jaké požadavky musí splňovat uchazeč o pracovní místo vedoucího pracovníka. V práci je popsáno samotné konkurzní řízení a jeho legislativní rámec, kdy a za jakých podmínek se konkurz může uskutečnit. V této práci je zdůrazněna tvorba koncepce rozvoje organizace sloučených jednotlivých mateřských škol (MŠ) a je zde popsána definice vize organizace. V praktické části jsou analyzovány jednotlivé MŠ sloučené do jedné organizace. Jsou zde porovnávány jejich silné a slabé stránky, také rizika a faktory ovlivňující rozvoj školy. Výzkum probíhal formou rozhovorů s jednotlivými pracovníky odloučených pracovišť MŠ, za účelem zjištění potřeb a požadavků jednotlivých mateřských škol. Z výzkumného šetření vyplynuly potřeby samotné školy pro její...
Metoda Wanda jako prostředek učící se organizace v prostředí základní školy
Bajerová, Kristýna ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce zkoumá přínosy metody Wanda jako jednoho z prostředků učící se organizace v rámci základní školy. Teoretická část se věnuje profesnímu rozvoji učitele, zabývá se konceptem učící se organizace a podmínek jeho uplatňování na základní škole, a v neposlední řadě popisuje metodu Wanda a její využití v učitelském kolektivu. Výzkumná část podává informace o seminářích Wandy pro učitele na 1. stupni ZŠ získané ze tří zdrojů - pozorování, dotazníkového šetření a rozhovorů s účastníky. Zkoumá především přínosy a výzvy metody v konkrétních případech, a kromě pozitiv a úskalí metody se zabývá i podmínkami nezbytnými pro úspěšné proběhnutí Wandy. Klíčová slova: primární škola, učící se organizace, organizační učení, rozvoj školy, profesní rozvoj, komunity praxe, učící se komunita, sebereflexe, metoda Wanda, podpora, sdílení
Využití potenciálu pedagogů k rozvoji školy
Martinková, Dana ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Práce se věnuje problematice personálních činností managementu škol. Zabývá se různými způsoby monitorování kompetencí učitelů ředitelem základní školy, metodami zaznamenávání míry kompetence a možnostmi implementace plánu osobního rozvoje učitele, jehož základem je identifikovaný potenciál, v procesu rozvoje základní školy. Autorka vymezuje pojem kompetence, charakterizuje kompetenční model a uvádí příklady kompetenčních modelů učitele. Nastiňuje možnosti identifikace kompetencí učitele a hodnocení jejich míry ředitelem školy. Zaměřuje se na charakteristiku pojmu potenciál a následně na potenciál učitele. V souvislosti s rozvojem školy nastiňuje plán osobního rozvoje učitele. Jako příklad možnosti práce s potenciálem učitele uvádí metodu řízení podle kompetencí. Z uvedených teoretických poznatků vyvozuje vlastní výzkum. Na základě dotazníkového šetření komparuje způsoby monitorování kompetencí učitelů řediteli základních škol a zjišťuje, jakým způsobem jsou tyto kompetence využívány v rozvoji školy.
Analýza způsobů realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ze strany managementu škol
Tučníková, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
Další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu školského managementu (tj. vedení škol) a analyzuje jeho postavení v realizaci DVPP. Cílem práce je vyhodnotit přístupy k DVPP a způsoby jeho realizace na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsána základní charakteristika DVPP a jeho současný stav, s přihlédnutím k platné legislativě. Ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován přístup vedení škol k problematice DVPP a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.