Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 298 záznamů.  začátekpředchozí131 - 140dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění standardů v mezinárodní neziskové organizaci AIESEC
Kašparová, Pavlína
Tématem bakalářské práce je uplatňování standardů v mezinárodní neziskové organizaci AIESEC. První část se zabývá o neziskové organizaci AIESEC a následně popsání standardů, které si organizace stanovila, že bude dodržovat vůči svým zákazníkům. V návaznosti na teoretickou část je za pomoci dotazníkového šetření vyhodnoceno, zda se standardy uplatňují a je navrženo doporučení ke zlepšení, ke kterému dopomohl i rozhovor s jedním s předních členů AIESEC Česká republika.
Analýza kvality života v Ostrovačicích
Doležalová, Denisa
Bakalářská práce se zabývá analýzou kvality života v Ostrovačicích. Teoretická část práce představuje základní termíny čerpané z odborné literatury, historické pojetí, způsoby měření, rozdělení dimenzí a popis ukazatelů kvality života. Empirická část práce popisuje charakteristiku zkoumaného území. Dotazníkové šetření odhaluje pohled místních obyvatel na kvalitu života. Získané údaje jsou doplněny o rozhovor se starostou a SWOT analýzu kvality života v obci. V závěru práce jsou vyhodnocena získaná data a navrženy možnosti budoucího rozvoje obce.
Dokumentární fotografie: Fenomén nový cirkus
Mikolandová, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Hlavním tématem této praktické bakalářské práce je nový cirkus. Tento druh dramatického umění v sobě kombinuje prvky tradičního cirkusu s prostředky scénických umění, jakými jsou např. tanec, hudba nebo výtvarná umění. Práce popisuje jeho základní principy a představuje českou novocirkusovou scénu, a to převážně formou fotografie. Teoretická část dále rozebírá specifika fotografie scénických umění a zabývá se jejich fotografováním za použití postupů dokumentární fotografie. Bakalářská práce je doplněna o rozhovor s dokumentárním fotografem Bohdanem Holomíčkem.
Oriana Fallaci a její metody při vedení rozhovoru
Křovák, Jan ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato práce se zaměřuje především na žurnalistickou práci italské novinářky Oriany Fallaci. Konkrétně se zabývá metodami rozhovoru, které v praxi využívala při setkáních s velkými osobnostmi své doby včetně Jásira Arafata, Muammara al-Kaddáfího či ajatolláha Chomejního. Pro komparaci si autor vybral jiného odborníka na novinářský rozhovor, českého novináře a spisovatele Karla Hvížďalu. Teoretická část rozebírá jednak život obou významných novinářů, ale také teorii a metodiku vzniku rozhovoru v žurnalistice. Praktická část pak srovnává metody obou novinářů se zaměřením právě na Fallaci a odpovídá na předem stanovené hypotézy.
Bezprostřední poločasové a pozápasové rozhovory ve fotbale, jejich úskalí a specifika
Jonáš, Jakub ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Chladová, Marta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá živými sportovními rozhovory při fotbalových zápasech v poločasové přestávce a bezprostředně po skončení utkání. První kapitola představuje vzájemné působení sportu s médii, přibližuje současné trendy ve sportovní žurnalistice společně s komercionalizací sportovců. Druhá kapitola se zaměřuje na poločasové a pozápasové rozhovory. Přibližuje specifický druh rozhovorů, nabízí teoretické pohledy k organizaci rozhovorů z pohledu přípravy a podmínek, které jsou součástí vykonání profese ve fotbalovém prostředí. V následujících kapitolách přibližuje práce na základě dotazování pohledy zúčastněných stran rozhovorů se zvláštním důrazem na pozici reportéra, fotbalového hráče a tiskového mluvčího. Cílem práce je především odhalit odlišnosti a specifika poločasových a pozápasových rozhovorů ve fotbale k jejich všeobecnému porozumění. Sleduje především pracovní podmínky, organizaci a komunikaci zúčastněných stran a také prostředí, ve kterém se rozhovory odehrávají.
Prevence specifických poruch chování a učení v předškolním věku
Vacková, Tereza ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku prevence specifických poruch chování a učení u dětí v předškolním věku. Cílem bakalářské práce bylo zjistit povědomí a zkušenosti rodičů o preventivních opatřeních u dětí v předškolním věku a dopady realizovaných preventivních opatření. V teoretických východiscích je popsána problematika prevence, specifických poruch chování a specifických poruch učení. Práce se dále zaobírá včasným odhalením poruchy a spoluprací a komunikací mezi rodiči a odborníky a odborníky samotnými. Empirickou část tvoří smíšený výzkum - závěry zpracování dotazníku, polostrukturovaný rozhovor s rodičem, s psychologem a speciálním pedagogem/logopedem a případové studie. První výzkumnou technikou byl dotazník, který byl zaměřen na zjištění povědomí a zkušenosti rodičů o preventivních opatřeních, jejich spokojenost s nastavením a jejich realizací. Dále byly zpracovány tři případové studie, které nám ukázaly dopad realizovaných preventivních opatření, pohledy a postoje rodiče a odborníků na danou problematiku. Pro zpracování a věrohodnost závěrů byla dále využita technika rozhovoru, který byl realizován s poradenským pracovníkem (psychologem, speciálním pedagogem/logopedem) a s rodičem. Rozhovory byly zaměřeny na informovanost rodiče o preventivních programech, včasnou informovanost ze...
Anticipační zdroje a jejich interakce při příjmu podání v tenise
Reischlová, Eliška ; Carboch, Jan (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Anticipační zdroje a jejich interakce pří příjmu podání v tenise Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit, jaké anticipační zdroje vnímají a berou v úvahu elitní tenisoví hráči při příjmu podání. Metody: V diplomové práci byl využit kvalitativní typ výzkumu, konkrétně případová studie. Byli vybráni profesionální tenisoví hráči, jejichž nejvyšší umístění v žebříčku ATP bylo od 26. do 163. místa na světě. Pět vybraných hráčů už jen trénují, dva trénují i hrají a další dva jen hrají. Jejich věk se pohybuje od 25-43 let. Byla použita metoda rozhovoru s návodem, rozhovor měl sedm otázek a trval okolo 30-60 minut, kde hráči detailně uvažovali nad klíčovými faktory, které používali při anticipaci podání. Druhou fází výzkumu byla transkripce rozhovoru, jeho kódování a analýza. Výsledky: V diplomové práci byla popsána jednotlivá témata, které poukazují na další anticipační zdroje, které tenisoví hráči při svých zápasech zkoumají. Tenisoví hráči zkoumají různé kontextuální a kinematické informační zdroje, které jim v průběhu zápasu pomáhají k anticipaci podání. Také se zjistilo, že trenéři anticipaci a příjem podání nezařazují do tréninku tak často, jak by bylo vhodné. Tyto nově nalezené poznatky budou jistě užitečná pro trenéry právě k většímu zařazení anticipace do tréninku. Klíčová slova: vizuální...
Žákovské porozumění iracionálním číslům
Šiková, Kateřina ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce zkoumá žákovské porozumění iracionálním čísl·m. Cílem bylo zmapovat a zhodnotit porozumění žák· ze druhého a třetího ročníku na gymnáziu. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření od 69 respondent· a polostrukturovaného rozhovoru od 12 z nich. Výsledky ukázaly, že pro velkou část těchto žák· jsou všechna čísla s neukončeným desetinným rozvojem považována za čísla iracionální a s ukončeným desetinným rozvojem za čísla racionální. V závěru práce uvádím dva přístupy, které by mohly zmírnit tuto chybnou představu. 1
Spolupráce učitele 1. stupně se školním speciálním pedagogem
Kubrichtová, Hana ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací učitele 1. stupně se školním speciálním pedagogem v rámci inkluzivního vzdělávání. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou část a praktickou část - výzkum. Teoretická část popisuje současný poradenský systém v oblasti vzdělávání v České republice z pohledu inkluzivního vzdělávání. Dále se zaměřuje na vztahy a spolupráci školního speciálního pedagoga v rámci školy. Praktická část se formou kvalitativního výzkumu věnuje tomu, jak probíhá spolupráce mezi učitelem 1. stupně a školním speciálním pedagogem a v čem jsou výhody a nevýhody této spolupráce. Z výzkumu vyplývá, že je spolupráce mezi učitelem 1. stupně a školním speciálním pedagogem výhodná, protože napomáhá při začleňování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné třídy. Klíčová slova Školní speciální pedagog, inkluzivní vzdělávání, primární škola, učitel 1. stupně, školní poradenské pracoviště, spolupráce, kvalitativní výzkum, rozhovor, žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Efektivní komunikace učitelů primární školy s rodiči žáků
Janků, Petra ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku komunikace mezi učiteli a rodiči. Cílem práce je zmapovat efektivní komunikační strategie využívané zkušenými pedagogy při vedení rozhovoru s rodiči na prvním stupni základní školy. V teoretické části diplomové práce je na základě odborné literatury definován pojem komunikace a její formy, vysvětlen vztah a očekávání školy a rodiny, nastíněna typologie rodičů, popsán rozhovor, jeho organizace a struktura. Dále jsou uvedeny faktory efektivní dialogické komunikace a zásady úspěšného rozhovoru učitele s rodičem. Výzkum v rámci empirické části práce byl prováděn formou kvalitativního rozhovoru se čtyřmi zkušenými pedagogy. Získaná data byla následně zpracována, analyzována a vyhodnocena, včetně jejich porovnání s odbornou literaturou. Výsledky výzkumu jsou zpracovány formou odpovědí na výzkumné otázky, jež přehledně popisují základní efektivní komunikační strategie, které se zkušeným pedagogům v praxi osvědčily. Mělo by se jednat o jakýsi návod, jak se na rozhovor s rodičem řádně připravit, na jaké fáze si rozhovor rozčlenit, jaké základní schopnosti a dovednosti by si měl pedagog osvojit pro jeho efektivní vedení a jak se správně zachovat v případě konfliktu. Zkušení pedagogové se shodují, že důležitá je pečlivá příprava rozhovoru, vlídné přivítání rodiče,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 298 záznamů.   začátekpředchozí131 - 140dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.