Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  začátekpředchozí114 - 123  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role médií v konfliktech: případová studie Rwanda
Mlčková, Kateřina ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Kochan, Jan (oponent)
Média mohou mít velký vliv na publikum. Mohou ovlivňovat to, o čem bude člověk přemýšlet a jakým způsobem o tom bude přemýšlet. Lidé mají tendence sdružovat se do větších názorových skupin, a tak minoritní názory časem zanikají. Jelikož média mohou veřejné mínění výrazně ovlivňovat, není těžké je zneužít. Ve Rwandě došlo ke zneužití médií pro extrémistickou propagandu namířenou proti Tutsiům a umírněným Hutuům. Časopis Kangura byl využit pro rasistickou propagandu během občanské války mezi léty 1990 až 1993 a rozhlasové vysílání RTLM bylo efektivním prostředkem k organizaci genocidy a podněcování nenávisti v roce 1994. Mezinárodní média o dění ve Rwandě neinformovala s dostatečným důrazem. Nebylo tak docíleno efektu, kdy by byla konfliktu přisouzena větší priorita při řešení.
K proměně politického prostředí ve Velké Británii v důsledku nástupu masových médií (60.-70. léta 20. století)
Koštel, Jakub ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je fungování vztahu médií a politiky ve Velké Británii a to zejména ve dvacátém století. Výzkum vychází ze skutečnosti, že dynamický poválečný růst v ekonomické a technologické oblasti umožnil nástup a masové rozšíření nových médií, především rozhlasového a televizního vysílání. Hlavním cílem práce je analyzovat proměnu politického prostředí ve Velké Británii a ověřit stanovenou hypotézu, dle níž byla tato transformace zapříčiněna primárně rozvojem nových médií. Změny, které se v britské politice ve dvacátém století udály, jsou demonstrovány zejména na předvolebních kampaních a způsobech politické komunikace jednotlivých politiků. Součástí práce je také stručná analýza vývoje masových médií (tisku, rozhlasu a televize) na území Velké Británie, jež poskytuje důležitý kontext pro dosažení vytyčených cílů. Výzkum se metodologicky opírá o odborné práce z oblasti mediálních a politických dějin a také o sociologické práce zabývající se politickou komunikací.
REGULACE ROZHLASOVÉHO A TELEVIZNÍHO VYSÍLÁNÍ
Paroubková, Martina ; Soška, Milan (vedoucí práce) ; Gregárek, Matěj (oponent)
Cílem diplomové práce bude analyzovat zásahy státu do trhu rozhlasového a televizního vysílání. Stát bývá ve většině zemí zastoupen určitou komisí a právě na jejich chování se v práci zaměřím. V první části bych ráda zvážila teoretická východiska, historické souvislosti a aktuální legislativní úpravu regulace elektromagnetického spektra, konkrétně jejích obou typů -- obsahové a strukturální regulace. Dosažené závěry budou aplikovány na situaci v České republice. Konkrétně by práce měla zodpovědět na otázky, zda je rozhodování radních nezávislé, objektivní a v rámci vymezených pravomocí. V praktické části bych chování rad ilustrovala a analyzovala na příkladu "Kauzy rádia Wave", které bylo po nátlaku Rady ČRo staženo z analogového vysílání.
Hromadné sdělovací prostředky v informační společnosti
Vydrař, Štěpán ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jindřich (oponent)
Tato práce se zabývá masmédii a vlivem, který na ně má vývoj v informačních a komunikačních technologiích. Cílem práce je čtenáře seznámit se všemi aspekty, které s sebou tento vývoj přináší. První část práce je zaměřena na ujasnění používaných pojmů a uvedení do problematiky masmédií skrze pohled do jejich historie. Ve druhé části se pak práce podrobně zabývá současnou podobou masmédií. Objasňuje jejich zábavnou funkci, stanoví místo pro internetové zpravodajství, popisuje aktuální trendy spojené s používáním internetu. Zabývá se současnou krizí, kterou tištěná masmédia procházejí a představuje čtenáře jako prvek, který v komunikaci s masmédii přestává mít jen pasivní roli. Práce se také zaměřuje na vliv, který masmédia ve společnosti mají. Třetí kapitola je pak věnována průzkumu mezi novináři a osobnostmi zabývajícími se masmédii, ale také mezi laickou, neodbornou veřejností. V něm jsou předem stanovené předpoklady konfrontovány se zjištěnými fakty.
Smíšený výzkum IX. - 4/1947 duben ÚVVM/CVVM: Dvouletý plán, knihy, hudba, dovolená, lesy, rozhlas, Nehru, odstěhování do ciziny, změna povolání. B 54, B 54
Ústav pro výzkum veřejného mínění
Smíšený dubnový výzkum byl iniciovaný ministerstvem zemědělství a kulturním oddělením Plánovacího úřadu. Otázky se týkají dvouletého plánu, omezení vstupu do lesů, chuti vystěhovat se do ciziny či změnit povolání a také tématu četby, půjčování knih, oblíbených knižních a hudebních žánrů a vlastnictví rádia.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Smíšený výzkum I. - 6/1946 červenec ÚVVM/CVVM: Okresní péče o mládež, rozhlas, povolební výzkum, kino. B 24, B 24
Ústav pro výzkum veřejného mínění
Výzkum je smíšený a zabývá se nejprve otázkami činnosti Okresní péče o mládež, pak se dotazuje na rozhlasové vysílání (zahraniční stanice). Dvě otázky míří na výsledky voleb. Otázky na návštěvu kina se týkají jeho kvality, témat a frekvence návštěv.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Mediální prezentace smrti a umírání a její vliv na utváření postoje ke smrti
KADLECOVÁ, Hana
Práce se zabývá masovými médii a způsobem, jakým přistupují k prezentaci smrti a umírání. Snaží se najít odpověď na otázku, zda mohou mít masová média vliv na změnu postojů současného člověka ke smrti a umírání. Práce je rozdělena do devíti částí. První čtyři části tvoří teoretický rámec a charakterizují dnešní postmoderní společnost, typické rysy chování současného člověka, jeho vnímání světa a sebe sama, vliv výchovy, kultury a víry. Práce se dále zabývá postavením masových médií v postmoderní společnosti a stručně mapuje dosavadní výzkumy vlivu masových médií na člověka. Zmiňuje také nejčastější dělení masových médií na televizi, rozhlas, tisk a internet. Od tohoto teoretického rámce se následně odvíjí analýza prezentace smrti a umírání v jednotlivých typech médií - tato část práce je zaměřena více prakticky a je doplněna množstvím obrazového materiálu. Snaží se zachytit hlavní rysy prezentace smrti a umírání na televizní obrazovce (zpravodajství, film, reklama), v rozhlase (zpravodajství a některé názorové pořady), v seriózním i bulvárním tisku a v prostředí in ernetového zpravodajství, na blozích a sociálních sítích a také v internetové reklamě. Práce dochází k závěru, že současná masová média jsou smrtí a umíráním téměř přesycena, což u diváka (čtenáře, posluchače) způsobuje otupělost a přivyknutí si ke stále větší míře násilí. Médii zobrazovaná smrt je nepřirozená, často násilná a je v ostrém kontrastu s žitou realitou. Smrt mediálně devalvuje, ztrácí se její význam. To se v reálném životě projevuje poklesem empatie k nemocným a umírajícím a absencí úcty k zemřelým.
Porovnání sponzoringových aktivit Rádia Impuls a RockZone 105,9
Kelblová, Kateřina ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Štíhelová, Kristýna (oponent)
V práci se zabývám uplatněním sponzoringu v oblasti médií se zaměřením na rozhlas. V teoretické části definuji sponzoring jako jeden z nástrojů komerční komunikace a jmenuji hlavní druhy sponzoringu. Dále se zabývám jeho významem, vlivem na účetnictví firmy, uvádím metody měření efektivity sponzoringu a specifika tzv. mediálních partnerství. V praktické části provádím komparaci sponzoringových aktivit Rádia Impuls jako nejposlouchanějšího rádia v České republice a RockZone 105,9 jako menšího pražského rádia. Uvádím nejvýznamější rozdíly plynoucí z odlišného postavení oboou rádií na trhu.
Český rozhlas: identifikace zákazníků a způsoby měření jejich spokojenosti
Punčochář, Jan ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Richter, Petr (oponent)
Práce specifikuje obecný postup měření spokojenosti zákazníků pro potřeby Českého rozhlasu. Mediální organizace působí současně na trhu inzerentů a na trhu příjemců, rozhlas veřejné služby navíc musí plnit požadavky stanovené zákonem o ČRo. Práce analyzuje metody, kterými lze měřit spokojenost jednotlivých skupin zákazníků, a navrhuje, jak tyto metody provázat.
Trendy ve vývoji rozhlasu jako komunikačního média
Medek, Tomáš ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Konvalina, Miroslav (oponent)
Práce charakterizuje podstatné trendy, které se na rozhlasovém trhu v poslední letech vyvinuly. Postihuje jejich význam jednak pro možnosti marketingové komunikace, jednak pro možnosti daného média coby specifického produktu. Důraz klade na trendy ve vývoji rozhlasové reklamy, trendy v digitálním vysílání a pozici rozhlasu v mediálním mixu. Práce se zabývá klesající poslechovostí rozhlasu, fragmentací trhu, možnostmi digitálního vysílání nebo narůstajícím vlivem satelitního rozhlasu v USA. Zvláštní kapitoly jsou věnovány internetovému vysílání a podcastingu. Většina získaných dat pochází z amerických lokálních rozhlasových trhů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   začátekpředchozí114 - 123  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.