Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Typologie konfliktů v televizním pořadu Výměna manželek
Pomahačová, Roberta ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou konfliktů v pořadu reality TV Výměna manželek v souvislosti s typologií účinkujících rodin. V teoretické části se práce zabývá problémem sociální a mediální konstrukce reality, fenoménem pořadů typu reality TV a pořadem Výměna manželek, který je specifickým zástupcem tohoto žánru. Předmětem zájmu bude i naratologická úloha mezilidského konfliktu v tomto typu pořadů. Praktická část práce obsahuje kvantitativní obsahovou analýzu jednotlivých epizod pořadu, jejímž cílem je zjištění, jaká je typologie zúčastněných párů rodin, jak se párování rodin odráží do míry konfliktnost a k jakému typu konfliktů takto dochází.
Případová studie pořadu Tlouštíci - reality show jako cesta ke štěstí
Mrázková, Tereza ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Případová studie pořadu Tlouštíci - reality show jako cesta za štěstím si klade za cíl prozkoumat, jak se v jednotlivých momentech vzniku pořadu (obsahy, tvůrci, účastníci) interpretuje a realizuje definice makeover television, která chápe proměnu životního stylu jako cestu ke zvýšení kvality života. Hlavními zdroji informací pro tuto diplomovou práci jsou obsahy jednotlivých epizod pořadu Tlouštíci, rozhovory s tvůrci pořadu a účastníkem a nezúčastněné pozorování castingů a natáčení druhé řady. V teoretické části práce rozebírá problematiku obezity z medicínského i sociálního hlediska a vývoj zobrazení a nahlížení na obezitu. Práce se též opírá o téma vztahu mezi lékařem a obézním pacientem. V teoretické části práce dál rozebírá teorii a historii reality show, konkrétně makeover reality television. V praktické části jsou poté zkoumány obsahy, rozhovory a pozorování, které bylo provedeno. Pomocí případové studie práce zkoumá, jak se v jednotlivých rovinách dá interpretovat makeover reality TV jako cesta za štěstím. Dále pak interpretuje výsledky případové studie a popisuje roviny proměn u účastníka, kterými prošel (fyzická, psychická, sociální aj.), a ve kterých částech pořadu je lze najít.
Living history ve vysílání České televize: Dovolená ve starých časech
Halva, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Pořady subžánru living history TV (v některých případech také označovány jako historical reality TV pořady) jsou jedním ze soudobých trendů tvorby v rámci žánru reality TV. Cílem těchto pořadů je v televizním vysílání zobrazit zábavnou a odlehčenou formou určité historické období. Jelikož se jedná o pořady zařazené do žánru reality TV, je jejich cílem zároveň zachytit autentické reakce účastníků, kteří v takovýchto pořadech vystupují. Díky tomuto stylu narace mají diváci možnost sledovat, jak se člověk z 21. století adaptuje na dané období a jak se zachová při konfrontaci s určitými historickými okamžiky. Tento druh pořadů se těší velké oblibě v zahraničních médiích. Na obrazovkách českých televizí se objevily dva pořady, které vytvořila Česká televize. Jedná se o pořady série Dovolená ve starých časech - Dovolená v Protektorátu a Dovolená v éře páry.
Faktory strachu. Funguje strach v žánru Reality TV jako nástroj sebereflexe i manipulace?
Sinkovičová, Eva ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Diplomová práce zkoumá formáty žánru Reality TV, jejichž ústředním tématem je strach. Snaží se odhalit, jakým způsobem se v těchto pořadech se strachem pracuje. V teoretické části práce dochází nejprve k seznámení s žánrem Reality TV, k jeho teoretickému a historickému vymezení. Formulován je pojem "strach" a následně je fenomén strachu rozebrán prostřednictvím pojetí strachu ve společenskovědních oborech sociologie, antropologie, filozofie a psychologie. Nastíněna je také historie zobrazování strachu v umění. V praktické části práce je popsána užitá metodika a design výzkumu. Poté jsou představeny zkoumané Reality TV o strachu a jejich analýza formy a stylu. Závěrečný úsek praktické části pak tvoří výzkumná zpráva odhalující výsledky získané kvalitativním zkoumáním na základě zakotvené teorie.
Stereotypes of Teenage Mothers in UK Reality Shows
Moore, Pavlína ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce zachycuje a popisuje stereotypizaci náctiletých a nezletilých matek, která se pravidelně objevuje v britských a amerických reality shows vysílaných ve Velké Británii. Úkolem této diplomové práce je prozkoumat a definovat stereotypy, které se nejčastěji v těchto pořadech objevují pomocí kvalitativní obsahové analýzy. Práce je rozdělena na dvě části. První se zaměřuje na fenomén těhotenství u náctiletých a nezletilých matek v Británii jako důsledku démonizace, zostuzování chudoby a společenského stigmatu v kontextu britské kultury a společnosti. Druhá část práce tyto teoretické poznatky aplikuje a analyzuje nejčastější stereotypy, které jsou přítomné v konrétních reality shows vysílaných ve Velké Británii.
Mediální konstrukce reality v žánru reality TV
Christovová, Nela ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato práce se zaměřuje na způsob, jakým dochází k mediální konstrukci reality v žánru označovaném jako reality TV. Tento oblíbený televizní žánr spojuje události zachycované na všudypřítomné kamery s fikčními prvky za účelem pobavit diváky u televizních obrazovek. V teoretické části se věnuje konceptům, které jsou klíčové pro tento fenomén, jako je sociální konstrukce reality autorů Bergera a Luckmanna, gatekeeping nebo agenda setting. Věnuje se také samotnému žánru reality TV - konkrétně jeho historii, vývoji a hlavním subžánrům, které v současnosti můžeme spatřit na televizních obrazovkách. Praktická část využívá narativní analýzu pro identifikaci způsobů, jakými dochází k samotné mediální konstrukci reality v tomto žánru. Vzorek pro tuto analýzu byl složen z celkem 80 epizod jedenácti pořadů z britské a americké produkce, které se rozšířily i mimo svou domovinu a dočkaly se často lokálních verzí. Všechny pořady jsou známé také českým divákům z místních televizních stanic. Mou hlavní tezí je, že k mediální konstrukci reality může v těchto pořadech docházet od samého počátku, tedy od nastavování pravidel, přes samotné natáčení až po postprodukci (tedy po výběr obrazů, využití role vypravěče a výběr hudebního podkresu). Všem těmto fázím se budu věnovat ve své diplomové práci.
Docusoap - mezi dokumentem a seriálem; adaptace zahraničních postupů v České republice
Freislebenová, Andrea ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
- 1 - Abstrakt Cílem této práce je popsat docusoap ve vztahu k žánru reality television a jeho postavení ve světě. Sleduje jeho vývoj od samého počátku vzniku televize a definuje jej v rámci příbuzných televizních žánrů. Zabývá se postupy natáčení zahraničních dokumentů a jejich základních prvků. Zkoumá aplikace těchto postupů v rámci českých pořadů zařazených do formátu docusoap. Analyzovala jsem výskyt negativních sociálních jevů pěti docusoap odvysílaných v rámci programu České televize a dospěla k závěru, které z nich se objevují nejčastěji. Díky tomu jsem mohla posoudit popularitu vybraných témat pro diváky a porovnat je se zahraniční produkcí. Výstupem projektu je vytvořit obraz tohoto subžánru o jeho pozici v České republice a najít další možná témata, kterými se mohou tvůrci dále zabývat, a to i v kontextu mezižánrových výpůjček. Vytvořená analýza nám pomůže pochopit, proč tento žánr vznikl a jakou cestou se může dále ubírat a pomocí jakých postupů mohou tvůrci docusoap dosáhnout divácky atraktivních a kvalitní pořadů.
Outwit, Outplay, Outlast Kulturální studie fenoménu televizní série Survivor
Součková, Štěpánka ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Svatoňová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem reality show Survivor (CBS, 2000). Kulturální studie obsahuje historický vhled do vývoje žánru reality show. Dále pojmenovává kulturně významové prvky reality show Survivor, jakými jsou sociální darwinismus, rituál, život v komunitě nebo volební drama. Stěžejní část práce se zabývá způsoby reprezentace maskulinit v televizním médiu. Mnohost maskulinit je zkoumána pomocí metodologie men's studies, zejména skrze koncept hierarchie maskulinit a hegemonní maskulinity Raewyn Connellové, dále skrze koncept zmrzačeného muže Elisabeth Badinterové. Závěrečná případová studie se soustředí na reprezentaci nehegemonních maskulinit v reality show Survivor.
Fenomén seznamovacích reality show: hledání lásky či zábavy?
Vodrážka, Prokop ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Bakalářská práce popisuje fenomén seznamovacích reality show. Práce se soustředí na několik rovin, které v sobě TV Dating Shows obsahují. Za prvé se zaměřuje na pojem reality TV, tedy na obraz skutečné televize, která ukazuje skutečné lidi a jejich skutečné příběhy. Za druhé se snaží prozkoumat motivaci účastníků, která je vede k účasti v těchto pořadech a jejich následnému chování během natáčení. Za třetí se práce zabývá vnímáním lásky z pohledu účastníků a hledá souvislosti mezi motivy a chováním účastníků s jejich pohledem na seznamování a rodinu. Čtvrtým zkoumaným aspektem je dopad těchto pořadů na společnost a účastníky. Práce potvrdila, že seznamovací reality show skutečně mohou fungovat jako možnost nalezení partnera, ale musí zde být motivace všech zúčastněných subjektů. Během šetření se také potvrdilo, že samotné zpracování reality show je přizpůsobeno reakcím diváků a jejich požadavkům, které vychází ze sledovanosti pořadů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.