Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dojížďka obyvatel za nákupy zboží denní potřeby
Večeřová, Vendula
Tato diplomová práce se zabývá dojížďkou obyvatel za nákupy zboží denní potřeby. Cílem byla identifikace praktik obyvatel vybraných venkovských obcí v Jihomoravském kraji při obstarávání nákupů. Pro výzkum byly zvoleny tři obce různé velikosti. Výzkum byl založen na dotazníkovém šetření mezi obyvateli vybraných obcí a dotazníkovém šetření se zástupci obecních úřadů vybraných obcí. Dále bylo provedeno terénní šetření v obchodech s potravinami, čímž byly doplněny výsledky výzkumu. Výsledkem této práce je zjištění, že respondenti ze zkoumaných obcí využívají pro nákup potravin spíše velké supermarkety, které se vyskytují v jejich blízkém okolí. Malé obchody s potravinami využívají převážně senioři. Nákupní chování se za posledních 10 let u většiny respondentů nezměnilo.
Slow fashion a nákupné rozhodovanie spotrebiteľa
Dadejová, Natália
Dadejová, N. Slow fashion a nákupní rozhodování spotřebitelů. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Práce zkoumá klíčové faktory a motivy, které ovlivňují rozhodnutí spotřebitele chovat se na trhu s módou udržitelně. Cílem práce bylo navrhnout vhodnou komunikační strategii zaměřenou na zvýšení povědomí a postoje k Slow fashion. Teoretická část odráží základní terminologii a relevantní literaturu, která posloužila jako východisko pro aplikaci poznatků do praxe. Vlastní práce se zaměřuje na hlubší rozbor současného stavu textilního a oděvního průmyslu a fenoménu Slow fashion v České republice. Na základě získaných výsledků kvalitativního a kvantitativního výzkumu byla provedena sumarizace dat, která poskytla potřebné výsledky pro návrh adekvátní marketingové komunikace prostřednictvím modelu STDC.
Marketingový výzkum nákupního chování sportovců během pandemie Covid-19.
Večlová, Barbora ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Marketingový výzkum nákupního chování sportovců během pandemie Covid-19 Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jak pandemie onemocnění Covid-19 ovlivnila nákupní chování sportovců a jejich sportovní aktivitu. Dále pozoruje také přesun nákupů sportovních produktů a přemístění sportovních aktivit do online prostředí. Metody: V této bakalářské práci je použita kvantitativní výzkumná metoda, konkrétně elektronická forma dotazování. Na základě výsledků, které ze sesbíraných dat vyplývají, jsou následně porovnávána především dvě období: období jednoho roku před propuknutím onemocnění Covid-19 v ČR a období jednoho roku po propuknutí onemocnění Covid-19 v ČR. Výsledky: Na základě dat, získaných z dotazníkového šetření, bylo popsáno, jak se v důsledku pandemie onemocnění Covid-19 změnilo nákupní chování a sportovní aktivita respondentů. Podrobné výsledky jsou rozepsány v kapitole Výsledky. Výsledky této bakalářské práce mohou pomoci firmám přizpůsobit jejich podnikání této nově vzniklé situaci na trhu. Klíčová slova: nákupní chování, sportovec, sportovní produkty, pandemie, Covid-19, marketingový výzkum
Nákupní chování zákazníků spotřebního družstva COOP Hlinsko
Obolecká, Anna ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nákupním chováním spotřebitelů prodejny COOP Diskont Hlinsko a je rozdělena do tří kapitol, první kapitola je teoretická, následující dvě praktické. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu chování spotřebitele, popisuje jednotlivé přístupy k chování spotřebitele či kupní rozhodovací proces a jeho jednotlivé části. Další část této kapitoly je věnovaná marketingovému výzkumu a metodám tohoto výzkumu. Druhá kapitola se soustředí na samotný řetězec COOP, COOP družstvo Hlinsko, privátní značky pro ně typické, doplňkové služby nabízené na prodejně a následně na charakteristiku zkoumané prodejny COOP Diskont. Praktická část práce již hodnotí a interpretuje výsledky dotazníkového šetření prováděného na prodejně COOP Diskont na v Hlinsku. V této kapitole jsou hodnoceny jak charakteristické znaky spotřebitele vybrané prodejny, tak i další klíčové aspekty pro prodávajícího, jako jsou například důvody nákupu, utracená částka, účast ve věrnostních programech či to, jak zákazníci hodnotí služby nabízené na prodejně.
Výzkum nákupního chování běžců při výběru běžecké obuvi
Němcová, Lenka ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název práce: Výzkum nákupního chování běžců při výběru běžecké obuvi Cíle práce: Hlavním cílem diplomové práce je pomocí marketingového výzkumu zjistit a popsat nákupní chování běžců ve všech fázích výběru běžecké obuvi. Nákupní chování je zjišťováno ve fázi před, při a po nákupu běžecké obuvi. Metody: K získání výsledných dat byla využita metoda online dotazování prostřednictvím specializovaného webového serveru Click4survey. Na jeho platformě byl vytvořen dotazník čítající 26 otázek, který napomohl ke zjištění výsledků a naplnění cíle výzkumu. Výsledky: Na základě informací získaných z dotazníkového šetření bylo popsáno nákupní chování běžců při výběru běžecké obuvi. Běžci se nejvíce informují na internetu, staví do popředí pohodlnost obuvi a řadí se spíše ke spokojeným a loajálním zákazníkům. Výsledné hodnoty přinesly i další zajímavá zjištění a vnášejí nový pohled na problematiku procesu nákupního chování a rozhodování u velmi specifické skupiny zákazníků. Klíčová slova: běžecká obuv, běžci, nákupní chování, marketingový výzkum
Konzumní kultura sociálních tříd z hlediska zvyklostí při obstarávání a spotřebě potravin
Novotná, Monika ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Prudký, Libor (oponent)
Konzumní kultura sociálních tříd z hlediska zvyklostí při obstarávání a spotřebě potravin Monika Novotná Abstrakt Tato práce se zabývá historicko-sociologickým pohledem na problematiku obstarávání a spotřeby potravin v období od konce II. světové války po současnost. Spotřeba a obstarání potravin je chápáno jako symbolické vyjádření sociálního postavení ve společnosti. Práce je členěna do dvou částí. Teoreticko-historická část sleduje, jak souvisí spotřeba potravin s proměnami sociální stratifikace. Výzkumná část práce navazuje na téma spotřeby potravin zkoumáním nákupních zvyklostí v návaznosti na sociální třídu. Hlavní otázkou teoreticko-historické části je, zda a jak souvisí spotřeba potravin se sociální diferenciací. Trend sbližování rozdílů ve spotřebě a míra stratifikace spotřeby sociálních tříd jsou zde sledovány v časových řadách v rámci dvou epoch - období komunismu a období po roce 1989. Pro obě období je provedena sekundární analýza historických dat o spotřebě konkrétních druhů potravin, která má za cíl odhalit rozdíly či podobné trendy mezi sociálními třídami. Zatímco v období komunismu směřují jednotlivé společenské vrstvy ke sbližování spotřeby, s výjimkou družstevních rolníků, jejichž spotřeba je ovlivněna samozásobitelstvím, po roce 1990 se v třídně stratifikované společnosti objevuje trend...
Nákupní chování při výběru dovolené
KADLECOVÁ, Veronika
Předložená diplomová práce se zabývá analýzou nákupního chování spotřebitelů při výběru dovolené v roce 2016. Práce se skládá ze šesti kapitol. První kapitoly se zaměřují na definici cíle práce, stanovení hypotéz a metodického postupu práce a vysvětlení důležitých teoretických pojmů. Pro dosažení stanoveného cíle bylo provedeno dotazníkové šetření a interpretace jeho výsledků, analýza dat a vyhodnocení hypotéz. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly stanoveny jednotlivé segmenty spotřebitelů z hlediska pohlaví, věkových kategorií, nejvyššího dosaženého vzdělání a výše průměrného čistého měsíčního příjmu domácnosti. Pro všechny segmenty byly identifikovány trendy v jejich nákupním chování a zpracována doporučení pro podnikatelské subjekty nabízející dovolené.
Způsoby ovlivnění nákupního chování spotřebitele
Patka, Jan ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Palová, Lenka (oponent)
Nové poznatky z neurologických, psychologických i marketingových oborů do jisté míry vyvracejí platné ekonomické postuláty a přinášejí odlišný pohled na chování spotřebitele, jenž se při nákupu často nechová racionálně, ale jedná na základě zjednodušených stimulů, jako jsou emoce nebo intuice. Důsledkem je vznik manipulativních technik, jejichž pomocí lze zvýšit efektivnost prodejů, ale které zároveň mohou být zneužity pro činnosti překračující etické a legální normy. Předmětem diplomové práce je právě analýza těchto technik se zaměřením na jejich využití a účinnost v prostředí internetu. Cílem je zjistit, do jaké míry lze spotřebitele ovlivnit předtím, než zakoupí výrobek nebo službu. Pro dosažení cíle je potřeba popsat klíčové oblasti nákupního procesu spotřebitele, vysvětlit základní principy fungování lidského mozku a především rozebrat jednotlivé metody i jejich aplikaci v praxi. S rozvojem internetu se navíc problematika projevuje i na webu, kde je vstup do podnikání stále jednodušší. Ve výzkumné části jsou zkoumané techniky manipulace testovány pomocí interaktivního online dotazníku a následně jsou podrobně analyzovány. Na základě shromážděných dat autor formuluje konkrétní doporučení. Výstupy práce mohou pomoci běžnému spotřebiteli v obraně vůči manipulaci a organizacím naopak nabízí přehledný seznam metod podporující prodeje.
Analýza dopadu změny ve zdanění dovozu neobchodního zboží
Mrkvičková, Jana ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Kučerová, Zuzana (oponent)
Cílem předkládané bakalářské práce je analyzovat dopad změny ve zdanění dovozu neobchodního zboží. Práce je zaměřena na změny týkající se osvobození od daně při dovozu zboží a upřesňuje, na jaké zboží se dané osvobození vztahuje. Úvodní část práce je věnovaná nákupnímu chování spotřebitelů na internetu. Druhá část práce je zaměřena na změny ve zdanění dovozu neobchodního zboží. V závěrečné části práce je provedena analýza dat získaných pomocí dotazníku a potvrzena nebo vyvrácena hypotéza znějící: Snížením limitu při dovozu zboží ze 150 EUR na 22 EUR se zájem o dovoz neobchodního zboží sníží a zároveň se zvýší poptávka po neobchodním zboží z Evropské unie.
Současné trendy v komerčních komunikacích se zaměřením na nákupní cyklus.
Nováková, Markéta ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Rozlivka, Milan (oponent)
Práce definuje pojem komerční komunikace, zejména složky komunikačního mixu. Především pak analyzuje současnou situaci v komerčních komunikacích, jaké probíhají změny a popisuje trendy v oslovování zákazníků.Jedna kapitola je věnována Nákupnímu cyklu, který je produktem agentury McCann-Erickson.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.