Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Polyfunkční areál Veveří - Kounicova
Jestřábová, Lucie ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Práce představuje vizi rozvoje nevyužívaného prostoru bývalého vojenského areálu v kontextu na rozvoj území a jeho širších souvislostí s maximálním možností využití potenciálu místa. Dle respektování územního plánu bylo na pozemku navrženo s podílem 50% bydlení, druhou část tvoří obchody, administrativa, školka s dětským centrem a sport. Důraz při návrhu byl kladen na celkovou vnitřní pohodu uživatelů a potenciál území ležící v blízkosti centra města. Nově navržené funkce objektů spolu vyváženě korespondují a vyplňují chybějící článek v okolí. Navržené budovy tvoří blokovou zástavbu typickou pro tuto oblast s vnitřními átrii pro trávení volného času a nové náměstí, které doplňuje funkci k obchodní a kancelářské části.
COMMUNITY OF EVERYDAY
Mikušková, Nina ; McKee,, Francis (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Been There Together is a single player game in an online and offline form of cards inspired by event scores. The game is designed to be played by individuals in public spaces, while they are surrounded by strangers. It serves as a pretext for social inclusion. The game can be played online, as a mobile phone application and as a DIY card game for download. The game was designed as an alternative to mobile games, and instead of pulling the player into a virtual reality, it encourages their perception of society and the surroundings. By providing challenges, context and aesthetic pleasure, it creates an exciting experience that contrasts with ordinary daily activities. Its purpose is to overcome the individual's alienation in society. By simple questions and tasks, the player is drawn into a magic circle of play in reality, in areas that are not normally intended for play. It creates a temporary world in the midst of an ordinary world, transforming everyday experience and the individual's perception of public spaces. The game is inspired by Fluxus group's "event scores" as well as by the Situationist International's concept of "dérive", a method of unplanned journeying through urban landscapes. The player can choose between 4 difficulty levels and decide which intensity of play they prefer. Its unobtrusive design allows the player to play the game without noticeably changing their behaviour in public, and it is entirely their decision if they want to admit that they are playing the game to bystanders. Thanks to the guise of a game, the player feels safe to interact with a stranger, to ask for help or to ask questions of people whom they are encountering for the first time. The game creates real social interaction, with legal and economic consequences that reach beyond the magic circle.
Hudební znečištění veřejných místech
Bryšková, Jarmila ; Trnka, Radek (vedoucí práce) ; Kamenický, Matej (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice hudebního znečištění, jehož účinkům jsme vystaveni pokaždé, když se nacházíme v dosahu hlasité, nechtěně poslouchané, obtěžující, dráždivé nebo jinak rušivé hudby. S tímto druhem hluku se tedy setkáváme každodenně a většinou jeho dopady ignorujeme. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V části teoretické se seznámíme s hlavními charakteristikami, s prováděnými výzkumy a s nejčastější formou hudebního hluku - hudební kulisou, hudbou na pozadí. Nástrojem sběru dat pro vlastní výzkum je dotazník, který vyplnilo 136 respondentů. Cílem této práce je jednak ucelený a komplexní přehled této málo prozkoumané a složité problematiky a jednak zhodnocení, na jakých veřejných místech se s hudebním hlukem setkáváme nejčastěji, jak jej vnímáme a hodnotíme. Za hlavní výsledky práce považuji zjištění, že většině lidí hudební hluk na veřejných místech vadí. Nejvíce hudební hluk vadí v restauracích a čekárnách. Zároveň v restauracích, kavárnách a čekárnách je žádaná tichá hudba. V obchodech preferují mladší věkové kategorie hlasitou hudbu, naopak tichou hudbu preferují respondenti středního věku. Proti hudebnímu hluku se lidé příliš nebrání. Pokud ano, nejčastěji se obracejí na číšníka v restauraci nebo jejího majitele, na sousedy nebo na správce jejich domu.
Kouření jako součást socializačního procesu
Lacina, Petr ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Kouření je stále tolerovaným společenským jevem v České republice, přestože patří mezi největší zabijáky v lidských dějinách a každý rok umírá kvůli němu 5 milionů lidí. Zvláště nebezpečné je kouření mladých lidí, protože .jejich vývoj ještě není dokončen ani po fyzické ani po psychické stránce a proto je kouření pro ně tak nebezpečné. 78% dospělých kuřáků začalo kouřit před 16. rokem života. V mé práci předkládám statistiky z aktuálních výzkumů a další analýzy kuřáků. Ve srovnání s ostatními státy v Evropě, je Česká republika v počtu mladých kuřáků na druhém místě. Vliv sociálního prostředí je klíčový pro to, zda člověk začne kouřit nebo ne. Stát by měl ochránit kuřáky i nekuřáky na veřejných místech před kouřením. V České republice má tabákový průmysl silné postavení a není politická vůle to změnit ačkoli si to lidé přejí.
Polyfunkční areál Veveří - Kounicova
Jestřábová, Lucie ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Práce představuje vizi rozvoje nevyužívaného prostoru bývalého vojenského areálu v kontextu na rozvoj území a jeho širších souvislostí s maximálním možností využití potenciálu místa. Dle respektování územního plánu bylo na pozemku navrženo s podílem 50% bydlení, druhou část tvoří obchody, administrativa, školka s dětským centrem a sport. Důraz při návrhu byl kladen na celkovou vnitřní pohodu uživatelů a potenciál území ležící v blízkosti centra města. Nově navržené funkce objektů spolu vyváženě korespondují a vyplňují chybějící článek v okolí. Navržené budovy tvoří blokovou zástavbu typickou pro tuto oblast s vnitřními átrii pro trávení volného času a nové náměstí, které doplňuje funkci k obchodní a kancelářské části.
COMMUNITY OF EVERYDAY
Mikušková, Nina ; McKee,, Francis (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Been There Together is a single player game in an online and offline form of cards inspired by event scores. The game is designed to be played by individuals in public spaces, while they are surrounded by strangers. It serves as a pretext for social inclusion. The game can be played online, as a mobile phone application and as a DIY card game for download. The game was designed as an alternative to mobile games, and instead of pulling the player into a virtual reality, it encourages their perception of society and the surroundings. By providing challenges, context and aesthetic pleasure, it creates an exciting experience that contrasts with ordinary daily activities. Its purpose is to overcome the individual's alienation in society. By simple questions and tasks, the player is drawn into a magic circle of play in reality, in areas that are not normally intended for play. It creates a temporary world in the midst of an ordinary world, transforming everyday experience and the individual's perception of public spaces. The game is inspired by Fluxus group's "event scores" as well as by the Situationist International's concept of "dérive", a method of unplanned journeying through urban landscapes. The player can choose between 4 difficulty levels and decide which intensity of play they prefer. Its unobtrusive design allows the player to play the game without noticeably changing their behaviour in public, and it is entirely their decision if they want to admit that they are playing the game to bystanders. Thanks to the guise of a game, the player feels safe to interact with a stranger, to ask for help or to ask questions of people whom they are encountering for the first time. The game creates real social interaction, with legal and economic consequences that reach beyond the magic circle.
Analýza účinnosti metod omezujících kouření
Radošťanová, Iveta ; Šíma, Josef (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Kouření představuje hlavní příčinu chorobnosti a úmrtnosti mezi těmi, jimž se lze vyhnout, a proto se vláda snaží svými zásahy kouření omezovat. Předmětem zkoumání této práce budou dopady vládních intervencí z hlediska jejich proklamovaných a skutečných důsledků. Kritériem hodnocení bude vliv na zdravotní stav populace, státní rozpočet a přerozdělování ve společnosti. Aby mohlo dojít k podání komplexnějšího obrazu situace, budou zahrnuty i nezamýšlené důsledky vládních aktivit, což bude dalším kritériem při posuzování účinnosti vládních zásahů. Práce nemá ambice nalézt jednoznačně nejlepší z metod omezování kouření, pouze se pokusí upozornit v rámci analýzy na některé rozpory zamýšlených a skutečných důsledků intervencí vlády.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.