Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projektivní techniky a práce se symboly jako nástroj osobnostního rozvoje
Bobek, Milan ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na kvalitativní výzkum možností a limitů využívání podnětů a symbolů na obrázkových kartách (včetně tarotových), které by klientům v koučování a terapii posloužily jako projektivní technika vedoucí k hlubšímu sebepoznání a osobnímu rozvoji. Respondenti vyprávěli svůj životní příběh na základě jimi vybraných obrázkových karet. Text ukazuje, za jakých podmínek jim použití této projektivní symbolické techniky přineslo nové informace a inspirace k sebepoznání a seberozvoji, v jakých podobách ji lze uplatňovat a jaké postupy jsou nejúčinnější. Ukázalo se, že prostý popis obrázků klientům většinou nepřináší mnoho výrazně nového. Inspirativnější pro ně začalo být, když je konzultant konfrontoval s cílenými dotazy na jednotlivé obrazové symboly, přidal své reflexe a podnětné interpretace, případně vyložil standardní významy některých symbolů. Teprve pak začala ke klientům tato technika hovořit výrazněji a přinesla jim skutečně nové impulsy k sebepoznání a seberozvoji. Ještě inspirativnější se pro ně stala, jakmile do ní byl navíc zakomponován i prvek náhody - když si některé karty vytáhli z balíčku naslepo. Autor nakonec navrhl podrobnou metodiku použití projektivních karetních obrázků a zvážil možnosti a limity použití této projektivní metody v koučování, terapii a na seminářích osobního rozvoje.
Využití Rosenzweigova obrázkového frustračního testu u dospělých v psychologickém poradenství
Míková, Gabriela ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Lukavský, Jiří (oponent)
Bakalářská práce zpracovává možnosti využití Rosenzweigova obrázkového frustračního testu v psychologickém poradenství u dospělé populace. Nejdříve je věnován prostor vymezení psychologického poradenství v našem prostředí. Dále je rozpracována kapitola zabývající se projektivními metodami v psychologické diagnostice dospělých. V práci je ústřední pozornost věnována popisu Rosenzweigova obrázkového frustračního testu, jeho administraci, vyhodnocení a psychometrickým ukazatelům. Je uvedeno několik příkladů využití této metody v různých oblastech teoretické i aplikované psychologie. Hlavní prostor je věnován možnostem využití této metody v rámci psychologického poradenství. Zpracovány jsou konkrétní možnosti diagnostického využití této metody podložené výzkumnými studiemi. Empirická část práce se zabývá měřením vývoje směru a typu reakcí probandů, kteří prošli intervenčním programem. Pro zaznamenání předpokládané změny je využit Rosenzweigův obrázkový frustrační test.
Projektivní techniky a práce se symboly jako nástroj osobnostního rozvoje
Bobek, Milan ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na kvalitativní výzkum možností a limitů využívání podnětů a symbolů na obrázkových kartách (včetně tarotových), které by klientům v koučování a terapii posloužily jako projektivní technika vedoucí k hlubšímu sebepoznání a osobnímu rozvoji. Respondenti vyprávěli svůj životní příběh na základě jimi vybraných obrázkových karet. Text ukazuje, za jakých podmínek jim použití této projektivní symbolické techniky přineslo nové informace a inspirace k sebepoznání a seberozvoji, v jakých podobách ji lze uplatňovat a jaké postupy jsou nejúčinnější. Ukázalo se, že prostý popis obrázků klientům většinou nepřináší mnoho výrazně nového. Inspirativnější pro ně začalo být, když je konzultant konfrontoval s cílenými dotazy na jednotlivé obrazové symboly, přidal své reflexe a podnětné interpretace, případně vyložil standardní významy některých symbolů. Teprve pak začala ke klientům tato technika hovořit výrazněji a přinesla jim skutečně nové impulsy k sebepoznání a seberozvoji. Ještě inspirativnější se pro ně stala, jakmile do ní byl navíc zakomponován i prvek náhody - když si některé karty vytáhli z balíčku naslepo. Autor nakonec navrhl podrobnou metodiku použití projektivních karetních obrázků a zvážil možnosti a limity použití této projektivní metody v koučování, terapii a na seminářích osobního rozvoje.
Marketingový výzkum image sportovních značek
Vacková, Kateřina ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Čáslavová, Eva (oponent)
Název: Marketingový výzkum image sportovních značek Cíle: Cílem šetření je identifikovat image pěti nejznámějších sportovních značek na českém trhu z pohledu pražské generace Y, jejíž věková hranice je vymezena dle Bergha (2012). V samotném závěru práce pak dané výsledky vzájemně porovnat. Metody: Středem zájmu se stala značka a to, jak ji spotřebitel vnímá. Marketingový výzkum, formou elektronického dotazování, využitý v této práci, je možné kvalifikovat jako kvantitativní s využitím kvalitativních technik. Je založen na zkoumání postoje respondentů ke konkurenčním značkám z jednoho tržního segmentu. V dotazníku byla za stěžejní brána baterie osobnostních vlastností, která je však doplněna o modifikované projektivní techniky, tj. asociační testy a emocionální spojení značek s barvami. Výsledky: Z výsledků šetření vyplývá, že mezi silně vnímané osobnostní vlastnosti zkoumaných sportovních značek patří "důvěryhodná" a "vzbuzuje pocit aktivního života a zdraví". Mezi neutrálně vnímané atributy patří "vzrušující" a mezi zcela nevystihující lze pak zařadit charakteristiku "agresivní". Při vyhodnocení emocionality značek pomocí limbického mapování dominují převážně černá, bílá, modrá a červená barva. Klíčová slova: sportovní značka, identita značky, image značky, osobnost značky, marketingový výzkum,...
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u lidí s diagnózou deprese
TŘÍSKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá kresebným zpracováním barevné modifikace Warteggova kresebného testu u lidí s emoční poruchou, konkrétně depresí. Cílem práce je deskripce odlišností ve zpracování kresby WZT v porovnání mezi dvěma skupinami - u lidí s diagnózou deprese a bez depresivního onemocnění. V teoretické části jsou popsána východiska pro výzkum. Jedná se o rešerši odborné literatury, která se vztahuje k dané problematice. Jedná se o popis projektivních metod, zejména projektivních technik a projekce. Hlavní popis je věnován charakteristice Warteggova kresebného testu a jeho historii. Dále práce obsahuje kapitolu se zaměřením na depresi. Je zde popsána samostatně nemoc, její příznaky, příčiny a projevy v kresbě. V praktické části se práce zabývá zkoumáním a deskripcí diferenciací v kresebném projevu ve zpracování u lidí s diagnózou deprese a bez deprese. Se zaměřením na charakteristické rysy v kresbě u lidí s diagnózou deprese.
Analýza vnímání genderových rolí
Šuhajová, Irena ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Ticháková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce "Analýza vnímání genderových rolí" popisuje názory současné společnosti na postavení mužů a žen. Cílem diplomové práce je získání informací, jak lidé vnímají genderové role a genderové stereotypy. Důležité je zjistit, zda se dnešní společnost genderovými stereotypy stále řídí. Teoretická část se zabývá popisem historie genderové problematiky od dob průmyslové revoluce do současnosti, dále definuje a hlouběji popisuje genderové role a stereotypy a ukazuje výsledky některých výzkumů se zaměřením na genderovou problematiku. Empirická část analyzuje výsledky dotazníkového šetření, které zjišťovalo vnímání genderových rolí na vědomé úrovni člověka, nestrukturované rozhovory a projektivní techniky a to konkrétně test nedokončených vět a implicitní asociační test, které zjišťovaly pohledy na tuto problematiku ve vztahu k podvědomí. Závěr zhodnocuje a porovnává výsledky jednotlivých metod výzkumu této práce a vyvozuje patřičné závěry.
Specifika užití arteterapie v etopedickém terénu
HANZLOVÁ, Michaela
Smyslem mé bakalářské práce je systematizovat zjištění získaná v průběhu praxe ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci. Zde organizuji po dobu dvou let pravidelnou arteterapeutickou činnost, jež se odvíjí nejen od specifik práce s mládeží s poruchami chování obecně, tedy v systému etopedických zařízení, ale také ve vztahu ke konkrétním klientům na daném pracovišti tedy na základě jednotlivých kazuistik. Komparací obecné arteterapeutické metodologie s metodami aplikovanými v rámci určité skupiny bych ráda upozornila na postupy, které se osvědčily nebo které byly naopak nevyhovující a bylo potřeba je upravit.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s autismem
KRAFTOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce je zjistit charakteristické zpracování Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace autistickými dětmi. Teoretická část se podrobně zabývá projektivními technikami, charakteristikou dětské kresby, symbolikou motivů a barev, v neposlední řadě se zaměřuje na Warteggův kresebný test a jeho základní aspekty a na téma autismu. Empirická část se věnuje výzkumu, formální a obsahové stránce zpracovaných polí autistickými dětmi, dále charakteristice a významným zjištěním v polích, která se vztahují k autistickým rysům a projevům.
The emerging market of cosmetics for men: An investigation of consumer behavior in Czech republic
Orlichová, Zuzana ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat bariéry přijetí kosmetiky u českých mužů prostřednictvím průzkumu trhu a průzkumu chování spotřebitelů - jaký vztah mají muži ke kosmetice, proč používají některé kosmetické přípravky, zatímco jiné odmítají. Pokud jde o trh s kosmetikou pro muže, jsou zde překážky, které brání mužům v přijetí kosmetiky. Cílem této práce je odhalit, co spůsobuje tyto bariéry a popsat jaký vliv mají na spotřební chování mužů. Tyto východiska jsou doplněny o doporučení pro výrobce kosmetiky jako lépe kapitalozovat z příležitostí vycházejícich z tohto trhu.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s poruchami příjmu potravy (BP je součástí širšího projektu)
ŽALOUDKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá využitím barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s diagnózou poruch příjmu potravy. V teoretické části je podán podrobnější přehled o kresebných projektivních technikách s akcentací barevné modifikace Warteggova kresebného testu. Dále se věnuje problematice poruch příjmu potravy, jejich příčinám, projevům a možnostem terapie. V empirické části jsou zpracovány kazuistiky tří klientek doplněné o deskripci a interpretaci jejich kresebných testů. Na závěr empirické části jsou předloženy vysledované typické znaky ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s poruchami příjmu potravy a některá specifika práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.