Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace projektových aktivit do výuky kmenových předmětů oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Királyi, Michal ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Implementace projektových aktivit do výuky kmenových předmětů oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami. Cíle: Cílem práce je věnovat se implementaci projektových aktivit do výuky kmenových předmětů oboru ATVS OSP na FTVS UK, zkoumat současný stav implementace, zkušenosti studentů s projektovou výukou, jejich názor na projektovou výuku a vliv projektové výuky na studenty a jejich profesní, případně i osobní život. Dále prezentovat názory, nápady, zkušenosti, připomínky a perspektivu studentů praktikujícím pedagogům a odborné veřejnosti za účelem zlepšení přístupu k projektovým aktivitám ve výuce kmenových předmětů oboru ATVS OSP. Případně nastínit další možné výzkumy do budoucna, které by na tuto práci mohly navázat. Metody: Jedná se o teoretický kvalitativní výzkum fenomenologického pojetí. Pro dosažení cíle byla použita literární analýza, v níž jsou uvedena teoretická východiska ve vztahu k aplikovaným pohybovým aktivitám, pedagogice a filosofii a anketní šetření vlastní konstrukce obsahující 46 zavřených i otevřených otázek zaměřených na zkušenost, názor a postoj k projektovému vyučování u patnácti současných i bývalých studentů oboru ATVS OSP vybraných záměrným výběrem. Tento výzkumný vzorek tvořilo 12 žen a 3 muži. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že výsledky...
Daltonský plán a jeho využití v současné době
Lísková, Barbora ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá Daltonským plánem a je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá vědeckou literaturou pragmatické pedagogiky, Daltonským plánem a specifikami Daltonského plánu v České republice. Cílem empirické části je výzkum sociálního klimatu v Daltonské a tradičních třídě a jejich vzájemné porovnání.
Rozvoj kompetence k řešení problémů při filozofování s dětmi
HOFFMAN, Ivo
Tato práce představuje program Filozofie pro děti, a jeho schopnost rozvoje kompetence k řešení problémů. Nejdříve nám představí pojmy kompetence, klíčové kompetence, a jejich důležitost ve školním systému.Vliv pragmatické filozofie pro vznik pragmatické pedagogiky a později také programu Filozofie pro děti. Představí jednoho výrazného představitele pragmatické pedagogiky J. Deweye. Dále popisuje historii a charakteristiku Filozofie pro děti. Rozdíl mezi diskuzí a dialogem. Představí nám zakladatele tohoto programu M. Lipmana. V hlavní části se tato práce věnuje pojmu kritické, kreativní a angažované myšlení. Dále myšlenkovým dovednostem, které jsou nástrojem při řešení problémů. V závěrečné sebereflexi pedagoga jsou představeny některé nedostatky, kterých se autor dopustil jako facilitátor.
Deweyho pojetí řešení problémů
SPERGEROVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se snaží představit osobnost pragmatické pedagogiky Johna Deweyho. Detailně analyzuje jeho díla, ve kterých informuje o jeho způsobu řešení problémů a pro srovnání předkládá i jiné teorie týkající se metody řešení problémů. Na závěr rozebírá pedagogické koncepce, které vyústily z Deweyho celoživotního bádání tj. problémové a projektové vyučování a zejména jejich současné uplatnění ve školách a propojení s kurikulárními požadavky.
John Dewey: pedagogické dílo
ŠMAJCLOVÁ, Tereza
Práce se zaměřuje na vývoj a vliv pedagogického myšlení Johna Deweyho. Snaží se o objasnění proč, za jakých podmínek a jakým způsobem se Dewey snažil o vytvoření nových výchovných idejí. Následně se pokouší o jejich srovnání se současnými výchovnými tendencemi českého školství.
Pragmatická pedagogika a její ohlasy v českém pedagogickém myšlení první poloviny 20. století
HANDŠUHOVÁ, Lenka
Práce se zabývá reakcemi na pragmatickou pedagogiku a filosofii v první polovině 20. století na území Československa. Mapuje vývoj a začleňování myšlenek do reformy školství. Dále se zabývá reakcemi jednotlivých významných českých pedagogů na pragmatickou pedagogiku. Na základě studia pedagogů této doby (Příhoda, Hendrich, Uher, Čapek, Masaryk) a srovnání jejich zaujetí a postojů k pragmatické pedagogice se práce snaţí ozřejmit celkový přístup k reformnímu školství na území tehdejšího Československa. Práce nehodnotí pragmatickou pedagogiku jako takovou, snaţí se zmapovat její vývoj a postoj k ní.
Pragmatická inspirace pro organizaci skautské výchovy
POLANSKÝ, Tomáš
Práce se zabývá shodami mezi metodami pragmatické pedagogiky a vzniklým novým výchovným programem organizace Junák ? svaz skautů a skautek ČR. Teoretická část popisuje vývoj pragmatismu v Americe, spojitost filozofického a pedagogického směru, pragmatismus v Evropě a v České republice. Objasňuje vývoj výchovného hnutí Woodcraft v moţné propojenosti s pragmatickou pedagogikou. Jsou popsány základní výchovné metody skautské organizace, aby bylo jasné, z čeho Nový program vychází. Dále je porovnán Nový program s pragmatickou pedagogikou, jak lze aktivity programu vytvářet ve shodě s metodami pragmatické pedagogiky a s naplňováním stanovených kompetencí, kterými by měl jedinec, dle skautských ideálů, disponovat. Projektová část je věnována vytvořenému programu pro víkendovou akci, kde jsou propojeny metody pragmatické pedagogiky, skautské výchovy a získávají se poţadované kompetence

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.